fbpx
הורות וילדים

יום ראשון בגן? רשימת הציוד האולטימטיבית לתיק ולמגירה בגן

אני זוכרת את ה-01.02.2016 כאילו זה היה אתמול. היום בו הכנסתי את בני הבכור לגן פרטי לקבוצת התינוקיה. הוא נכנס בגיל 11 חודשים וכמובן, כמו שכולם הזהירו אותי – 4 ימים אחרי שנכנס, בילה חודש בבית עם מחלות. הוא חזר שוב לגן ב-01.03.2016, ביום בו חגג יום הולדת שנה, ועד היום אני זוכרת את ההתרגשות של הכנת העוגה והבאתה לגן, וכמובן התמונות ולראות כמה הוא שמח מכל ההמולה והחגיגה. מפה לשם עברה כמעט שנה וחצי וביום ששי הקרוב הוא כבר יעלה לכיתת הבוגרים באותו גן. הוא נכנס תינוקי ועכשיו הוא כבר ילד. היה מדהים לראות את השינוי וכמה הגן עשה לו טוב, למרות התסכול של החודש הראשון (בעיקר שלי, בגלל המחלות).

והנה עוד מאורע מרגש יקרה ביום ששי – הקטנה שלי, שתהיה בת חצי שנה, נכנסת גם היא לאותו גן, לקבוצת התינוקיה. אני חשבתי שאני לא אתרגש, כי בכל זאת כבר עברתי את זה, אבל איכשהו, הכניסה שלה מרגשת אותי הרבה יותר. כשהגדול נכנס הוא כבר עמד והתהלך בעזרת חפצים או אחיזה בקירות/שולחנות/ספות. כאן, היא אמנם זוחלת ודיי מגיעה לה לכל פינה, אבל היא קטנה (!!!). אם חשבתי שאני הפעם אשאיר אותה בגן ואצא בחיוך וללא דמעות…אני יודעת מעכשיו שאני טועה (וכן, למרות שיש תקופת הסתגלות…אני יודעת שאבכה).

אני בטוחה שיש עוד אמהות שעומדות לעבור את התהליך הלא פשוט הזה בסוף השבוע/תחילת שבוע הבא. זה לא קל לתת את הבייבי שלכן לטיפולה של מישהי אחרת וללכת לעבודה, אבל כשאין ברירה ולא כולנו יכולות להפסיק לעבוד ולגדל את הילדים – טוב לדעת שהבייבי נמצא במקום בטוח וטוב לדעת שניתן להכניס לו מעט מהבית ולמקום החדש. למה אני מתכוונת? לציוד שנביא לגן.

מה כדאי להביא לגן?

אני מראש אומרת שהרשימה הזאת שונה מהרשימה של "מה להביא לגן עירייה", כי מדובר בגילאים שונים עם צרכים שונים. אני מתייחסת לגילאי הגנים הפרטיים, גיל 3 חודשים ועד גיל 3 לערך.

כמו כן, חילקתי את הרשימה לציוד שהוא חובה בתיק ולא משנה באיזו קבוצה הילד/ה (תינוקיה, פעוטות או בוגרים), לציוד שעדיף שיהיה לקטנטנים ממש (תינוקיה) וציוד שכדאי שיהיה לילד/ה בגן (בין אם במגירה או בתא האישי שלו).

במידה ואתן מעוניינות לשמור את הרשימה, ניתן ללחוץ על התמונה ומשם להוריד למחשב או לנייד.

רשימת ציוד לגן
ניתן ללחוץ על התמונה ולשמור את הרשימה אצלכן בנייד

כמה הערות לגבי הציוד:

