fbpx
הורות וילדיםמאמא בודקת

אדום זה אאוט: קאבילון – למניעה וטיפול בתפרחת חיתולים

הבת שלי מאתגרת. בהתחלה אתגרה אותי עם הטעימות, אח"כ עם הברזל (הייתה אנמית ונדרשנו לתת לה 20 טיפות ברזל מדי יום) ובשלושה חודשים האחרונים מאתגרת אותנו עם תפרחת חיתולים וכוויות לא פשוטות. אומרים שכל ילד זה עולם ומלואו: באופי, באתגרים ובדרך הגידול. אין ספק שדברים שאנחנו עוברים איתה, לא עברנו עם הגדול והאמת – אני ערוכה למשימה כי זה רק גורם לנו להכיר אותה יותר לעומק.

מילה בת 1.5 וב-3 חודשים האחרונים היא סובלת מתפרחת חיתולים שמובילה כמעט תמיד לכוויות בטוסיק ומקדימה. הכוויות גורמות לעצירות כי כואב לה לעשות קקי ואז היא משתדלת לא לעשות ואם היא כן עושה, אז היא עושה זאת בחלקים: כל פעם קצת. כל פעם כזאת מלווה בבכי (רב), התכווצויות, תפיסה בחפצים או בבני אדם, אודם בפנים אך בעיקר סבל.

אין לי מושג ממה זה קורה. בהתחלה חשבנו שזה בגלל הברזל, למרות שדווקא כשזה התחיל קיבלנו תוצאות של בדיקות דם וראינו שהאנמיה עברה וירדנו מ-20 טיפות ל-10 טיפות. קניתי שוב פעם פרוביוטיקה והבאתי לה כדי להקל על העיכול…זה לא עזר. בהמשך חשבתי שזה החיתולים כי האגיס שיפרו את טכנולוגיית הספיגה של הפרידום דריי. אבל אז עשינו ניסוי עם חבילות חיתולים ישנים יותר שהיו לנו בבית (גם של האגיס), וראינו שזה נמשך.
אח"כ הסתכלתי יותר לעומק על מה שהם אוכלים בגן. הצוות בגן שולח בוואטסאפ תפריט יומי ושמתי לב שהיא מקבלת חומוס בבוקר/בצהריים או גם וגם. קראתי שחומוס זו קטניה קשה יותר לעיכול לעומת קטניות אחרות, וביקשתי שיפסיקו לה את החומוס ויתנו לה תחליפים. זה עזר במקצת, אבל עדיין אני חושדת באוכל בגן. עוד לא הצלחתי לעלות על מה בדיוק, אבל במהלך הסופ"ש כשהיא בבית היא עושה קקי בכיף ואין תפרחת/כוויה, ולעומת זאת, בגן, כל השבוע סובלת ונאלצת לקחת "נורמלקס" אחת ליום (במקרה הטוב).

התפרחת חי ופורחת וכברלא משנה לה מה אני עושה כדי להעלים אותה:
לא משתמשים במגבונים, חוץ מבימים שהאזור נראה טוב ואז משתמשת במגבונים החדשים של האגיס המבוססים על מים ולא שורפים לה; שוטפים אותה לפני כל החלפת חיתול (משתמשים בסבון מיוחד כדי שלא ייבש את העור וישרוף); משתמשת בכל מיני משחות החתלה (כל פעם מקבלת המלצות על משחה אחרת, כולל כזו שרוקחים בבית מרקחת)…באמת שניסינו הכל. אפילו חקרתי איך תפרחת חיתולים נוצרת (כי תמיד הנחתי שמדובר במידת חיתול קטנה או זיעה/הפרשות):

  • אנטיביוטיקה – טיפול באנטיביוטיקה עלול להגביר סיכון לתפרחת כי הוא משמיד את אוכלוסיית החיידקים "הטובים" המגנה על העור.
    לא במקרה שלנו…
  • מוצרים חדשים – עור התינוק עלול לפתח תגובה אלרגית למוצרים חדשים.
    במקרה שלנו לא החלפתי אבקת כביסה או מרכך, סבון/שמפו, מגבונים, חיתולים (וגם כשחשבתי שכן כי יצאה גרסה משודרגת…גם אז התברר שזה לא המקרה).
  • פטרת – כיסוי המפשעות בטיטול יוצר חום ולחות המהווים סביבה טובה להתפתחות זיהום פטרייתי.
    לא היה לה כלום.
  • עור רגיש – ילדים עם אסתמה של העור או סבוריאה נוטים לפתח תפרחת חיתולים.
    יש מצב שהיא פתאום נהייתה רגישה בגיל שנה וחודשיים, אבל היא לא סובלת מעור רגיש באופן כללי.
  • שפשפת – חיתול או בגדים צמודים מדי עלולים לגרום לשפשפות ומכאן לתפרחת.
    הבגדים שלה לא צמודים מדי ועליתי מידה בחיתול ועדיין זה קורה.
  • מגע ממושך עם הפרשות – חשיפה ממושכת לשתן או לצואה עלולה לגרום לגירוי העור העדין של התינוק, בדומה לכוויה כימית. בין הגורמים המגבירים את הסיכון לתפרחת חיתולים: שלשולים, גידול במספר היציאות בעקבות שינוי בתזונה והחלפה לא סדירה של חיתולים.
    לא סבלה משלשולים, אין גידול במספר היציאות ואני רוצה להאמין שמחליפים לה מספיק חיתולים בגן 🙏

דרך אגב, השלב הבא זה ללכת לרופאה ולהתייעץ איתה (מחכה שהיא תחזור מהחופש), או להתחיל לגמול אותה חצי שנה לפני המועד שאני מתכננת. תבינו, מרוב שהיא עמוק בעסקי התפרחת והעצירויות, היא כבר יודעת מתי היא עושה קקי ו/או פיפי ואם שואלים אותה תוך כדי שהיא עושה אם היא עושה את אחד מהם אז היא עונה "כן" או עושה "לא" עם הראש. במידה ושואלים אותה אחרי שעשתה אם היא עשתה את אחד מהם, היא עונה תוך כדי הצבעה על החיתול. היא גם נעמדת על המדרגה הקטנה שמוצבת מול כל אסלה בבית כמו אחיה – אז יש מצב שהיא מוכנה לגמילה 🚽.

