fbpx
בילויים

פסטיבל "סולידריות" 2016

"סולידריות", פסטיבל קולנוע, אקטיביזם וזכויות אדם, המתקיים זו השנה הרביעית בסינמטק ת"א, מבקש להעניק תקווה והכרה למאבקים החברתיים השונים, ובו בזמן לחברם למהלך כולל אחד.
הוא קורא, בדרכו, לקדם את השלום וזכויות האדם באזורנו, להתנגד לכיבוש ולכל צורה של גזענות, אפליה וקיפוח, ולקדם ערכים של דמוקרטיה, שוויון וצדק חברתי. הפסטיבל מציע במה לכל מי שקולם לא נשמע דיו במרחב הציבורי, מתוך אמונה כי אקטיביזם הוא אמצעי להגנה על זכויות וליצירת שינוי, וכי עולם אחר אפשרי הוא.

הסרטים שיוקרנו בפסטיבל

בפסטיבל תתקיימנה הקרנות בכורה של סרטים מהארץ ומחו"ל:La Voix de la Paix של פרדריק קריסטאה, במסגרת רטרוספקטיבה שעורך הפסטיבל ללוחם השלום אייבי נתן במלאות 50 שנה לטיסתו ההיסטורית לקהיר; האיידול של האני אבו אסעד;  רצים לחופש בגרסת הבמאי דוד וקסמן; גם אם אדמתי בוערת של דרור דיין, על אקטיביסטים ישראלים ופלסטינים בכפר נבי סלאח. כמו כן ייחשפו חומרים תיעודיים נדירים בפרויקט "קולנוע שובר שתיקה" של ג'אד נאמן וארגון שוברים שתיקה, ושני פרויקטים של בצלם: אחד על נשים בכיבוש, בשילוב סרטה של מיכל אביעד הנשים ממול; והשני על עזה והמצב העגום השורר בה.

בין הסרטים הנוספים שיוקרנו יהיו האזרח נאווי של ניסים מוסק, רושמייה של סלים אבו ג'בל, סרטו הקלאסי של פונטקורבו  הקרב על אלג'יר, מצור ביהוד על הרב עוזי משולם ופרשת ילדי תימן, ויום אחד אחרי השלום של ארז ומירי לאופר.עוד שלושה סרטים שיוקרנו במסגרת הרטרוספקטיבה לאייבי נתן הם כל ממזר מלך של אורי זוהר, עם שקיעת החמה של איתן חריס, וערוס אל ג'ליל של באסל טנוס. לצד ההקרנות יציע הפסטיבל דיונים, תערוכות ומופעים, המחברים את העשייה הפוליטית עם התרבותית בהציגם חזון של עולם הוגן, פלורליסטי ובר-קיימא.

דני וילנסקי, יוזם הפסטיבל: "אנחנו מאמינים בכוחה של האמנות לעורר מחשבה ופעולה, ולהתוות דרך למציאות צודקת יותר ועתיד טוב יותר באזורנו. אני פונה אליכם להצטרף ולתמוך ולסייע לנו ליצור תקווה לשינוי."

הפסטיבל מתקיים בשיתוף סינמטק תל אביב, בצלם, רופאים לזכויות אדם, שוברים שתיקה, סיכוי, פורום משפחות שכולות ישראלי-פלסטיני, רבנים למען זכויות אדם, SISO, הגלריה לאמנות אום אל פחם ותיאטרון יפו.

אתר הפסטיבל:  http://solidarityfest.org

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X