fbpx
בילויים

חג האורות או חג הפעילויות? כל הפעילויות והאטרקציות לחנוכה 2016

רחבי הארץ

חוגגים את חנוכה בטבע

גן לאומי בית גוברין − אתר מורשת עולמית

אתר ייחודי זה טומן בחובו עדויות כתובות גם מתקופתו של אנטיוכוס הרביעי הידוע לשמצה, שרדף את היהודים עד חורמה

אז מה בין בית המקדש, נרות חרס, כתב עתיק וחנוכה? לכבוד החג, גן לאומי בית גוברין — אתר מורשת עולמית של אונסק"ו מזמין אתכם לפעילות מרתקת שכולה חוויה, ובה תוכלו ליהנות מהדרכות, מסדנאות, משחקנים ומפעילויות אחרות לכל המשפחה.

היכן: גן לאומי בית גוברין | מתי: שבת 24.12.2016 בשעות 15:00-11:00 (אם מזג האוויר יהיה חורפי הפעילות תידחה ל-31.12) | ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

ועוד בבית גוברין: לכבוד חג החנוכה אנו מזמינים אתכם לטייל במערות המרהיבות של תל מרשה. מדריכי רשות הטבע והגנים בליווי שחקן ימתינו במערות ויספרו על גידול יונים, על הפקת שמן זית ושימושיו וגם על הדרך שבה ניצלו בני מרשה את המסלע המיוחד לחציבת מערות.

מתי: יום שלישי 27.12.2016  בשעות 11:00–15:00, הדרכות במערת הקולומבריום,  מערת בית הבד ומערת המבוך יינתנו בכל חצי שעה | ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

שימו לב: לכבוד חג הגבורה, יום ג' בשבוע ובית גוברין יוזמנו ילדים לסובב סביבון בקופת האתר. ילד שסביבונו ייעצר על האות ג' ייכנס לגן הלאומי ללא תשלום.

גן לאומי בית שאן – יצירה ומשחקים: בעקבות כתובות מן העבר בבית שאן

אתר ייחודי זה נמצא שלל כתבים: כתבים ציוריים עתיקים מתקופת האימפריה המצרית, כתובות בעברית מהתקופה הישראלית, וטקסטים ביוונית מהתקופה ההלניסטית.

לכבוד חג החנוכה בישראל אנו מציעים משחקים, סדנאות יצירה וסיורים מודרכים, ודרכם נתוודע לחיי התושבים הרומים. נבקר בתאטרון המפואר ונצפה בהצגה המספקת הצצה על חיי היהודים והרומאים בעיר, נסייר ברחובה הראשי של העיר (הקרדו), נבקר בבית המרחץ, נכיר את טיכה — אלת המזל של בית שאן, וחידון יוביל את המבקרים בין כתובות מהתקופה הרומית-ביזנטית הפזורות בעיר העתיקה.

היכן: גן לאומי בית שאן | מתי: בימים שני, שלישי ורביעי  26-28.12.2016 בשעות 10:00–15:00 | ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים | הסעות ללא תשלום לגן הלאומי יצאו מתחנת הרכבת בבית שאן.

גן לאומי תל ערד – מכתבים ומקדשים בתל הקדום

מי הוא פרעה נערמר? מהם מכתבי ערד? ומהו בעצם אוסטרקון? סיור מודרך יחשוף את סיפורה של אחת הערים הקדומות והחשובות בכנען, מהאלף ה-3 לפנה"ס. הסיור ימשיך אל המצודה מימי בית ראשון, שם נפגוש דמות מן העבר – אלישיב בן אשיהו, ששימש כממונה על מחסני המצודה הממלכתית והארכיון בו נתגלו תשעים ואחד מכתבים! נבקר ונתרגש במקדש היהודאי ונרד אל מפעל מים החצוב בבטן התל. אתם מוזמנים ליהנות ממפגש תיאטרלי, סיור מרתק וסדנאות מגוונות ברוח המקום.

סיורים ייצאו בשעות 10:00, 13:00; סדנאות יתקיימו ברצף החל מהשעה 10:00 | היכן: גן לאומי תל ערד | מתי: יום חמישי 29.12.2016 , יום שבת 31.12.2016 החל משעה 10:00 | ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

פארק (גן לאומי) קומראן – בסוד המגילות הגנוזות

​סיור מומחז ומצחיק לכל המשפחה על רקע צלילי מנגינות בעתיקות.

בסוף הסיור נתנסה בכתיבה בדיו על קלף ונכין קמע אישי עם ברכת הכוהנים – כפי שנהגו לשאת יהודים בימי בית שני. בסיור התאטרלי נפגוש את מוחמד א-דיב – נער בדווי שנכנס למערה חבויה במצוקים ומצא בה כדי חרס עתיקים ובהם סוד בן אלפיים שנה – ונצא למסע בעקבות סוחרי עתיקות, סוכני מוסד, ציידי אוצרות וארכיאולוגים, שכולם רוצים להניח יד על דבר אחד: המגילות הגנוזות של קומראן.

