fbpx
משקאות, גלידות וארטיקים

מגנום ביתי טעים ובקלי קלות

אם אלך עכשיו לקיוסק לקנות עם הילדים ארטיקים, סביר להניח שבמגנום אני לא אבחר. לא כי יש לי משהו אישי נגד מגנום, אבל אני בחורה של ארטיק קרח. ואם הוא בטעם משמש או דובדבן עם סוכריות – אז קנו אותי. בחורה פשוטה כזאת 😉 .
אז איך מבחורה שאוהבת ומעדיפה ארטיק קרח החלטתי להיות בחורה עם מגנומים במקרר? בזכות השכנה המהממת שלי שהחליטה להתחיל להכין גלידה בבית. לפני כמה ימים דיברנו והיא סיפרה שמאז שהיא מכינה גלידה בבית היא גם חוסכת כסף אבל הילדים והם הרבה יותר נהנים. היא שולטת בטעמים, בצבעים ובכמויות – והכי חשוב, זה לא לוקח יותר מדי זמן וזה הרבה יותר טעים להם ממה שהם יקנו בסופר.

עברו מאז כמה ימים ושכחתי מעניין הגלידה הביתית. איזה ערב אחד החלטתי לעשות הזמנה של מוצרי אפיה, ותוך כדי שאני יושבת מול האתר של חנות האפיה האהובה עלי ראיתי שיש להם מבצע על תבניות סיליקון להכנת מגנומים, ושוב המחשבה על גלידה ביתית חזרה. כמובן שהזמנתי 2 תבניות כדי שיהיה. התירוץ הרשמי לקנות אותן היה שאולי יפול עלינו עוד איזה סגר וצריך להתכונן לפעילויות עם הילדים בבית. התירוץ הלא רשמי – אני פשוט אוהבת מוצרי אפיה ותבניות אז הנה עוד 2 לאוסף.

וכך מצאתי את עצמי עם תבניות סיליקון, מקלות ארטיק ומוצרים להכנת מגנומים. ועכשיו, אחרי שהכנתי אותם והבנתי כמה קל וטעים זה – אני לא מבינה איך לא עשיתי זאת קודם.

מגנום ביתי - מה כדאי לדעת לפני שיוצאים לדרך

הכנת המגנום באמת לא דורשת יותר מדי זמן, אבל היא כן מתפרשת על פני יומיים. אפשר לקצר את התהליך ליום ועל זה אדבר עוד מעט.

מבחינת מצרכים כדאי להתארגן על כמה דברים שלא לכולם יש בבית (לי למשל לא היה וקניתי במיוחד):

  • תבניות סיליקון להכנת מגנומים – ניתן לחפש בגוגל ולהגיע לעשרות חנויות שמוכרות תבניות סיליקון כאלה. אם אני לא טועה ראיתי גם כמה פעמים במחלקת האפיה במקס סטוק. אם יש לכן כוח לחכות חודשיים אז תוכלו גם לרכוש בעלי אקספרס. מה שחשוב לשים לב זה שיהיה להן חור להכנסת המקל.
  • מקלות ארטיקים – אני הלכתי על המקלות הכי פשוטים. 3 חבילות של 100 יחידות עלו לי 10 ₪ במקס סטוק.
    אני ממליצה בחום להשתמש במקלות הרגילים (החומים) ולא בצבעוניים כי הם מורידים צבע במגע עם נוזל וחבל שהגלידה שלכן תצבע פתאום בכחול/אדום (ובכנות אין לי מושג עד כמה בטיחותי זה למאכל).
    הערה קטנה נוספת: שימו לב שלרוב, תבניות הסיליקון מתאימות למקלות הארטיקים הרגילים שאנחנו מכירות ולא לרחבים ולמיוחדים.
  • חלב מרוכז – לא לכל אחת יש חלב מרוכז בבית (לי לא היה). אפשר למצוא את המוצר בסופר. זה מגיע בפחית שימורים קטנה (400 גרם) ונמצא ליד כל מוצרי האפיה (אם אני לא טועה זה עלה לי משהו כמו 9.50 ₪ בשופרסל דיל ליד הבית).
  • קישוטים וטופינגס – נכון לא כולן אוהבת מגנומים מקושטים, אבל אני שיתפתי את הילדים בהכנה והם נהנו ממש. הקישוטים עזרו להם ליצור מגנומים מיוחדים משלהם והיה להם עוד יותר כיף לעזור
    באותו הזמן שקניתי חלב מרוכז, ראיתי באותו מדף ערכות סוכריות לקישוט של וורנר. היו שם 2 ערכות: אחת של נסיכות וחתונות (3 מבחנות עם קישוטים בצורות/צבעים שונים כמו פנינים ורודות, קריסטלים סגולים/אפורים וסוכריות בצורת לבבות) ואחת הערכה הקלאסית – DECO – עם 6 מבחנות. ערכת הנסיכות עלתה לי באזור ה-13.5 ₪ והערכה הקלאסית עלתה באזור ה-16.5 ₪.
    מה שנחמד זה שלילדים היה מבחר של סוכריות/צבעים/דוגמאות ועד כמה שזה נראה שיש קצת במבחנות – זה לא המקרה ונשאר לי עוד מלא סוכריות לקישוטים עתידיים של עוגיות/עוגות/פנקייקס (כן כן, אצלי הילדים אוהבים פנקייק עם סוכריות).
    סוכריות של וורנר
    אלה ערכות הסוכריות
    למי שמעדיפה טופינגס אחרים אז אפשר לשלב פקאנים, שקדים, עוגיות אוראו, פצפוצי אורז או כל דבר אחר שאתן אוהבות.
  • חמאת קקאו – את זה ניתן לרכוש בחנויות אפיה ואפילו בחנויות תבלינים (אני רכשתי שקית של 200 גרם בחנות תבלינים מתחת לבית). זה נראה כמו שוקולד צ'יפס לבן קטן…אבל זה לא 🙃. אפשר גם לוותר על זה, אך עדיף שלא כי זה מה שיתן לציפוי של המגנום את המרקם החלקלק והכיפי. לא צריך הרבה מזה וזה יחזיק לכן הרבה מאוד זמן במקרר.

