fbpx
איפור וטיפוח

גבות זאת לא תכונה בולטת!

הן יושבות לנו על המצח, מעל לעיניים. לפעמים בולטות ולפעמים לא. לפעמים שעירות ולפעמים דלילות. אנחנו מתחילות להתעסק בהן מגיל צעיר. עגולות או שפיציות? דקות או עבות? להדגיש או לא? אני כמובן מדברת על הגבות!!

שבוע מהמם לכולן וברוכות הבאות לחג האורים, הסופגניות והתקפי האסתמה מאבקות הסוכר ששאפנו. מממ יאמי. האמת, אין קשר ישיר בין הגבות לבין חנוכה. הנושא הזה עלה לאחר שיטוטיי ברחבי הפייסבוק, בכל העמודים של מכוריי האיפור למיניהן ושמתי לב ששאלת הגבות עולה תמיד. אז אספתי עבורכן כמה טיפים טובים בכל הנוגע לעיצוב הגבות. תתפלאו, זה נושא יותר חשוב ממה שנדמה לכן.

נתחיל מהבסיס: מריטות, תלישות ועיצובים.

כשהייתי בת 14 בערך, ערב אחד תפסתי קריזה על הגבות שלי שסירבו להסתדר ומצאתי את עצמי מורטת עם פינצטה כחצי מהגבה. התוצאה: פאניקה. ומאז, לכל נושא הגבות שלי אני הולכת לאשת מקצוע שתסדר אותן עבורי. אני רק מנקה מדי פעם את המסביב עם פינצטה. אבל אם אתן בכל זאת רוצות לחסוך את הכסף ולעשות זאת בעצמיכן – הנה הצורה שבה כדאי שתעשו זאת:

הגבות אמורות להיות המשך ישיר לאף. המרווח בינהן צריך להיות זהה למרווח שבין שתי קצוות האף שלכן. כל שינוי אחר יגרום לאשליה של אף רחב \ עיניים קרובות או רחוקות מדי. קחו עיפרון והעמידו אותו לאורך האף שלכן. כך תוכלו לראות היכן הגבה צריכה להתחיל. הגבה "עולה" בזוית יחסית מתונה כאשר נקודת השיא שלה במקביל לנקודת הסיום של העין (הרשתית עצמה ולא כל העין). משם הגבה "יורדת" ומסתיימת במקביל לנקודה שהעין עצמה מסתיימת. ניתן לראות זאת בתמונה:

התחלה – כהמשך ישיר של האף. נקודת שיא – במקביל לסוף הרשתית. הסוף – במקביל לסוף העין.

במקרה הזה, העובי כן קובע:

על איזה עובי ללכת? גבה עבה או דקה? איך יודעים למה להתאים? אז ככה, באופן אישי, אני תמיד ממליצה ללכת על האמצע. כסוג של ללכת על בטוח. ובכל זאת, רוצות לדעת מה יותר יתאים? רצוי שעובי הגבה יהיה ההפך מעובי השפתיים והעיניים. אם יש לך עיניים קטנות ושפתיים דקות, ניתן ללכת על גבה עבה יותר בכדי לתת דגש לעיניים. אם ניחנת בשפתי אנג'לינה ג'ולי ועיניי לייזה מינלי, לכי על גבות דקות יחסית. והנה כמה דוגמאות לפניכן:

דוגמא לגבות עבות מדי שלוקחות את כל הצומי מהפנים – השחקנית לילי קולניס.
גבות דקות מדי שנותנות מראה מעט "ליצני" וחיוור – פמלה אנדרסון
הפרופורציות המושלמות. בגבות. – קים קארדשיאן.

אין לי גבה, מה לעשות?

יש מקרים שבהן הגבות שלנו לוקות בחסר. בין אם זה מסיבה רפואית, סיבה של הגיל או אפילו שיער מאוד בהיר והגבה איננה נראית. הרבה מאוד נשים פנו אל האיפור הקבוע. לאחרונה, נכנסה שיטת איפור קבוע חדשה לאופנה ששמה: שיטת השערה. מדובר באיפור קבוע דק במיוחד, מציירים שערות דקיקות על הפנים ופשוט מרכיבים גבה, מה שנותן תוצאה הרבה יותר טבעית למראה ובהרבה מקרים אפילו קשה לזהות שמדובר באיפור קבוע.

