fbpx
הורות וילדים

טיפים לחופשה משפחתית חלומית

כבר הרבה זמן שאנחנו רוצים לטוס לאנשהו עם הקטן, אבל בגלל שידענו מראש שבקיץ 2016 נעבור דירה, זה לא היה בתקציב. אבל אז הגיעו ההורים שלי שהחליטו שהגיע הזמן לחופשה משפחתית, כלל משפחתית: ההורים שלי, אחי, גיסתי והילד ואנחנו. כמובן שאף אחד לא התנגד ואחרי מספר חודשים שההורים מתכננים את הטיול סוף סוף הגיע המועד!
היעד: בולגריה
משך הטיול: שבוע
מה עושים: מתחילים בסופיה ואז מטיילים בין ערים שונות
מה עוד כלול: בריכות, ספא וכמובן קניות.

האמת, שלא ממש ידענו איך החופשה תהיה. פעם ראשונה שאנחנו טסים עם עילאי (בן שנה ו-4). למען האמת, פעם ראשונה שאנחנו ישנים איתו מחוץ לבית. אני מודה, קראתי בכל מיני קבוצות פייסבוק על המלצות מאמהות אחרות, התייעצתי עם חברות וחיפשתי מידע באינטרנט. בסופו של יום כל ילד שונה, ולא משנה כמה היה קל לאמא אחת, יש מצב שעם הילד שלי יהיה סיוט.

בין אם בחרתן ביעד מרוחק, במלון חמישה כוכבים, באוהל או צימר בצפון, בסיכומו של דבר נשארת הדילמה: האם לצאת עם תינוק לחופשה ואם כן, כיצד נסתדר איתו?
אני הבטחתי לעצמי לא לתת ללחץ של הלפני להשפיע עלי ולא משנה מה יקרה בטיול – יהיה כיף. וכך מצאתי את עצמי אורזת 2 מזוודות גדולות ורושמת לעצמי כל מיני טיפים שיכולים לעזור לאמהות נוספות.

טיפים לחופשה משפחתית מהנה ולא מלחיצה

מזוודות

גם ככה תסחבו יותר בטיול הזה מאשר בטיול זוגי רגיל, אז תשתדלו להצטמצם כמה שיותר. מה הכוונה?
אם לטיול עם הבן/בת זוג היית אורזת מזוודה לעצמך ומזוודה לו/לה. בטיול הזה תשלבו כוחות ותכניסו גם את הדברים של הילד.
לתינוק עד גיל שנתיים ללא מושב בטיסה מגיע מזוודה אחת עד 10 קילו (ללא טרולי שעולה למטוס). אם כן יש לתינוק מושב, מגיע לו כמו מבוגר – 23 קילו וטרולי של 8 קילו.
מכיוון שאנחנו טסנו לבולגריה, טיסה של שעתיים ורבע, לא הזמנו לו מושב והוא ישב עלינו או על ההורים שלי. לכן, הגיעה לו מזוודה של עד 10 קילו, וכדי לחסוך את ההסחבות של 3  מזוודות – הכנסנו את כל הדברים שלנו ושלו ב-2 מזוודות.

חלוקת הבגדים והדברים של התינוק

את אף פעם לא יודעת מה יכול לקרות למזוודה בדרך ואיפה היא תלך לאיבוד (טפו טפו טפו). לכן, הכי טוב לחלק את הדברים של הילד בין 2 המזוודות, שאם אחת הולכת לאיבוד, אז תמיד יש לכן את השניה.

בגדים להחלפה וכלי רחצה בטרולי

מאז ומעולם, תמיד כשטסתי, לקחתי עוד סט של בגדים והלבשה תחתונה בטרולי. הפעם גם הכנסתי עוד סט של ביגוד להחלפה ופיג'מה לקטן.
ואם כבר מדברים על דברים שכדאי שיהיה בטרולי – קניתי מיכלים קטנים שניתן למלא בנוזלים (עד 50 מ"ל) ומילאתי אותם בשמפו וסבון של הקטן. אנחנו יכולים להסתדר עם שמפו/סבון שיש במלון במקרה הכי גרוע (או לקפוץ לאיזו חנות ולקנות), אבל לילד תמיד טוב שיש את הדברים שלו.

