הקניית הרגלי תזונה נכונה לילדים בבית הספר

חלק מהאחריות שלנו כהורים היא להעניק לילדינו מסגרת שכוללת הקניית סדר יום, שעוזרת לילדים בהתנהלות היומיומית וכוללת פעולות קטנות כגדולות; קימה בשעה קבועה, ארוחות מסודרות, שעת שינה מוקדמת, זמן להכנת שיעורי בית במקום בילויים ועוד. אחד הדברים החשובים הינו הקניית הרגלי תזונה נכונה.

תפריט מאוזן

כידוע, תזונה מגוונת ומאוזנת חשובה לבריאות ולתהליכי הגדילה וההתפתחות של הילדים ויש לה השפעה גדולה על הקניית הרגלי אכילה נכונים בטווח הארוך. בנוסף, יש לה השפעה גם על כושר הריכוז ותפקודי החשיבה החשובים מאוד לילדים בתקופה זו. בדיוק כמו אצל מבוגרים, תזונה טובה מבוססת על תפריט מגוון, המספק לגוף מרכיבי המזון חיוניים: חלבונים, פחמימות, שומנים, מים וויטמינים ומינרלים במינון מתאים.

חשוב שתזונת הילד תכלול דגנים (רצוי דגנים מלאים או מוצרי קמח מלא), ירקות (טריים או מבושלים), מגוון פירות, מוצרי חלב, ביצים, דגים, עוף או בשר בקר רזה ושומנים מן הצומח כגון שמנים צמחיים שונים; אבוקדו וזיתים.

סקרי תזונה לאומיים (מב"ת) שנערכו על ידי משרד הבריאות הישראלי, מצאו כי רוב המבוגרים והילדים לא מקבלים מהמזון שהם צורכים את כמות הויטמינים והמינרליים היומית שהם זקוקים לה ולכן חשוב להשלים את החסר ע"י נטילת מולטיויטמין כגון צנטרום ג'וניור להשלמת התזונה היומיומית ולחיזוק מערכות הגוף.

למרות הכוונות הטובות של ההורים, כמעט כל הורה מכיר את התופעה אצל ילדיו: הילד מחזיר מביה"ס את הפירות, יכול להשאיר צלחת כמעט מלאה בארוחת הערב, אך אינו מוותר על השוקולד, הממתקים והחטיפים.

אז מה כדאי לעשות מבחינת תזונת הילדים?עינת ששון, הדיאטנית הראשית של צנטרום, מציעה:

לסיכום, אמנם צריך הרבה סבלנות והתמדה, אך ככל שנשקיע יותר עכשיו כשהילדים עוד צעירים, נסלול את הדרך להרגלי תזונה נכונים ובריאים יותר של ילדנו בעתיד.

Exit mobile version