fbpx
בית והום סטיילנג

המדריך המושלם לבחירת פינת אוכל

פינת האוכל היא אלמנט משמעותי בחלל, הוא לב ליבו של הבית, לצד המטבח, חלל סלון, המקום בו מארחים, מבלים עם בני משפחה וחברים, פינת אוכל נרכוש מעט פעמים בחיים, זה דבר שהולך איתנו לבדרך כלל למשך שנים.

לרגל החג פגשנו את כרמית רדליך, בעלת חנויות Prat Living שפרסה את משתנה המקצועית שתעזור לכן לקבל החלטה נבונה ומלאת סטייל. שילוב בין פרקטי לאסתטי הוא מתבקש וחובה, אל תוותרו אל אף אחד מהפרמטרים היא מדגישה.

שני הדברים הבסיסיים שצריכים להילקח בחשבון כשאנו מחליטות לרכוש פינת אוכל הם: גודל פינת האוכל בדירה/בבית והרגלי השימוש ותדירות האירוח בבית מסבירה כרמית רדליך ומפרטת:

גודל פינת האוכל בדירה/בבית – המבנה הייעודי ישפיע על צורת השולחן הנכונה עבורכם וכמובן על גודלו הבסיסי. שולחן עגול או ריבועי למשל, יתאימו לחלל ריבועי מוגדר או ״אופן ספייס״ רחב ידיים שאין בו מקום אחד טבעי לפינת אוכל. לעומת זאת פינת אוכל מאורכת או מבנה טורי של מטבח/ פינת אוכל/ סלון – בד״כ יקבלו בהרמוניה פינת אוכל מלבנית או אובלית.

הדבר השני והמשמעותי מאוד הם הרגלי השימוש ותדירות האירוח – האם פינת האוכל היא אזור האכילה היומיומי שלכם? או שאתם יושבים שם רק בסופי שבוע? נקודה זו כמובן בשילוב עם התחשבות במבנה החלל עליו דיברנו קודם, תגדיר את גודלו הבסיסי של השולחן. אם כל יום כל בני הבית המונים 6 נפשות אוכלים שם יחדיו ארוחת צהריים/ערב – תידרש פינת אוכל עגולה בקוטר 140 לפחות או פינת אוכל מלבנית באורך 180 לפחות.

האם אתם בית שמרבה לארח? על בסיס שבועי או יותר? והחלל מאפשר – מומלץ לשקול פינת אוכל גדולה יותר לפחות 220 או 240 ס״מ עם אופציה להארכה.
ואפרופו אופציה להארכה – מתי חשוב לרכוש שולחן שניתן להארכה – התשובה השכיחה היא – תמיד! אבל היא ממש לא נכונה…

אם אתם עד 6 נפשות בבית, ויש לכן גם אזור ישיבה נוסף כמו אי במטבח ובנוסף אתם מארחים אחת לכמה חודשים, ממש לא קריטי לרכוש שולחן עם הארכה. למה?
ראשית שולחנות איכותיים עם הארכה, יהיו כמובן יקרים יותר מאילו שאינם נפתחים – הפרש שעשוי להגיע לעלות של 2-3 כסאות אוכל חדשים.
שנית – בשולחנות אוכל בסגנון עיצוב מודרני/מינימליסטי – ההארכות לרוב תהינה מאוחסנות בארון צדדי ולא בתוך השולחן, לא תמיד יש מקום לכך, ולעיתים זה יאוחסן רחוק ויהפוך את העניין למסורבל יותר מאשר להוסיף שולחן מתקפל קליל, שגם ככה יכוסה במפה, בשביל 2-3 פעמים בשנה.

הרגלי ותדירות השימוש בשולחן האוכל יגדירו גם את בחירת החומר ממנו עשוי השולחן. הרגליים תהינה מעץ או מתכת. והטופ יכול להיות עץ, מתכת, שיש, או זכוכית.
בשולחנות עץ הבחינו בין גימור לכה שיהיה בד״כ עמיד יותר לבין גימור שמן שיהיה אמנם פגיע יותר אבל יפה פי כמה וכמה.
אם השימוש איננו יומיומי, הילדים גדולים יותר ואירוח מאסיבי הוא עם מפה או תחתיות – העדיפו טופ בגימור שמן שיראה חי, ויפה וגולמי ועדכני לאורך זמן. דעו שהטיפול בשולחן כזה הוא הרבה יותר פשוט מהדעה הרווחת.
כמובן שהיום קיימים גם מגוון ציפויי למינציה בטכנולוגיות מתקדמות, דמויות עץ או בגוונים מסוימים כמו למשל ציפויי ננו טכנולוגיה של פניקס, שהם עמידים מאוד ובעלי מראה נקי ומינימלסיטי ומומלצים מאוד לחוששים למראה העץ המלא או הפורניר לאורך זמן.

צילום: יח"צ | אורית ארנון | אורן עמוס                 עיצוב פנים: סטודיו רוני שני פלדשטיין תכנון ועיצוב פנים

ומה לגבי כיסאות?

כמובן יש להתייחס לחומר שבחרתם לשולחן ולמראה החלל הכללי.

יש בתים שנכונים עבורם כסאות עץ בשילוב שולחן עץ – שימו לב שכסאות עץ איכותיים יהיו יקרים יותר וכבדים יותר – בחנו האם זה נכון עבורכן.
לעיתים ניתן להקליל הן את המראה והן את התקציב ע״י בחירה של כיסא עץ עם רגלי מתכת או ההיפך, כיסא פוליפורפילן עם רגל עץ.

