fbpx
איפור וטיפוח

מה ההבדל בין דיאודורנט לבושם?

מאת: רענן כהני – מומחה בינלאומי לתרבות הבישום, בעל תעודת Expert Olfactif Certifié מ-, Cinquième Sens המוסד הצרפתי הבינ"ל המוביל בעולם בתחום סדנאות לעולם הבשמים והזכיין הבלעדי שלו בישראל: https://basmat-eden.co.il

אני נשאל לא מעט על ההבדל בין דיאודורנט לבושם?

התשובה לכאורה פשוטה: אחד עולה כמה עשרות בודדות של שקלים ומשתמשים בו בעיקר בבית השחי ואילו השני עולה לפחות כמה מאות שקלים. לשניהם יש ריח "טוב/נעים" והאמת היא שאני לא יודע בדיוק מה זה "טוב", או "נעים", כי ניחוח שבעבור אחד הוא נעים, בעבור אדם אחר הוא בלתי-נסבל – מה לעשות, אלה החיים..אבל, צחוק בצד, כמובן אי-אפשר להסתפק בסוג כזה של תשובה שאין רחוק ממנה מלהיות ממצה.

האמת היא שלדיאודורנט ולבושם הייתה תכלית דומה למדי עד לפני כמה מאות שנים, אף כי שניהם לא התקיימו במקביל באותה עת, כשמים זורמים עדיין לא היו נפוצים בתוך הבתים. אז לדיאודורנט ולבושם היה תפקיד דומה של שמירה על היגיינה אישית והעלמת ריח הזיעה.

הדיאודורנט

ובכן, בואו נתחיל עם הדיאודורנט, שכשמו כן הוא – מניעת ריח ובאופן יותר קונקרטי, ריח זיעה. לזיעה עצמה במצב רגיל, כמובן, אין ריח מיוחד. ריח הזיעה, עליו מדובר ואותו אנחנו מנסות לטשטש, נגרם ע"י בקטריות שמפרקות את המרכיבים החלבוניים בזיעה, יחד עם שאריות עור מת, והתוצאה היא הריח האופייני, שאינו נעים.

הדיאודורנט מכיל מרכיבים שמנסים להתמודד עם ריח הזיעה באחת או יותר משלוש הדרכים הבאות:

  1. מניעה, או לפחות צמצום משמעותי של הפרשת הזיעה ומכאן גם חומרי המוצא המזינים את ריח הזיעה.
  2. יצירת סביבה לא נוחה לקיום בקטריות באזורי ההזעה וע"י כך צמצום פעילותם שתוצרתה, כאמור, ריח זיעה.
  3. מיסוך ריח הזיעה ע"י שימוש בניחוחות מלאכותיים, קרי: בישום.

באופן כללי וכמובן, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, ניחוח הדיאודורנט מורכב, ברוב המקרים, ממולקולות סינתטיות לרוב זולות יחסית – מה שמאפשר את מחירו הזול יחסית, ודאי מול בושם. הוא גם מתאפיין במקרים רבים בניחוחות רעננים.

הבושם

לבושם, כזכור, היה תפקיד דומה של מניעת ריח זיעה, כאמור טרם ברזים ומים זורמים היו נפוצים בתוך הבתים ורחצה במים ובסבון הפכה לדרך הנפוצה והשגרתית לשמירה על היגיינה אישית. עד אז, פעולת ההיגיינה הנפוצה כללה הרטבת פיסות בד בנוזל בושם ושימוש בהן לניגוב העור – המגבונים הלחים של פעם, אם תרצו. זו הסיבה, למשל, לשם Eau de Toilette (מי רחצה, בתרגום חופשי מצרפתית) שניתן לבושם.

היום, כמובן, אף אחד לא מתרחץ בבושם, והוא משמש בעיקר לרומם את מצב רוחנו וכמשלים הופעה ריחני שלנו, כמו יתר אביזרי הלבוש והאביזרים האחרים שמשלימים את הופעתנו.

בניגוד לדיאודורנט, הבושם מורכב מחומרי גלם איכותיים הרבה יותר – טבעיים וסינתטיים, מושקעת בו מחשבה רבה והוא משתייך לקטגוריה היוקרתית ביותר של מוצרי הטיפוח האישי.

על כל פנים, המלצתי לכם היא להתבשם במתינות ולא להגזים – לא בדיאודורנט ולא בבושם. אם יש לכן דרך להתאים בין ניחוח הבושם לניחוח הדיאודורנט, הרי זה אידאלי, כדי לא ליצור בליל ריחות שלרוב אינם משתלבים יפה זה עם זה.

בישום נעים לכן!

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X