fbpx
בילויים

מלון האפנדי: כשמלון הוא יצירת אמנות

מלון האפנדי בעכו העתיקה ששוחזר על ידי אורי ירמיאס (אורי בורי), הוא פנינה ארכיאולוגית והיסטורית יפיפייה ועוצרת נשימה, השואבת אותנו למסע מטלטל בזמן לאורך אלפי שנים, באווירה אפופת היסטוריה ומסתורין, ומשלבת באסתטיקה ובהרמוניה מושלמת את הישן עם החדש, כפרויקט השימור והשחזור הפרטי המורכב ביותר שבוצע בישראל, והתפרס על פני שמונה שנים.

האם אתן מכירות את התחושה, כשאתן נתקלות במשהו כה אסתטי, מרשים ומרגש, שמוציא אתכן מכל סיטואציה קודמת שהייתן בה? זוהי התחושה המועברת במלון 'האפנדי', כיצירת מופת של אירוח, הנשענת על שלמות הרמונית עד לפרטים הקטנים ביותר, ויוצרת חוויית יופי בלתי נתפסת שמי שאינו חווה אותה, אינה יכולה להבין בכלל כיצד היא אפשרית.

את האיש עם הזקן הגדול העומד מאחורי החלום הגדול מכיר כל אדם בעכו – אורי ירמיאס (אורי בורי), איש חזון הפועל ללא פשרות בדרכו האמנותית הייחודית, כאחד מעוגניה התרבותיים והקולינריים של עכו, וכאחד האחראים המרכזיים להתחדשותה ולפריחתה התרבותית והתיירותית, המעלה את קרנה של עכו במפת התיירות העולמית, כמרכז תרבותי והיסטורי וכסמל ומופת לדו קיום.

מלון היסטורי

מלון 'האפנדי' נפתח בשנת 2012 אחרי מלאכת שימור ושחזור המורכבת והמחמירה ביותר שהתפרסה על פני שמונה שנים, בפיקוח של רשות העתיקות, ובעזרת אמני שימור מקצועיים מאיטליה. עד היום לא שומר בידי אדם פרטי בישראל מבנה מורכב שכזה ברמת שימור שכזו, מבחינת כמות העבודה, הידע הדרוש, רמת העובדים, גיוס אומנים מיוחדים ומשך זמן השימור, השחזור והשיפוץ. 'האפנדי' מורכב משני מבנים שחברו יחדיו, ושימשו כארמונות מפוארים של השליטים והעשירים העותומאניים במאה ה-19. בתוך מבנים אלו נפרש החתך ההיסטורי של העיר עכו לכל אלפי שנות ההיסטוריה, כארמונות שנבנו על שרידי מבנים עתיקים מתקופות היסטוריות שונות, ומכילים עד היום שרידים ביזנטיים מהמאה ה-6, מרתפים צלבניים מהמאה ה- 12, שיירים מהתקופה המוסלמית המאוחרת שלאחר הצלבנים מהמאה ה-14, חדרים מהתקופה העותומאנית המוקדמת של המאה ה-16 ומהתקופה העותומאנית המאוחרת של המאה ה-19. מדובר במבנה השימור היחיד בישראל המכיל בתוכו שרידים משבע תקופות היסטוריות שונות.

מלון האפנדי (או שנכון יותר לומר "ארמון" האפנדי…) כולל שנים עשר חדרים המצויים בשלושה מפלסים נפרדים. כל אחד מחללי המלון הוא יחיד במינו ובאופיו, וטומן בחובו ריגושים שונים כדוגמת תקרות עץ משוחזרות ממגוון תקופות היסטוריות,  נוף מרהיב לים, לעכו העתיקה ולהרי הגליל, פינות ישיבה מרווחת, חדרי רחצה עתיקים ומאובזרים, תקרות המאוירות בציורים היסטוריים, רצפות שיש מקוריות ועוד. חדרי המלון כוללים את מיטב האבזור והפינוק המודרני מבלי לאבד מהאותנטיות הקסומה והאווירה המיוחדת, ומשלבים באסתטיקה ובהרמוניה מושלמת את הישן עם החדש, ההיסטורי והאותנטי עם המודרני והמפנק…

מגוון טיפולי החמאם והספא של המלון כוללים חדר טיפולים זוגי וחמאם טורקי מסורתי בן 400 שנה, בחדר מרהיב המצופה שיש ובו במה חמה עליה מתבצעים הטיפולים. מרתף היין של המלון ממוקם בחדר בן 900 שנה ובו קשתות מקוריות ושרידים מהתקופה הביזנטית, המעניקים חוויה של מסע בזמן. במרתף מתקיימות ארוחות באווירה אפופת מסתורין והיסטוריה. בנוסף נמצאת במרתף באר מים היסטורית בעומק 8.5 מטר מהתקופה העותומאנית המוקדמת. המרתף הכולל מאות בקבוקים של יינות ישראלים משובחים מקיים אירועי יין, השקות וערבי טעימות והדרכה לחובבי היין בהנהלת סומלייה (אוצרי יינות) מהשורה הראשונה בארץ. ארוחת הבוקר האיכותית של המלון מוגשת באווירה קסומה סביב שולחן אבירים בחדר בן מאות שנים מן התקופה העותומאנית.

