fbpx
הורות וילדים

BIBA M – העגלה שהופכת את החיים להרבה יותר קלים

כל אמא יודעת – כשיש ילד, הבית הופך לחניון: זה מתחיל מעגלה, ממשיך בטיולון, מתישהו מצטרפים ההליכונים ואז הבימבות, ואז מגיעים לשלב של האופנים ופתאום הוא מבקש אוטו משלו 🙂 אבל הרבה לפני שהבייבי מצטרף למשפחה אנחנו מתחילות לעשות סקר שוק ושואלות את כל מי שאנחנו רק פוגשות – "איזו עגלה יש לך". נעים מאוד, שמי מיטל, אמא ל-2 קטנטנים מתחת לגיל 3 ובעלת צי עגלות בבית.

את העגלה הראשונה קנינו לפני שהגדול נולד. עשיתי סקר שוק בקרב חברות ובקרב קבוצות פייסבוק שונות והחלטנו על עגלה מסוימת. אני מודה שהיא הייתה טובה לי באותו זמן – התקפלה בצורה טובה, הילד ישב שם בנוח (לפחות ממה שהיה נראה לי באותו רגע). שנה וחצי אחרי שהוא נולד טסנו לחו"ל והחלטנו שאנחנו רוצים עגלה קלה, שתהיה נוחה ותתקפל בקלות, ובעקבות המלצה של חברה קנינו אחת שבאמת ענתה לנו על הצרכים. היא התקפלה לסוג של מרובע אבל לא הייתה מהסוג שיכול לעלות איתנו למטוס ולמען האמת זה היה בסדר מבחינתנו כי באמת שלא ראינו הכרח שהיא תהיה איתנו ולא בבטן המטוס.
לפני 8 חודשים הקטנה נולדה. חזרנו לאותה עגלה ראשונה בגלל האמבטיה, ואז הבנתי כמה שהתרגלתי לעגלה קלה וכמעט כל פעם שהשתמשתי בעגלה ונאלצתי להכניס לרכב מצאתי את עצמי מתבאסת ומודה שלפעמים פה ושם נשלפה קללה (אם האצבע נתפסה בזמן הפתיחה…). שרדנו איתה כמעט 4 חודשים והעברנו את הילדה לטיולון שלה. פתאום אין עגלה שצריך לפרק והקיפול אמנם נעשה יותר נוח אבל עדיין היא הרבה הרבה יותר כבדה. החלטנו שנסחוב איתה לפחות עד שהיא תהיה בת שנה ואז נעביר אותה לעגלה הקלה השניה שרכשנו שבינתיים הייתה מקופלת לה בצידו של החדר משחקים כי לפעמים היינו משתמשים בה עבור הגדול (שסה"כ בן שנתיים ו-8).

לפני שבועיים זכינו באוצר – עגלה חדשה לאוסף. הגעתי איתה הביתה וכל מה שאני זוכרת מהאירוע המרגש זה את פרצופו של בעלי המום ולא מבין למה צריך עוד עגלה ואיפה נתקע אותה. הדבר הראשון שיצא לי מהפה זה "אל תדאג, היא מתקפלת והיא קלה". זה לא השאיר עליו רושם והיא נשארה לא מקופלת ליד היציאה מהמרפסת. היא נשארה ככה יומיים עד שבסוף החלטתי שיוצאים לטסט-דרייב. הכנסתי את הילדה, שמתי לכלב רצועה ונעלים לגדול ויצאנו לסיבוב. כאן אני התאהבתי.

BIBA M – העגלה שתעשה לך חיים הרבה יותר קלים

לאוצר שנפל לידי קוראים ביבה – Biba M. עגלה חדשה המתאימה כבר מגיל 0 ועד 15 קילו, והכי חשוב – קלה, מתקפלת בקלות ובעיקר – במחיר שפוי לעגלות אחרות דומות. מכיוון שאני לא יודעת איך לכתוב עליה בצורה אחרת חוץ מ"רשימת מכולת", אנסה לעשות רשימה של כל מה שבאמת חשוב בעגלה ואיך היא עונה על הציפיות. אהה, ואם השארתי במתח לגבי בעלי – אז תשובה מובטחת בהמשך.

BIBA M? מה זה? מותג חדש? 

