fbpx
יחסים וזוגיות

כיצד יוצרים ומזמנים זוגיות בריאה?

הרבה מאיתנו חווות קושי ביצירת זוגיות ובשמירה על קשר זוגי של אהבה. חלקנו מוצאות את עצמנו שוב ושוב בקשרים זוגיים שאינם טובים לנו ואף פוגעים בנו. אנו עשויות שוב ושוב להיות מנוצלות בזוגיות, או ששוב ושוב נמצא את עצמנו הורסות את הקשר, או שברגע שיש איזשהי התקרבות נברח ונתרחק.

מדוע זה קורה? מדוע אנו משחזרות שוב את אותו הדבר שאינו טוב לנו ואנו לא רוצות בו, חרף כל ניסיונותינו ליצור משהו אחר? כיצד ניתן לשנות זאת?

אז מילת המפתח כאן היא כמובן שחזור. מה אנו משחזרות?
בעיקר את מה שראינו וחווינו כילדות ומתבגרות אצל הורינו. הזוגיות שלהם היא המודל שנצרב בתודעה ובתת המודע שלנו. אופן ההתייחסות שלהם האחד לשניה, צורת התקשורת ביניהם, האם היה מגע אוהב, ועוד.

מה שאנו חווות ורואים בילדות שלנו נצרב עמוק עמוק בתת-מודע שלנו, ואז זה עשוי להשתחזר בחיים שלנו בין אם נרצה בכך ובין אם לא. והשחזור הוא לא בהכרח בדיוק מה שראינו אצל הורינו. זה יכול להיות גם איזה ואריאציה או היפוך לכך, אך תמיד זה תוצאה של מה שנקלט אצלנו אז בילדות.
השחזור הזה מתרחש כמו מעצמו, והסיבה לכך היא שתת המודע שלנו מזמן לחיינו את הדברים שתואמים לאמונות ולדפוסים שקיימים בו. ורק כאשר נעשה שינוי בתת המודע שלנו נוכל ליצור משהו אחר גם במציאות החיצונית שלנו וליצור זוגיות בריאה של אהבה.

אם כך, בכדי ליצור זוגיות טובה המבוססת על אהבה אנו צריכות לשנות את שקיים בתת המודע שלנו. אנו רוצות להחליף את מה שנצרב בילדות שלנו, ולשתול בתת המודע שלנו את מה שאנו רוצות ליצור בזוגיות.

כיצד נשנה את התת מודע ואת העתיד?

1. הכרה – ראשית דבר זה להכיר בכך שיש לנו חלק ביצירת הזוגיות הזו, ושאנו צריכות לשנות בתוכנו משהו אם ברצוננו ליצור זוגיות אחרת, בריאה ואוהבת.

2. רשימות – הצעד השני הוא להגדיר מה אנו רוצות בבן הזוג ובקשר הזוגי. ממש תשבו ותחשבו, ותכתבו מה אתן רוצות שיהיה בקשר הזוגי, ואיזה אדם יהיה בן/בת הזוג שלכם.
תכינו רשימה של מאפיינים שאתן רוצות שיהיו בבן או בבת הזוג שלכן, וגם רשימה של מאפיינים שיהיו בזוגיות. רשימה קצרה, שמכילה את הדברים החשובים.

לפעמים אנחנו לא ממש יודעות, כי הרי לא חווינו זוגיות טובה מעולם. במקרה כזה תכתבו קודם מה אתן לא רוצות שיהיה בקשר ובבן או בת הזוג. זה יותר קל, כי אלה דברים שחוויתן שוב ושוב ואתן לא רוצות אותם. אחרי שתעשו רשימה של "לא" תכתבו לידה את ההיפך, וזה מתקרב לדבר שאתן רוצות שיהיה בזוגיות.
לדוגמא, אם מישהי משחזרת בקשרים גבר מנותק רגשית ושאינו קשוב לה ולצרכיה, אז זה מה שהיא לא רוצה. וההיפך של זה הינו גבר שיהיה רגיש ומתחשב שאפשר לתקשר איתו גם ברמה של הרגשות. או אם בן הזוג הינו מקטין ומשפיל, אז מה שתרצו הוא גבר תומך מחזק.
השלב הזה של להגדיר ולכתוב מה אתם רוצים ליצור בזוגיות ואיך יראה הקשר ואיזה אדם יהיה בן הזוג – זהו שלב חשוב וקריטי בכדי ליצור שינוי וריפוי בזוגיות.