  • בגדים להחלפה: אני אישית מעדיפה להביא בגדים בתיק ולקבל אותם בשקית חזרה באותו יום. זה יותר נוח לי עם הכביסה (הסרת כתמי אוכל ובכלל כשהילד היה בגמילה). אם את מעדיפה להביא מספר סטים בתחילת שבוע ולהשאיר במגירה – זה גם בסדר. רק קחי בחשבון שבעונות מעבר, כדי להקשיב לתחזית השבועית ומקסימום להחליף את הבגדים במידה ויהיה פתאום שרב או קור קיצוני.
  • חיתולים ותמ"ל – בגיל התינוקיה אני ממליצה להביא חבילת חיתולים וחבילת תמ"ל שתהיה בגן. תסכמי עם הגננת או הסייעת שתעדכן אותך כמה ימים לפני שהיא עומדת להסתיים כדי שתדעי להביא חדש. במידה והחלטת להביא חיתולים על בסיס יומי ואת בלחץ שאולי לוקחים משלך ומשתמשים בהם על ילד אחר (שמעתי על מגוון סיפורים מאז שהגדול שלי בגן) – את תמיד יכולה לכתוב את שם הילד על החיתול עם לורד וכשהוא חוזר הביתה לראות אם הוא מחותל עם חיתול שלו.
  • מגבת וסבון – לא הכנסתי את זה לרשימה, אבל אני כן חושבת שלפחות בגיל התינוקיה שווה שיהיה להם במגירה (כמובן במידה ויש אמצעים לקלח את הילד/ה בגן). לצערי קרה לי מקרה שהבן לא הרגיש טוב והקיא, ועד שהגעתי מהעבודה לאסוף אותו, הצוות קילח אותו והחליף לו בגדים והיה נוח שהייתה לו מגבת מהבית וסבון שאני אוהבת לקלח אותו. אין צורך להביא סבון גדול. ניתן לקנות מיכל שקוף כזה שלוקחים לנסיעות ולמלא אותו בסבון (זה לא שכל יום יעשו לו שם אמבטיה).
  • בקבוקים ומוצצים – תהיו בטוחות שלפחות לעוד 3-4 ילדים בקבוצה יהיו את אותו מוצץ או את אותו בקבוק, ולכן כדאי ורצוי לשים עליהם מדבקות עם שם הילד, כאלה שלא יורדים במים/סטרליזטור. עוד דבר, אם בגן שלכן לא מקפידים על סטרליזציה או ניקיון הבקבוקים והמוצצים – אני כן ממליצה לקחת אותם הביתה מדי יום או בסופ"ש (תלוי בן כמה הילד) ולהביא אותם שוב למחרת. רק אל תשכחו להביא אותם 🙂
  • מגבוני אלכוג'ל ואלכוג'ל לידיים של ד"ר פישר – אני מציינת את המגבונים של ד"ר פישר כי אני אישית משתמשת בהם, ובינינו אני לא ממש מכירה של מותגים אחרים.
    יש מספר סוגים של  אלכוג'ל:

    • WIPES – מגבונים המתאימים לחיטוי משטחים (במידה ואתן לא יודעות איך מנקים את משטח ההחתלה או פשוט לא סומכות על חומר הניקוי של הגן, אז כדאי שיהיו כאלה במגירה של הילד/ה ולבקש מהצוות לחטא איתם את המשטח לפני שמחליפים לו/לה
    • מגבונים לידיים ללא אלכוהול המיועדים לילדים – אני אישית שמה כאלה בתיק של הגדול כי לא תמיד חוזרים הביתה אחרי הגן, או שלפעמים הוא חייב לגעת בכל מיני דברים בדרך מהגן לאוטו וזה נחמד שהוא יכול לנקות ידיים (ואני יכולה להיות רגועה שהוא באמת ניקה ידיים) עם אלכוג'ל רק ללא האלכוהול (אין סכנה אח"כ שיכניס ידיים לפה). אני אישית משתמשת בהם גם לעצמי כי הקטנה לפעמים מכניסה את האצבעות שלי לפה שלה
    • אלכוג'ל נתלה – מעבר לעובדה שיש מגוון מתלים מדליקים (תמיד רואים אותם בתפזרות ברשתות הפארם…ליד הקופות), ממש נוח שהוא נתלה מהתיק או מהעגלה וניתן להשפריץ חומר ברגע שרוצים. כמובן שהאלכוג'ל מתייבש מהר והוא היפואלרגני, אך אני ממליצה לשים אותו על התיק יותר בשבלכן שיהיה למקרה הצורך, ופחות בשביל הילדים. אצלנו זה תלוי באופן קבוע על העגלה, ככה שזה עלי כשאוספים מהגן, כשיוצאים עם הכלב לטיול או סתם כשיוצאים להסתובב עם העגלה.
      למי שמעוניינת, אלו תמונות של המוצרים שהורדתי מהאתר של ד"ר פישר:
  • כלי שינה – מעבר לסדין ושמיכה שזה מאסט, אם אתן מרגישות שיהיה לבייבי יותר קל לישון בלול עם נחשוש או מגן ראש, אז אל תתביישו להביא לו/לה. בד"כ הקטנטנים ישנים בלול קבוע משלהם לאורך כל השנה, וזה יתן לו הרגשה טובה יותר, כאילו והוא ישן את שנת הבוקר והשנ"צ שלו בבית 🙂
    דרך אגב, במידה והצוות לא מכניס לכן לתיק את כל המיטה מדי יום חמישי/ששי לכביסה, אל תשכחו לקחת, לכבס ולהחזיר בראשון.
  • חפץ מעבר – שני הילדים שלי אוהבים לישון עם חיתול בד לידם. בעלי ואני קוראים לזה "הסמרטוט", אבל אחרים בטוח קוראים לזה "שמיכי" או "חיתולי". לא משנה איך אתן קוראות לזה, אם אתן יודעות שזה יקל על הילד/ה בשינה ובכלל בימים הראשונים בגן – תדאגו שזה יהיה במגירה או בלול שלו/ה ושכמובן הילד ידע שזה שם.

