fbpx
הורות וילדים

פעילויות כיפיות לילדים ליום חורפי !

מבטיחים לנו שמחר שוב מגיע החורף אחרי שבוע הפסקה והפעם הוא אמור להיות הרבה יותר חורפי משבוע שעבר: גשמים, רוחות ואפילו שלג בצפון ! אין ספק שיש למה לצפות, אבל אם אתן אמהות לילדים קטנים אתן בטח כבר מעכשיו חושבות איך להעסיק אותן דווקא בימים כאלו שאי אפשר לצאת מהבית.

אז במידה והרעיונות למה לעשות עם הילדים בימי החורף הקרים עומדים להיגמר ואין לכן כוח לצאת בגשם לעוד ג'ימבורי או חוג, הנה כמה רעיונות כיפים גם לכן וגם לילדים !

רעיונות כיפים לתעסוקה עם הילדים בימי החורף

אפיית עוגיות

אמא ובת מכינות עוגיות
באדיבות: popsugar.com

אני חובבת אפיה מטורפת. מאז שאני זוכרת את עצמי אני אוהבת לעמוד במטבח ולאפות. בתור ילדה זה היה מתוך ספרים של אמא וככל שגדלתי והאינטרנט התפתח, זה בכלל הפך לתחביב מטורף (שבזכותו גם הקמתי את הבלוג הראשון שלי – "פשוט טעים"). תמיד אמרתי שברגע שיהיו לי ילדים מספיק גדולים, אני אאפה איתם עוגיות כי אין כיף גדול יותר לחתוך צורות ולראות אותן תופחות בחום של התנור.

מה שטוב באפיית עוגיות זה שאתן יכולות להכין את הבצק מראש, לשים במקרר או בפריזר (תלוי בבצק) ואז להוציא אותו ולתת לילדים לקרוץ עוגיות ממנו ולאחר האפיה לקשט אותן. אם הילדים יותר גדולים, אז ניתן להכין יחד איתם את הבצק ולהניח עיגולים ממנו בתבנית.

יש מבחר ענק של עוגיות שניתן להכין: שוקולד צ'יפס, עוגיות ג'ינג'רברד בצורת אנשים שכיף לקשט, עוגיות חמאה במגוון צורות ו/או אותיות (וכמובן לקשט), עוגיות בשני צבעים ועוד. אם הילדים שלכן יותר גדולים, עם יותר סבלנות לעמוד במטבח ואוהבים גרנולה, אז אפשר להכין יחד עוגיות גרנולה עם מילוי שוקולד.

הכנת חותמות ביתיות

אני בד"כ קונה לבן שלי (בן שנה ו-9) חותמות והוא בעיקר מתלכלך מהן כשהוא מנסה להשאיר את חותמו על בלוק הציור הגדול שמונח לו על השולחן בחדר. אם יש משהו שמציק קצת בחותמות זה שהן קטנות מדי, אז לפעמים קשה לו לסגור אותן ובגלל זה הוא מתלכלך עוד יותר. אבל במקום לקנות חותמות, אפשר להכין עם הילדים חותמות לפי איזו צורה או אותיות שהם ירצו.

את כל המוצרים הדרושים תמצאו בחנויות יצירה, חנויות צעצועים ואפילו ברשתות הסטוק השונות (וכמובן במקס סטוק). הם לא יקרים ולכן תוכלו לרכוש הרבה מהם ולהכין מגוון חותמות:

  • נייר לבן A4 שעליו תוכלו לצייר או להדפיס מהמחשב ציורים/צורות שונות
  • משטחי בד לבד צבעוניים (לא המנצנצים)
  • דבק פלסטי לבן איכותי
  • קוביות עץ או כל צורה אחרת מעת שיהיה לילדים נוח להחזיק ולהשתמש בה כחותמת
  • דיו לחותמות

מה עושים?

  1. הדפיסו צורות/אותיות/דמויות שאותם הייתם רוצים להכין כחותמות. אם אתן או הילדים מספיק יצירתיים אז ניתן גם לצייר על-גבי נייר A4. לחתוך את הצורות ע"מ להכין מהן שבלונה.
  2. את השבלונה הניחו על הלבד וגזרו בהתאמה צורה. עשו זאת פעמיים ונסו להיות מדוייקות כי הצורות שתגזרו מבד הלבד חייבות להיות אחת לאחת (הן ישבו אחת על השניה כדי ליצור גובה).
  3. הדביקו את צורות הלבד אחת על השניה בעזרת הדבק, ולאחר מכן הדביקו לקוביית עץ או למה שהחלטתן שישמש כחותמת.
  4. זהו ! יש לכן חותמת מוכנה. כל שנותר הוא לטבול אותה בדיו ולהתחיל להשתולל 🙂
הכנת חותמות ביתיות
צילום: Kate Roemer

שעת צביעה ותה

בימים קרים אין כמו להתפנק עם משקאות חמים: שוקו, סיידר, סחלב וכמובן – תה. אבל אם אתן כמוני, אתן בטח גם שמות לב למה אתן נותנות לילדים כי גם בתה יש קפאין. אני חייבת לציין שמבחינתי תה שותים כשחולים ורק בשנה-שנתיים האחרונות למדתי לשתות אותו סתם ככה עם נענע.

