fbpx
בית והום סטיילנג

חשיבותה של פינת האוכל בבית

מלבד יופייה של פינת האוכל בבית, היא מקיימת תפקיד חשוב ומהותי בחיי המשפחה: פינת האוכל נחשבת לרהיט משפחתי ומקום המפגש בו כל בני המשפחה מתלכדים סביב השולחן לארוחה משותפת. הקשרים הנרקמים סביב שולחן האוכל יוצרים מעורבות רבה בחייהם של בני המשפחה ומשמשים דוגמה עבור הילדים לתקשורת נכונה. מעבר להרגלי אכילה נכונים ושמירה על סדר יום קבוע, לארוחות משפחתיות ישנן חשיבות רבה מהבחינה הרגשית, זהו הזמן לאינטראקציה בין הורים וילדים על מנת ליצור תחושה של ביטחון ותחושה שהמשפחה היא מקום לחלוק, מקום של אכפתיות וקבלה עבור הילד. כאשר קיום ארוחות משפחתיות בהשתתפות כל בני המשפחה הופך למעין נוהג, הוא תורם ללכידות משפחתית ותקשורת טובה בין בני המשפחה. 

מחקרים מראים כי, כאשר מתבגרים נוהגים לשבת סביב שולחן האוכל ולאכול ארוחות משפחתיות הם נוטים להיות פחות דיכאוניים, הופכים ליותר משתפים וההישגים הלימודיים אף טובים יותר. עוד, כאשר ההורים נמצאים בקצב חיים מואץ ולחוץ, מדווחים כי ארוחות משפחתיות מפיגות את הלחץ ואף תורמות לתחושת רוגע.  

כאשר ישנן כל כך הרבה סיבות להיפגש עם כל בני המשפחה סביב שולחן האוכל, מדוע שזה לא יקרה עם כיסאות נוחים ושולחן אוכל מרווח שיעשו חשק להפוך את הארוחות המשפחתיות למנהג? 

על כן, רשת זגה עם ידע וניסיון של 60 שנה בתחום, יצרה מגוון פינות אוכל מודולריות עם פתרונות הרחבה ייחודים וקלים לתפעול. קולקציית פינת האוכל תכלול גם כסאות מותאמים לאווירה ולבית ולצורך זה קיים מבחר רב של כסאות ישיבה וכסאות בר בטקסטורות ובצבעים שונים על מנת לגרום לארוחה המשפחתית להפוך לייחודית ומהנה. 

כיצד לבחור נכון את הפינה הכי משפחתית בבית

טיפים ועצות ממומחי ZAGA, כיצד לבחור נכון את הפינה הכי משפחתית בבית: 

  • מספר סועדים – חשוב לוודא את מספר הסועדים אשר אמורים לסעוד ביום יום על מנת לשמור על נוחות ומרווח לכולם. 
  • שולחן אוכל עגול או אובלי –  ידוע כמאחד את הסועדים בכך שאינו בעל קצוות, מה שיוצר דינאמיקה משותפת ויכולת ליצור קשר עין. 
  • פונקציונליות וממדי החדר – אם חלל פינת האוכל אינו גדול מידי, מומלץ לבחור שולחן מודולרי אשר מציע פתרונות הרחבה, כמו: שולחן הקונסולה שהופך משידה מלבנית לשולחן אוכל. 
  • כאשר מדובר במשפחה שאוהבת לארח ולבלות רבות סביב שולחן האוכל, מומלץ לבחור בשולחן רחב ומלבני שיקנה מקום למאכלים ומרווח לסועדים ובנוסף לבחור בכיסאות מרופדים אשר יעניקו נוחות מרבית לישיבה ממושכת. 
  • פינת האוכל משמשת את הילדים לשחק משחקים, להכין שיעורים ועוד. לכן, אם ישנם ילדים צעירים חשוב לבחור בכיסאות אשר יהיו להם קלים להזזה.

צילום: סטודיו גולן

הכתבה באדיבות רשת ZAGA.
רשת ZAGA – פינות אוכל, הוקמה בשנת 1961 ומתמחה בייצור ושיווק פינות אוכל. כיום מונה רשת זגה 12 סניפים בפריסה ארצית ונחשבת לרשת הקמעונאית המובילה בתחום פינות האוכל בישראל. הרשת מציבה שלושה ערכים מרכזיים כאחד: איכות, נוחות ונראות עיצובית. בבעלות הרשת מפעל בבולגריה אשר מייצר, מעצב ומשווק לאירופה וארה"ב את מגוון הקולקציות של פינות האוכל בשיטות ובחומרים איכותיים וייחודים. 

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X