יום ראשון בגן? רשימת הציוד האולטימטיבית לתיק ולמגירה בגן

אני זוכרת את ה-01.02.2016 כאילו זה היה אתמול. היום בו הכנסתי את בני הבכור לגן פרטי לקבוצת התינוקיה. הוא נכנס בגיל 11 חודשים וכמובן, כמו שכולם הזהירו אותי – 4 ימים אחרי שנכנס, בילה חודש בבית עם מחלות. הוא חזר שוב לגן ב-01.03.2016, ביום בו חגג יום הולדת שנה, ועד היום אני זוכרת את ההתרגשות של הכנת העוגה והבאתה לגן, וכמובן התמונות ולראות כמה הוא שמח מכל ההמולה והחגיגה. מפה לשם עברה כמעט שנה וחצי וביום ששי הקרוב הוא כבר יעלה לכיתת הבוגרים באותו גן. הוא נכנס תינוקי ועכשיו הוא כבר ילד. היה מדהים לראות את השינוי וכמה הגן עשה לו טוב, למרות התסכול של החודש הראשון (בעיקר שלי, בגלל המחלות).

והנה עוד מאורע מרגש יקרה ביום ששי – הקטנה שלי, שתהיה בת חצי שנה, נכנסת גם היא לאותו גן, לקבוצת התינוקיה. אני חשבתי שאני לא אתרגש, כי בכל זאת כבר עברתי את זה, אבל איכשהו, הכניסה שלה מרגשת אותי הרבה יותר. כשהגדול נכנס הוא כבר עמד והתהלך בעזרת חפצים או אחיזה בקירות/שולחנות/ספות. כאן, היא אמנם זוחלת ודיי מגיעה לה לכל פינה, אבל היא קטנה (!!!). אם חשבתי שאני הפעם אשאיר אותה בגן ואצא בחיוך וללא דמעות…אני יודעת מעכשיו שאני טועה (וכן, למרות שיש תקופת הסתגלות…אני יודעת שאבכה).

אני בטוחה שיש עוד אמהות שעומדות לעבור את התהליך הלא פשוט הזה בסוף השבוע/תחילת שבוע הבא. זה לא קל לתת את הבייבי שלכן לטיפולה של מישהי אחרת וללכת לעבודה, אבל כשאין ברירה ולא כולנו יכולות להפסיק לעבוד ולגדל את הילדים – טוב לדעת שהבייבי נמצא במקום בטוח וטוב לדעת שניתן להכניס לו מעט מהבית ולמקום החדש. למה אני מתכוונת? לציוד שנביא לגן.

מה כדאי להביא לגן?

אני מראש אומרת שהרשימה הזאת שונה מהרשימה של "מה להביא לגן עירייה", כי מדובר בגילאים שונים עם צרכים שונים. אני מתייחסת לגילאי הגנים הפרטיים, גיל 3 חודשים ועד גיל 3 לערך.

כמו כן, חילקתי את הרשימה לציוד שהוא חובה בתיק ולא משנה באיזו קבוצה הילד/ה (תינוקיה, פעוטות או בוגרים), לציוד שעדיף שיהיה לקטנטנים ממש (תינוקיה) וציוד שכדאי שיהיה לילד/ה בגן (בין אם במגירה או בתא האישי שלו).

במידה ואתן מעוניינות לשמור את הרשימה, ניתן ללחוץ על התמונה ומשם להוריד למחשב או לנייד.

רשימת ציוד לגן
ניתן ללחוץ על התמונה ולשמור את הרשימה אצלכן בנייד

כמה הערות לגבי הציוד:

ועכשיו, כשאנחנו יודעות איזה ציוד כדאי להביא לגן, מה עם התיק?

איזה תיק כדאי לבחור לגן?

אני אישית ממליצה לחפש תיק שיהיה נוח ופונקציונלי:

דרך אגב – סתם המלצה אישית: התיקים של קל-גב לקטנטנים ממש מעולים. יש בהם את כל מה שציינתי כאן, הם פונקציונליים ונוחים. אנחנו קנינו לפני שבוע תיק חדש לקטנה (עם מיני מאוס, ממש חמוד) ב-50 ש"ח בעידן 2000 ליד הבית, ולגדול גם יש של קל-גב יחסית חדש כי החלפנו לו ביוני בעקבות סיפור הפיפי שסיפרתי.

ועכשיו, כל שנותר זה לבחור מה הם ילבשו ליום הראשון (בכל זאת אנחנו נשים ונשים אוהבות אופנה), רק תוודאו שיהיה להם נוח, להכין את התיק ולאחל להם הרבה הצלחה בשנה הראשונה בגן ובכלל במערכת החינוך (גם אם עדיין לא מדובר במערכת החינוך הרשמית והפורמלית).

Exit mobile version