שפה עליונה, שפה תחתונה ושפת השפתיים

הן מלאות, הן חושניות, הן אדמדמות והן רגישות. כמובן אני מדברת על השפתיים שלנו. טיפוח השפתיים חשוב לא פחות מטיפוח עור הפנים וטיפוח השיער. למה ואיך? תמשיכו לקרוא 🙂

לפני הכל, בוקר מצויין לכווווולם! אז היום התחילה שנת הלימודים החדשה. מזל טוב להורים שילדיהם עלו לכיתה א' ומזל טוב לכל שאר ההורים שיכולים להפסיק להזעיק את סבא וסבתא לבייביסיטר של חודשיים. אפשר לנשום קצת לפני שנחזור להוציא ים כסף על החגים. כמה כיף להיות יהודי *חיוך מרושע*. ועכשיו, נחזור לעניינינו.

אז למה כל-כך חשוב לטפח את השפתיים? ובכן, מבחינה רפואית השפתיים שלנו אחראיות לסיוע בעיכול הראשוני של המזון, הן משמשות ככלי תקשורת בין בני אדם ובעלי חיים, הן מבחינת שפת הגוף והן מבחינת שפת הדיבור כיוון שיש כמעט בכל שפה אותיות שהוגים אותן עם השפתיים (בומ"פ נשמע מוכר?) אבל הכי חשוב – הן משמשות לחושניות, לנשיקה.

השפתיים שלנו הוא אחד האיברים היותר רגישים בגוף האדם, הן מכילות למעלה מ-10,000 קצוות עצבים וכלי דם. שכבת העור שעוטפת אותן – דקה ורגישה ולכן יש להתייחס לשפתיים שלנו בעדינות, אז הנה כמה דברים שיוכלו לעזור בטיפוח השפתיים ואולי לפתור לכם כמה קושיות:

1. We will we will rock you

זה הרוק אשם! ולא, אני לא מאשימה את הז'אנר המוסיקלי. בכל אופן, הדבר הראשון שרצוי ואף מומלץ להימנע ממנו זה ליקוק ונשיכת השפתיים. למה? ככה! טוב, בנימה פחות מצווה הרוק שלנו מייבש את השפתיים. גם על השיניים יש רוק והעברתו על השפתיים גורמת ליובש וסדקים. אז גמילה. למרות שאפשר מדי פעם לחרוג אם הבחור שהרגע עבר לידך ממש ממש חתיך! אם השפתיים מרגישות לך יבשות, תרטיבי אותן עם שפתון. שגם עליו נדבר.

כמו שאמא אומרת – א-סור!!

2. עשן ועישון

אין מה לעשות, האמת כואבת. עשן מזיק לשפתיים. בין אם הוא מגיע מזיהום האוויר ובין אם הוא מגיע מהסיגריה שעישנת או שעישנו לידך. אם אתם מנסים להיגמל אז הרי לכם עוד סיבה, העישון מייבש את השפתיים, גורם להרחבת הסדקים, מוריד מהנפח ומהצבע האדמדם שלהם. ולגבי זיהום האוויר, אפשר לשים שפתון שיגן על שכבת השפתיים וגם לדאוג לטפח אותן בבית. וגם על זה נדסקס.

3. אני כבר לא גמישה כמו פעם

זה לא אני. זו השפה שלכם אמרה את זה. השפתיים הן שריר. וכמו כל שאר השרירים בגוף, רצוי לתחזק את השריר ולדאוג שיישאר פעיל וגמיש. איך עושים את זה? אם יש לכם בן\בת זוג אז הרי לכם תירוץ להתנשק 😉 אם אתם לא הטיפוס המתנשק או שכרגע אין עם מי, יש תרגילים לשפתיים שאפשר לעשות ביום-יום, מתוך הרגל ובלי להתאמץ יותר מדי. למשל: להכניס את השפתיים פנימה ולהוציא אותן במכה בצליל של "פק" (כמו שעושים אחרי ששמנו אודם). או לחילופין, לגלגל את השפתיים פנימה וללחוץ עליהם עם השיניים בעדינות (לא ללקק את השפתיים לפני! ראיתי את זה!!).

4. כי אני נבראתי לח

הלחות של השפתיים חשובה מאין כמוה. סיכמנו שהשפתיים רגישות ושכבת העור שלהן דקה. אז אם אסור להרטיב עם הרוק, איך שומרים על הלחות? וזה משנה איזה שפתון שמים? כן!! אם תסתכלו בפוסטים הקודמים שלי, רשמתי פוסט מיוחד על מוצרים שמייבשים את העור במקום לשמר את הלחות שלו. מדובר במוצרים שמכילים תוצרים של נפט. יש הרבה מאוד חברות מפורסמות שהמוצרים שלהן מכילות תוצרי נפט והתוצאה היא "התמכרות" למוצר בגלל יובש בלתי נשלט. אני ממליצה בחום על שפתוני באלם EOS. הם מוכרים וניתן לזהותם בקלות בזכות צורתן הדומה לביצה. המוצר הוא 95% אורגני, 100% טבעי ונטול פראבנים. מכיל אנטי-אוקסידנטים, עשיר בויטמין E, חמאת שיאה ושמן חוחובה. איפה משיגים? אני את שלי קניתי באתרים כמו AliExpress.

פשוט כיפכוף של מוצר!

5. טיפול שוטף

ביום-יום השפתיים שלנו חשופות למזג האוויר וזיהום האוויר. אפשר למנוע קילוף באמצעות טיפול שוטף שמורכב משני חלקים:

חלק ראשון: מים מים מים מים מים! לשתות זה חשוב, זה מזין את השפתיים בלחות הנדרשת ומונע ייבוש מהיר. לא קולה, לא בירה, לא מים בטעמים. מים!

חלק שני: קמתם בבוקר והשפתיים יבשות, סדוקות ומתקלפות? קחו מברשת שיניים יבשה והעבירו אותה בעדינות על השפתיים כדי להסיר את הקילופים. אחרי זה אפשר להניח שפתון מזין לחות ולצאת מחוייכים (תצחצחו שיניים, כן?).

6. טיפול 10,000

במילה אחת – פילינג!! גם בשפתיים יש עור יבש ומת. בעזרת טיפול ביתי קל אפשר להחזיר לשפתיים את הצבע והרכות הסקסית שלהן. א מצאתי לכם מתכון מהמם לפילינג שפתיים ביתי. אני עושה פילינג לשפתיים פעמיים בחודש בקיץ ופעם בחודש בחורף. לכו לפי התחושה והשפתיים שלכם.

לוקחים כפית סוכר חום וכפית שמן זית. מערבבים, מורחים על השפתיים ומעסים אותן בעדינות. אפשר על ידי חיכוך השפתיים אחת בשנייה ואפשר עם האצבעות. רק חשוב לשמור על עדינות. עושים את הפעולה במשך 3 דקות ושוטפים.

ממממ יאמי

 

אז לסיכום, שפתיים זה חשוב. לא ללקק, כן להתנשק ולשתות המון מים. שיהיה ספטמבר מוצלח והמשך שבוע מהמם.

אני.

Exit mobile version