לעבור את האלרגיה בשלום

כחמישית מאוכלוסיית העולם סובלת מאלרגיות ברמות שונות ובעיקר בעונות מעבר. ישנם גורמים שונים לתגובות אלרגיות, ובהם נטייה גנטית, עיכול לקוי, מעיים חדירים, גמילה מוקדמת מהנקה, דלקת במערכת העיכול, הפרעות במערכת החיסון, שינויים הורמונליים ומתח נפשי.

עבור הסובלים מאלרגיות, הסתיו ההולך ומתקרב יהווה תקופה מאתגרת שכן בעונת מעבר יש חשיפה גדולה יותר לאלרגנים שונים ובהם  קרדית האבק, אבקני עצים, דשא ועשב, סוגי פטריות (יצורים רב וחד-תאיים).
אנשים שרגישים יותר למחוללי האלרגיה עשויים לסבול בסתיו מתופעות כמו התעטשויות רבות, גירוד ועוד. נוסף על כך, בשל המעבר מחום לקור, אנו חשופים יותר למחלות שונות ובהן מחלות בדרכי הנשימה, הצטננויות וכאב גרון.

מה עושים? איילת נדיב, דיאטנית קלינית M.Sc, אחראית מקצועית מחלקת דיאטה ברשת סטודיו סי, מסבירה כיצד להיערך מבעוד מועד ולחזק את הגוף ואת מערכת החיסון באמצעות תזונה נכונה ופעולות נוספות המסייעות להתמודד עם מחוללי האלרגיות ותסמיני עונת הסתיו.

זיכרו: שינוי בתזונה יכול להשפיע על המערכת החיסונית במובן זה שהוא יכול לגרום לגירוי אלרגני או להשקיט אותו. מערכת העיכול חשופה למספר רב של אלרגנים כמו חלבונים מורכבים שעלולים לגרום לגירוי המערכת החיסונית, במיוחד אצל אנשים רגישים. לכן, רצוי להפחית בצריכת מזון שעשוי לגרום לדלקות ולתגובות אלרגיות כמו מזון מעובד שמכיל צבעי מאכל, חומרים משמרים, קפאין, אלכוהול, טבק, וכן שקדים ואגוזים. כמו כן, מומלץ לצמצם את צריכת הסוכר שלעיתים גורם לעומס על איברים שונים בגוף כמו הכבד והלבלב ומקשה על פעילות מערכת החיסון.

Exit mobile version