fbpx
חטיפים מלוחים ומתכונים נוספים

הצעות לכריכים לבית הספר

הכל כבר מוכן וההתרגשות לקראת מחר, ה-01.09.2015, בשיאה! הילדים יודעים כבר מה הם ילבשו ליום הראשון של הביהס או הגן. יש להם תיק מדוגם להפליא (שבטח ישאר מדוגם רק ב-1 לספטמבר), המוטיבציה בשיאה ואת כבר מתחילה להכין לך לוח סנדוויץ שבועי, בניסיון להכין להם את הסנדוויץ הכי טעים, מושקע ועם זאת מזין ובריא.

מאיר רוזנברג, שף מלון רימונים גלי כנרת מציע להורים לתלמידי בתי הספר והגנים, עם החזרה למוסדות החינוך מחופשת הקיץ, לא לוותר על ארוחת הבוקר.לדברי רוזנברג: "לא סתם אומרים התזונאים, שארוחת הבוקר היא ארוחה חשובה מאוד, ארוחה שמייצרת  אנרגיה למשך היום, במיוחד לתלמידים שצריכים להישאר מרוכזים במהלך כל שעות הלימודים".

על מנת להתמודד עם הרגלי אכילה בריאים ונכונים, אנו ההורים מתמודדים עם נושא ההסעדה לפני תחילת שנת הלימודים וחוזרות השאלות כמו בכל שנה: מה נשים להם לילדנו בכריך לבית הספר? איך נגרום לילדים לאהוב את האוכל ואת מה שאנו נכין להם? איך נדאג לגרום להם להנאה מהאוכל? איך נחבר בין אוכל טעים לאוכל בריא? איזה מזונות "יחזיקו" אותם שבעים שעות ארוכות בבית הספר? ועוד ועוד…

דוגמאות לארוחת בוקר קלילה ומזינה

  • פתית שוודי עם גבינת קוטג' בתוספת ירקות חתוכים.
  • טורטייה עם גבינה וירקות.
  • טורטייה עם ממרח שוקולד וחלבה.
  • טוסט גבינה צהובה איכותי או בולגרית יכול להיות בלחמנייה, לחם קל או לחם מחיטה מלאה.
  • מוזלי עם גרנולה, פירות וסילאן/דבש.

דוגמאות לכריכים מזינים ובריאים

  • כריך מלחם חיטה מלאה עם חציל קלוי, עגבנייה, ביצה קשה, ופרוסות זיתים.
  • כריך מלחם 7 דגנים עם ממרח אבוקדו, פלחי עגבנייה ומלפפון חמוץ.
  • כריך מלחם קל עם גבינה צהובה 9% , פלפל קלוי ומלפפון ירוק.
  • כריך מפת אורז עם לבנה 9% וזעתר.
  • כריך עם פילה דג סלמון מעושן וגבינת שמנת.
  • כריך עם בשרים קרים כחזה עוף או נקניק איכותי.

תמיד אפשר לשלוח עם הילדים לבית הספר ולגנים, קופסה  עם ירקות חתוכים כגון: גזר, קולרבי, סלרי, מלפפון ירוק, סלרי או פלפלים חתוכים + קופסה עם מטבל וגם קופסה עם פירות חתוכים או פירות שלמים, או גרנולה בטעמים שהילד אוהב, חטיף בריאות גם הוא מהווה אופציה טובה להפסקות או בין השיעורים.

טיפים להורים 

  • את הלחמים ניתן לקנות פעם בכמה ימים, להקפיא ישר לאחר הקניה ולהוציא כל בוקר חצי שעה לפני הכנת הכריך . הלחם יהיה טרי כמו שנקנה באותו בוקר.
  • חלק ממוצרי המילוי של הכריכים אפשר להכין יום קודם, לדוגמא: לבשל ביצים קשות או לקלות חצילים.
  • במידה ומשתמשים בממרחים כמו זיתים,  עגבניות, פסטו וכד', אפשר להכין מראש למספר ימים.
  • רצוי להכין כריך שהילד טעם כבר קודם ו"אישר" אותו. סביר להניח כי במידה וזה לא יהיה ערב לחכו הוא לא יאכל את הכריך.
  • יהיה נחמד להציע את הכריכים המעניינים גם להורים אחרים מהכיתה, כי ילדים אוהבים "להעתיק" רעיונות מילדים אחרים וכך זה עוזר להורה לשכנע את ילדיו לאכול דברים בריאים ומזינים.
  • ארוחה לא חייבת להיות רק כריך, יש אופציה  "לאוכל בקופסה".
  • בחורף ניתן להכין דברים שלא עמידים בקיץ כגון, מוזלי, כריכים בריאים על בסיס חומוס או טחינה ואפילו מרק שהילד אוהב בתרמוס.
  • סושי בקופסא יכול להיות מנה אטרקטיבית, הילדים הבוגרים נחשפו ולמדו לאהוב את הטעמים האסייתים. סושי מהווה פתרון מצוין, יצירתי, בריא ו"מחזיק את הילד" עד שעות הצהריים.