העגלה תוצרת סין אך פרי פיתוח ותכנון של חברה בינלאומית שבין שותפיה עומד בחור ישראלי בשם אריק איילון, היזם והמקים של מותג ד"ר בייבי שנמכר בשנת 2005 לרשת הריבוע הכחול. בין היתר הוא גם הבעלים של חברת נובל אינפיניטי שמייבאת את מותגי סייבקס (יש לנו סלקל שלהם עוד מימי הגדול והוא שימש אותנו בבטיחות ואהבה), איוון פלואו ומימה. BIBA M עושה את צעדיה הראשונים בשוק הישראלי והאמריקאי ממש בימים אלו (מי שהייתה בבייבילנד בטוח ראתה את הדוכן הגדול) ובשנת 2018 תתרחב לכל העולם. מי שחוששת אז יש לעגלה אישור ממכון התקנים הישראלי והאירופאי.
העגלה פותחה ועוצבה לאחר שנים של ניסיון בתחום ההורות ובעיקר מתוך הבנה מעמיקה של צרכי ההורה והתינוק, ואחרי שימוש יומיומי בכל מיני מצבים איתה, אני יכולה להגיד שזה בוודאות נכון.

איפה קונים את העגלה? כמה היא עולה?

אם מעולם לא ראיתן אותה בחנויות ורשתות התינוקות הגדולות או הקטנות זה לא אומר שהיא לא קיימת. את העגלה ניתו לרכוש באינטרנט – באתר החברה: http://www.bibambaby.com – ומי שהייתה בבייבילנד בשבוע שעבר, יכלה לרכוש אותה גם שם (כמו חברה שלי). האתר שלהם בשפה העברית והוא מכיל סרטונים שונים שמסבירים על העגלה ועל האבזור השונה שאיתו היא מגיעה (או שניתן לרכוש בתוספת תשלום).

נכון שעוד לא באמת סיפרתי לכן מה מיוחד בה, אבל לרוב המחיר משחק תפקיד לא פחות חשוב מהמשקל והקיפול של העגלה. יותר פשוט לפתח שרירים ולהרים עגלה מאשר לפתוח יותר מדי עמוק את הכיסים וזה הגיוני ומובן. מה שיפה בעגלה זה שבשביל מה שמקבלים – ועוד מגיל לידה – המחיר שלה שפוי והגון: 699 ₪ והיא מגיעה עם פגוש, מחזיק כוס וכיסוי רגליים. ניתן לקנות איבזור נוסף – ארגונית לעגלה, תיק (גב) החתלה, תיק נשיאה, כילת רשת נגד יתושים ותיק לאיחסון העגלה שזה נהדר למקרה שרוצים לאחסן אותה בין ילדים או אפילו אם טסים לחול כדי שהיא לא תתלכלך או תהרס בבטן המטוס.

דרך אגב – העגלה מגיעה בגרסת יחיד ובגרסת תאומים (באתר יש מחיר) וכל האבזור מגיע בהתאם – יחיד או כפול.

עגלת BIBA M
כשמילה התנדנדה בעגלה, היה לי זמן לצלם אותה ריקה 🙂
במהלך טיול בקניון, בודקת מה חדש בחנויות

 

מאיזה גיל היא מתאימה ועד איזה משקל?

היופי בעגלה זה שהיא מתאימה מגיל 0 ועד משקל 15 קילו (הבן שלי בן שנתיים ו-8 ושוקל 15 קילו ומיותר לציין שהוא כבר לא מוכן לשבת בעגלות ורוצה הכל ברגל ולבד, אבל היא גם מכילה אותו…בדקנו). היא מעולה כי היא מתקפלת כיחידה ואין צורך להרכיב/לפרק אמבטיה. אם הייתי יודעת על קיום העגלה הזאת, אז בוודאות הייתי קונה אותה לפני הלידה של הקטנה שלי.

יש לה 3 מצבי ישיבה: ישיבה זקופה, באמצע ושכיבה מלאה של 175 מעלות. תוסיפו לזה את כיסוי הרגליים שמגיע יחד איתה – ויש "אמבטיה" מושלמת לתינוק ניובורן. דרך אגב, אני מתכוונת להשתמש בכיסוי כמגן קור, רק שכרגע החורף איכשהו מסרב להגיע…

ניתן גם לחבר אליה סלקל בקלות (זה פשוט מתלבש על המתאמים) ואז עוד יותר כיף לצאת מהבית, לקשור את הסלקל ברכב ופשוט לקפל את העגלה כפי שהיא ולהכניס לתא המטען.