הבן שלי, כאמור, בן שנה ו-9 ועד לפני 3 שבועות לא ידע מה זה תה. כשהוא התחיל להשתעל החלטתי שהגיע הזמן לתת לו לשתות תה פושר בבקרים במקום משקה היוגורט שהוא רגיל לשתות. חיפשתי תה ללא קפאין ומצד שני שיהיה לו טעים לשתות ללא סוכר כמובן, וכך הגעתי לחליטות התה של ויסוצקידס (השייכים כמובן לויסוצקי). יש מגוון טעמים (ענבים, נענע, פטל וקמומיל ודבש) ומה שמדליק זה שהם מגיעים במארז של 2 טעמים עם מדבקות ודפי צביעה (לבנים יש "מכוניות" ולבנות "פרוזן"). ומכיוון שאני אמא מאוהבת, הנה תמונות של הילד נהנה עם התה ושל המארז שנמצא לי במגירה).

אז אם הילדים שלכן אוהבים לשתות תה (אולי לנשנש עוגיות שהכנתם יחד יום לפני) ולצבוע – זה בדיוק המארז ששווה לכן לחפש ברשתות השיווק השונות.

הכנת משחקים טו-גו

הכנת משחקים טו גו
צילום: Alexandra Grablewski

מכירות את זה שהמשפחה מאורגנת, אתם עוד שניה מחוץ לדלת ואז אחד הילדים נזכר שהוא רוצה לקחת איתו איזה צעצוע או משחק? אין לכן חשק שהוא יצא מהבית עם משחק קופסה מסורבל, הוא לא רוצה לקחת קלפים ואתן ממש לא רוצות שהוא שוב ישקע באחד המשחקים שהוריד לסמארטפון שלו.
לכן, הגיע הזמן להכין משחק טו גו שיאהב, אך במיוחד יהיה קל לנשיאה ולא מסורבל.

כל מה שצריך זה דמיון, תמונה (אפילו מהאינטרנט של המשחק האהוב), שקית רב פעמית (ממליצה מאוד על שקיות ריצ'רץ בגודל L של ניקול), מגוון וואשי טייפ (שניתן לקנות במקס סטוק ב-5 ₪ לגליל) ומספריים.

צפו שקית ניילון מכל צדדיה בוואשי טייפ בצבע אחיד (שימו לב רק שניתן יהיה לפתוח את השקית). בעזרת מספרים גזרו ריבועים או כל צורה אחרת הנדרשת למשחק והדביקו על-גבי השכבה הראשונה של הוואשי טייפ. בתמונה ניתן לראות דוגמה למשחק דמקה שנעשה באמצעות וואשי טייפ.
דרך אגב, במידת הצורך ניתן לצייר ע"ג הוואשי טייפ עם לורד שחור רק תנו לו כמה דקות להתייבש היטב, אחרת ימרח. ניתן לקנות חיילים, עיגולים, קוביות ועוד אביזרים למשחק בחנויות כמו מקס סטוק, או להכין אותם לבד ע"י גזירת לבד בצבעים שונים ואפילו כאלה מנצנצים.

מסיבת בלונים זוהרת במיוחד

אם כבר ככה מחשיך מוקדם, אז שימו שירים שאתם אוהבים והכינו בלונים זוהרים למסיבה מדליקה במיוחד.

כמובן, מטעמי בטיחות עדיף שאתן תנפחו את הבלונים ולא תתנו לילדים.

כל מה שצריך זה חבילת בלונים צבעוניים וצמידים זוהרים בחושך שבד"כ מגיעים בחבילות (צמידי סטיק לייט, כאלה שהולכים איתם ביום העצמאות או מחולקים באירועים).

נפחו את הבלונים, לפני שאתן סוגרות אותן, הכניסו 2 צמידים פנימה (הדליקו אותם קודם ע"י "שבירתם"), נפחו את הבלון עוד טיפה ואז קשרו את הבלון. למשקיעות שיש הליום בבית, אז ניתן גם לנפח באמצעות הליום אבל אז יהיה קשה לשחק איתם כי הם יהיו בתקרה.

סגרו את האור, הגבירו את המוזיקה ותתחילו להשתולל !

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X