במרחק חמש דקות הליכה עומדת לרשות אורחי המלון מסעדת הדגים המפורסמת  'אורי בורי' המהווה למעלה מ-27 שנה מוסד קולינרי ומוקד עליה לרגל בעכו, כמסעדה ששמה יצא למרחוק כאחת ממסעדות הדגים הטובות בעולם, והביקור בה חובה לכל חובב מסעדות המבקר בעכו. המסעדה שוכנת בין כתליו של בית עותומאני בן 400 שנה, לחופיה של עכו העתיקה באחד המקומות היפים בארץ, ומספקת אפשרות ל"ארוחת טעימות" ססגונית וייחודית, הכוללת מגוון רחב של דגים ופירות ים, המהווה את מנת הדגל של המסעדה, לצד יינות ישראליים משובחים, היוצרים יחד אווירת אירוח וקולינריה מושלמת. בסמוך למסעדה שוכנת גלידריית אינדומלה, המציעה גלידות מתוצרת הבית ומחומרים טבעיים בלבד, בטעמים מסורתיים לצד מקוריים ומקומיים (כולל גלידות מלוחות ייחודיות למי שמעוניין להתפרע…). מומלץ כבילוי להשלמת החוויה הקולינרית.

גלידריית אינדומלה

מלבד הדגים, מסעדת אורי בורי בעכו ידועה גם בגלידה שאין דומה לה, או בקיצור הנמצאת בסמוך למסעדה ומציעה גלידות מתוצרת הבית, כמתכונים ייחודיים של אורי בורי, מחומרים טבעיים בלבד ובטעמים מסורתיים לצד מקוריים כמו הל, קינמון, נענע, ורדים, חלבה ואגוזים, וגם – סורבה מנדרינה עם שמן זית או גלידת קרמל מלוחה להרפתקניאות שביננו.

בסמוך למסעדת אורי בורי, לחופיה של עכו העתיקה ובאחד המקומות היפים בארץ שוכנת גלידריית אינדומלה, שהמחמאה הגדולה ביותר שניתן להעניק לה, היא שאיכות הגלידה שבה אינה נופלת מאיכות הדגים של מסעדתה הסמוכה, המהווה מזה 20 שנה מוקד עליה לרגל וביקור חובה לכל חובב קולינריה בעכו. לאחר ששמה של גלידת אורי בורי יצא למרחוק, הוחלט להציבה כגלידרייה עצמאית, וכך לאפשר גם לקהל הרחב ליהנות מטעמיה הייחודיים, ובמחירים נוחים.

להבדיל מרובן של הגלידות האיטלקיות, גלידריית 'אינדומלה' מתבססת אך ורק על חומרים כמו חלב, שמנת, יוגורט, פירות ותבלינים. הגלידרייה עובדת עם חומרים טבעיים בלבד וללא צבעי מאכל או חומרים משמרים, על בסיס חלב שמנת בלבד וללא אבקות חלב, ומציעה גם סורבטים משובחים על טהרת הפרי וללא תחליפי פרי, וגלידות ללא סוכר. טעמי הגלידה התפתחו במהלך השנים, כפרי יצירתו של אורי בורי, ורק הולכים ומשתבחים עם הזמן, דרך טעמים ישראליים ייחודיים כמו תמרים, חלבה, נענע או קינמון, ואפילו גלידת ורדים והל, וטעמים מזרחיים נוספים שלא נמצאים במחוזות אחרים. ולהרפתקניאות שבינינו, ניתן לנסות גם שילובים הנראים במבט ראשון קצת הזויים, אך בטעימה הראשונה הופכים למעניינים ובלתי שגרתיים, כמו סורבה מנדרינה עם שמן זית או גלידת קרמל מלוחה.

גלידריית אינדומלה עכו

גלידריית 'אינדומלה' נהנית מעיצוב נקי ומזמין, בעל צבעים עדינים, מרעננים ובולטים, המתמזגים היטב עם אווירת המקום. ניתן להתפנק ב'אינדומלה' מכוס קפה באווירה הנעימה של הטיילת המערבית בעכו העתיקה, או לשבת במרפסת הגלידרייה הצופה אל חומותיה הקסומים של העיר העתיקה ועל ימה של עכו המקושט בסירות הדייגים.
ניתן לרכוש לפי משקל או לפי כדור, במחירים בין 15 ₪ ל-25 ₪ למנה. מחיר לק"ג – 98 ₪.

כתובת: רחבת המגדלור בטיילת המערבית של עכו העתיקה | פתוח כל ימות השבוע מ- 10:00 עד 17:00 ובקיץ עד 21:00

אירועים במלון

מלון האפנדי מקיים  אירועי בוטיק אקסקלוסיביים המשלבים בין תרבות, אמנות, מסורת ועסקים. לרשות האורחים באירוע עומד חדר ישיבות מרווח המאובזר במיטב האמצעים הטכנולוגיים, וגג המלון הצופה על הים ונופה הקסום של עכו העתיקה. הנוף המרשים והחלל המקורי יוצרים רושם בלתי נשכח ומשרים אווירה ייחודית ורבת השראה. בנוסף, מציע המלון  לאורחיו ולקהל הרחב מסלולי טיולים, סדנאות, הרצאות, סיורים מודרכים בעכו ובגליל המערבי, סיור בשוק וסדנאות אוכל. גולת הכותרת של הסיורים והטיולים המודרכים, הוא "סמינר הצלבנים"– סמינר עשיר ורבגוני בן ארבעה ימים המדגיש את עוצמתה ההיסטורית והתרבותית של העיר עכו, דרך מגוון רחב והטרוגני של נקודות מבט, מפיהם של חוקרים ואנשי אקדמיה מובילים.

מלון האפנדי הוא הרבה מעבר למלון – מרכז היסטורי, ארכיאולוגי, אמנותי וקולינרי, המספק חוויה ייחודית וקסומה המעוררת את כל החושים

http://www.efendi-hotel.com

 

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X