fbpx
אוכל - כל מה שטעים ומעניין

כל מה שלא ידעתן על פרי הרימון

מאת: מורן שטרום | הכותבת הנה נטורופתית ND, מומחית לתזונה ורפואה טבעית, יועצת מקצועית של מותג המיצים הסחוטים הטבעיים "פרימור".

בואו נתחיל מהתחלה ונכיר את מלך הפירות מקרוב. לרימון נוגדי חמצון רבי עוצמה, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים רבים. ביניהם כמובן הברזל המאפיין את הרימון. יחד עם נפלאות אלו יש ברימון חומרים צמחיים נוספים ולהם יכולת לשמור ואפילו לשפר את הבריאות שלנו מקצה לקצה.

שילוב רימון בתזונה שלכן יכול להפחית את הסיכון לחלות בהתקפי לב ושבץ מוחי!

לאורך השנים נעשו מחקרים רבים על פרי הרימון ועל יכולתו לאזן ולטפל במגוון מנגנונים, ביניהם הפחתת רמות כולסטרול בדם, הפחתת חמצון וכך ירידה בכולסטרול ה״רע״, איזון לחץ דם ובריאות כלי הדם. כמו שברזל הופך לחלודה, כך מתנהגים גם שקיעת השומנים בדפנות העורקים שלנו ומתהליך זה עלולה להיווצר מחלת טרשת עורקים. לרימון יש יכולת לעכב את חמצון הכולסטרול ואת הפירוק של הכולסטרול המחומצן. בדיוק  על ידי מנגנון זה הרימון מסייע להפחתת סיכון להתקפי לב ושבץ מוחי.

פוחדות מעצירות ונמנעות מרימון?

כדאי שנשבור את המיתוס הזה. לרימון חומר טבעי הנקרא – טאנינים. חומר זה נמצא גם ביין אדום ותפקידו לכווץ ולהרפות. עצירות יכולה להופיע אצל אנשים שצורכים את הטאנינים אך לא שותים מים כלל לאורך היום. חוסר שתייה בפני עצמה יכולה לגרום לעצירות, אך אם תקפידו לשתות לפחות 1.5-2 ליטר מים ביום, שתיית או אכילת רימון לא תגרום לעצירות, אלא בדיוק ההיפך. היא עשויה לסייע ולשפר פעילות מעיים. אם לא די בכך, דעו שהרימון עשיר בוויטמין C, ויטמין E, וויטמינים רבים מקבוצת B האחראים לספק לנו אנרגיה זמינה לאורך היום ואת מינרל האשלגן, החשוב לתפקוד תקין של הלב. לסיכום, זה לא באמת משנה איך נוח לכם לצרוך אותו- כמיץ רימון, כתוספת טעימה לגרנולה או כמסכת פנים טבעית, שילוב רימון באופן קבוע באורך החיים שלכם ישדרג לכם את הבריאות. 

מסיכת רימון לעור קורן, ברוקחות טבעית

בזכות הטאנינים ועושר הוויטמינים שבו, מרכז הרימון סגולות ומתנות רבות, ביניהן הזרמת דם שיכולה לשפר את אלסטיות העור פלאים. המסיכה נהדרת גם לטיפול חיצוני בגרד וגירויי עור. אז ללא עיכובים נוספים, קבלו מתכון למסכת פנים עם מרכיבים בסיסיים שניתן למצוא בכל בית.

מה צריך? כף קרם בסיס (עדיף שזה יהיה קרם ידיים נטרלי ולא מבושם), כף מיץ רימון (ניתן להיעזר בכותש שום לסחוט את המיץ בקלות מהגרעינים). 

מה לעשות? ערבבו את המרכיבים בקערה קטנה ומירחו בעזרת מברשת איפור נקייה (מומלץ להשתמש במברשת איפור אחת נקיה לגמרי לרוקחות טבעית באופן קבוע). מירחו על הפנים, הצוואר ועל בית החזה. במקביל מרחו על כל מסגרת השיער, כך תשפרו את חוזק השיער. השאירו את המסכה למשך 20-25 דקות. שטפו היטב במים חמימים. יכולה להופיע אדמומיות בעור, נהדר… סימן שזה עובד, שיפרנו את זרימת הדם בפנים.

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X