היכן: גן לאומי קומראן | מתי: שבת 31.12.2016, סיורים מומחזים בשעה 10:00, 12:00, 14:00 | ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

עוד בקומראן: הזדמנות נדירה לסייר עם חוקר המגילות בקומראן

הנכם מוזמנים לסיור מרתק בפארק (גן לאומי) קומראן עם ד"ר אדולפו רויטמן, מנהל היכל הספר וחוקר ואוצר המגילות הגנוזות (מגילות מדבר יהודה). כאן תגלו שלצד התפיסה הרווחת בעם ישראל, לפיה בית המקדש היה "טבור העולם" אחרי שטיהרו אותו המקבים, היו קבוצות חסידיות שהתנגדו נחרצות למוסד מרכזי זה, ועמן נמנתה "עדת היחד", שהתגוררה בחורבת קומראן בסמוך לים המלח. בסיור בשרידים הארכאולוגיים שבאתר נתעמק באמונותיה של קבוצה אפופת סוד זו ובאורחות חייה.

היכן: פארק (גן לאומי) קומראן | מתי: יום שישי 31.12.2016 | ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים | הרשמה מראש בטלפון 3639*

בשביל החשמונאים בגן לאומי חוף פלמחים

לכבוד חנוכה רשות הטבע והגנים מזמינה את הקהל הרחב לצעוד בשבילי גן לאומי שאינו רק חוף ים. אורך מסלול הצעדה כ-2 ק"מ והוא קל, מעגלי ומתאים לכל המשפחה. בתחנות הדרכה ופעילות ייחשפו הצועדים ליפי החוף ולערכי הטבע שבו, וגם לסיפורו המיוחד של היישוב הקדום יבנה ים (בן 3,500 שנה) ולקשר שלו לחשמונאים ולחנוכה.

היכן: גן לאומי פלמחים | מתי: שבת 24.12.2016 בשעות 11:00–15:00. ההתכנסות ליד מרכז השירות למטייל | ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים

משחק מטמון חנוכה בשומרוני הטוב

משחק משימות בעתיקות וחוויה מגבשת ותחרותית לכל המשפחה: בין העתיקות מוצפנים רמזים, חידות ומשימות המובילים לחלקי הפסיפס שהחביאו שודדי עתיקות במנוסתם. כדי לזכות בהם ולהרכיב מחדש את פסיפס המנורה עליכם לצאת למסע אל העבר ונגד הזמן. למשימה זו נדרשים אומץ לב, חושים חדים, משפחה וחברים ו- waze.

היכן: מוזאון השומרוני הטוב ומנזר אוותימיוס | מתי: שבת 24.12.2016 בשעות 11:00–14:00 | בהרשמה וללא תשלום נוסף על דמי הכניסה, חינם למנויים

סיור מדליק עם בני האור בקומראן

סיור שכולו חוויה בעתיקות היישוב העתיק מימי בית שני ששכן למרגלות מצוק ההעתקים המרשים. נצפה בסרט על האתר ועל סביבתו, נסייר במוזאון הממצאים הארכיאולוגיים ונשמע על "עדת היחד", על מגילות ועל אוצרות גנוזים במערות.

היכן: פארק (גן לאומי) קומראן | מתי: ראשון עד חמישי  25-29.12.2016 בשעות 12:00–13:30. הסיור יצא מהכניסה לאתר | ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים

נר שמן ופתילת מדבר בעיינות צוקים

בעבר השתמשו לתאורה בנרות שמן, ואת הפתיל ייצרו מחומרים טבעיים כגון פשתן גומא או סיבים. לכבוד חנוכה נצא לטיול בשמורה החבויה המסתתרת בין מעיינות וצמחייה עשירה, וברוח המסורת נדליק נרות בחנוכייה מיוחדת עם הצמח "פתילת המדבר הגדולה". הדלקת נרות בכל יום בשעה 15:30.

היכן: שמורת טבע עינות צוקים | מתי: ראשון עד שבת  25-31.12.2016 בשעה 10:00, 12:00, 14:00 | ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים

גבורה, תחבולה ונס גדול היו פה בנבי סמואל

חג החנוכה הוא גם חג של נסים וגבורה, של נס פח השמן ושל סיפור גבורת המכבים המעטים נגד לגיונות היוונים. באישון לילה יצאו היוונים לארוב לצבאו של יהודה המכבי בנבי סמואל, אך הוא הקדים אותם, ארב להם במחנה שלהם באמאוס והיכה בהם כשהם חזרו לשם. בעקבות המכבים נצא לסיור באתר.

היכן: פארק(גן לאומי) נבי סמואל | מתי: ראשון עד חמישי 25-29.12.2016. סיור מודרך יצא מהכניסה לאתר בשעות 15:00–16:30. בשעה 16:30 נדליק נרות  בחנוכייה ייחודית שבה הדליקו נרות בכותל מיד לאחר כיבושו במלחמת ששת הימים | ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים | עוד באתר: דף פעילות לכל המשפחה ובו חידות ומשימות בכל ימי החג!

אחרוני המצדה − מצדה שלא הכרתם

הכירו את גאיוס מסיוס, פרש בלגיון העשירי של האימפריה הרומית. תלוש הפפירוס שהונפק לגאיוס היה קבור 2,000 שנה עד שנחשף בחפירות ארכיאולוגיות. גאיוס הרוויח לא מעט כסף, ואף קנה טוניקות מפשתן משובח. היום מוצג העתק של הפפירוס במוזאון בגן הלאומי, ולידו עדויות כתובות רבות מספור המספקות הצצה לימים הסוערים של ההר: הגורלות שהטילו מגני מצדה לפני ההתאבדות וקטעי מגילות מהגניזה בבית הכנסת, בהן גם חזון העצמות היבשות.