ועכשיו, כשאנחנו יודעות איזה ציוד כדאי להביא לגן, מה עם התיק?

איזה תיק כדאי לבחור לגן?

אני אישית ממליצה לחפש תיק שיהיה נוח ופונקציונלי:

  • רצועות – שימו לב שניתן לקצר/להאריך את הרצועות. אל תשכחו שברוב המקרים אתן תסחבו את התיק על הגב בבקרים ואחה"צ, ולכן וודאו שניתן להאריך את הרצועות כדי שתוכלו לתלות אותו על הכתף או לסחוב על הגב. כמובן,
  • תאים – חשוב שיהיה לתיק לפחות 2 תאים: ראשי – שבו תכניסו את הבגדים, חיתולים והציוד שחוזר מדי יום הביתה, משני – שבו תוכלו לאחסן את המוצץ, את האלכוג'ל, אולי את חבילת המגבונים טו-גו, פלסטרים או כל דבר אחר שבד"כ ישאר בתיק ולא יצא ממנו, לפחות לא אחת ליום.
    דרך אגב, אני ממש מציעה לבדוק שהתא הראשי גדול מספיק לבגדים + חיתולים + מצעים. אל תשכחו שמדי יום חמישי/ששי הילד יחזור עם המצעים המלוכלכים הביתה ומדי יום ראשון תכניסו לשם נקיים (גם אם את לא מתכוונת לכבס את השמיכה כל שבוע, תוודאי שהיא יכולה להיכנס לשם). כמו כן, בחורף הפוטרים תופסים הרבה יותר מקום ואם הילד בגמילה או עדיין מפספס תצטרכי יותר מ-2 סטים של פוטרים. וכמובן, מדי יום תקבלו חזרה שקית עם בגדים מלוכלכים, אז כדאי שגם לה יהיה מקום.
  • תא צדדי לבקבוקים – יש תיקים שבהם תא אחד, כאלה עם שניים. יש כאלה שזה רשת וכאלה מבד שומר קור/חום. מה שלא יהיה, כדאי שיהיה שם תא לבקבוק, במיוחד אם את מתכוונת לקחת את הבקבוק מדי יום הביתה ולהחזיר למחרת.
  • שיהיה ניתן לכביסה – הבן שלי הלך עם תיק מסוים לגן ובתקופת הגמילה, למרות שהבגדים עם הפיפי היו סגורים בשקית, הריח של הפיפי איכשהו חדר לחומר שממנו עשוי התיק וזה הרגיש (והריח) כאילו כל הזמן יש פיפי בתיק. יותר חירפן אותי שניסיון כיבוס התיק כשל כי הוא היה עשוי מסוג של פלסטיק מוזר. באמצע השנה החלפנו לילד את התיק והפעם קנינו תיק מבד שמגיע עם הוראות כביסה. גם לקטנה כבר קנינו תיק שכזה.

דרך אגב – סתם המלצה אישית: התיקים של קל-גב לקטנטנים ממש מעולים. יש בהם את כל מה שציינתי כאן, הם פונקציונליים ונוחים. אנחנו קנינו לפני שבוע תיק חדש לקטנה (עם מיני מאוס, ממש חמוד) ב-50 ש"ח בעידן 2000 ליד הבית, ולגדול גם יש של קל-גב יחסית חדש כי החלפנו לו ביוני בעקבות סיפור הפיפי שסיפרתי.

ועכשיו, כל שנותר זה לבחור מה הם ילבשו ליום הראשון (בכל זאת אנחנו נשים ונשים אוהבות אופנה), רק תוודאו שיהיה להם נוח, להכין את התיק ולאחל להם הרבה הצלחה בשנה הראשונה בגן ובכלל במערכת החינוך (גם אם עדיין לא מדובר במערכת החינוך הרשמית והפורמלית).

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X