fbpx
הורות וילדים

איך לצאת לסדר פסח עם תינוק ולא להרגיש כמו ביציאת מצרים

מאז שאנחנו מכירות את עצמנו, אנחנו מכירות גם את הסיפור של יציאת מצרים: בני ישראל נאלצו לברוח ממצרים באישון לילה, לא היה להם זמן לאפות לחם ולכן אנחנו משמינות ממצות בחג, ודיי הגיוני שאם לא היה להם זמן לאפות לחם, לא היה להם זמן לסדר מזדווה או לארוז כמה קופסאות ולקחת את החפצים שלהם.

השנה – 2016, ולנו יש הרבה מאוד אמצעים לקחת ציוד כשאנחנו יוצאות מהבית: תיק נשים, תיק החתלה, תיק רשת על העגלה, הרשת שמאחורי המושב בעגלה ובואי לא נשכח את החלק התחתון שאלוהים יודע שאנחנו מעמיסות עליו דברים לא הגיונים. אבל זה שיש לנו מקום וזמן להעמיס, לא אומר שאנחנו באמת צריכות לעשות זאת.

הבן שלי יהיה בן שנה וחודשיים ממש בקרוב וכל פעם כשאנחנו יוצאים לארוחת ששי, אני לוקחת איתנו תיק רשת קטן שלתוכו אני מכניסה כמה פריטים שאני יודעת שישרתו אותנו. אני מודה, לא תמיד נעשה בהם שימוש, והרבה פעמים אני לוקחת אותם "למקרה ו…". אבל מה קורה מחר, בערב החג, כשהרבה מאיתנו יוצאות כבר בשעות הצהריים כדי לא להיתקע בפקק או מה קורה אם אתן יודעות שהילד קצת לא מרגיש טוב אבל לא רוצות לפספס את ארוחת החג?

ריכזתי כמה טיפים שאספתי לאורך השנה, שיעזרו לכן לצאת מהבית לארוחת החג תוך כדי שמירה על האיפור והשיער, בגדים לא מקומוטים, תינוק ובעל מחייכים ובעיקר – בלי חצי בית בתא המטען של הרכב או על העגלה (ובמיוחד אם אתן גם צריכות להביא משהו שהכנתן או קניתן ואתן עושות כדי שהתבנית לא תפול או תזוז).
פסח 2016 – צאו לדרך ! 🙂

⦾ תחליטי מראש איזה תיק את לוקחת איתך ותשארי איתו. אם החלטת שאת לוקחת את תיק ההחתלה בלבד כי הוא גדול מספיק – תשארי איתו. תדאגי שכל מה שאת רוצה לקחת יכנס אליו, לא בלחץ ולא בדחיסות. אם בחרת בו אז את כנראה יודעת עם מי יש לך עסק ואת יודעת מה וכמה את יכולה להכניס לתוכו. לי לדוגמה יש תיק החתלה של גיטה. אני מתה עליו ובאמת חצי בית נכנס בו. מאז שהילד בן 10-11 חודשים אני כמעט ולא משתמשת בו כי הוא גדול מדי ליציאה רגילה מהבית, אבל ליציאות לא שגרתיות כמו ארוחת חג, הוא מעולה.

דרך אגב, אם אתן נוסעות לכל החג, הייתי ממליצה לקחת תיק אחד גדול לכולכם וככה תסחבו פחות תיקים.

⦾ אני לא חושבת שצריך לקחת חצי חבילת חיתולים וכמה משחות החתלה וחבילת משטחי החתלה חד פעמיים לארוחת חג. אנחנו סה"כ נוסעות לכמה שעות. ברור שנצטרך להחליף חיתול או אולי שתיים, אבל בשביל כמה שעות לא צריך חצי חבילה.
כשאני יוצאת מהבית, גם אם זה סתם לסיבוב בקניון, אני תמיד לוקחת את נרתיק ההחתלה שלי (לפעמים זורקת אותו בעגלה ורק אותו). הנרתיק הוא למעשה תיק רחצה של LIFE שקיבלתי באיזה כנס (באותה מידה כל תיק רחצה או נרתיק בצורת מעטפה יעבוד) שלתוכו אני מכניסה: משטח החתלה חד פעמי גדול ואיכותי, 4-5 חיתולים (אני משתמשת קבוע בהאגיס פרידום דריי או אקסטרה קר, תלוי מה היה במבצע), חבילת מגבונים TO GO (בתמונה צילמתי חבילה רגילה של מגבוני האגיס מסדרת פו הדב כי נגמרו לי החבילות הקטנות של ה-TO GO ורק מחר אקפוץ לקנות), קרם החתלה וסינר חד פעמי (כדי להמנע מלהיסחב עם סינר רגיל).