לאחר שהכנתן רשימה, תיצרו ממנה ארבעה משפטים קצרים שמסכמים את שאתן רוצות בזוגיות ובבן/בת הזוג שלכן. חשוב שיהיו רק ארבעה משפטים ושהם יהיו קצרים. דוגמאות למשפטים:

  • בזוגיות שלי יש אהבה, קבלה, פרגון, ותמיכה.
  • זוגיות עם תקשורת פתוחה ומגע אוהב.
  • זוגיות יציבה עם בטחון, אינטימיות, וגם מרחב.
  • בן זוגי אדם רוחני הרואה מעבר לחיצוני ולחומרי.

את המשפטים האלה תכתבו על דף (ולא רק בסלולרי שלכן), ותשימו את הדף ליד המיטה, ואפשר גם בארנק ליד השטרות. ככה הרשימה תהיה נגישה לכן.
תהפכו את המשפטים האלה למשהו שהולך איתכן, שמתנגן ברקע. תחזרו ותאמרו אותם לעצמכן בכל הזדמנות. תירדמו איתם בלילה, תתעוררו איתם בבוקר.

3. יצירת הזוגיות בתוכינו – השלב השלישי הוא ליצור בתוככן את הזוגיות הזו. תדמיינו שאתן כבר נמצאות בזוגיות שכזו, ותיצרו בדימיון שלכן מעין סרטונים/סיטואציות מהזוגיות. המטרה היא שתחוו ותחושו את הסיטואציות הדימיוניות האלה כאילו שזה באמת כבר קורה, כאילו שאתן כבר שם.

הכי יעיל ועוצמתי זה ליצור את הסרטונים האלה בתוך הרפיה קלה. שבו בעיניים עצומות, קחו כמה נשימות עמוקות ואיטיות, תרגישו את הגוף שלכן נהיה יותר נינוח ורגוע – ואז תיצרו את הסיטואציות בזוגיות העתידית שלכן. תריצו שוב ושוב את הסיטואציות האלה בדימיון שלכן, כאילו שזה מתרחש עכשיו.
גם כשאתן הולכות לישון, תדמיינו כאילו בן הזוג שלכם נמצא לידכן במיטה, ואתם נרדמים מחובקים או אוחזים ידיים.
חשוב להבהיר שאני לא מדבר על חלימה בהקיץ ופנטוז. אני מדבר על עבודה שנעשית בהרפיה אך מתוך פוקוס ומודעות והתכווננות מדוייקים למה שאתן רוצות ליצור. זה גם לא לדמיין את הזוגיות תוך שאתם בתחושה של באסה מכיוון שאין לכם את זה, אלא לדמיין ממש כאילו שזה קורה עכשיו בחייכן.
ככל שתוכלו לדמיין ולחוות את הזוגיות שאתן רוצות לזמן לחייכן באופן חי ואמיתי יותר, וככל שתדמיינו את זה יותר – כך זה יגיע אליכן מהר יותר.

לסיכום, אתן מגדירות וכותבות מה אתן רוצות בבן/בבת הזוג ובזוגיות, ואז אתן יוצרות את זה בתת המודע שלכן באמצעות ארבעת המשפטים והדימיון. כך אתן משנות את תת המודע שלכן, ומזמנות ויוצרות את הזוגיות שאתן רוצות.

הכתבה באדיבות ד"ר תומר סברון – פסיכולוג קליני, דוקטור (Ph.D) בנוירוביולוגיה, בוגר לימודי היפנוזה ומורשה לטפל בהיפנוזה ומפתח שיטה ייחודית להיפנוזה עצמית, אותה הוא מלמד בסדנאות בנות מפגש אחד שהוא מקיים ברחבי הארץ. לפרטים נוספים ולהרשמה לסדנה הקרובה: http://www.tomersivron.co.il

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X