נושא הריפוד בכיסאות אוכל גם הוא שאלה של תדירות ואופי השימוש – האם אתם נוהגים לשבת לארוחות ממושכות של כמה שעות? או שלרוב מדובר בארוחה קלילה של 20 דקות?
אם החלטתן ללכת על כסאות מרופדים, הקפידו לבחור בדים 100% סינטטים עדיף ממש רחיצים כמו ויניל או דמוי עור.

מראה הכיסא הנבחר ועיצובו, יושפעו גם ממראה השולחן וגם מכמות הכסאות. ככל שכמות הכסאות גדולה, הקפידו על מראה קליל, נקי, לא מסורבל שלא יעמיס על מראה החלל.

אם שולחן האוכל צמוד לקיר בצידו האחד, ניתן לשקול שילוב של ספסל באחד הצדדים, במקום כסאות – שימו לב כי ספסל צריך להיות קצר מאורך השולחן, כדי שיוכל להיכנס פנימה ולאפשר כניסה נוחה לישיבה משני צידיו. הקפידו לבחון את מבנה רגלי השולחן ביחס לכמות הכיסאות שאתם בוחרים.

בשולחן מלבני בו הרגליים פנימיות, לא תמיד תיכנס כמות הכסאות שרציתם. כמו גם בשולחן עגול בעל 4 רגליים – לא יישבו בנוחיות 5 כסאות.

מעבר לכל הדגשים הללו, בנושא פרקטיקה ושימוש קיים נושא העיצוב והאיכות שמשחקים תפקיד משמעותי בבחירות גם הם, שהם כבר לפי טעמו האישי של כל אחד.

לסיכום – החלפת פינת אוכל לאחת איכותית, טובה שתשמש אתכם לאורך זמן היא החלטה משמעותית ולא זולה, לכן חשוב לקחת בחשבון את כל הפרמטרים הרלוונטיים ולקבל את ההחלטה השקולה והנכונה ביותר עבורכם.

קולקציית פינות אוכל החדשה של Prat Living

קולקציית פינות האוכל החדשה של PRAT LIVING ממשיכה לשים את הדגש על הקירבה אל הטבע, לחומריות הטבעית והבסיסית באיכות המודגשת על ידי שימוש בחומרים אותנטיים וברי קיימא בטכניקות סקנדינביות מסורתיות אשר היו בשימוש לאורך הדורות. כל זה כדי לייצר שולחנות וכסאות עמידים מספיק אשר ילוו אותנו בשלבי חיינו השונים לאורך שנים רבות.

הכירו את המוצרים

  • כיסא Swing – פיס על זמני במגוון סוגי עץ לבחירה ועכשיו גם בצבעים חדשים.
    ה- Swing chair בעיצובו של הנריק סוריג תומסן עבור חברת Bolia הדנית הוא ממש שיקוף של האני מאמין שלו – עבודה עם אובייקטים עיצוביים התומכים את חושנו, שימוש בחומרים האיכותיים ביותר והקפדה על הפרטים הקטנים ביותר המייצרים פריט מוקפד, נקי, מינימלסיטי ולא פחות חשוב, נוח ופונקציונלי – זהו הSwing chair. הכיסא מגיע באלון טבעי או צבוע עם או בלי כרית מושב מבד או עור.
  • כיסא אוכל קייט – הוא חלק מהקולקציה החדשה של בוליה שמושקת בימים אלו. עיצוב אורגני יפייפה, עץ אלון בטכניקת כיפוף בקיטור והתוצאה כיסא חלומי סופר נוח.
    ניתן לבחור גימור לבחירה מבין אלון טבעי אלון מולבן אלון בגוון אפור, ומבחר בדים או גמר עור לבחירה. מחיר החל מ-3,500 ₪.
  • שולחן אוכל Peyote – שולחן Peyote הוא שולחן אוכל אלגנטי השואב השראה מצורתם של העלים. זהו שולחן אשר שמצליח להיות אלגנטי ויחד עם זאת דומיננטי בחלל, כולל בסיס עגול בצורת עלים ופלטת שולחן מרחפת. השולחן עשוי מפורניר יצוק ו-MDF המבטיחים יציבות ועמידות לאורך זמן, ומעניקים מראה טבעי ומעודן. מחיר 9600 ₪.
  • סדרת Yacht – בעיצוב סדרת ה-Yacht השקיעו המעצבים מאמץ יוצא דופן בעבודת העץ ושילובה עם הרגישות הסקנדינבית. בהתאם לכך, התוצאות מדהימות. הסדרה כוללת שולחנות אוכל בגדלים שונים ומרהיבים באיפוק העיצובי שלהם. מחיר 18,700 ₪. 
  • שולחן אוכל Track – מעוצב בשילוב של עץ אלון מוצק ויוקרתי ביחד עם מסגרת מתכת מינימליסטית המעניקה מראה קליל ומאופק. הקשתות המקשרות בחן את שני הקרשים בעת הגדלת השולחן נועדו משמשים גם כתוספת יפה ודרמטית לעיצוב. זהו שולחן בעל פרופורציות מעודנות, עם יציבות ועמידות יוצאות דופן. מחיר 8,990 ₪.

להשיג באתר (www.pratliving.com) ובחנויות prat living  בכתובות: החשמל 4 ת״א ו-לבונטין 24 ת״א. 

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X