שנהיה לראש ולא לזנב – טיפים להכנת דגים

אני מעדיפה את הדגים שלי בסושי או צרובים על הגריל (מממ….סלמון על הגריל), אבל אין ספק שדגים הם חלק בלתי נפרד מארוחות החג שלנו ובמיוחד בראש השנה. לא מספיק להגיד "שנהיה לראש ולא לזנב", צריך באמת להגיש דג…עם ראש ועם זנב. אבל איזה דג לבחור? ואיך לבחור? ואיך להכין אותו? כ"כ הרבה שאלות, ועד כמה שנראה לנו שיש מלא זמן לתשובות…החג מתקרב אלינו בצעדי ענק.

רשת המסעדות "בני הדייג" מכינה אוכל ובעיקר דגים מעולים, ועכשיו הבעלים, בני רבה, מלמד אותנו כיצד מכינים דגים כמו שצריך. אז קראו, גזרו ושמרו 🙂

טיפים להכנת דגים

דבר ראשון לפני שהולכים לקנות דגים לערב החג או סתם לארוחת שישי חשוב להכיר את החנות אליה אנחנו הולכים או לבוא דרך המלצה או הכנס וקצת לשאול שאלות כמו? מאיפה הדגים? מה רמת הטריות? והכי חשוב מה המחיר! אם המחיר זול מידי למחיר השוק תצאו מהר ואל תתפתו..

  1. ניקיון הדגים הוא דבר חשוב ביותר בקניית דג. תבקשו מהמוכר להוריד את ולנקות את הדג מחלקיו הפנימיים וכמובן להוריד לחלוטין את הקשקשים והזימים.
  2. שימו לב למשקל הדג ותבחרו נכון את גודלו בהתאם לכמות הסועדים! לפעמים יותר משתלם לבחור דג "שמן" יותר ממספר רב של דגים.
  3. טריות! אחד הדברים החשובים ביותר בקניית דג זה הטריות. דג לא טרי פחות טעים וחס וחלילה יכול לגרום לקלקול קיבה. לכן הריחו, געו (מבחן האצבע), והסתכלו על צבע הדג ועינו (ברק העין חייב להיות מבריק).

איך יודעים שהדג שלקחנו טרי ואיכותי?!

איזה דג נכון לבחור בערב החג

Exit mobile version