אם אתן צריכות לצאת מהבית כבר בשעה 11:00 בבוקר לארוחה, אז פשוט קחו אתכן עוד משטח ועוד 3-4 חיתולים. תמיד ניתן להשתמש בשנית, בשלישית וברביעית במשטח אם הוא לא התלכלך. אם יש לכן תינוק ממש קטנטן ותדירות ההחלפה גדולה יותר – אז באמת הייתי מציעה לקחת אתכן חבילה כי הן בד"כ קטנות וקלות יותר.

תיק ההחתלה של התינוק שלי
ואלו הדברים שאני מכניסה לתיק ההחתלה… מגבונים, משטח החתלה חד פעמי, חיתולים, סינר חד פעמי, פיג'מה להחלפה

דרך אגב, אם הילד אחרי חיסון, לא מרגיש טוב או חולה ובכל זאת אתן יוצאות לארוחה, תדאגו שיהיה לכן בתיק גם מדחום ותרופה (נרות, סירופ) למקרה הצורך.

⦾ בגדים. אם אתן יוצאות כמה שעות לפני הארוחת ואתן יודעות שהילד לא מתלכלך יותר מדי, הייתי מציעה להלביש אותו בפיג'מה שאליה תוכלו להחזירו בסוף הערב. אם אתן מגיעות ממש לארוחה, כמוני, אז תלבישו את הילד כבר בבגדי החג ותקחו אתכן את הפיג'מה בתיק. תוכלו להחליף לו לפיג'מה לפני היציאה ואם הוא ירדם באוטו, אתן מעבירות אותו ישר למיטה בלי להתעסק עם החלפת בגדים (אל תשכחו להחליף גם חיתול יחד עם הפיג'מה). מיותר לציין שאם אתן הולכות לבלות את כל החג באותו מקום, אז תקחו אתכן עוד סט או שניים של בגדים והולך להיות חם אז קחו את זה גם בחשבון…את מעיל הפוך ניתן להשאיר בבית.

⦾ אוכל וכלים לאוכל. אם הילד שלכן אוכל מוצקים ונהנה מאותו אוכל שכולנו נאכל בחג, מעולה. אם אתן עושות את החג אצל ההורים שלכן, אצל החמה או אצל דודים שיש להם ילדים קטנים, בטח כבר יש להם כלים מפלסטיק שבהם תוכלו להשתמש ולא להסחב עם שלכן מהבית.

אם אתן משתמשות בתמ"ל, אז תשתמשו במחלק מנות ואל תסחבו עם כל הקופסה. ברור שאם אתן מבלות את כל החג מחוץ לבית אז הייתי ממליצה לקחת 2 מחלקי מנות שעדיין תופסים פחות מקום מקופסת תמ"ל. ואם את עדיין לא יכולה להיפרד מהתמ"ל אז תקחי שקית רב פעמית, כזאת שמקבלים בחנויות בגדים, ותדאגי שזאת בלבד תהיה "שקית האוכל" ואליה יכנסו כל מה שרלוונטי לתחום המזון: התמ"ל, הבקבוקים (שגם כאן לדעתי אין צורך ביותר מ-2 בקבוקים: אחד למים ואחד לתמ"ל שאותו ניתן לרחוץ ולעשות לו סטרליזציה ON THE GO), אם הקטן בשלבי הטעימות, אז קופסאות עם הכמות שאותה יאכל בלבד ולא מעבר.
דרך אגב, טיפ קטן למי שמאכילה דייסה בלילה: אנחנו נותנים לקטן בקבוק של תמ"ל + דייסה לפני השינה. מכיוון שלא יהיה לי כוח להסחב עם השקית של הדייסה, אז אנחנו מכניסים את הכמות לאחד התאים במחלק מנות.

לגבי כסא אוכל – אם הילד יושב בכסא אוכל ואתן עושות את החג בבית שאתן בד"כ עושות בו את ארוחות ששי, אז ייתכן וכבר יש לכן כסא אוכל גם לילד (אצל ההורים שלי לדוגמה יש כסא אוכל ואצל חמי וחמותי יש כסא אוכל בסגנון בוסטר שנקשר לכסא רגיל). אם אין, אז או שתנסו להשיג אחד כזה לחג בלבד או שתתנו לילד לשבת בעגלה ולאכול מהמגש.ואם אתן בכל זאת רוצות לסחוב כסא אוכל, אז רק תוודאו שהוא מתקפל בצורה נוחה ונכנס לאוטו.

