fbpx
הורות וילדיםהריון ולידה

כיצד תבחרי את העגלה המושלמת עבור הבייבי שלך?

בשעה טובה, הלידה מתקרבת והגעתן לשלב הקניות, אחד הדברים שתמצאו בראש רשימת הקניות שלכן היא עגלת התינוק. החנויות מוצפות במגוון רחב של דגמים ורוב ההורים פשוט לא יודעים מאיפה להתחיל. התייעצו עם הסביבה הקרובה, וגם הרחוקה, תכינו רשימה של  דגמים ספציפיים שהומלצו לכן, ורשימה נוספת של מה חשוב לכן בעגלה ואל תתביישו לעצור הורים ברחוב ולשאול אותם על העגלה שלהם – תהיו בטוחות שהם עשו בדיוק אותו דבר לפניכן.

בייבי ג'וגר ישראל, משתפים במספר טיפים שיעזרו לכן לבחור את עגלת התינוק הטובה ביותר, המתאימה עבור התינוק ולא פחות חשוב – עבורכן.

למה לשים לב כשבוחרים עגלה?

סוג עגלה

קיימות בשוק שלוש אופציות:

  1. עגלה משולבת: מאפשרת לתינוק לשכב בזווית של 180 מעלות בעריסת אמבטיה מגיל 0 ועד לגיל חצי שנה. בשלב מאוחר יותר מחליפים את העריסה למושב טיולון.
  2. עגלה חצי משולבת: בעלת תקן לשימוש מגיל לידה זווית השכיבה שלה מתקרבת ל-180 מעלות.
  3. טיולון: כיום קיימים מגוון טיולונים בשוק לדוגמה עגלות בייבי ג'וגר המתאימות מגיל לידה. היתרון הגדול בטיולון הוא בכך שלרוב הוא ישמש אתכן מגיל הלידה ועד שהילד לא יזדקק יותר לעגלה.

משקל

עגלות כבדות הן לרוב מסורבלות ולא נוחות לתפעול במיוחד אם אתן גרות בבית ללא מעלית וצריכות לסחוב את העגלה הכבדה במדרגות. במידה ואתן לא חייבות עגלה כבדה, עדיף ללכת על האופציות הקלילות יותר. היצרנים אגב מפרסמים את משקל העגלה, אל תתביישו לבדוק.

קיפול

בחרו עגלה שניתן לקפל בקלות ביד אחת או בבת אחת. הרבה יותר קל ונוח לתפעל עגלה ביד אחת, בשעה שהיד השנייה יכולה להחזיק את התינוק או שקית קניות. עגלות בייבי ג'וגר בעלות קיפול הקוויק פולד או עגלות בעלות קיפול מטריה יעשו את העבודה.

רוחב העגלה

מומלץ שלא לקנות עגלה שרוחבה עולה על 75 ס"מ. מעבר לרוחב זה קיים סיכוי שתגיעו למקומות בהם פשוט לא תוכלו לעבור (מעליות ודלתות). מדובר בפרט ששווה לשים אליו לב במיוחד בכל הנוגע לעגלות תאומים. בנוסף מומלץ לבדוק כי העגלה אכן נכנסת לתא המטען של המכונית. ברוב החנויות יסכימו שהבדיקה תעשה כבר במועד הקנייה. בנוסף מומלץ לבדוק גם את גובה העגלה ולוודא שגובהה מתאים לגובה שלכם.

עמידות

התבוננו היטב בפרטים הקטנים שבעגלה: בדקו את השלדה, הצירים, הבלמים, איכות הצבע, בדקו האם הריפוד נעים למגע, האם ניתן להסירו בקלות ובמהירות , לנגב אותו ולכבס אותו. כיצד הוא סופג גשם וכיצד הוא שורד את אור וחום השמש.

מקומות אחסון בעגלה

כמו כל האמהות גם אתן תשתמשו בעגלה לא פעם כ"עגלת משא", חשוב לבחור עגלה בה תוכלו להניח את הדברים בצורה בטוחה בתוך סל האחסון. בדקו אם הגישה אליו נוחה, אם הוא מספיק גדול ואם הוא יצליח לשאת בכובד התיק שלכם ויתר החפצים. מעבר לסל תמצאו גם בחלק מהעגלות מקומות לאחסון כוס/בקבוק שתייה ותאים נוספים הממוקמים בגב מושב התינוק.

אביזרים

כל עגלה מגיעה עם "הנדוניה" שלה, חישבו אילו מוצרים נלווים חשובים לכן כשזה מגיע לעגלה. פגוש לעגלה, כיסוי רגליים לחורף אשר מעניק לילד הגנה מקסימלית מפני קור, טרמפיסט שמתחבר לעגלה, כיסוי מפני גשם, מחזיק לכוס ועוד.. חשוב לציין כי חלק מהאביזרים הנלווים מגיעים כ"בונוס" עם העגלה ואחרים צריך לרכוש בנפרד.

מאפיינים נוספים

ממש כמו מכוניות גם לכל עגלה יש את המאפיינים הייחודים שלה. כל חברה מנסה להתבלט ולתת להורים ערך מוסף שלא קיים בעגלות אחרות. כך למשל תוכלו למצוא בעגלות גלגלים בשליפה מהירה שיעזרו לאחסון במקום קטן, גגון תלת שלבי שיעניק הגנה מקסימלית מפני השמש, מנגנון קיפול ייחודי, מקומות אחסון רבים, בדים רחיצים ונשלפים, פנסים המחוברים לעגלה ועוד. אל תיתנו לתוספים הנוצצים לסנוור אתכן, חישבו מה הצרכים שלכן וזכרו כי חלק מהמאפיינים האלו יכולים להוסיף מאות ואף אלפי שקלים למחיר העגלה.

לסיכום, חישבו על הצרכים שלכן ועל התקציב. קחו בחשבון כי מחיר העגלות בשוק כיום רחב, חלק מהמחירים מזכירים קצת מחיר של מכונית קטנה. אל תשכחו כי עגלה יקרה היא לא בהכרח העגלה הטובה ביותר או זו שתתאים לצרכים שלכן בצורה הטובה ביותר. חלק מהעגלות מתאימות יותר לאנשים המתגוררים במושב או בקיבוץ או לחלופין אנשים שמרבים להשאר בתוך העיר יעדיפו עגלות אורבניות יותר, ולכן עליכן לחשוב איזו עגלה תיתן את המענה הטוב ביותר לסביבת המגורים שלכן. חישבו בצורה כנה מי יהיה המשתמש העיקרי בעגלה (חוץ מהתינוק כמובן), שכן על העגלה להיות קודם כל נוחה להורה שמסיע אותה. העגלה היא פריט שילווה אתכן תקופה ארוכה ולכן אל תשכחו לבחור עיצוב שיתאים וישקף את האופי שלכם ושל הבייבי הטרי שלכם.

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X