ועכשיו, אפשר לגשת למתכון…

הערה אחרונה: מהמתכון יצאו לי 6 מיני-מגנומים ועוד קערה גדולה של גלידת וניל. הוא יכול להספיק בכיף ל-12 מיני-מגנומים. אז מי שיש לה תבניות עם פחות שקעים (כמוני), או לחתוך בחצי או פשוט להכין מגנומים + גלידת וניל.

מצרכים

לגלידה
🍴 2 חבילות שמנת מתוקה 38%
🍴 1 פחית חלב מרוכז
🍴 1 כפית תמצית וניל איכותית (או למשקיעות – לגרד את התכולה של 1 מקל וניל)
🍴 תוספות לבחירתכן (אופציונלי)

לציפוי
🍴 200 גרם שוקולד לבחירתכן – לבן, מריר, חלב, בלונדיז, רובי – רק שיהיה שוקולד טעים ואיכותי
🍴 2 כפות חמאת קקאו
🍴 טופינגס/קישוטים לבחירתכן (אופציונלי)

ההכנה

  1. מתחילים בהכנת הגלידה:
    מקציפים 2 שמנת מתוקה לקצף יציב. כאשר הוא מוכן, מערבבים פנימה בעדינות את החלב המרוכז ואת תמצית הוניל.
  2. מסדרים תבניות סיליקון על מגש. לכל שקע מכניסים מקל ארטיק ושופכים בעדינות באמצעות כף או שקית זילוף את בלילת השמנת לכל שקע (במידה ונשפך קצת בצדדים, כדאי לנקות עם נייר סופג או מפית לפני שמכניסים לפריזר). כמובן שאת השקעים יש למלא עד הסוף (המקל יעלם ויתחבא בפנים).
  3. במידה ואתן מעוניינות להכניס הפתעות לגלידה שלכן – זה הזמן: פירות, עוגיות אוראו, ריבת חלב, שוקולד נוטלה… רק לעשות זאת בעדינות.
  4. מכניסים לפריזר – רצוי להכניס לפחות ל-24 שעות כדאי שזה יקפא טוב טוב. במידה ואתן מממממש רוצות לאכול את המגנום באותו יום, אז תכינות את הגלידות בבוקר, ותצפו בערב אבל תשתדלו לא לפתוח ולסגור את הפריזר כל היום כדי שיקפא כמו שצריך.
  5. כאשר הגלידה מוכנה ולפני הציפוי, לחלץ אותה בעדינות מהתבניות סיליקון ולהניח על מגש מרופד בנייר אפיה. עד הציפוי יש להחזיר חזרה לפריזר.
  6. ועכשיו לציפוי…
    ממיסים במיקרו (בפולסים) או בבאן מרי את השוקולד יחד עם חמאת הקקאו. לא צריך להביא לרתיחה, פשוט לראות שהכל נמס ולהסיר מהאש (או לחילופין להפסיק את הפולסים במיקרו).
  7. מחכים עד שהשוקולד המומס מגיע לטמפ נעימה, כלומר – שאתן יכולות ממש להכניס את האצבע שלכן ולא חוטפות כוויה. ככל שזה יהיה חם יותר ותנסו לצפות, כך זה רק ימיס את הגלידה ולא יצפה.
  8. שופכים את השוקולד המומס לכוס גבוהה (אני השתמשתי בכוס שתיה רגילה שיש לנו בבית מאיקאה).
  9. מוציאים את המגנומים מהפריזר, טובלים אחד אחד בשוקולד. לאחר כל טבילה מחזיקים אותו שניה-שתיים מעל הכוס כדי שהשוקולד הנותר יטפטף חזרה לכוס. ואז מניחים על נייר האפיה.
    הערה: מי שרוצה לתת לילדים לקשט עם סוכריות – להגיד להם לקשט מהר מהר כי השוקולד מתקשה אחרי כמה שניות ואז הסוכריות לא ידבק אליו.
    מי שמעוניינת להוסיף טופינגס לשוקולד – אזבזמן שהשוקולד בכוס, לערבב פנימה את הטופינגס. כאשר תטבלו את הגלידה בשוקולד, הטופינגס כבר יצמדו לבד לגלידה.
    למשקיעות ממש ניתן לזגג מעל שוקולד בטעם/צבע אחר, או להכין כמה סוגי שוקולד ולטבול את הגלידה כל פעם בשוקולד אחר ואז ליצור כמה שכבות שוקולד…השמים הם הגבול.
  10. את המגנומים המוכנים ניתן לשמור בפריזר על התבנית עם נייר האפיה או להכניס לשקיות אישיות שיראה מקצועי עוד יותר 😆.

אז כן, יש 10 שלבים להכנת המגנומים וזה נראה כאילו זה לוקח הרבה מאוד זמן – אבל מבטיחה לכן שלא ותרוויחו אחלה מגנומים, הום מייד ואישיים, עם פחות סוכר ושליטה ברכיבים שאתן מכניסות פנימה.

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X