בואו להצגה מקורית ומפתיעה של שחקני תאטרון "אספלט" בארמון המערבי של הורדוס על במת מצדה. שחקני "אספלט" יאירו את סיפור מצדה באור אחר, ובתום ההצגה אתם מוזמנים לסיור שיתמקד בממצא הכתוב.

היכן: גן לאומי מצדה | מתי: בימים שלישי עד שבת  27-31.12.2016  בשעות 10:30, 13:30 | ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים

לא רק המכבים – מנהיגות וגבורה באתר לאומי הקסטל

ברוח חג החנוכה שהוא גם חג הגבורה אתם מוזמנים לבקר באתר לאומי הקסטל, המנציח את גבורתם של הלוחמים על כיבוש הדרך לירושלים. מדריכי רשות הטבע והגנים ידריכו במסלול "דרך הערכים" ושחקן ישתף את המבקרים באותיות הכתובות המספרות ממקור ראשון על המנהיגות ועל גבורתם של הלוחמים.

היכן: אתר לאומי הקסטל | מתי: יום חמישי 29.12.2016 בשעות 11:00–15:00. תחנות ההדרכה יפעלו כל חצי שעה |הפעילות מתאימה לילדים מגיל 12 | ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים

אלף שנים של שפות: בעקבות הכתב בדרך הבשמים בעבדת

סיור חוויתי לכל המשפחה מהעיר עבדת להר מחיה. שרידים מרשימים נותרו מהעיר הקדומה עבדת, השוכנת על גבעה נישאה מעל ערוץ נחל צין, ודרכם נתוודע לנבטים, אדוני המדבר, ולתושבים שבאו בעקבותיהם. בסיורנבקר ברחובות, בבתים, במצודה, במתחם כנסיות, במקדש, וגם נתחקה אחר העדויות הכתובות מעברה הרחוק של העיר.

נסיעה קצרצרה תביא אותנו להר מחיה ובו נסייר ברגל במסלול מעגלי. כאן נבחן את עולמם המרתק של נוודי המדבר, המשתקף בכתב וברבבות ציורי סלע. יעלים, יענים, לוחמים וסמלי פולחן חקוקים בסלעים ומרמזים על עולמם הדתי והרוחני של החורטים. נסיים בהתנסות "ארכיאולוגית" מרתקת ובתצפית מרהיבה.

היכן: גן לאומי עבדת, אתר מורשת עולמית | מתי: בימים שישי ושבת 30-31.12.2016 | ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חי​נם למנויים

עיר עוטפת אור: חנוכיות ומנורה בירושלים

סיור ערב מיוחד לחג החנוכה בדרך אל העיר העתיקה ובתוכה.
​המסלול מתחיל בשכונות הראשונות שנבנו מחוץ לחומות – משכנות שאננים וימין משה – וממשיך דרך הר ציון אל סמטאות הרובע היהודי שבעיר העתיקה. בסיור נשמע מה בין חדש וישן, אומץ וגבורה, סביבון, מנורה וגיבורי החנוכה. ברובע היהודי נשוטט ברחובות הצרים והמקושטים באור נרות החנוכה. נסיים במנורת בית המקדש המשוחזרת ובכותל המערבי.

היכן: גן לאומי סובב חומות ירושלים | מתי: משבת עד שבת 24-31.12.2016 (חנוכה) | הרשמה מראש ותשלום בטלפון 3639* | מחיר: מבוגר 45 ₪, ילד 30 ₪; מנויים: מבוגר 25 ₪, ילד 20 ₪.

גבורות ואורות בקיסריה

​​סיור ערב בעתיקות קיסריה לאור עששיות. לכבוד חנוכה, חג האור, נצא לסיור ערב לאור עששיות בעתיקות קיסריה בדגש על גבורה יהודית. בימי החג נדליק נרות חנוכה בסוף הסיור באחד מקמרונות העיר העתיקה.

היכן: גן לאומי קיסריה | מתי: בימי חג החנוכה, שבת עד שבת 24-31.12.2016 | הרשמה מראש ותשלום בטלפון 3639* | מחיר: מבוגר 50 ₪, ילד 40 ₪; מנויים: מבוגר 45 ₪, ילד 35 ₪​

מועצת הדבש מזמינה לחגוג את חג החנוכה במכוורת ברחבי הארץ

חנוכייה ונרות מדונג דבורים
צילום: מכוורת יערת הדבש

לכבוד חג החנוכה, מזמינה מועצת הדבש ליהנות מפעילויות במכוורות ברחבי הארץ, הכנת נרות מדונג דבורים, הכנת חנוכיות, לאכול סופגניות עם דבש, לטעום סוגי דבש שונים, סדנאות יצירה, להיות שותפים לתהליך ייצור הדבש, לבקר בכוורת אמתית, להיפגש עם דבוראים וללמוד על עולמן הקסום של הדבורים ועל חשיבותה של הדבורה בהאבקת פרחי ירקות ופירות ההופכים למזון מן הצומח.

מנכ"ל מועצת הדבש, הרצל אבידור אומר: "גם בחג החנוכה המכוורות ברחבי הארץ פותחות את שעריהן לביקור במכוורות ומזמינות ליהנות מפעילות חינוכית ומעשירה לכל המשפחה, המשלבת את ערכי חג האורים ואת עולמן הקסום והמתוק של דבורת הדבש. בדרך חווייתית, ילמדו הילדים, כי דבורת הדבש אינה רק יצרנית דבש מעולה, אלא גם המאביקה המרכזית בטבע שאחראית להאבקת 80% מהיקף הגידולים החקלאיים בעולם".

