fbpx
טבעונימנות עיקריות

טופו אפוי בסגנון עוף בתנור

אם אתם לא אוכלים בשר מכל סיבה שהיא, בריאותית או אידיאולוגית, זה לא אומר שעדיין אינכם יכולים ליהנות ממאכלים בעלי ערכים תזונתיים קרובים. המגמה הצמחונית-טבעונית המתגברת בישראל בשנים האחרונות תרמה לבישול המקומי מגוון חומרי גלם צמחיים, שאפשר להכין מהם כל מנה שעולה על דעתכם. אתם צמחונים ומתגעגעים אל מנת הדגל של אמא, עוף בתנור? תתפלאו לדעת שניתן להכין "עוף בתנור" ללא עוף כלל – פשוט על ידי שימוש בתחליף צמחי כמו טופו. מפתיע, אבל אפשרי בהחלט.

הטופו, שמקורו במזרח אסיה, עשוי מחלב סויה שעבר תהליך של הגבנה. הוא נחשב למאכל בריא ומזין – בין היתר, הוא מכיל כמויות גבוהות של חלבון וסידן, ואינו מכיל כולסטרול – כך שהוא יכול להתאים לאנשים שמעוניינים להוריד את רמות הכולסטרול בתזונה שלהם. מאחר שטעמו של הטופו נייטרלי, אפשר להכין ממנו כל דבר, כי הוא סופג כל טעם שמוסיפים לו. וכך, אם מתבלים טופו בתבלינים שמותאמים לעוף או משרים אותו במרינדה שבדרך כלל משרים בה עוף – יהיה לו טעם של עוף, ככה פשוט. יש הרבה מאד מתכונים לטופו בטעם עוף, בשר או דגים שגם הקרניבורים המושבעים יתקשו להבדיל ביניהם לבין הדבר האמיתי.

אם נחזור רגע למנה של אמא שהתגעגעתם אליה כל כך, לפניכם מתכון לטופו אפוי בסגנון עוף בתנור – מנה טעימה ומשביעה, שניתן להגיש גם כארוחת צהריים לילדים שחוזרים מבית הספר, או לאורחים בארוחת שישי.

זמן השריה: שלוש שעות | זמן אפייה: 50-60 דקות

מצרכים

600 גרם טופו (2 אריזות ואקום של 300 גרם כל אחת)
 2 בטטות גדולות (או 3 בטטות בינוניות)
2 תפוחי אדמה גדולים (או 3 תפוחי אדמה בינוניים)
7-8 שיני שום
2 כפות רוטב סויה
2 כפות רוטב טריאקי
2 כפות סילאן (דבש תמרים)
מלח ופלפל לפי הטעם
1/4 כפית אבקת שום

ההכנה

1. אל קערה גדולה מכניסים את כל חומרי המרינדה – סויה, טריאקי, סילאן, אבקת שום, מלח ופלפל – ומערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה.
2. חותכים את הטופו לקוביות, או לרצועות שעוביין סנטימטר אחד. כדי לסחוט את הנוזלים מהטופו (כך שיספוג את טעמי המרינדה בצורה הטובה ביותר), יש להניח את הקוביות או הרצועות בין שכבות של נייר סופג וללחוץ חזק עד שהטופו יבש לחלוטין.
3. את קוביות/רצועות הטופו יש להניח בקערה עם המרינדה ולהשרות במשך שלוש שעות לפחות. ניתן גם להשרות אותו למשך לילה שלם, בתוך המקרר.
4. מחממים תנור ל-180 מעלות. בזמן שהתנור מתחמם, מקלפים את תפוחי האדמה והבטטות וחותכים אותם לקוביות. את שיני השום אין צורך לקלף, אך יש לחתוך את הקצה הקשה שלהן.
5. מרפדים תבנית מלבנית גדולה בנייר אפייה. מסדרים את כל החומרים – הטופו שעבר השרייה במרינדה, תפוחי האדמה, הבטטות ושיני השום – בתבנית על גבי נייר האפייה.
6. מכניסים לתנור ואופים כ-25-30 דקות. לאחר מכן, מוציאים את התבנית, מערבבים את תוכנה ומחזירים אותה לתנור לאפייה נוספת של 25-30 דקות. יש להקפיד לבדוק את התנור מדי פעם – זמן האפייה עשוי להשתנות בין תנורים שונים.
7. מוציאים את התבנית מהתנור. ברכות! הכנתם טופו אפוי בסגנון עוף בתנור. צופים ביושבים לשולחן זוללים את האוכל הטעים שהכנתם בהנאה רבה.

אם נשארות שאריות (ויש ספק גדול שזה יקרה), ניתן להעבירן לקופסת פלסטיק סגורה ולהכניסן למקרר, שם הן יישמרו כ-2-3 ימים במצב טוב, ולחמם במיקרו או בתנור כאשר אתם מעוניינים לאכול שוב מהמנה.

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X