צעצועים ותיק עליה למטוס

תדאגי שיהיה בתיק עליה למטוס מספיק חיתולים, מים חמים לתמ"ל, תמ"ל במחלק מנות, קצת צעצועים שיעסיקו ואם את בקטע אז טאבלט עם שירים/סדרות אהובות.
אצלנו הילד אוכל רגיל, אבל מכיוון שלא ידעתי בדיוק מה יגישו בטיסה, העדפתי להגיע מוכנה מהבית והבאתי לו קצת פריכיות שהוא אוהב במבה למקרה הצורך ולחמניות גבינה שאמא שלי הכינה.
כמו כן, למרות שאנחנו בקיץ וגם בבולגריה היה חם, הלבשתי את הקטן עם מכנס ארוך דק וחולצה קצרה כי לא ידעתי אם יהיה קר מדי בטיסה. בחזור, כבר הלבשתי אותו בביגוד קצר קומפלט.

החלפת חיתלים במטוס: צריך להיכנס לאחד התאים שבו יש משטח החתלה. לא הדבר הכי נוח, במיוחד אם יש לך ילד גבוה כמו שלי, אבל מצד שני – גם לא כזה נורא. תדאגי שיהיה לך משטח החתלה חד פעמי (אני קבוע עם משטחי ההחתלה של האגיס בתיק) ומשחת החתלה (אם אפשר עד 100 מ"ל כדי שלא יזרקו לך לפח).

אנחנו הבאנו איתנו 2 טרולים: אחד שבו היה בגדי החלפה לכולנו ועוד כל מיני דברים קטנים, ועוד טרולי עם צעצועים שלא ישעמם לו בבתי המלון השונים. בדיעבד, קצת הגזמנו עם הצעצועים. היה עדיף להכניס את הכל לטרולי אחד. הוא קיבל עוד צעצוע במטוס, קנינו לו במהלך הטיול עוד כל מיני צעצועים וגם כשסיימנו לשתות ונתנו לו בקבוק ריק – זה שעשע אותו לפרק זמן דיי מספק. אז תחשבו טוב טוב כמה צעצועים אתם צריכים להביא.

בגדים וציוד נלווה

הסתכלנו על תחזית מזג האוויר השבועית מראש וראינו שיהיה חם מאוד ביום וקריר בלילה. בדיעבד, היא הייתה תחזית שקרית – גם בלילה היה חם והילד הסתובב עם ביגוד קצר.
לקחנו לכל יום 2 סטים: אחד שלבש בבוקר ועוד אחד להחלפה שהיה בתיק גב. אנחנו קצת נסחפנו עם כמות הבגדים ובכל הבגדים הארוכים הוא בכלל לא השתמש. אם הייתי צריכה לארוז מזוודה מחדש, הייתי לוקחת חצי מכמות הבגדים הארוכים וקפוצון שבמקרה הכי גרוע, אם קר ואין ביגוד ארוך, אפשר להלביש לו את זה על הקצר.

חוץ מהביגוד לקחנו לו מגבת שלו מהבית וציפה לפוך ששימשה כסדין למיטה (כי לא ידעתי במה הם מכבסים את המצעים והמגבות שלהם). כמו כן, לקחתי חיתול טטרא גדול ששימש כשמיכה.

לקחנו סה"כ 3 מוצצים ודאגנו לשים לב אם במקרה הם נעלמים. אחד תמיד היה "קשור" על הילד באמצעות שרשרת, והשניים הנוספים היו בתיק.

לקחנו בקבוק מים אחד ועוד בקבוק ששימש אותנו לתמ"ל (שאותו שטפתי במים רותחים שיצאו מהברזים וסבון גוף רגיל שהיה בבית המלון). למרות שהילד לא נגע בתמ"ל ב-3 שבועות שלפני הטיול, עדיין לקחנו חבילה גדולה (800 גרם) של תמ"ל, שיהיה למקרה הצורך (טוב שלקחנו אותו כי ביומיים הראשונים הוא לא היה הכי מאופס על אוכל וזה מה שהוא אכל רוב היום).

לקחנו את השמפו והסבון של הילד. אנחנו משתמשים בקמיל בלו סנסיטיב אל סבון לתינוק של ד"ר פישר ויש להם גם מהדורה מוקטנת יותר שקניתי במיוחד לטיול במקום להיסחב עם הבקבוק הגדול.
כמו כן הבאנו איתנו נדבקים כאלה שיש לנו בבית שמניחים על רצפת האמבטיה/מקלחת וזה מונע החלקה. לא ידענו אם יהיו אמבטיות או מקלחות בבתי המלון ומכיוון שמדובר במשהו קטן יחסית, הכנסנו לשקית ולקחנו בלי לחשוב פעמיים.