אנו ההורים צריכים להיות יצירתיים (עומדים מולנו ילדים מאוד מתוחכמים) ולחשוב "מחוץ לקופסה" ובעיקר לתת את הארוחה הכי טעימה, הכי בריאה ולחנך את הילדים לתרבות אכילה מזינה ובריאה. מגמה זו החלה בהרבה מדינות בעולם – עכשיו תורנו כאן בארץ.

אז כדי שלא תשברי את הראש יש לנו כאן המלצות לממרחים וכריכים שישביעו את ילדך, אך בעיקר יתנו לך שקט נפשי שהוא אוכל ארוחת עשר מזינה.

אל תמרחי אותו

אם הילד שלך כמו כל הילדים הוא בטח מבקש, כמעט תמיד, כריך עם שוקולד. אין ספק ששוקולד זה טעים. שלא תבינו אותי לא נכון, אין דבר טעים יותר מלחמניה טריה עם נוטלה. אבל בינינו, כולנו יודעים שעם כל הכבוד לאגוזי הלוז או לכמות מוצקי הקקאו שיש בממרחים האלה…בריאים, הם לא.

אז… כשהילד רוצה מתוק ואת רוצה בריא? כשהוא מבקש סוכר ואת מעדיפה טבעי? רשת ניצת הדובדבן מתערבת ושמה סוף לויכוחים ומציגה ממרחים מתוקים ובריאים שגם הילדים וגם אתן תאהבו.

ממרח אגוזי לוז אורגני – נטורפוד

הממרח מופק מאגוזי לוז אורגניים ללא חומרי הדברה ודשנים כימיים. הממרח הוא מקור איכותי לסיבים תזונתיים, זרחן וסידן, ללא שומן מוקשה, ללא כולסטרול וללא גלוטן. רכיבי הממרח הם אגוזי לוז, סוכר, שמן חמניות מכבישה קרה, אבקת חלב רזה, אבקת וחמאת קקאו, לציטין ווניל. מחיר: 19.90 ₪ (270 גרם)

ממרח אגוזי לוז אורגני ניצת הדובדבן
ממרח אגוזי לוז אורגני

ממרח קוקוס אורגני – קוקומי

ממרח הקוקוס עשוי מ-100% קוקוס אורגני טהור טרי ומיובש. הממרח מכיל חומצה לאורית- חומצת שומן בעלת תכונות אנטי ויראליות ואנטי בקטריאליות. הממרח ללא תוספת סוכר, ללא חומר משמר, ללא חומרי טעם ומהווה מקור עשיר לסיבים תזונתיים. מחיר: 16.90 ₪ (200 גרם)

ממרח קוקוס אורגני ניצת הדובדבן
ממרח קוקוס אורגני

ממרח קשיו – מבית "ניצת הדובדבן"

הממרח קשיו של ניצת הדובדבן הוא ללא תוספת סוכר ומקבל את המתיקות מהרכיבים שלו. הממרח מכיל אגוזי קשיו עשירים בנוגד החמצון סלניום ובמגנזיום, זרחן וברזל. הממרח מכיל אגוזי קשיו, עשוי להכיל בוטנים, שקדים, שומשום, חיטה, אגוזי לוז, פיסטוק, פקאן, אגוזי מלך וסויה. מחיר: 29.90 ₪ (350 גרם)

ממרח קשיו ניצת הדובדבן
ממרח קשיו

ממרח תמרים ודלעת – מבית "המתכון הסודי"

ממרח בגוון חום שוקולד, בטעם מתוק של תמרים, אגוזים ועוד דברים טובים. הממרח עשוי משעועית לבנה, עדשים כתומות, דלעת, תמרים, אגוזי קשיו, אגוזי מלך, אבקת קקאו, סילן טבעי ולימון. התמר, הוא מתוק ומזין והאכילה ממנו תורמת להפחתת רמות השומנים בדם וכך מגינה מפני אירועי לב. אכילת התמר תורמת לירידה משמעותית ברמות חמצון הדם וכך מאיטה את תהליכי ההזדקנות בגוף. מחיר: 21.90 ₪ (200 גרם)

ממרח חרובים בטעם שוקולד – B&D

הממרח מיוצר מאבקת חרובים טהורה בתוספת סוכר דמררה חום מקנה סוכר טבעי ללא תהליך זיקוק. הממרח בעל טעם נפלא, דמוי שוקולד ועשוי רכיבים טבעיים ללא תוספת מלח. הממרחב מכיל סוכר דמררה, אבקת חרובים, קמח סויה, שומן צמחי לא מוקשה, סיבים תזונתיים, לציטין וחומר טעם. מחיר:  13.50 ₪ (350 גרם)

להשיג בסניפי "ניצת הדובדבן", בחנויות טבע ברחבי הארץ ובאתר:  http://www.nizat.com

 

כריך חביתת סלמי – יחיעם

אנחנו שמחים להביא לכן שיתוף פעולה של נקניקי יחיעם והבלוגרית אתי בטיטו שהפיקו מתכון לכריך לקראת החזרה לבית הספר שבטוח יקל עליך בעת המחשבה על הכריך של מחר. הפעם, הצעת ההגשה מיוחדת ומתאימה גם להכנה משותפת עם הילדים: כריך שכבות במילוי חביתת סלמי ובצל ירוק. נקניק הסלמי עשיר בחלבון ומתאים לארוחות מחוץ לבית. אפשר לתת לילדים לחתוך את הלחם בצורות שונות וליצור שכבות מגוונות.

