fbpx

דצמבר, 2022

08דצמ'לאורך כל היום04פבר'צבא של מאה שרירים - תערוכת יחיד לאפי ואמיר(לאורך כל היום) ארטפורט, רחוב העמל 8, תל אביב

תערוכה - צבא של מאה שרירים

עוד

פרטי האירוע

מיצב רחב היקף הכולל עבודות וידיאו, אובייקטים קיימים, מעובדים וממוצאים, שבוחן כיצד זהותנו נקבעת וגורלנו נחרץ בעקבות השפה והמבטא המשויכים לנו.

בתערוכתם בארטפורט צוללים אפי ואמיר לתוך העולם הטכנולוגי שמקיף את מבחני השפה המודרניים. דרך שימוש בכלים מדעיים ורפואיים הם מספרים את הסיפורים האנושיים של מי שזהותם פורקה למנגנון הקולי שלהם, ורודדה לכדי צליל יחיד שהם יכולים או לא יכולים להפיק.

נקודת הפתיחה של התערוכה היא הסיפור המקראי על המילה "שיבולת", שהדרך בה בוטאה – "שיבולת" או "סיבולת" -הכריעה בשאלה לאיזה שבט אתה שייך, ובהתאם האם תחיה או תמות. מילות מבחן נוספות מסוג זה שימשו להבדיל בין פרוטסטנטים לקתולים באירלנד, לזיהוי מרגלים גרמנים בהולנד, ובימים אלו ממש משתמשים חיילים אוקראינים במילה "פאליאניציה", שם של לחם אוקראיני מסורתי, כדי לזהות חיילים רוסים שהתחזו לאוקראינים.

העבודה נעה בין האזורים הקוליים והאנטומיים לאזורים הפוליטיים, ובין יצרני הצלילים לאלו שמאזינים להם. היא מעלה שאלות על המרחק הקיים בין המבטא שאנחנו שומעים, למבטא שהעולם שומע, ועל הפער המובנה בין הצ'ק הפוינט החיצוני לצ'ק פוינט הפנימי שאנחנו נושאים איתנו לכל מקום.

התערוכה, הכוללת 7 עבודות וידיאו, מבוססת בחלקה על סרטם עטור הפרסים של אפי ואמיר "בגרון" (זוכה פרס עומק שדה, דוקאביב 2021, ופרסי IndieLisboa (2021) ו Festival En Ville! (2021)). אוצרת התערוכה: ורדית גרוס.

תערוכת יחיד לאפי ואמיר (אפי וייס ואמיר בורנשטיין), זוג אמנים העובדים יחד, בוגרי תוכנית הרזידנסי הבינלאומי של ארטפורט. אפי ואמיר חיים ועובדים בבריסל.

מידע נוסף

פתיחת התערוכה: יום חמישי, 08.12.2022 בשעה 20:00 

  • יום שישי 9.12 בשעה 11:00 – שיח גלריה בהשתתפות אפי ואמיר ואוצרת התערוכה ורדית גרוס
  • יום שבת 10.12 בשעה 12 – סיור בתערוכה עם אפי ואמיר

 

שעות פעילות התערוכה: רביעי וחמישי 12:00-19:00, שישי ושבת: 10:00-14:00. בימים אחרים בתיאום מראש. 

נעילת התערוכה: 04.02.2023

איפה: ארטפורט, רחוב העמל 8, תל אביב – https://www.artport.art/exhibitions

(צילום: אפי ואמיר)

תאריך ושעה

דצמבר 8 (חמישי) - פברואר 4 (שבת)

מיקום

ארטפורט

רחוב העמל 8, תל אביב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Back to top button
X