כיום פועלים בישראל כ- 500 דבוראים העובדים ומטפלים במאה אלף כוורות הפזורות ברחבי הארץ, מתוכן 60,000 כוורות מוצבות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה.

המלצות לביקור במכוורות ברחבי הארץ מהצפון עד הדרום:

יערת הדבש – אלוני אבא

הפעילות ב"יערת הדבש" כוללת הכנת נרות מדונג וצביעת חנוכיות, סיור במכוורת, צפייה בסרט על חיי הדבורה, לבישת חליפת דבוראים, צפייה בכוורת זכוכית וחיפוש המלכה ואפילו ניתן ללטף באהבה את הדבורים וכמובן לטעום מסוגי הדבש. שעות פעילות: פתוח בשבתות ובחגים בין השעות 10:00-17:00, באמצע השבוע- בתיאום מראש בלבד. סיורים לקבוצות של מינימום 100 מבקרים | טלפון לתיאום: 054-4437402

דבורת התבור – שדמות דבורה

דבורת התבור תקיים פעילות מיוחדת במהלך חג החנוכה בסימן נרות דונג לחנוכייה, מה היה נר המכבים? איזה נרות טבעיים קיימים היום? איך מכינים נרות מדונג דבורים? הילדים ייהנו מסופגניות שוקולד דבש ותה צמחים, בובת הדבורה הענקית תדליק מידי יום חנוכייה ויהיה ניתן להצטלם איתה. בנוסף, ייהנו המבקרים מסיור במכון רדיית הדבש עם הדרכה על האופן בו מכינות הדבורים את הדבש, ביקור במצפה הדבורים, סיור באולם גידול אלפי פקעות המשי (היחידי בארץ).

שעות פעילות: 23.12.2016-1.1.2017, בתיאום מראש. שעות הפעילות: 09:00-17:00 | טלפון לתיאום: 04-6769598, 050-5637645

מכוורת אופיר – אלון הגליל

הדבוראי צביקה אופיר, דור שלישי לחקלאים, מזמין בחג החנוכה ליהנות מהדרכת טעימות דבש מסוגים ייחודיים הנוצרים מצוף של פרחים שונים ונבדלים בטעמם, צבעם, ריחם והמרקם שלהם. במכוורת אופיר, מציבים את הכוורות בנקודות מרעה שונות על פי אזורי פריחה וסוגי הצמחייה: חרוב, הדרים, שיזף, תלתן ועוד. שעות פעילות: 30-31.12.2016 | טלפון לתיאום:צביקה – 052-2824644

"מכוורת גליל" – קיבוץ שמיר

לאורך ימי החג ניתן להגיע למרכז המבקרים, ללמוד על סגולות בריאות הכוורת ולשלב הסבר על מסיק שמן הזית במקום, נהנים מטעימות מוצרי הכוורת המשובחים הישר מהמקור וצופים בסרט הסבר על פעילות הדבורים ומוצרי הכוורת- פרופוליס, מזון מלכות, פולן וכמובן דבש | שעות הפעילות: א'-ה' 8:00-15:30 |טלפון לתיאום: 04-6947826

כוורת הבוסתן – פקיעין

נוסדה על ידי ג'מאל חיר בשנת 1977 בכפר פקיעין. חיר מזמין משפחות וילדים ליהנות משילוב ייחודי בין אירוח כפרי דרוזי בחיק הטבע ופעילויות חינוכיות מגוונות להכרת עולם הדבורה. בחנוכה מזמין ג'מאל  ליהנות ממגוון פעילויות- סדנה ליצירת נרות מדונג דבורים על פתיל מיוחד וקישוטן עם פייטים צבעוניים וסיכות, קטיף פרי העונה (תות עץ) בבוסתן, פיתה דרוזית עם דבש, קליעת סלים, למלא בקבוקים בחול צבעוני, לבלות בפינת החי ופינת הליטוף ועוד | שעות פעילות: כל יום | טלפון לתיאום: 052-2477897

דבש מכמנים – איכות מהגליל

בדבש מכמנים ניתן לשמוע ולהתנסות ב'טבע תרפיה' ריפוי במוצרי הדבורים, אבקת פרחים, פרופוליס, טיפול בעקיצות, יערות דבש ועוד, פעילות יצירת נרות לחנוכייה מדונג וסדנאות יצירה נוספות. במקום ניתן לרכוש אריזות שי לחג, דבש ומוצרי דבורים משובחים. שעות פעילות: בתיאום מראש בלבד.

טלפון לתיאום: 04-9984707, 052-2476768 | סיורים לקבוצות של מינימום 10 מבקרים

משק דבורים לין – כפר בילו א'

במשק לין, מזמינים בחג החנוכה להכיר את עולם הדבורים המופלא, ליצור נרות חנוכה פיסוליים מדונג דבורים, להכין חנוכיות מחומרים מהטבע, להתבונן בכוורת, לצפות בסרט, להתחפש לדבורים, לאסוף דבש, וכמובן לטעום דבש מתוק. שעות הפעילות: 26.12-27.12.2016 בין השעות: 10:00-14:00 | טלפון לתיאום: 0542207965

