fbpx
תוספות

קיבוץ נירים מגיש: מתכון לבטטה על המנגל!

הבטטה תופסת מקום הולך וגדל על שולחנם של בני האדם בכל רחבי העולם, בזכות טעמה ולא פחות בזכות סגולותיה הבריאותיות. מומחים טוענים שהבטטה עומדת היום במקום השביעי (!) בעולם החופשי, בהעדפת פירות וירקות. הבטטה עולה יותר על שולחן בני האדם בזכות, לא בחסד, כמלכת ירקות השורש בעלת יתרונות תזונתיים ובריאותיים, ובראשם חומרים המונעים סרטן.

בטטה – מה יש בה?

הבטטה היא אחד הירקות העשירים ביותר כמקור לפחמימות ומכילה כ-20 ויטמינים ומינרלים. היא עשירה במיוחד בבטא קרוטן המהווה מקור לוויטמין A, בוויטמינים מקבוצה B ובפרט בוויטמין B6, במינרלים אשלגן, מגנזיום וברזל וכן בנוגדי החמצון החשובים – ויטמין C וויטמין E. מבין כל הירקות והפירות, בטטה היא המקור העשיר ביותר לפיגמנט הכתום בטא קרוטן ממשפחת הקרוטנואידים, שהוא גורם חשוב להפחתת הסיכון לסרטן כגון סרטן הפה, הלוע, הגרון והריאות.

קיבוץ נירים

קיבוץ נירים בנגב הוא גדול המגדלים בישראל של בטטות. אנשי הענף מיישמים שיטות וטכנולוגיות מתקדמות להגדלת והשבחת היבולים, תוך שימוש עתיר ידע במחשבים והקפדה על מחזור זרעים של 4 שנים לפחות. מהנתונים האחרונים עולה שנירים מוכר בשנה כ-2500 טון לייצוא ו-2500 טון לשוק הסיטונאי. הקיבוץ מגדל 1500 דונם, חצי אורגני וחצי קונבנציונאלי. זהו זן ייחודי, שמאפשר לו חיי מדף ארוכים במיוחד עד לשנה שלמה. כמו כן זן זה מצטיין במתיקות רבה יותר ובמרקם חלק. אפשר להשתמש בו גם לצלייה, לבישול ולאפייה. לדברי אמיר פרכטמן, מנהל עסקי נירים, הבטטה תופסת יותר ויותר את מקום כתחליף לתפוחי האדמה. "יש לבטטה שני יתרונות יוצאי דופן על תפוח האדמה, סוכרים בריאים יותר ונוגדי חמצון מונעי סרטן. מעבר לזאת, הטעם של הבטטה הזאת, יוצא מהכלל על האש".

מתכון לבטטה על המנגל

מתכון לבטטה על המנגללרגל ל"ג בעומר, ביקשנו מהשף קובי מזרחי, מומחה בצלייה על האש, מתכון לבטטות על האש, הנה הוא לפניכם

חותכים בטטה קלופה לקוביות של 2 על 2 ס"מ, מתבלים בשיני שום שלמות, טימין טרי, שמן זית וצ'ילי נוזלי, מתוק או חריף לפי טעמכם. מניחים על נייר אפיה, אורזים ואוטמים היטב ביריעת נייר אלומיניום. מכאן אל הגריל, לצד הבשר, הבצל ויתר הטובים. הופכים מצד לצד ואחרי כ-20 דקות, תלוי ברמת החום של הגריל, מורידים ומגישים בטטה מקורמלת, טעימה להפליא ותוספת נהדרת המהווה תחליף רב טעם לתפוח האדמה המסורתי. בתאבון.

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X