שמפו וסבון לתינוקות ד"ר פישר
השמפו והסבון של הילד

בגד ים וציוד בריכה

אנחנו ידענו שנהיה יומיים במלון שכל כולו בריכות וספא. לכן, לקחנו לו בגד ים, 4 בגדי ים חד פעמיים של האגיס, מגבת קפוצון, כובע, קרם הגנה ומצוף מיוחד לבריכה שניתן להושיב אותו בתוכו ולהיכנס איתו גם לבריכה של העמוקים. הבאנו משאבה חשמלית קטנה שבאמצעותה ניפחנו את המזרון/המצוף והיה כיף מאוד.

מזרון מים לתינוקות
עילאי ואבא שלו נהנים בבריכה
קרם פנים לתינוקות ד"ר פישר
המוצרים שלקחנו איתנו לבריכה: מגבונים, קרם פנים וקרם הגנה של ד"ר פישר
עילאי אוכל אחרי הבריכה
עילאי נהנה מבקבוק אחרי הבריכה

חיתולים, משטחי החתלה ומגבונים

אנחנו משתמשים רק בהאגיס אז קניתי חבילת משטחי החתלה שאותה פתחתי ופיזרתי בין המזוודות. כמו כן קניתי חבילת חיתולים רגילה (לא מגה-פק) ושמנו במזוודה: היא הספיקה לנו בול ואפילו חזרנו הביתה עם 4 חיתולים 🙂 מדי בוקר הייתי מוציאה מהחבילה הגדולה 5 חיתולים ושמה בתיק החתלה הקטן שהיה לי בתיק גב, וכשהיינו במלון היינו מוציאים ומשתמשים ישירות מהחבילה. אם היה נגמר, היינו נכנסים שם לסופר וקונים. אין טעם להיסחב עם חבילות חיתולים מהבית כי זה סתם להוסיף משקל.

מגבונים – אנחנו טסנו עם 4 חבילות מגבוני האגיס מהבית (של 64 מגבונים בחבילה), ומכיוון שהשתמשנו בהם להכל: לנקות את הטוסיק, ידים, משטחים מסויימים, סתם לנגב את הפנים ולהתרענן…הן התחסלו לנו דיי מהר. נכנסו לסופר וקנינו עוד 2 חבילות שעם אחת מהן חזרנו לארץ. תמיד הייתה לנו חבילה בתיק גב ואת כל היתר שמנו במזוודה.

חוץ ממגבונים לתינוק לקחנו גם אלכוג'לוויפס מגבונים למשטחים של ד"ר פישר (וכן, כי אני קצת היסטרית עם הגיינה במטוס גם לקחתי אלכוג'ל ליידים). מדובר במגבונים אנטי-בקטריאליים לניקוי וחיטוי משטחים ואביזרים. מומלץ לחטא את משטח האוכל והסביבה בה מתכננים לשבת במהלך הטיסה כי אנחנו לא יודעים מי ישב שם לפנינו.

תיק עזרה ראשונה

טוב נו, לא ממש תיק עזרה ראשונה אבל תיק רחצה שהפך לבית מרקחת נייד. חשבתי על כל מיני דברים שיכולים לקרות אבל מכיוון שהילד לקראת סוף תהליך בקיעת השיניים ונשארו רק עוד 2 שינים עד שיהיה לו פה וחיוך מושלם, ידעתי שככל הנראה יהיה לילה אחד לפחות של כאבי שיניים. אנחנו נותנים לו נורופן כשממש כואב לו כי זה הדבר היחיד שמצליח להרגיע ולהשפיע עליו, אבל חוץ מנורופן היה לנו בתיק גם:

  • פלסטרים
  • תערובת ציטרונלה למריחה על העור של מאמי קר נגד יתושים
  • משחה אנטיביוטית שאותה אנחנו מורחים כאשר הוא נעקץ ומתנפח
  • טיו ג'ל (Thio Gel) להקלה על גירודים, כוויות ועקיצות. מדובר בתרופה ללא מרשם רופא המבוססת על אנטיהיסטמין (איזוטיפנדיל 0.75%) של חברת ויטאמד. התכשיר במרקם ג'ל יציב (לא נוזלי) נעים, שקוף שאינו מותיר סימנים על העור לאחר מריחתו. הג'ל נטול ריח ויוצר הקלה מרגיעה במהירות.
    בטיו ג'ל השתמשנו בעיקר עבורנו (טוב נו, בעיקר עבורי) כי מתחת לגיל 6 צריך להתייעץ עם רופא לגבי המינון ולא לקחנו סיכון עם הקטן. אנחנו קנינו את זה בסופר פארם וזה עולה 37 ש"ח.
  • לעילאי לקחנו את הג'ל להרגעת העור של מאמי קר שגם זה כמוצר השנה לשנת 2016. יש לנו אותו בבית מאז שהוא נולד והקיץ הוא עובד שעות נוספת בגלל היתושים…
  • לקחנו מגבונים לעיניים של ד"ר פישר וכמובן משחה למקרה ופתאום תצוץ דלקת
  • כמובן, חבילה קטנה של אדוויל כי אין לדעת מתי יצוץ כאב הראש הבא
תיק התרופות לחופשה
חלק מהדברים שהכנסנו לתיק התרופות