בית הדבש והדבורה – קיבוץ יד מרדכי

קיבוץ יד מרדכי מזמין את הקהל הרחב להפנינג חנוכה מיוחד בעקבות נס פך השמן והדבש. במסגרת הפעילות לומדים על תהליך הפקת שמן זית, על זניו השונים ועל טכניקות הגידול השונות, מכינים צנצנות זיתים, אותן מקבלים בסוף הפעילות. לצד הפעילויות בעקבות נס פך השמן, ייהנו המבקרים מפעילות מתוקה בבית הדבש והדבורה, שם ניתן לצפות בעבודת הדבוראי ובחיי הדבורים בכוורת, ללקק דבש טהור ולהכין נרות עשויים דונג דבורים.
שעות פעילות: 24-31.12 (מלבד יום ראשון), בין השעות 10:00-16:00 מרכז הזמנות: 08-6726559, 052-3923104

מועצת הדבש והדבוראים מאחלים חג חנוכה שמח ומתוק! | פרטים נוספים באתר מועצת הדבש http://www.honey.org.il

פעילויות חינמיות של "פליימוביל" וקבוצת משחקי יצירה אורדע ברחבי הארץ

פעילות לילדים פליימוביל
צילום: יח"צ

פסטיבל הפליימוביל הגדול מגיע ל"אושילנד" כפר סבא ל-6 ימים של חווייה ייחודית

מתחם הבילוי, הפנאי והאטרקציות המוביל "אושילנד" בכפר סבא, יקיים בחג החנוכה הקרוב פסטיבל פליימוביל ראשון מסוגו בישראל! פליימוביל הינו מותג משחקי הדימיון והמצליח בעולם ובמסגרת הפסטיבל יוקמו בקניון מספר מתחמי ענק חווייתיים להנאת הילדים:

  • עולם החיות של פליימוביל – בונים ומשחקים בחוות הסוסים של פליימוביל, תיבת החיות, אריות, פילים, נמרים, מרפאת חיות ועוד
  • מתחם הפנטזיה – במתחם הפנטזיה אפשר להגשים ולשחק כל מה שעולה בדימיון. ממלכה שלמה של מלכים ומלכות, נסיכים ונסיכות, שדונים, פיות וחדי קרן. חוויה שכולה קסם וניצוצות
  • מתחם פליימוביל 1-2-3 – מתחם חלומי לקטנטנים לבנייה ומשחק, ושלל פעילויות פליימוביל לקטנטנים
  • מתחם הפירטים – ספינות פירטים, תיבת אוצר, חלקים מיוחדים והמון דמויות מדליקות
  • מתחם על גלגלים – משאיות, מכוניות, מטוסים ודגמים מדליקים במיוחד למשחק חופשי ולמשחקי דמיון

פסטיבל פליימוביל יתקיים במשך כל חג החנוכה! 6 ימים בין התאריכים 27.12-01.01.2017 כולל. בין השעות 11:00-14:00 ו-16:00-19:00. יום ו' 11:00-14:00 | הכניסה וההשתתפות חינם!

קבוצת משחקי יצירה אורדע תקיים מתחם פעילות גדול במסגרת שבוע הצגות חנוכה של תאטרון אורנה פורת – גבעתיים

המתחם יהיה פתוח בחינם לקהל הרחב במסגרת הפסטיבל, החל מה 26 לדצמבר ועד ה-1 בינואר, ובו יוצגו עולמות יצירה ומשחק לילדים בכל הגילאים. במסגרת חג החנוכה יקיים תאטרון אורנה פורת שבוע הצגות לילדים לכל הגילאים. לראשונה תקיים קבוצת "משחקי יצירה אורדע", במסגרת הפסטיבל, מתחם פעילות ענק לילדים שיכלול הפעלות לכל הגילאים:

  • אזור משחקים לגילאים הקטנים עם משחקי יצירה המובילים כגון מקליקונים, סברס ועוד.
  • אזור משחק עם המותג פליידו
  • אזור משחקי חשיבה ומשחקי קופסא
  • המתחם יהיה פתוח במסגרת הפסטיבל, החל מהתאריך 26 לדצמ' ועד ה 1 לינואר, בתאטרון גבעתיים

*פעילות בחינם

בנוסף יתקיימו הארועים הבאים:

  • פעילות בקניון הדר, בין התאריכים 26-29 דצמבר, במסגרתה יוקמו מתחמי פליידו מותג הבצק המוביל בעולם, מתחם מיי ליטל פוני, מתחם של משחקי יצירה חשיבה ואתגר, ומתחם נוער עם המותג המוביל NERF
  • פעילות במתחם הסינמה סיטי, בין התאריכים 26-29 דצמבר, במסגרתה יוקמו מתחמי פליידו עם התאמה לרוח החג כגון עיצוב סביבונים ומאכלי חג מבצק, מתחם מיי ליטל פוני, ומתחם מיוחד ליצירה בהשראת סוסי הפוני
  • במתחם הסטאר סנטר באשדוד וארנה בהרצליה יוצג עולם "טרול מאניה" ממותג בתפאורה מסט הסרט עצמו – במתחם הילדים יוכלו לייצר לבד במפעל זר ממתקים בהשראת הטרולים, תוקם מספרה של טרולים בה הילדים יוכלו לעצב את השיער, יחולקו שיער מתוק על מקל בהשראת צבעי השיער הטרולים, תוקם רחבת ריקודים בהשראת הטרולים ועוד. הפעילות תתקיים בין התאריכים 25 דצמבר עד ה 11 לינואר
  • בשער הצפון ובנהריה יוקמו מתחמי פעילות בהשראת עולם הקרקס בו ישתתפו המותגים פלייסקול המותאם לפעוטות, יוצעו מתחמים עם משחקי יצירה דמיון והרכבה, וכן פעילות חשיבה של המותג אורדע. הפעילות תתקיים בין התאריכים 26-19 דצמבר.
  • במתחם שרונה בת"א תתקיים פעילות הפנינג גדולה סביב המותג פליימוביל שיכלול עולמות מובילים של המותג כגון עולם פיראטים, עולם פנטזיה, עולם המותאם לפעוטות 1-2-3, עולם חיות וכן מתחם לפעילויות יצירה מסוגים שונים לילדים. הפעילות תתקיים בתאריכים 26-288 דצמבר.
  • בכל קניוני עופר בין התאריכים 25-29 דצמבר, תתקיים פעילות סביב נושא האופנה והיצירה, עם סדנאות ליצירת תכשיטים, תיקים ועוד. בנוסף תתקיימנה הצגות של תותית (בשעות משתנות).
  • בגרנד קניון בבאר שבע תתקיים פעילות סביב נושא המדע והסטייל עם מגוון של סדנאות ועמדות יצירה.

