fbpx
בילויים

נמלצ'יק – הבית להורים טריים בנמל תל-אביב

לפני (כמעט) חודשיים ילדתי את מילה. בדיוק באותה תקופה (ממש באותו שבוע) לפני שנתיים ילדתי את בני הבכור – עילאי. למרות שהתקופה היא אותה תקופה ומזג האוויר דומה, משהו בחופשת לידה עם עילאי הייתה שונה. אולי זה בגלל שהוא היה ילד ראשון והייתי יותר לחוצה לצאת מהבית בהתחלה, אולי זה בגלל שהייתי יותר עייפה. אני לא ממש יכולה לשים את האצבע על מה השוני, אבל בחופשת לידה הזאת אני ממש נהנת. מהרגע שחזרתי מהביה"ח, לקח לי שבוע וקצת להתאפס על עניין השינה ומאז התחלתי לנצל את חופשת הלידה. אז נכון, לא תמיד אני יוצאת מהבית, והרבה פעמים אני מבלה על הספה מול הטלוויזיה והיציאות היחידות הן בבוקר ובצהריים עם הכלב ואז לגן של הבן, אבל כשאני יוצאת – אני מוודאה שמילה ואני נהנה כמה שיותר.

נמל תל אביב
פותחות את הבוקר עם נוף לים

וכך מצאתי את עצמי נכנסת לאוטו, יושבת בפקק של שעה וחצי כמעט (זה החלק הפחות טוב בסיפור) ומגיעה לנמל ת"א. הרבה זמן לא יצא לי לטייל בנמל ת"א ככה סתם, לבד, בלי הבעל/הילד/חברות. מזג האוויר היה מושלם (לפני השרב שהבטיחו שיגיע בסופ"ש) ובעודי משוטטת בין החנויות ושוק הנמל, הגעתי למקום חדש שהוא ללא ספק הבטחה ומקום מפלט מושלם להורים טריים וכמובן אמהות טריות בחופשת לידה – נמלצ'יק.

נמלצ'יק – בית להורים טריים בחופשת לידה

נמלצ'יק ממוקם בביתן 14 קרוב מאוד למקדונלדס, גן השעשועים הקטן והסופר-פארם, ככה שמאוד קל למצוא אותו, ולמישהי כמוני, שמגיעה ברכב, היה גם קל למצוא חניה. בשניה שנכנסים למתחם מרגישים סוג של חמימות וזה באמת בית קטן להורים ואמהות. הדבר הראשון שתפס את עיני והתלהבתי ממנו עד כדי שאני שוקלת "להשאיל" רעיון עיצובי מתוכו לחדר של מילה, הייתה פינתה ההחלתה. היא פשוט מקסימה. היא ממוקמת בצידו הימין של המתחם: יש בה כסא נדנדה שמקל על הרדמת הבייבי במידת הצורך, אבל יותר מזה – שידרת ההחתלה מאובזרת במגבונים (מהסוג האיכותי של האגיס 🙂 ) ומשטחי החתלה חד פעמיים. המשטח שעליו מניחים את הבייבי עשוי ספוג רך ומעוצב, עד כדי שצילמתי את זה ושלחתי בוואטס-אפ לבעלי ואמרתי לו שחייבים לחפש כזה לבית ולהחליף את מה שיש לנו.

נמלצ'יק נפתח לפני כחודש, ב-26.03.2017 כמתחם פופ-אפ חדשני וייחודי בנמל ת"א היוצר תוכן עבור הורים טריים ותינוקותיהם בחופשת לידה. המתחם מיועד לתינוקות מגיל לידה ועד גיל זחילה ומוצע להורים טריים בלבד. לרובנו יצא להסתובב בנמל ת"א במהלך השבוע ובסופי שבוע וזה ידוע שנמל ת"א הינו מוקד למשפחות בזכות האוויר הצח, המתקנים (גני השעשועים, הרחבה האדירה שיש מול המים ועוד) והחנויות/מסעדות, ועכשיו הורים בחופשת לידה יוכלו להנות מעוד אלמנט משפחתי במתחם נמלצ'יק. במקום תמצאו מגוון סדנאות (בהדרכת מדריכות מקצועיות ומנוסות), משחקים, והרצאות שתוכנן מונגשות ומתאימות בעיקר להורים טריים (או ותיקים ששכחו מה זה הגיל הזה), ליווי התפתחותי, שיקום גופני אחרי לידה, הנקה ותזונה ראשונית, שינה ועוד.

אז אם אתן שואלות את עצמכן מה כ"כ מיוחד ושונה בו מכל מקום אחר הנה התשובה: האווירה. עם הילד הראשון יצא לי לעשות סדנאות התפתחות בעיקר במתחמים בקניונים. לא באמת הייתה שם אווירה משפחתית וחמה כי זה סתם מתחם עם מזרונים בג'ימבורי. הלכתי למקומות כמו "דיאדה" וכו', אבל הפסקתי כי לי אישית זה היה יקר מדי. אז נכון שמי שגרה מחוץ לאזור ת"א/רמת-גן/גבעתיים (כמוני) תמצא את זה יותר קשה לוגיסטית להגיע לנמלצ'יק, אבל אם הופכים את זה ליום בילוי ופינוק, זה פתרון מושלם לימי הקיץ הלוהטים או ימי החורף הגשומים והקרים (במיוחד שסביב המקום תמצאו חניות רבות).

ובואו נגיע לחלק שהרבה פעמים משפיע על ההחלטה האם ללכת לפעילות כזאת – המחיר. אין ספק שאפשר למצוא סדנאות חינמיות בקניונים, אבל אם רוצים מקום שבאמת יהפוך לבית, מקום שהולכים אליו באופן קבוע שמכירים אותנו ואנחנו אותם – משלמים. כאן המחיר סמלי – 15 ₪ בלבד, ואם את תושבת ת"א ומחזיקה כרטיס תושב "דיגיתל" אז זה בכלל יוצא לך משתלם כי זה רק 5 ₪ כניסה לפעילות/סדנא.

הפעילויות מתקיימות בביתן 14 באזור יריד המזרח בנמל, רחוב התערוכה 3, מול גלידת מונטנה בימים ראשון, שלישי וחמישי, בשעות 10:00- 14:00. אני בטוח אגיע לשם עוד כמה פעמים במהלך חופשת הלידה ויהיה כיף לראות כל פעם איך מילה מתפתחת ועושה/נהנת יותר ויותר מהפעילויות.

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X