fbpx
הורות וילדים

הסוד שהופך ילדים לדוברי אנגלית: טיפים ועצות להורים

ברור לכולנו ש-45 דקות של שיעור אנגלית בבית הספר פעמיים בשבוע לא יוכלו באורח פלא להפוך ילדים לדוברי אנגלית. גם שלוש שיעורים בשבוע לא יצליחו לעשות זאת. הסוד בהצלחת לימוד שפה שניה מבוסס על מתודולוגיה מוכחת, הכוללת שמיעה ברקע בבית מדי יום ביומו.

באופן רשמי תלמידים בישראל מתחילים ללמוד אנגלית בבתי הספר מכיתה ג', אבל יותר ויותר הורים הבינו כי מומלץ שילדיהם יתחילו ללמוד את השפה כבר מגיל מוקדם יותר.

"הסוד הוא פשוט אבל לא מובן מאליו, והוא מורכב מ-4 עקרונות למידה שחייבים להשתלב יחד: שמיעה ברקע, למידה בהנאה, למידה בקבוצות קטנות וחיזוק חיובי". אומרת הלן דורון, מנכ"לית ומייסדת שיטת "הלן דורון", הפועלת בתחום החינוך לילדים, ובני נוער כבר למעלה מ-37 שנה.

להלן טיפים ועיצות להורים, שמומחי השפה האנגלית מהלן דורון משתפים בסוד כיצד להפוך את הילדים לדוברי אנגלית:

שמיעת השפה האנגלית ברקע

שמיעה ברקע היא דרך 'לספוג' שפה בשמיעה, אשר תומכת בלמידה בשפה זרה. בשיטה זו, הילד מאזין לחומרי שמע (אודיו) באנגלית תוך כדי משחק, אכילה או לפני השינה. זו צורה סבילה של קליטת השפה, שבה תשומת הלב של הילד נמצאת באופן עקיף במסלול של שמיעת הרקע.

השימוש של השמעות חוזרות ברקע בבית הוא כלי חיוני העוזר לילד ללמוד אנגלית: אוצר מילים, דקדוק הגייה – כולם נלמדים באמצעות השמעות רקע חוזרות ונשנות. השמעה ברקע אינה דורשת ריכוז או הבנה של השפה. המטרה הינה להשמיע פעמיים ביום, כל יום, את השירים או התכנים מהשיעור בזמן שהילדים עסוקים בפעילות היום יומית שלהם".

חשוב להבהיר שברגע שהילד נחשף לשפה האנגלית ושומע אותה כמה שיותר, בין אם בשירים, בטלוויזיה, משחקים וכו', השפה כבר מתחילה "להספג" וחזרתיות הינה מילת המפתח, גם אם לא מבינים את מה ששומעים.

למידה בהנאה

לימוד שפות מוצלח לא יכול להתבצע דרך שמיעה ברקע לבד. מורה מוכשר שיכול לתאם בין הנלמד בכיתה לבין שמיעת הרקע בבית יוצר סביבה אידיאלית ללמידה. ברגע שהילדים שומעים את התכנים בבית, תפקיד המורה הוא לתת לתכנים את המשמעות שלהם ולהשלים את ההבנה בכיתה באמצעות שירים, ריקודים, הפעלות, תנועה, מגע, גירוי חושים ועוד. על מנת שהמורה יוכל להעניק יחס אישי לכל ילד ולנתח חוזקות, חולשות ולפקח על קצב ההתקדמות, מומלץ שהלמידה תתבצע בקבוצות קטנות של עד 8 תלמידים.

כך, מורים אשר מונעים מתשוקה למקצוע ומשתמשים בכלים שפותחו על ידי מומחים פדגוגיים יוכלו לייצר הנאה מקסימלית מהתהליך גם עבורם, בנוסף לילדים, וכמובן להשיג תוצאות בקלות.

חשיפה מגיל צעיר

ככל שהילדים יחשפו לשפה האנגלית בגיל מוקדם יותר כך יקל עליהם לרכוש את השפה, והאנגלית שלהם תהיה טובה יותר בהמשך. אם נדמה את מוחם של ילדים בגיל הרך, הוא כמו ספוג שמצליח לספוג את כל המידע בצורה מהירה. היופי הוא שהדבר לא בא על חשבון לימוד שפות אחרות אלא להיפך, מחקרים מוכיחים שילדים עד גיל 7 מסוגלים ללמוד מספר שפות ברמת שפת אם בקלות וללא מאמץ.

לסיכום, על מנת להשיג תהליך למידה יעיל, פשוט ומהנה – מומלץ להתחיל כמה שיותר מוקדם, ע"י חוגים או מרכזי לימוד ייעודים לכך, לפחות פעם בשבוע, באמצעות אנשי מקצוע אשר מוסמכים להעביר את החומר בצורה חווייתית ומקצועית.

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X