מרכז וירושלים

Lights Market – סטיבל חגיגי לכל המשפחה – ת"א

עיריית תל אביב-יפו מנהלת קהילה וספורט ו"עמותת כיכר גבעון" מזמינים את הציבור ל- Lights Market – פסטיבל חגי דצמבר: חנוכה וכריסטמס.

כיכר גבעון השוכנת בין הרחובות, הארבעה והחשמונאים, מתעוררת וחוגגת השנה את פסטיבל lights market לציון חגי דצמבר: חג החנוכה וחג הכריסמס הנחגגים השנה באותו היום.

במהלך הפסטיבל תלבש הכיכר תאורת חג, העצים בכיכר יהפכו לעצי כריסטמס ובמרכזה יוקם מתחם מקורה ענק בו יתארחו שוק חג המולד של העיר נצרת ובית התה המיתולוגי של "ויסוצקי".  באירוע: מוזיקה טובה, פעילויות לילדים, דוכני מזון, מופעי רחוב ונגיעה מחוויה אירופאית בלב תל אביב.

הפסטיבל יתקיים ביוזמת "עמותת כיכר גבעון" בשיתוף עיריית תל אביב- יפו מינהלת קהילה וספורט  ומינהלת קידום עסקים. עמותת כיכר גבעון הינה התאגדות של העסקים סביב הכיכר הפועלת במטרה לפתח ולקדם את המרחב הציבורי של העסקים.  פסטיבל ""Light Market הינו סנונית ראשונה מתוך סדרת אירועים שמתוכננים להתקיים במהלך 2017 בכיכר, בהפקת  מנהלת קהילה וספורט של עיריית תל אביב יפו.

ימים: ג'-ה' 27-29.12.2016, בין השעות 11:00-23:00 בכיכר גבעון (בין הרחובות הארבעה והחשמונאים בתל אביב) | הכניסה חופשית! | ב-WAZE חניון גבעון TLV.

פסטיבל Lights Market
צילום: עמותת נצרת לתרבות ותיירות

מואר – פסטיבל יהודי בינלאומי לאמנויות הבמה – ירושלים

הפסטיבל היהודי הבינלאומי לאמנויות הבמה, שנחגג ברחבי העולם, מגיע בחנוכה לישראל. הפסטיבל מציע חמישה ימים של מופעי תיאטרון, מחול ומוזיקה לכל המשפחה, עם מגוון מופעים מרתקים ומגוונים.

לבאי הפסטיבל מצפה חגיגה תרבותית של מופעי תיאטרון, הצגות לילדים, מופעי מחול ומוזיקה לכל המשפחה. כמו כן, מציע הפסטיבל מגוון מיצגים אומנותיים כגון:  פסלים חיים, להטוטנים, ונגנים אשר יופיעו בין ההצגות והמופעים השונים.

לדברי אסנת גיספאן מנכ"לית קבוצת התיאטרון הירושלמי, "ניסינו לאגד בפסטיבל הפקות תיאטרון, מחול ומוזיקה שיש להם זיקה יהודית. ניסינו לתת במה וביטוי  ליוצרים בגילאים שונים הבאים מרקעים שונים וממגוון תרבויות ישראל. כקבוצה ותיקה, ששואבת את חומרי היצירה שלה מארון הספרים היהודי והישראלי  היה זה אך טבעי להרים את הכפפה וליזום פסטיבל שכזה, פסטיבל שמביא לידי ביטוי פרשנויות חדשות, מחשבות, הגיגים והלך רוח יהודי של יוצרים מגוונים, נשים וגברים שעוסקים באמנויות הבמה".

להלן פירוט המופעים בפסטיבל:

מופעים למבוגרים

  • "הנני"  אמנים יידועי שם שרים ליאונרד כהן
  • יהודית לזרוביץ בהצגת יחיד "אם המלכות" בניחוח אידישקייט לנשים בלבד
  • נדב לב במופע בכורה בין קודש לחול , מופע מוזיקה
  • להקת המחול ענבל תופיע בפרמיירה עם היוצרת נעה שדור בבכורה ישראלית
  • רקפת אמסלם תופיע במסגרת המופע "שורשים במסע הזמן"- מוזיקה ממזרח ומערב
  • יוסי סאסי בנד עם המופע שורשים ודרכים- מופע וירטואוזי
  • רחל קשת זוכת פרס  קפוד הזהב , עם ההצגה ותהר ותלד, לראשונה בירושלים
  • סיגלית בנאי – עבריה,  מופע שירה מדוברת בליווי פסקול מקורי וקטעי וידאו ארט דוקומנטריים
  • להקת מחול אנגלה – הסעודה האחרונה- מופע העוסק בריטואל השולחן הערוך
  • חברות של אלוהים הצגה עצמאית על שלוש נשים תנ"כיות
  • האחים גת, האחים החרדים אריה וגיל, יערכו מופע רוק בלתי נשכח.
  • הצגה כוונות טובות, מחזה ביכורים של רסל דיקשטיין בבכורה ישראלית
  • נשים כותבות תנ"ך מפגש ספרותי תיאטרלי

