הגנה עצמית – לא מה שחשבתן

אני מאמינה בכל ליבי שכל אדם (בייחוד נשים) מחוייב ללמוד להגן על עצמו. חוץ מהעובדה שזה מציל חיים, זה מעלה את הביטחון העצמי ונותן תחושת שלווה. אני לא מדברת על להירשם עכשיו לחוג קונג פו, קרב מגן\מגע, ג'יוג'יטסו וכל שאר האומנויות הלחימה (למרות שזה נהדר למי שבוחר בזה) – אני מדברת על הבסיס שבהגנה עצמית, לא להתחיל קרב רחוב בסגנון ג'קי צ'אן וצ'אק נוריס, אלא מהלך קצר שיספיק לכן כדי להסתובב ולברוח משם.

בוקר טוב ויום ראשון מוצלח לכן, נשים יקרות (ואם יש גם גברים שקוראים פה, אז גם לכם!). שבוע מאוד לא קל עובר על מדינתינו הקטנה. ככל הנראה זו התחלה של אינתיפאדה שלישית. אנחנו שומעים על כמה וכמה אירועים ביום. נהיה מפחיד לצאת מהבית, חלקינו יוצאים רק לאן שחייבים וחלקנו ממשיכים בשגרה. מה שלא בחרתם, הפעם רציתי לכתוב לכם על מוצרים יום-יומיים שיש לכולנו בבית, אנחנו יוכלים לקחת אותם איתנו בתיק והם יכולים לשמש לנו ככלי להגנה עצמית ועל הפתעות לא צפויות.

תאמינו לי, לא חבל על הנעל.

 

עד כאן מדובר על דברים שאפשר לעשות במרחק קל מהתוקף, במידה והגעתם למצב של פנים מול פנים (חס וחלילה!!), יש לי 2 טיפים בנושא:

  1. העיניים והאף – הם האזורים הכי רגישים בפנים למגע. בלי לפחד, להכניס 2 אצבעות לשתי העיניים של התוקף ייתן לכם את הזמן הדרוש להיחלץ ולברוח. לגבי האף, יש מכה קטנה אך קטלנית שקל מאוד לתת. עם שורש כף היד, נותנים מכה חזקה אל האף של התוקף כלפי מעלה. זה גורם לדימום מהאף, דמעות ואפילו סיכוי סביר לשבר באף. והנה הזמן שלכן להסתובב ולהתחיל לרוץ.
    זו המכה וזה המיקום
    זו הדרך הכי טובה לדחוף אצבע לעין

     

  2. זה הזמן לצרוח – מי שלא ידע, האוזניים שלנו רגישות מאוד לרעשים חזקים ואחראיות על שיווי המשקל של הגוף. לא סתם כשיש לנו דלקת אוזניים זה מגיע ביחד עם סחרחורות. אז במידה והגעתם להתמודדות ישירה מול תוקף, קחו נשימה עמוקה ובמלוא הגרון תצרחו. תנסו ישירות לתוך האוזניים שלו. זה מהדהד בתוך הראש, כואב, גורם לסחרחורת והכי הכי חשוב – זו קריאה לעזרה שכמעט כולם יכולים לשמוע.

ועוד כמה דברים קטנים שחשוב לי לציין:

אל תנסו להיות גיבורים. אם יש מחבל ברחוב אל תנסו לנטרל אותו לבד (אם יש לכם נשק חם, זה סיפור אחר). אם השתמשתם באחד האמצעים שכתבתי למעלה, אל תמשיכו לקרב איתו. תסתובבו, תברחו ותקראו לעזרה.

עד שתהיה רגיעה במצב הבטחוני, שמרו את המספרים של המשטרה (100) מגן דוד אדום (101) ומכבי האש (102) בחיוג מקוצר.

אני ממליצה בחום להיכנס לאתר של מד"א ולראות כיצד ניתן לטפל בנפגע דקירה.

 

חשוב, שלא נפחד לצאת החוצה. להראות שאנחנו לא מפחדים, שאנחנו חזקים ושיש לחשוש מאיתנו.

שיהיה שבוע שקט, רגוע ומלא בחיוכים.

אוהבת, אני.

 

 

Exit mobile version