fbpx
עוגות, מאפינס וקאפקייקס

מאפינס גבינת שמנת ולימון

אני אוהבת גבינת שמנת אמיתית. מאוד. משתדלת שלא לצרוך אותה יותר מדי כי בכל זאת לא מדובר בגבינה עם קצת יותר מ-5% שומן, אבל כשנתקלת ברדכי גבינת שמנת אחת או שתיים, אני חייבת להיות יצירתית.

וכך מצאתי את עצמי בסופ"ש אחד עם 3 גבינות שמנת במקרר. לא אחת, לא שתיים, אלא 3 סוגים של גבינות שמנת של המותג נפוליאון של השף הלבן. למה דווקא נפוליאון? זאת תשובה קלה ! מדובר בגבינות שמנת במרקם עשיר ובמגוון טעמים, כאלה שמזכירים את הגבינות שהייתי אוכלת כשהייתי גרה בארה"ב ובברלין, גרמניה.

ועכשיו אתן בטח שואלות את עצמכן למה יש לי 3 סוגים במקרר, נכון? אז הנה הסבר מפורט 🙂

נפוליאון עם פלפל חליפינו, 24% שומן – חדש על המדף ואני משתדלת לנסות כמעט כל דבר חדש שיש על המדף. אני מודה שחריף ואני לא ממש ידידים קרובים, אבל חשבתי שבגלל שזה בצורת גבינה, וזה הולך בתוך הלחם, יהיה לי יותר קל. וכך היה. מדובר בגבינה עם חריפות פיקנטית שמשדרגת את הכריך והופכת אותו לקצת הרבה יותר מעניין. דרך אגב, ראיתי כבר ברשת מתכוני אפיה שמשתמשים בגבינת שמנת חליפינו ואני חושבת שבקרוב אתנסה במשהו חדש.

נפוליאון עם בצל, 16% שומן – הגבינה "הכי זולה" מבחינת שומן ולכן היא צריכה להצטרף לאחיותיה הגבינות 🙂 אני מתה עליה בבגט חם וקריספי ועוד יותר נהנת להכין איתה פנקייקים מלוחים עם נגיעות בצל.

לבסוף, נפוליאון גבינת שמנת בטעם טבעי שאותה אני ממש אוהבת בכריכים אך בעיקר מחזיקה אותה בבית לאפיה ומשתמשת בה למאפינס, עוגות גבינה בסגנון NY ועוד. השתמשתי בגבינה הזאת במתכון שבקרוב אציג לכן.

גבינות נפוליאון
מגוון טעמים: עם פלפל חליפינו, עם בצל וכמובן בטעם טבעי

אז, מה חשוב לדעת על המאפינס? הם טעימים, הם יפיצו ריח מדהים של לימון, הם לא תופחים יותר מדי לגובה וחשוב לא לשרוף אותם. ועכשיו, למתכון !

מצרכים ל-12 מאפינס

למילוי

  • חצי קופסה גבינת נפוליאון בטעם טבעי
  • 1/4 כוס סוכר
  • 1/2 כפית גרידת לימון
  • 1/8 כפית תמצית וניל
  • 1 ביצה

למאפינס

  • 1 ביצה
  • 3/4 כוס חלב
  • 1/2 כוס שמן קנולה
  • 2 כוסות קמח
  • 1/3 כוס סוכר
  • 1 שקית אבקת אפיה
  • 1/2 כפית מלח

הוראות הכנה

  1. מחממים תנור מראש ל-180 מעלות ומשמנים תבנית שקעים.
  2. מכינים את שכבת המילוי: מערבבים את כל מצרכי המלוי בעזרת מטרפה ידנית ומניחים בצד.
  3. מכינים את הבלילה למאפינס: מערבבים את הביצה יחד עם החלב והשמן בקערה קטנה ומניחים בצד.
  4. מערבבים את הקמח יחד עם הסוכר, אבקת האפיה והמלח. שופכים בפעם אחת את תערובת החלב ומערבבים עד אשר כל המצרכים התאחדו יחדיו.
  5. יוצקים את בלילת המאפינס בשקעים, כמחצית מגובה השקע. שופכים כפית מהמילוי שהכנתן מעל.
  6. אופים 25-30 דקות, עד אשר הם מתחילים לקבל ממש נגיעות של צבע אבל לא משתזפים והופכים להיות שחומים.

שיהיה בתאבון !

מצרכים למלית גבינת שמנת
המצרכים למלית: גבינת נפוליאון בטעם טבעי, גרידת לימון, תמצית וניל, סוכר וביצה
מאפינס גבינת נפוליאון
מבט מרחוק
מאפינס גבינת שמנת
הריח שלהם ידהים אתכן
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X