fbpx
אקססוריז ותכשיטים

סנטה בארץ הקודש

דקה לפני טירוף הקניות של חג המולד באירופה ובארצות הברית כבר התמלאו המדפים בשלל מבצעים ענקיים, במארזי חג ובמתנות ייעודיות וחגיגיות המוצעות בהנחות שלא ייאמנו. בשנים האחרונות ניתן לחוש את אווירת החג והקניות גם בישראל, וזאת מבלי להרחיק לחו"ל. כן, די לבקר בירושלים, בחיפה, ביפו וכמובן בעיר הגלילית – נצרת בכדי לספוג את אווירת הכריסמס.

25 שנים לאחר העלייה הגדולה של יהודי ברית המועצות, צעירים דוברי רוסית יוצאים השנה ביוזמה חדשה: חשיפת חגיגות ה"נוֹבִי גוֹד" (נובי=חדשה, גוד=שנה) לקהל הישראלי. במסגרת הפרויקט שזכה לשם "נוֹבִי גוֹד ישראלי" מוזמן הקהל הישראלי להכיר את תרבות הקהילה הרוסית בישראל באמצעות מציאת בית מארח בחג. יוזמי הפרוייקט הם צעירים ישראלים בני דור 1.5, שנולדו בברית המועצות וגדלו רוב חייהם בישראל, הפועלים בארגונים חברתיים ובספירה הציבורית בישראל,  ומטרתם להנכיח את סיפור התרבות  של העלייה הרוסית בשיח הציבורי בישראל.

בעיר חיפה מציינים זה 22 שנה את פסטיבל "החג של החגים", שמתקיים ביוזמת בית הגפן, מרכז התרבות היהודי-ערבי ועיריית חיפה, כחגיגה המסמלת את נקודת המפגש של שלושת הדתות המונותיאיסטיות. האירועים הצבעוניים נערכים בסימן הסובלנות וכוללים מגוון קונצרטים ומופעים, ירידים, שווקים, הופעות, תערוכות בבית הגפן, בוואדי ניסנאס, במושבה הגרמנית ובעיר התחתית.

חיפה בחג המולד
חיפה בחג המולד

ביפו, מארח נמל יפו את הכריסמס מרקט, פסטיבל חורף שמתכתב עם פסטיבלים דומים המתקיימים ברחבי העולם בתקופת חג המולד. על מזג האוויר הלבן אחראי תותח שלג שמפיץ פתיתי שלג ומכניס ויכניס את מבקריו לאווירה החגיגית. במרקט ולצד דוכני האוכל ואקססוריז, יהנו האורחים מהופעות ומסדנאות בישול, בימי שבת יתקיימו  קרקסי רחוב, ובמחסן 1 (בקומת הקרקע) תפעל חנות כריסמס ייעודית של מוצרי חג, קישוטים ומתנות.

גם בירושלים מציינים את חגי שלושת הדתות: חנוכה, הולדת הנביא מוחמד וחג המולד וראש השנה האזרחית במסגרת "פסטיבל החגים בירושלים" שמקיימת ימקא במטרה לעודד שילוב רב-תרבותי בין חגי היהודים, הנוצרים והמוסלמים. לראשונה יפעל במסגרת הפסטיבל גם שוק כריסטמס שיתקיים בתוך המבנה הקולנואלי של ימקא שנחנך בשנת 1933 על ידי גנרל אלנבי. המגדל המתנשא לגובה של 45 מטרים, עוטר באלפי נורות צבעוניות, ועץ הברוש בחזית הבניין, המיתמר לגובה עשרות מטרים, קושט בקישוטי ענק. בשוק ימכרו מוצרי כריסטמס מקוריים, גם עבודות יד של בעלי מלאכה ממזרח העיר, נרות, בובות סנטה, יינות, שמן זית, גבינות, מאפים מסורתיים, עוגיות כריסטמס, דברי מתיקה ועוד. שחקנים בדמויות של סנטה קלאוס יסתובבו ברחבי הפסטיבל ומכונת שלג תמטיר שלג על עץ האשוח המקושט. במקום יפעלו גם סדנאות יצירה לילדים. אטרקציה נוספת בעיר הבירה תתקיים במלון 'אמריקן קולוני'.  אם אתם מעוניינים להרגיש באמת באווירת החג אתם מוזמנים לבקר במלון וליהנות מאוירת חג מסורתית ומקסם החג ממש כמו בחו"ל. לרגל החג התקשט המלון באלפי נורות אדומות, ירוקות ולבנות, קישוטי החג המסורתיים נתלו ברחבי המלון ואווירת החג משתלטת  מיד על המבקרים והאורחים. בערב חג המולד תתקיים במלון גם ארוחת חג מיוחדת עם מנות החג המסורתיות ולאחר מכן מקהלת Christmas carols singers תזמר ממיטב שירי החג.

מלון אמריקן קולוני
מלון אמריקן קולוני
מלון אמריקן קולוני
מלון אמריקן קולני

באופן טבעי גם נצרת העיר בה ניתנה הבשורה על לידת ישוע ובה הוא הגיע לבגרות מהווה מוקד משיכה עבור ישראליים רבים.  כמדי שנה מארחת העיר הגלילית פסטיבל המתמקד במספר מוקדים ברחבי העיר: בכיכר המעיין, בחצר כנסיית הבשורה היוונית אורתודוקסית ובסמטאות העיר העתיקה. האטרקציות המרכזיות הן "הבית של סנטה" הפועל מדי שנה ממתחם הקניות ביג פאשן המוקדש כול כולו לקישוטי חג נוצצים וכמובן עץ האשוח הגדול ביותר במזרח התיכון, המוצב מדי שנה בכיכר העיר ונישא לגובה של כ-30 מטר. בנוסף תארח העיר את תזמורת הגליל שתפתח את עונת הקונצרטים בקונצרט חגיגי לחג המולד בו יתארחו גם מקהלת הגליל העליון, הזמרת קרן הדר, החצוצרן פלוריאן קלינגלר והמנצח ישי שטקלר.

בית של סנטה בנצרת
הבית של סנטה בביג פאשן בנצרת

הנתון המפתיע הוא כי בחגיגות המולד בארץ נוטלים גם הישראלים – היהודים חלק פעיל ונדמה כי אלה כבר אימצו את החג והצטרפו לחגיגה הצרכנית. עובדה, למעט אירוע החג אפילו יצרניות האיפור המקומיות משיקות מראות רלוונטים לצד מהדורות מוגבלות המשלבות בין טרנדים ומגמות לסמלי החג וצבעיו ואפילו מותגי אופנה הצטרפו לחגיגה. וכך, על מדפי החנויות ולצד אביזרי חג המולד, הקישוטים, התאורה הצבעונית, הממתקים ועצי האשוח ניתן לרכוש לקראת החג גם מוצרים שהושקו במהדורות מוגבלות, נוצצות ומיוחדות לחג. בסופו של דבר מדובר בחג המתנות, במסגרתו כולם מעניקים זה לזה מתנות במפגן עצום של אחדות וצרכנות-יתר ומסתבר שגם אנחנו הישראלים כבר מצביעים בידיים והופכים לחלק מאותו מפגן חגיגי.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X