מצרכים (לכריך אחד)

לחביתה

  • 1/2 חבילת נקניק סלמי צרפתי של "יחיעם" (100 גרם)
  • 1 ביצה בגודל L
  • 1/2 כפית מלח
  • 1/4 כפית פלפל שחור
  • 1-2 גבעולי בצל ירוק קצוץ דק

לכריך

  • 2 פרוסות לחם לבן "אחיד פרוס" חצויים לאורך
  • 1 כף מיונז דל שומן – למריחה
  • 1 גמבה אדומה/עגבנייה חתוכה לרצועות
  • מעט שמן זית לטיגון או תרסיס שמן
  • מקל צ'ופסטיקס חצוי/ שיפוד קטן ללא קצה חד (לילדים בוגרים ולא לקטנטנים!)

אופן ההכנה

  1. הכנת החביתה: טורפים את הביצה בכלי ומוסיפים בצל ירוק קצוץ, מלח ופלפל. חוצים כמה "עיגולי" נקניק ומוסיפים לביצה הטרופה.
    מטגנים את החביתה במחבת חמה, סופגים את השמן בנייר וחותכים את החביתה ל-4 חלקים.
  2. הרכבת הכריך: על מחצית הפרוסה מורחים מיונז, מניחים חתיכה מן החביתה, רצועות ירקות (לא חובה) ושוב שכבת לחם חביתת סלמי וכו'. מסיימים את הכריך עם שכבת לחם ונועצים במקל עד התחתית.

כריך חביתת סלמי

 

לה כריך – הסנדוויץ הקורץ לחו"ל

מכירות את זה איך שבארה"ב הכל אינסטנט? שמוציאים משהו מקופסה, מוסיפים קצת מים ואיזה פלא ! יש לנו עוף בתנור? האמריקאים מזמן למדו את השיטה שזמן שווה כסף, ובבוקר כשאנחנו ממהרות לדאוג שהילדים התעוררו, התלבשו, לוודא שאנחנו התלבשנו והתאפרנו ולקוות לא להתקע בפקקים (למרות שאנחנו יודעות שנתקע בוודאות) – Time is Money. כאן נכנסים טונה סטארקיסט עם מוצר שיקל עלינו בעיקר בשגרת הבוקר ועם זאת יהיה טעים ומזין ב-10 כשהילד יוציא את הסנדוויץ מהתיק.

עם החזרה לבית הספר, טונה סטארקיסט מותג הטונה המוביל בישראל, משיק סדרת טונה חדשנית וראשונית מסוגה: סטארקיסט לה-סנדביץ' להכנה מהירה של כריכים טעימים ומזינים.

בסדרת "סטארקיסט לה-סנדביץ" שלושה מוצרים מוכנים למריחה, המיועדים להכנה מהירה של סנדביצ'ים. המוצרים מכילים טונה ומיונז מופחת שומן, עם תוספת משתנה: מלפפון חמוץ, צ'ילי או בצל מטוגן. פשוט פותחים את הקופסה ומורחים ישירות על פרוסת לחם טרייה. הסדרה זכתה לציונים גבוהים במיוחד במבחני טעימה שנערכו הן בקרב מבוגרים, והן בקרב נוער וילדים שהם צרכנים עיקריים של כריכים לבית הספר. המוצרים אינם דורשים קירור עד הפתיחה, ומגיעים בשילוב מכסה לשימוש חוזר ושמירת הטריות במקרר לאחר הפתיחה. הסדרה החדשה מגיעה באריזה חדשנית עם תחתית קעורה ובעיצוב מרהיב ומעורר תיאבון של המעצב ברוך נאה.

סדרת " סטארקיסט לה-סנדביץ' " היא פתרון מצוין להורים וילדים, לצריכה בבית או מחוצה לו: המוצר חוסך זמן הכנה בשעות העמוסות של הכנת הכריכים בבוקר, הם אינם מכילים חומר משמר ויחד עם זאת אינם דורשים קירור עד רגע הפתיחה.

ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות פרטיות נבחרות בכל רחבי הארץ.

טונה סטארקיסט ממרח לסנדוויצים לה סנדוויץ טונה סטארקיסט

 

והעיקר שיהיה לילדים שלנו בתאבון והכי חשוב – 1 בספטמבר שמח ושנה מוצלחת !

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.

תגובה אחת

  1. ממליצה בחום על שירות מדהים אשר מספק לחמניות , לחמים ומוצרי חלב עד הבית . עוזר מאוד כאשר יש ילדים בבית הספר . http://www.boker.co.il

Back to top button
X