fbpx
עוגות, מאפינס וקאפקייקס

שושני שמרים עם שוקולד השחר פשוטים וטעימים

שבוע נפלא !

שבוע שעבר חזרתי הביתה וגיליתי על הדלת שקית לבנה. כשפתחתי אותה שמחתי לגלות מארז מקסים ובעיקר טעים של שוקולד השחר העולה. המארז הכיל את הממרח המוכר לכולנו מזה שנים, ועוד 2 בקבוקים לחיצים של הממרח הטעים: האחד בטעם שוקולד והשני בטעם שוקולד-תפוז. הנחתי את אריזות השוקולד על השיש והחלטתי שעד הסופ"ש אני מכינה איתם משהו. כבר למחרת הסתכלתי עליהם ותהיתי אם הטעם של השוקולד השתנה בשנים האחרונות כי לא טעמתי אותו לפחות מגיל 12 (וגם בגיל 12 לא יותר מדי. אני הייתי מהאלה שאוהבות לקחת כריך עם גבינה צהובה לביה"ס ולא עם שוקולד…כן כן, יש גם כמוני בעולם). וכך מצאתי את עצמי, פותחת את חבילת השוקולד, מוציאה פיתה טריה מהשקית ומורחת בתוכה. 3, 2, 1….חזרתי לילדות! הטעם והמרקם היו בדיוק כפי שזכרתי אותם. כאילו שום דבר לא השתנה! התענגתי על הפיתה עם שוקולד והמשכתי בשגרת היום כאילו לא הכנסתי קלוריות מיותרות לגוף 🙂

מארז שוקולד השחר העולה
מארז שוקולד השחר העולה

אתמול, יום שבת, חזרנו מביקור אצל חמותי וחמי. השוקולד עדיין קרץ לי אבל ידעתי שאסור שוב להתפתות לפיתה עם שוקולד. פתחתי את המגירה להוציא חבילת פסטה להכין צהריים וחבילת הקמח והשמרים הסתכלו עלי. ידעתי שזה נועד לקרות – המאפה הישראלי המושלם יצא לדרך (כי בכל זאת, אין דבר יותר ישראלי משוקולד השחר העולה) ! ומכיוון שאין יותר מדי זמן עד שההורים שלי וגיסתי היו אמורים לקפוץ אחה"צ, הוא חייב להיות מהיר.
שמרים ומהיר? אתן בטח מרימות גבה, אבל יש חיה כזו. לפני כ-5 או 6 שנים, כשהתחלתי להתעסק עם שמרים דיי חששתי מהם. פחדתי שלא יתפחו, שאני אבזבז ערמות של קמח ובעיקר שאתבאס כל פעם מהתוצאה. ואז חברה נתנה לי מתכון לבצק שמרים בסיסי שתמיד מנצח. מדי פעם אני משדרגת ומכינה בצק אחר, אבל כשאני מחפשת משהו מהיר, במינימום מאמץ/זמן/מרכיבים – זה הבצק שאני פונה אליו. הוא כ"כ פשוט, שניתן להכין אותו, לישון צהריים בזמן שהוא תופח (שנ"צ של שעה לפחות, כמו שעשיתי אתמול), להפוך אותו לאיזה מאפה שתרצו (הכנתי אתמול גם עוגות שמרים בנוסף לשושנים) וכמובן, למלא אותו בכל ממרח שתרצו.