עוד כמה דברים שאתן צריכות לדעת עליה

אם יש משהו שחרפן אותי בעגלות שהיו לי עד עכשיו בבית זה שלא משנה אם העגלה הייתה במצב ישיבה רגיל או במצב שכיבה – הגגון אף פעם לא באמת הגן מפני השמש. תמיד מצאתי את עצמי מסתובבת עם חיתול טטרא ענקי ואטב בסל של העגלה כדי לאטום את השמש בעת הצורך. כשאמרו שיש לה גגון XXL אמרתי לעצמי "נו טוב, בסדר…גגון…", לא באמת האמנתי שהוא יהיה XXL ובאמת יגן, אבל וואלה – שיחקו אותה. הגגון עצמו גדול ורחב בצורה מושלמת ואם זה לא מספיק אז יש רוכסן מוסתר שמגדיל אותו עוד יותר. החלק הנוסף שנפתח הוא למעשה רשת וזה נהדר גם כי עוד אוויר נכנס פנימה וגם כי ניתן לראות את הבייבי מבעד לרשת.

גגון XXL לעגלת ביבה M
גגון ה-XXL: כשהוא במצב סגור, עדיין לא פתחתי את התוספת וכבר הילדה מוגנת מהשמש

היא קלה ויותר מזה – מתקפלת בקלות. לצערי לא הצלחתי לצלם סרטון שמדגים איך היא מתקפלת בקלות כי היה לי קשה להחזיק ביד אחת הפלאפון וביד השניה להדגים ובאמת שתראו משהו מבלי לראות כל הזמן את הרצפה או התקרה, אבל אני מצרפת סרטון מהאתר שלהם שמדגים את הפשטות בקיפול. בגדול, מרימים צ'ופצ'יק שבאמצעותו דוחפים את משענת הגב קדימה (אותו צ'ופצ'יק שבאמצעותו תשכיבו את המשענת), לאחר מכן בצידה האחד של העגלה מרימים משהו שנראה כמו סוגר ומושכים ברצועה. היא מתקפלת למלבן שעומד יציב גם כשהוא סגור ואותה רצועה שמשכתן הופכת למעשה לרצועת נשיאה ואף ניתן לסחוב אותה על הכתף, כמו תיק. היא גם מתקפלת ממש בקלות (כמו "חמאה"), לא צריך להפעיל כוח או "להתווכח איתה". פשוט למשוך. כשרוצים לפתוח אז פשוט מרימים סוגר שנמצא בצידה השני של העגלה ומרימים את החלק שבו מניחים את הידים ודוחפים אותה. שוב, בלי להשקיע מאמץ או כוח פיזי מיותר.
קחו בחשבון שהיא לא מתקפלת לריבוע קטן כמו היו-יו המפורסמת והיא לא תעלה אתכן למטוס, אבל בכנות: גם ככה אתן מגיעות עם העגלה לשרוול ושם נותנות אותה לאיחסון בבטן המטוס. לשם גם יעלו את העגלה כשתגיעו ליעד (במקסימום ממש מחוץ לשרוול), אז זה באמת לא כזה נורא אם היא לא אתכן. ואם יש לכן את התיק איחסון שלה, אז אתן לא צריכות לדאוג שהיא תתלכלך או שיקרה לה משהו.

היא שוקלת סה"כ 5.5 קילו. אני יודעת שזה לא משהו ייחודי כי יש עוד עגלות ששוקלות כך ואולי טיפונת פחות, אבל מה שהכי הפתיע אותי בה זה שלמרות שהיא שוקלת מעט – היא רחבה ונוחה.  נתחיל מהמושב שלה, הוא רחב ובעל מזרון היפואלרגני. המזרון ממש רך ונעים ככה שאין אפילו צורך להוסיף ריפודית לעגלה. בעגלה שיש לי היום המזרון ממש לא רך ויותר מזה, העגלה מאוד צרה. עד כמה הביבה רחבה? הקטנה שלי ישבה שם בכיף, הרימה רגלים והקטע שהכי הופתעתי ממנו, היה לה מקום להתהפך בזמן ששכבה. היינו ביום ששי בארוחת ערב ובדרך הביתה הילדה נרדמה. העברנו אותה מהכסא בטיחות לעגלה כשהיא במצב שכיבה מלאה והילדה שכבה על הגב. מכיוון שהיא ישנה, לא קשרנו אותה. תוך כדי הנסיעה הקצרה בעגלה מהאוטו למעלית ראיתי תזוזות בעגלה וכשהסתכלתי שמתי לב שהיא התהפכה מהגב לבטן וישנה כמו שהיא אוהבת. היא עשתה זאת למרות שיש פגוש.
דרך אגב, ניתן לשחק עם מגש הרגלים – 3 מצבים וגם זה מקל על נוחות התינוק במצב ישיבה או שכיבה.