מעולה ליצירת גבות במקרה ואין, דגש ומילוי לגבה קיימת ותיקון הפרופורציות בין שתי הגבות.

ומה בנוגע לאיפור רגיל?

יש הרבה מוצרים בשוק האיפור שנוצרו עבור הגבות. נצמצם אותם לשלושה סוגים – עיפרון, צללית וג'ל. כל המוצרים באים בצבעים טבעיים יחסית. אבל איך נדע מה עדיף ואיך להתאים את הצבע? אז ככה, זה תלוי בתוצאה שאת רוצה לקבל. ביום-יום, אני ממלאה את הגבה שלי בצללית.

צללית זה מילוי יבש למי שרוצה לקבל אפקט מילוי קטן. עם צללית אפשר לשלוט יותר בקלות על הפיגמנט, על צורת הגבה ועל כמות החומר ששמים עליה. להרבה חברות יש פלטות\צלליות בודדות שנועדו לגבות.

עיפרון לגבות הוא בדר"כ עיפרון פיגמנט. כלומר הצבע שבעיפרון נהיה יותר ויותר כהה ככל ששמים ממנו יותר והוא נצמד לפיגמנט של השערה. הרבה יותר קל להתאים את זה לצבע הגבות והוא יותר עמיד מצללית.

ולבסוף – הג'ל- זה יכול להגיע בצורה של מסקרה או בצורה של איילינר. המסקרה נוחה ונועדה למילוי של גבות קיימות. לא מתאים לבעלות גבה חלשה כיוון שזה פשוט נתפס על השערות הקיימות וצובע אותן. האיילינר יותר נוח לשימוש אך צריך להיזהר ולא למרוח ממנו יותר מדי. למי שרוצה רק לסדר את הגבה ולתת אשליית מילוי שתלך על ג'ל שקוף. מי שמרגישה שהגבה שלה דקה וצריך לעבות אותה – יכולה ללכת על ג'ל עם צבע. חשוב מאוד להתאים את הצבע לגבות.

פלטת צלליות לגבות של Ofra Cosmetics. מצורף לינק לאתר לרכישה.

והנה הגענו לחלק החשוב ביותר: איך מתאימים את הצבע?

הטעות הנפוצה ביותר היא המחשבה שצריך להתאים את צבע הגבה במדויק לצבע השיער. אז לא! הדרך הנכונה ביותר להתאים את הצבע היא ללכת על הגוונים חום עד זית ולשלב בהם את הצבע של הגבה. אחרת, התוצאה שתתקבל היא גבה צבעונית מדי. אם את בלונדינית, לכי על גבה בצבע זית. אם השיער שלך שחור, לכי על גבה בצבע חום כהה. אם את ג'ינג'ית, לכי על גבה בצבע חום בהיר עם נגיעות אדמוניות. וכן הלאה וכן הלאה.

לא צריך להיות 100% זהה לצבע השיער. אלא גוונים חומים עם נגיעות של צבע השיער.

כמה טיפים אחרונים:

במידה והחלטתן ללכת לקנות עיפרון לגבות – שימו לב שזה באמת המוצר ושלא קניתן עיפרון רגיל לעיניים. הפיגמנט שלו יותר חלש מעיפרון רגיל ושלא תקבלו, חלילה, תוצאה של גבה גסה ומצויירת מדי.

יש הרבה שיטות לעיצוב הגבות. בין אם זה פינצטה, שעווה או חוט. אין משהו אחד ויחיד שהוא הכי טוב. לכו על מה שהכי פחות כואב לכן ושלא מזיק לעור שלכן. אם קשה לכן להחליט, אתן מוזמנות להתייעץ איתי ו\או עם הקוסמטיקאית שלכן.

וזהו, תמה לה הכתבה השבועית.

כמובן שבכל שאלה שעולה לכן, אתן מוזמנות להגיב ולשאול אותי. אני אענה לכן באהבה.

שיהיה המשך חג נפלא, לא כזה משמין ולא כזה יקר והמשך שבוע חמים ונעים.

אני.

Show More

ירדן שני

27. סטודנטית. שמנמנה פלוס (במגמת ירידה). בצעד נועז החלטתי לשתף בתהליך של שינוי אורח חיים. כותבת...כי מזמן לא כתבו כאן על משהו בריא.
Back to top button
X