כמה דברים לפני שנתחיל

  1. אני אוהבת לרדד את הבצק על-גבי נייר אפיה. יש נשים שמעדיפות לרדד על השיש (ויש מקרים נדירים שאני גם עושה זאת), אבל מכיוון שאני מורחת על הבצק ממרחים שונים, לא איכפת לי שהנייר מתלכלך ואז בשניה מעיפים אותו לפח ומוציאים חדש לנגלה הבאה (במקום כל הזמן לנקות את השיש עם מים ואז לייבש אותו). אני משתמשת בנייר האפיה של ניקול. הוא נשלף אחד אחד, הוא עמיד (גם בשלב הרידוד וגם בשלב חיתוך הבצק עם הסכין) והאמת – יש לניקול אחלה מוצרים והוא מאז ומעולם כיכב אצלנו במטבח.
  2. להכנת השושנים נדרשת תבנית שקעים. אתן יכולות להכין את המאפים בתבניות מתכת, סיליקון ואפילו בתבניות חד פעמיות. במידה והחלטתן להשתמש בחד פעמיות (זה מה שעשיתי אתמול), אז שוב, ממליצה בחום, על תבניות השקעים של ניקול. הן עמוקות מספיק ולא צריך לשמן אותן יתר על המידה על-מנת לשלוף את המאפים מבלי שיתפרקו אחרי שהתקררו. מספיק ריסוס קל בספריי שמן והן בחוץ. גם באפיה הן לא נשרפות ולא תראו קצוות שרופים מסביב לשקעים ולמאפים.
  3. אני השתמשתי בקילו קמח שממנו יצאו לי 2 תבניות שקעים של שושנים (12 שושנים) ועוד 2 עוגות שמרים קלועות שבעלי ואני לקחנו היום לעבודה. במידה ואתן רוצות להכין פחות מאפים, פשוט תשתמשו בחצי מכמות המרכיבים.

*** את כל המוצרים של ניקול אני קונה בסופר השכונתי, ככה שאין בעיה למצוא אותם בכל מקום 🙂

מצרכים

  • 1 קילו קמח
  • 50 גרם שמרית (1 שקית)
  • 1/4 1 כוסות חלב
  • 200 גרם חמאה, להמיס
  • 4 ביצים בטמפ' החדר
  • 3/4 כוס סוכר
  • 1 כפית מלח

הוראות הכנה

  1. בקערת המערבל, בעזרת כף, לערבב את הקמח והשמרים.
  2. המיסו את החמאה במיקרו. חכו מספר דקות עד שהיא מתקררת מעט (בטמפ' החדר, אין צורך להכניס למקרר). ערבבו את החמאה המומסת יחד עם החלב. יש מצב שיווצרו גושים, זה בסדר.
  3. חברו את וו הלישה והוסיפו לקמח את תערובת החלב והחמאה, הביצים והסוכר. ערבבו עד שכל המצרכים התאחדו. הוסיפו את המלח והמשיכו ללוש במשך 5 דקות במהירות בינונית. יתקבל בצק רך ודביק מעט.
  4. תנו לו לתפוח במקום חמים עד שהוא מכפיל את נפחו (אני ניצלתי את העובדה שהפעלתי מייבש וחדר האמבטיה היה חם, אז הנחתי את הקערה שם, אך באותה מידה ניתן להכניס לתנור שלא עובד או אם זה יום קיץ ואין מזגן, להשאיר על השיש). אני נותנת לו כשעה עד שעה וחצי לתפוח (תלוי כמה זמן יש לי).
  5. אם אתן אוהבות לרדד את הבצק על השיש אז פזרו מעט קמח עליו, על המערוך ועל הידיים. אם אתן מעדיפות נייר אפיה – אז עשו את אותו הדבר, רק על-גבי נייר האפיה. חלקו את הבצק ל-4 עיגולים. שמנו את תבנית השקעים מעט בעזרת ספריי שמן או חמאה מומסת.
  6. הניחו את העיגול הראשון על-גבי נייר האפיה המקומח, פזרו מעט קמח מעליו ורדדו אותו למלבן. מרחו מהשוקולד על המלבן ובעזרת סכין חדה – חתכו רצועות לאורך (בד"כ יוצאות כ-6 רצועות, השוות ל-6 שושנים).
    גלגלו את הרצועות (כמו שעושים לרולדה) והניחו בתבנית. תפיחה נוספת של בין 20-25 דקות ובמקביל תנו לתנור להתחמם לטמפ' של 180 מעלות.
  7. הברישו את המאפים במעט ביצה טרופה והכניסו לתנור ל-20-30 דקות (תלוי בתנור).

שיהיה בתאבון !

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X