הצגות ילדים

  • שמלת השבת של חנה'לה – ניר טל באמבולה
  • לתפוס את האור – תיאטרון לב השמים בהצגה חדשה על סיפורי הבעל שם-טוב

הפסטיבל יתקיים בין 25-30.12.2016 משעה 17:00 בערב עד שעות הלילה המאוחרות | בית מזיא לתיאטרון, רחוב מסילת ישרים 18 ירושלים | טווח מחירי כרטיסים : 40-70 ₪ | לפירוט המופעים כנסו לאתר http://www.tcj.org.il/shows.php

סיורי חנוכיות חווייתיים ברובע היהודי – ירושלים

הקרן למורשת הכותל המערבי מזמינה את הקהל הרחב ליהנות מחוויה ייחודית בחג החנוכה- סיורי חנוכיות המותאמים לכל הגילאים בעיר העתיקה וברובע היהודי.

המרחב של העיר העתיקה, הכותל המערבי, התצפיות הליליות, הסמטאות הקטנות ואורם של אלפי החנוכיות יוצרים אווירה מושלמת לחגיגת הנס שקרה בירושלים. ירושלים, הנמצאת במרכזו הרעיוני של החג, בו אנו מציינים את חנוכת המקדש, ניצחון החשמונאים ונס פך השמן שהספיק לשמונה ימים.

כמידי שנה, הקרן למורשת הכותל המערבי מציעה לקהל הרחב ליהנות  מעשרות סיורי חנוכיות חווייתיים ומגוונים בעיר העתיקה, המאפשרים חוויה לכל המשפחה. לכל סיור אופי ייחודי והם כוללים בין היתר הפעלות מיוחדות לילדים, מופע מוזיקלי "קולות מן השמיים", הליכה בין סמטאות הרובע היהודי לאור נרות החנוכה, הדולקים בפתח הבתים המתגלים בכל פינה, ביקור בבתי כנסת עתיקים, הדלקת נרות חנוכה, נגן המתלווה לסיורים ושר יחד עם המבקרים את שירי החג בעוד שכולם נהנים יחדיו מסופגנייה חמה.

בקרן למורשת הכותל מציינים, כי בחג החנוכה הקרוב ייהנו המבקרים מאפשרות בחירה רחבה "הסיורים  רבים ומגוונים- חלקם מתחילים באזור שער יפו, חלקם במנהרות הכותל ומשם ממשיכים הסיורים לתוככי הרובע היהודי, שם יסיירו המבקרים בין הסמטאות היפות והמרגשות והשכונות העתיקות. המבקרים ייהנו מתצפיות ליליות עוצרות הנשימה, מביקור בחצר הרובע, בבתי כנסת, "המנורה" וכמובן כל זאת כשסביבם מאירות אינספור חנוכיות ואנשים שמחים השרים שירי חנוכה.  באחד הסיורים ניתן ליהנות מפעילות מיוחדת לילדים, הכוללת הפעלות לילדים – תחפושת ירושלמיות, משחקי סביבונים, פינת יצירה ועוד. חלק מהסיורים כוללים מופע מוסיקלי "קולות מן השמיים", המשלב פיוטי חנוכה ומזמורים מוכרים בביצועים מפתיעים ומרגשים, שיותירו אתכם עם טעם מיוחד".

מלבד הסיורים יתקיים מידי ערב טקס הדלקת נרות חנוכה ברחבת הכותל המערבי, המקום הקרוב ביותר למקום התרחשות נס פח השמן.

בנוסף מציעה הקרן למורשת הכותל המערבי ביקור באתרים המיוחדים אותם היא מפעילה במהלך השנה ובמרכזם האתרים החדשים שהושקו לפני זמן קצר- "משקפות לבית המקדש"-  חווית מציאות מדומה של סיור וירטואלי בבית המקדש.  וסיור ב"מסע לירושלים"-אתר תיירות ראשון מסוגו, המספר את סיפור נדודי העם היהודי, מכל קצוות תבל, עד שובו לירושלים, בזווית אישית- כל אחד לפי ארץ מוצאו.

לפרטים נוספים על הסיורים והאתרים ולהזמנות: אתר הקרן למורשת הכותל המערבי: www.thekotel.org | מרכז ההזמנות: 5958*

אליפות הלגו – קניון שבעת הכוכבים, הרצליה

אליפות הלגו בקניון שבעת הכוכבים
צילום: שירן כרמל

קניון שבעת הכוכבים ממשיך במסורת, זו השנה החמישית – של אליפות הלגו הארצית !

האליפות תתקיים בחופשת חנוכה בין התאריכים 26-29.12.2016. ילדים ומבוגרים יכולים להשתתף באליפות, לבנות את הדגם המושלם ואולי אף לזכות בפרסים חלומיים.