הלחץ באוזניים בזמן ההמראה והנחיתה

הדבר היחיד שחששתי ממנו בטיסה זה הלחץ באוזניים בהמראה ובנחיתה. זכורים לי תמונות מטיסות שעשיתי כרווקה של הורים שמנסים להרגיע את התינוק שלהם והוא צורח מכאבים. אני יכולה להבין את התינוק, אני גם סובלת מזה (אני עובדת במגדלי עזריאלי בת"א וסובלת מזה באופן קבוע כשאני עולה ויורדת במעלית…אז בטיסות זה בכלל מעיק), אבל בניגוד לתינוק אני יודעת שאם אני לועסת מסטיק, מוצצת סוכריה או סתם בולעת רוק – זה עובר.

בהמראה ובנחיתה דאגתי תמיד שיהיה לעילאי מוצץ בפה ואם לא מוצץ אז שישתה מים. הכל כדי ליצור רוק שעוזר לשחרר את הלחץ באוזניים. אם את מניקה זה גם זמן מצויין לתת לו לאכול.

עגלה 

אנחנו עלינו עם העגלה ממש עד השרוול ושם ארזנו אותה בתוך שקית נילון גדולה שהבאתי מהבית כי פחדתי ששם ילכלכו אותה או יגרמו לה נזק. דאגתי שתהיה לי עוד שקית נילון כזאת במזוודה שאותה העברתי לתיק גב ביום של הטיסה חזרה.

סלקל וכסאות בטיחות

אנחנו נסענו ממקום למקום ונהנו מאוד מנופים המדהימים שהשתקפו מהחלון. ביקשנו מחברת ההשכרה שידאגו לכסא בטיחות ברכב שאותו קיבלנו בדלפק השירות בשדה התעופה ואנחנו בעצמנו התקנו ברכב. אין טעם להיסחב עם כסא בטיחות לרכב ולא משנה כמה נוח וקל הוא. עדיף שהוא ישאר ברכב בארץ.

במידה והתינוק שלך עדיין בסלקל, אז אין יותר מדי ברירה ועליך לקחת אותו. בהרבה מהמדינות הנסיעה במוניות עם סלקל מהווה ביטוח במידה וחלילה תהיה תאונה.

מיטת תינוק

אנחנו בהתחלה חשבנו להביא איתנו את הלול קמפינג שישמש כמיטת תינוק, ואני שמחה שבסוף לא לקחנו. בכל מלון אפשר לבקש מיטת תינוק כשעושים הזמנה. בחלק מהמלונות הביאו לנו מיטת תינוק של ממש מעץ כמו שיש לו בבית, ובחלק אחר לול קמפינג עם מזרן גבוה כמו שיש לו בבית. אני הבאתי איתי את הציפה של הפוך מהבית ודאגתי להשתמש בה כסדין (היו מקרים שאפילו הכנסתי את כל המזרון והמצעים שהם הביאו לתוך הציפה).

עילאי משחק במתקנים
עילאי משחק באחת העצירות שעשינו

אני בטוחה שאם אחשוב על עוד דברים בטוח יהיו לי עוד טיפים אבל לבינתיים – זה נראה לי מספיק 🙂

אין ספק שהיה כיף ואני שמחה שעשינו את זה עכשיו, למרות שמדובר בילד שהתחיל ללכת ורק רוצה ללכת ולא לשבת בעגלה. למרות הקושי ולמרות הלחץ שלי לפני שיצאנו מהארץ – זאת הייתה חוויה אדירה. אני שמחה שהיא הייתה החופשה המשפחתית הראשונה שלנו ובכלל שמחתי להכיר את בולגריה שעד עכשיו בעיקר שמעתי עליה רק מסיפורים של ההורים, סבא וסבתא ז"ל (עלו מבולגריה בשנות ה-50) וחברים.
אין ספק שנחזור לשם שוב ומי יודע, אולי עד אז כבר יהיה עוד תינוק במשפחה ושוב נוכל לקרוא לזה החופשה המשפחתית הראשונה שלנו עם תינוק חדש 🙂

לא משנה לאן תחליטו לצאת ולנפוש, בין אם בארץ או בחו"ל, אני בטוחה שיהיה כיף והכי חשוב – לקחת הכל בקלות!

ערימת כביסה
זהו…חזרנו הביתה, לערימת הכביסות
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X