מה עושים כשהילדים לא רוצים להימרח בקרם הגנה?

הקיץ מציע פעילויות רבות לבני המשפחה, כדוגמת בילוי בים, בבריכה, טיולים ועוד. הורים רבים מקפידים למרוח את הילדים מפני השמש, אך חלקם נתקלים בסירובים מצד הילדים. מי לא מכיר "איכס", "לא רוצה" וניסיונות מצד הילדים להסיר מגופם את תכשיר ההגנה? ריכזנו עבורכם את חשיבות ההגנה מפני השמש בקרב הילדים וטיפים איך להתמודד עם ילדים המסרבים להימרח.

השמש שולחת אל כדור הארץ מגוון רחב של קרניים. קרני ה- UV הן קרניים המזיקות לעור ולבריאות שלנו. קרני ה- UVB חודרות לשכבת העור העליונה ויוצרות אדמומיות וכוויות עור. קרני ה- UVA חודרות לעומק העור וגורמות לנזקים ארוכי טווח כמו קמטים, כתמים, הזדקנות מוקדמת של העור, ואף פוגעות ב- DNA של התא ועלולות לגרום לסרטן העור. קרניים אלה חודרות גם דרך זכוכית.
רבים יוצאים מנקודת הנחה ששמשייה תגן עליהם מפני השמש, אך מה שהם לא יודעים הוא שגם אם יושבים תחת שמשייה, החול בשפת הים מחזיר את מרבית הקרינה האולטרה-סגולה (85% מקרני השמש מוחזרות ממשטח החול).

חשוב לזכור כי תינוקות וילדים רגישים לקרינת השמש פי 3 מאדם מבוגר, ולמעלה ממחצית מהנזקים לעור נגרמים לפני גיל 18. זה נגרם כתוצאה מכך שלתינוקות וילדים יש עור רגיש, עדין ומנגנוני ההגנה שלהם אינם מפותחים מספיק. עורם אינו מייצר כמות מספקת של מלנין על מנת להגן עליו ומנגנון קירור הגוף אינו מפותח ויעיל כשל המבוגרים.

שימוש קבוע ונכון בתכשירים להגנה משמש במהלך הילדות מקטין בכ- 80% את הסיכון לחלות בסרטן העור ולכן חשוב מאוד להגן על תינוקות, ילדים ובני נוער בכל יציאה מהבית. מומלץ לא לחשוף לשמש תינוקות מתחת לגיל 6 חודשים, במקרה של חשיפה יש להגן על התינוק באמצעות תכשיר עם מסנני קרינה טבעיים להגנה גבוהה מאוד ורחבה.

כיצד מתמודדים עם ילד שמסרב להימרח?

מצד אחד, אתם לא רוצים שהילד יבלה בשמש כשהוא לא מוגן מפניה; מצד שני, אתם לא מצליחים לזכות בשיתוף פעולה ואתם לא מעוניינים שהבילוי ייהפך לעימות הכולל כעס, צעקות ועצבים. ריכזנו עבורכם מספר טיפים להתמודדות:

המלצות להתנהגות נכונה בשמש

Exit mobile version