⦾ צעצועים זה שמחה. אז נכון שבחלק הראשון של הארוחה נשב סביב השולחן ונקרא את ההגדה ובחלקו השני נאכל, אבל אם אני צריכה להיות כנה עם עצמי ואתכן – אני דיי בספק שלתינוק או לפעוט תהיה סבלות לשבת יפה ולהקשיב להגדה. אין ספק שהשירים יהיו משעשעים וילהיבו אותו (וכמו שאני מכירה את הבן שלי הוא בטח ימחא כפיים אחרי כל שיר ושיר בהתלהבות), אבל מה הסיכוי שבאמת מעניינות אותו עשרת המכות או עד כמה ארבעת הבנים היו חכמים, רשעים או כאלה שלא יודעים לשאול?

מלבד לתיק, תביאו אתכן שקית (בין אם רב פעמית שהזכרתי מקודם או של סופר) ותכניסו בה את הצעצועים שאתן יודעות שהכי משעשעים אותו ושהכי הרבה יעסיקו אותו. שקית אחת בלבד. בזמן ההגדה תנו לו לשחק בעגלה, בכסא האוכל או כל הרצפה. אם הוא זוחל או הולך, רוב הסיכויים שתצטרכו להקשיב לפלייליסט של ההגדה תוך כדי הליכה מסביב לשולחן או לבית בעקבותיו. תנו לו להתעסק עם משהו מעבר לסתם להקשיב להגדה (גם ככה היא לא השתנתה מאז ומעולם ושנה הבאה הוא ישמע אותו שוב…אולי אפילו ישיר את "מה נשתנה").

⦾ לינה. אם אתן חוזרות אחרי האוכל הביתה – מעולה, הילד ישן במיטה שלו. אם אתן נשארות ללון במקום האירוע, אז תדאגו להביא אתכן מיטה נוחה שבה הילד ישן בעבר וירגיש בנוח. אם הוא תינוק קטן ואתן יכולות לתת לו לישון לילה אחד, באופן חד פעמי, באמבטיה של העגלה – מעולה.

הפתרון שאנחנו מצאנו ללינה מחוץ לבית – לול קמפינג. מתקפל ונכנס לתיק (בד"כ מגיע עם תיק קטן משלו), נהפך ללול ומתקפל בחזרה ב-3 קליקים ומשיכה קטנה, מאוורר,וגדול מספיק גם לתינוקות שאוהבים לזוז בלילה. ראיתי בהרבה רשתות מבצעים לחג על לול קמפינג, בייחוד כי זאת התקופה שפוחתחת את עונת הקמפינג והטיולים בארץ והוא שימושי גם לשטח. במאמא גורו ראיתי מספר לולים שעונים לקטגוריה ועם משלוחים מהירים ושירות לקוחות מעולה, זאת תהיה אחלה של רכישה (רק לצערי לא תגיע עד ערב החג כי זה כבר מחר 🙂 )

⦾ את העצבים תשאירו בבית. אין ספק שכשמתארגנים ליציאה ודברים לא הולכים לפי איך שתכננו או בזמנים שקבענו מראש אנחנו מתעצבנות. אבל זה ערב חג ועדיף להגיע לשולחן החג עם חיוך. הילד יודע להרגיש מתי את עצבנית (ואם את כמוני אז גם כל השולחן ידע להרגיש זאת 🙂 ), וחבל לתת לו תחושות לא נעימות.  צריך לדעת להנות ולמצוא את החיובי בכל סיטואציה.

אז אם עושים חישוב זריז הגענו לסה"כ 3 תיקים: הלול קמפינג שמגיע בתיק משלו (במידה וישנים מחוץ לבית), תיק נוסף לבגדים ואם אתן מחשיבות את השקית עם הצעצועים – הגענו ל-3 תיקים. את שקית הצעצועים ניתן לתלות או להניח בעגלה, את תיק ההחתלה לשים על הגב או לתלות על הכתף ואת הלול… לבעל.

הכי חשוב – אל תשכחו את הילד בבית ואת העוגה במקרר ושיהיה חג שמח וכשר !

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X