מזרון היפואלרגני ביבה M
ואחרי טיול מתיש בקניון הילדה נרדמה ושוכבת בכיף על מזרון נוח
ישנה בעגלה ביבה M
התהפכה לישון על הבטן בתוך העגלה

יש לעגלה רצועות כתפיים שנכנסות לתוך אבזם. האבזם נכנס לתוך כיס בטיחות וזה גם מונע מהקטנטנים לשחק ולהשתחרר בעצמם וגם מגן על האזור התחתון של גופם.

ועכשיו לחלק שמעניין הרבה אמהות – הסל: הסל שלה גדול. יצאנו לסיבוב והכנסנו בו הרבה דברים: בקבוקי מים (2 ליטר), תיקים, קפוצונים ועוד בובות כאלה שניתן לתלות על העגלה. ביום ששי יצאתי עם הקטנה לסיבוב בקניון והשתמשתי בו גם לאיחסון התיק וגם לשקיות השונות שהתווספו על הדרך. מה שכן, מכיוון שמדובר בעגלה קלה, אני כן מציעה לשים את התיק בסל ולא לתלות על העגלה, כי ככל שהתיק כבד יותר הוא עלול למשוך את העגלה אחורה.  אני שמה ארגונית וזה בדיוק מתאים לטלפון, ארנק, בקבוק (למרות שהיא גם מגיעה עם מעמד לבקבוק).

סל האיחסון של עגלת BIBA M
סל האיחסון והגלגלים הגדולים והיציבים
מצב ישיבה זקוף של עגלה ביבה
בעוד פוזה של הרמת רגל על הפגוש בזווית ישיבה זקופה

היא מגיעה בקופסה ממש לא גדולה ולמען האמת גם לא כבדה. הגלגלים מגיעים מפורקים אבל מתברגים בקליק, וכנל גם לגבי הפגוש. היא מגיעה במספר צבעים (אפור בהיר, אפור כהה, ג'ינס, תכלת ואדום) ואפילו עם שליח עד הבית. לי יש את צבע הג'ינס שמושלם גם לבנות וגם לבנים. בקרטון יש חוברת ובה הסבר על פירוק הריפוד לשם כביסה אבל אני לא ניסיתי זאת עד כה כי לא היה לי צורך.

היא מגיעה עם אחריות לשנתיים והיא נשלחת בתוך 3-5 ימי עסקים. עוד דבר – לי יש קיה פיקנטו והיא נכנסת בקלות בתא המטען ואפילו במושב האחורי (שבחלקו תפוס ע"י כסא הבטיחות של הילד). הנה עוד כמה נתונים טכניים שלקחתי מהאתר שלהם:

ביבה M נתונים טכניים

ואם מסקרן אתכן מה בעלי חשב עליה. אחרי שבועיים שהוא שיחק איתה והסיע את הקטנה – הוא התאהב גם. ישר אמר לי "תפרסמי את 2 העגלות האחרות למכירה, אנחנו נשארים רק איתה".

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.

תגובות

    1. חבל על השליליות. ניסיון אישי מלא. יש לי גם קבלה על מלוא סכום העגלה שיכולה להוכיח שאני רכשתי את העגלה, התלהבתי וכתבתי עליה. הייתי שמחה לקבל אותה מתנה…אבל לא קרה

  1. שלום מיטל,
    שמעתי על העגלה ואשמח מאוד מאוד לראות אותה.
    יש מצב להגיע אליך לראות את העגלה?
    והאם את גרה באיזור המרכז?

  2. ואיך העגלה אחרי שנה וחצי ?
    עדיין מומלצת ? אם אני צריכה שירות, איך מסתדרים כשאין לי חנות לפנות אליה ? נצרכת לשירות ? אם כן, קבלת אותו ?
    איך גובה ידית העגלה מתאים לגבוהות או לא ?

    תודה על התשובות

    1. אחרי שנה וחצי העגלה עדיין בשימוש (בתידירות מופחתת כי הילדה כבר בת שנתיים והיא פחות מעוניינת לשבת בעגלה). היא עדיין כמו בהתחלה (רק קצת יותר מלוכלכת), ועדיין מומלצת. ודרך אגב, נראה לי שתמיד אפשר לפנות לשירות לקוחות אם חלילה קורה משהו.

  3. תודה על הפירוט. זה צבע אפור או גינס?
    לי זה נראה אפור בהיר.

אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X