אימל'ה ג'וק – טיפים ועיצות כיצד מתמודדים עם החרקים בקיץ

הכותבת היא מנכ"לית SC ג'ונסון ישראל, המשווקת את מוצרי RAID ו-AUTAN

חרקים. לאט לאט אני מבינה שלכל מי שסביבי יש "אישו" איתם על הציר שבין גועל לחרדה. בתפקידי הנוכחי, כמובילת חברה המתמחה בתחום, למדתי שהדברים הרבה יותר בשליטה ממה שנדמה וכיום, יש לא מעט פתרונות איכותיים ומתקדמים להתמודדות עם החרקים.

באופן אישי, הנושא, איתו אני מתמודדת מדי יום כל היום לערך, הוא סוג של סגירת מעגל עבורי. כילדה, גדלתי באזור כפרי ליד שדות ומרחבים פתוחים, והתאמנתי לא פעם בלכידת חרקים. אפילו היתה לי גינת חיפושיות קטנה בחצר. אבל, לאחרונה אני מבינה שלא כולם כמוני. שאנשים שמסוגלים להזיז הרים וגבעות, לרוץ קילומטרים או להפיק אירועים יוצאי דופן לא מצליחים לתפקד כשהם מול חרקים.

למה אנחנו מפחדות מחרקים?

התהייה לגבי הסיבות בשלן אנחנו לא מסתדרים עם חרקים או סובלים מאנטומופוביה (פחד מחרקים) עניינה לא מעט אנשים ברחבי העולם החל ממדענים וכלה בפסיכולוגים. במחקר גדול שנערך בשנת 2016 באוניברסיטת צ'פמן שבארצות הברית דורגו הפחדים הכוללניים של האמריקניים וכיוון שהטבלה לא משקרת הנה כמה נתונים מעניינים: בראש הטבלה ממוקמים הפחד מהטרדה של רשות ממשלתית (כשישים אחוזים מהנשאלים) ומוות בהתקפת טרור (ארבעים אחוזים מהנשאלים). כשיורדים כלפי מטה באחוזים פחד מחרקים נמצא במקום מכובד ביותר (מטריד כ-25 אחוזים מהנשאלים) כשמתחתיו ממוקמים פחדים כמו פחד גבהים (24.5 אחוזים), פחד מאבטלה (24.6 אחוזים) ואפילו מחטיפה (19.5 אחוזים).

אז למה באמת אנחנו מפחדים? התשובה אגב די מורכבת וכוללת שלושה פרמטרים עיקריים:

ראש בראש – אנחנו והם

כששואלים אותי מהי הדרך הנכונה ביותר להתמודד עם חרקים, התשובה שלי נחלקת לשניים: ראשית, כדאי שנדע עליהם (או לפחות על הזנים הפופולריים שלהם) מעט יותר כי ידע, כמו שאמרו לא מעט אנשים חכמים, הוא כוח. ברגע שנבין מי מהם מסוכן באמת ומי ידידותי לסביבתו, נוכל לשכך את רמות הפחד שלנו. ובלי קשר, רצוי ומומלץ להתאבזר בכלים המתאימים כדי להיפרד מאלו שעלולים באמת להזיק.

אגב, זה המקום להזכיר שהחברות הגדולות בעולם בתחום החרקים מפעילות מעבדות בהן מקיימים מחקר לגביהם ומפתחים מוצרים מתקדמים להגנה מפניהם- כאלה שיכילו רכיבים אפקטיביים שיהיו גם ידידותיים לאדם וגם לסביבה.

אז איך נתגונן באופן ראוי מפני חרקים?

Exit mobile version