fbpx

דצמבר, 2022

13דצמ'(דצמ' 13)00:0016(דצמ' 16)00:00פסטיבל מוואל בלדי - ירושלים00:00 - 00:00 (16) המוזיאון לאמנות האסלאם, רחוב הפלמ"ח 2, ירושלים

קוואליה

עוד

פרטי האירוע

המוזיאון לאמנות האסלאם בירושלים יקיים זו השנה השנייה את פסטיבל מאוול בלדי למוזיקה ערבית שורשית. מנהלו אמנותי של הפסטיבל הוא המוזיקאי המוערך יאיר דלאל.

הפסטיבל יתקיים בימים שלישי – שישי 13-16.12.2022 .

הפסטיבל ייפתח עם הפקת מקור ביוזמת המוזיאון בה תבוצע לראשונה בעולם, היצירה הקלאסית האלמותית "שחרזאדה" מאת המלחין הרוסי רימסקי קורסקוב, בעיבוד חדשני המשלב בין מזרח ומערב. התזמורת הסימפונית ירושלים בניצוחו של שמואל אלבז יחד עם תזמורת שהאן למוזיקה פרסית בהנחייתו של איתן רפואה, סך הכול 55 נגנים על כלים קלאסיים ומזרחיים פרסיים יגישו את הסוויטה הסימפונית הקלאסית כשילוב מוזיקלי בן מזרח ומערב, בין הרמוניות רוסיות מרתקות למלודיות מזרחיות ענוגות. הסוויטה הסימפונית שחרזאדה, הולחנה בשנת 1888 ע"י המלחין הרוסי קורסקוב והיא מבוססת על המיתוס הערבי פרסי "סיפורי אלף לילה ולילה". סיפור המסגרת כפי שבא לידי ביטוי בארבעת פרקי היצירה, מתאר את הסולטן שאהריאר החושד באשתו שבגדה בו ולכן מחליט להוציאה להורג. במקומה הוא נישא כל לילה לאישה אחרת ומוציאה להורג בבוקר כנקמה. עד אשר מגיעה שחרזאדה אשר בחכמתה החלה מספרת לו סיפורים בהמשכים ומשאירה אותו במתח אלף ואחד לילות וכך מצילה את עצמה ואת שאר נשות הממלכה.

מופע מקור נוסף בפסטיבל הוא קוואליה- מזמור לתודה. המוזיקאי ירון פאר יחד עם הרכב קוואליה הכולל 11 חברים, יגישו במיוחד לפסטיבל מופע מקורי המשלב בין מזמורי תהילים לבין שירת תפילה מקורית בסגנון ה׳קוואלי׳ הסופי של הודו ופקיסטאן בשפה העברית.

הזמרות סופי צדקה, רחלה ושרון בן צדוק ישירו במופע "שירת נשים מהמדבר והשומרון" את שירת הנשים העממית שסיפרה ושימרה את סיפורן של הנשים במדבריות ערב, בתימן ובמזרח התיכון כולו. שירה זו קישטה את חיי היום יום והנדודים כמו גם את החגים והאירועים המיוחדים.

עוד בפסטיבל המופע "חתונה בכפר" בהובלתה של הזמרת חנן עתאמנה, נצר למשפחת עתאמנה הידועה מהכפר ריינה שבגליל . עתאמנה תגיש מופע ייחודי של שירי חתונה מסורתיים ועממים. שירים אלו העוברים מדור לדור מלווים את הכלה, החתן ובני משפחתם ביום החתונה וטקס החינה. הם מבטאים את נקודת ראותה של האישה ביום חתונתה המהולה בשמחה אך גם בעצב על הפרידה ממשפחתה.

להקת נאיה הגלילית בהובלתו של וואהב בדארנה עוסקת בשימור המורשת ערבית- מזרחית במוזיקה הסופית כמו גם בזו הפלסטינית גלילית. במופע דרך השלום טריק אלסלאם תגיש הלהקה שירי עם מהפולקלור הערבי מסורתי: שירי בילאד אל- שאם, לצד מוושחאת וטקאטיק, שירים סופים ושירי עם מהמוזיקה הערבית האותנטית.

הפסטיבל ייחתם במופע "פרגהום בצ'אני" של רדיו בגדד שיסחוף את הקהל אל לב ליבה של המוזיקה העיראקית

מידע נוסף

  • מתי: ימים ג'-ו', 13-16.12.2022
  • איפה: המוזיאון לאמנות האסלאם, הפלמ"ח 2 ירושלים
  • עלויות וכרטיסים: https://www.islamicart.co.il

(צילום: זוהר רון)

תאריך ושעה

13 (שלישי) 00:00 - 16 (ששי) 00:00

מיקום

המוזיאון לאמנות האסלאם

רחוב הפלמ"ח 2, ירושלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Back to top button
X