אז כפי שסיפרתי, אני תמיד אוהבת לשמוע ולהתנסות במשחות החתלה חדשות. עם הגדול הייתי מקובעת והשתמשתי ב-2 משחות בלבד, ואיתה התחלתי במשחה אחת אבל בתקופה האחרונה פתחתי סופר פארם על שידת ההחתלה. כרגע, הדבר היחיד שעוזר לה ומטפל בתפרחת קשה וכוויות זה דרמקומבין, וזו משחה במרשם רופא, המכילה סטרואידים ולא ניתן להשתמש בה למעלה מ-5 ימים. מעבר לעובדה שאני לא רוצה להשתמש בה יותר מדי בגלל שהיא מכילה סטרואידים.

חברה סיפרה לי על מוצר חדש שיצא שנקרא קאבילון (Cavilon) מבית 3M. אני אתחיל ואציין שמדובר במוצר לא זול בכלל (185 ₪) אבל אומרים שיש להשתמש בו אחת לשלושה ימים ולכן הוא מספיק לחצי שנה. מכיוון שאני אנסה הכל כדי להקל על הילדה החלטתי בכל זאת לרכוש אותו.

קאבילון מגיע בתרסיס והוא למעשה תכשיר ייחודי היוצר שכבת הגנה "נושמת" מסיליקון, שקופה וגמישה ולמעשה מפרידה לחלוטין בין העור להפרשות התינוק למשך 72 שעות. זה אומר שיש לרסס את הטוסיק ואת המקדימה פעם אחת ב-3 ימים ויש שכבת הגנה המונעת מהפרשות נוספות להמשיך לצרוב את העור, והוא יכול להחלים בצורה טבעית. התכשיר אינו מכיל חומרים משמרים, אלכוהול וחומרי ריח ומכאן מתאים לעור רגיש.
החומר אינו נשטף במים, ככה שגם אם מרססים בבוקר ופתאום יש צורך לשטוף את הטוסיק או לעשות אמבטיה – אין מה לדאוג. החומר עדיין מגן על הטוסיק ולא נעלם. אם אתן שואלות איך בכל זאת הוא נעלם…הוא פשוט מתפוגג לאחר 3 ימים ולכן אין צורך להתיז ממנו בכל החתלה.

התחלנו להשתמש בו בשבוע שעבר ויצא לנו לרסס ממנו פעמיים בלבד במשך 6 ימים. לי אישית זה ממש נוח כי אנחנו מרססים אותה בבוקר וככה אני רגועה שיש על הילדה שכבת הגנה וגם אם לא מחליפים לה בזמן בגן – העור לא הופך להיות מגורה עוד יותר. העור לא הפך לשומני יותר (למרות שיש שכבת הגנה מסיליקון), הוא התייבש מהר, זה לא הפריע לה, זה לא הכתים שום דבר ולא היה לו ריח. כעבור שבוע אני יכולה להגיד לכן שיש שיפור והדבר שכה משמח אותי זה שהשיפור הזה לא הגיע כתוצאה מסטרואידים. אני באמת לא מבינה איך רק עכשיו שמעתי עליו ולא לפני 3 חודשים כשכל הסאגה הזאת התחילה.
מכיוון שאנחנו מחתלים אותה בבקרים עם קאבילון אני הפסקתי לבקש מהצוות בגן למרוח משחה לאחר כל החתלה. אני עדיין שמה את התרסיס בתיק שיהיה על כל מקרה, אך הצוות יודע לא להוציא אותו מבלי להתייעץ איתי טלפונית ובטח ובטח שלא להשאיר אותו בגן 😌
הטוסיק שלה סוף סוף מתחיל לחזור לעצמו ולהיות בצבע גוף (או במקרה שלה, לבן 😜) ולא אדום ושורף. מאמינה שעוד יום-יומיים הוא יחזור לעצמו ויש מצב שמצאתי את הפתרון שעוזר למילה עם התפרחת.

כאמור, הוא לא זול בכלל – 185 ₪ באופן פרטי בסופר פארם. אם אתן במכבי אז בכלל הרווחתן כי עם מרשם רופא תקבלו אותו חינם. אם אתן בלאומית ומאוחדת אז עם מרשם רופא תשלמו 69 ₪ בלאומית ו-59 ₪ בלאומית. מה עם כללית?? למה אין סבסוד שלו 😞 חמודי…מחכה להתייחסות שלך.
בשימוש אחת לשלושה ימים, די בבקבוק קאבילון (28 מ"ל) אחד לחצי שנה (140 התזות). הוא מתאים לתינוקות מגיל חודש וגם לפצעי לחץ וכוויות אצל מבוגרים.

הנה סרטון קצר שמצאתי ביו-טיוב על התרסיס:

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.

תגובה אחת

Back to top button
X