ההרשמה: החל מה-8 בדצמבר ועד ה-22 בדצמבר באתר הקניון או בדף הפייסבוק. בכתובת: www.7star.co.il. ההרשמה מגיל 6 ומעלה, ניתן להירשם גם כמשפחה, בכפוף לתקנון התחרות. ט.ל.ח

הזוכה במקום הראשון יזכה בכרטיס טיסה זוגי ואירוח זוגי בפארק לגולנד באנגליה. הזוכים במקומות השני והשלישי יזכו בערכות לגו יוקרתיות.

הקהל הרחב יוכל ליהנות ממתחמי משחק ובנייה בלגו – ללא תשלום.

הכניסה ללא תשלום!

בימי האליפות תינתן 40% הנחה על כל מוצרי הלגו או 1+ 1 מתנה בחנות הפנינג טויס בקניון שבעת הכוכבים.

קניון שבעת הכוכבים- שדרות שבעת הכוכבים 8 הרצליה www.7star.co.il

שוק גורמה והפנינג לכל המשפחה באאוטלט עזריאלי הרצליה

שוק הגורמה הגדול יתקיים בחנוכה באאוטלט עזריאלי הרצליה, באווירה חורפית ואירופאית. השוק יערך ביום ששי – 30.12.2016 בין השעות 09:00-15:00, ובמהלכו יוכלו להנות גם הילדים ממגוון משחקים והפעלות. החניה ללא עלות.

פעילויות לחנוכה במרכז מורשת בגין – ירושלים

סדנת תאטרון אימפרוביזציה לילדים

תמיד חלמתם להיות יהודה המכבי? זו ההזדמנות שלכם!

ימים ב-ה, כ"ו-כ"ט כסלו תשע"ז, 26-29.12.2016 בשעות 11:00, 13:00 | עלות השתתפות: 10 ₪ לילד | מגיל 6 ומעלה. בתיאום מראש.

סיור חנוכיות  בסימן גבורה – בסמטאות ירושלים המסתוריות והמוארות

נתחיל בגיא בן הינום המשתרע בעמק מוריק למרגלות העיר העתיקה, נשמע שם על סוד ירושלמי וננסה למצוא את פתחו של ה"גיהנום". משם נעפיל אל העיר העתיקה ונהלך בסמטאות הקסומות לאור החנוכיות המגוונות הפזורות בין בתי הרובע היהודי אשר יאירו עבורנו מכל עבר את הסיור ב'נרות של חנוכה'.  נצפה בהכנות לחג ולהדלקה, נדבר על סוגי החנוכיות ומנהגי העדות השונים, נזכיר גם את "החנוכיה הירושלמית", נחוד חידות ונספור חנוכיות..

מועדי הסיורים : ימים ב-ה, כ"ו-כ"ט כסלו תשע"ז, 26-29.12.2016 בשעה 16:00 | אורך הסיור כשעתיים | מומלץ להצטייד בלבוש חם. קיום הפעילות מותנה במזג האויר | עלות הסיור: 10 שקלים למשתתף | מיועד לילדים (מגיל 8) ומבוגרים. בתיאום מראש.

מוזיאון בגין – חוויה אורקולית בעקבות חייו של מנהיג

הנכם מוזמנים למסע אורקולי מרהיב בעקבות חייו של מנהיג

תאריכים – כל ימי חג החנוכה – מיום ראשון עד ראשון שלאחריו- כ"ה כסלו –ג' טבת תשע"ז, 25.12-01.01.2017, בין השעות 09:00-16:30 – מדי חצי שעה, למעט ביום בשלישי, כ"ז כסלו, 27.12.2016 – עד 19:00 בשישי – עד 12:30 | הביקור במוזיאון בתאום מראש בלבד | ילדים מגיל 8 ומבוגרים

לפרטים נוספים והרשמה: מרכז מורשת בגין, ש.א נכון 6 ירושלים | 02-5652011

אש בוערת, אור וצל – פעילויות לכל המשפחה במוזיאון האדם והחי – הפארק הלאומי ר"ג

מוזיאון האדם והחי פותח שעריו בחנוכה למשפחות עם ילדים. במהלך החופשה בימים שני עד חמישי (לא כולל יום שישי) 26-29.12.2016 בשעות  9:00-16:00. בשבת המוזיאון יהיה פתוח בין השעות 10:00-17:00.

  • ביום שני 26.12.16 "חנוכימיה" הסדנה הכי "בוערת" בחנוכה. נגלה את הכימיה שבחנוכה: נכין חנוכייה צבעונית, נכבה נרות מבלי לנשוף עליהם, נראה איך נר קטן חושף כתב סתרים ועוד.  לסיום נכין סביבונים שבראייה שלנו מתעתעים.
    הפעילות תתקיים בשעות 10:00-12:00 | עלות: 40 ₪, יש להירשם מראש. לילדים מגיל 6 ומעלה
  • יום שלישי 27.12.16, יום חמישי 29.12.16 – "… סוב נא סוב כה וכה…" מילים לוין קיפניס סיור גדול יהיה פה !
    ביקור מודרך במוזאון | הפעילות תתקיים בשעות:10:00 ו-  11:00 ו-  12:00
  • יום רביעי 28.12.16 "אני והצל שלי" – סדנת שעשועי מדע ויצירה בנושאי אורות וצללים.
    הפעילות תתקיים בשעות 10:00-12:00 | עלות 40 ₪, יש להירשם מראש, לילדים מגיל 6 ומעלה

המשתתפים בפעילויות יוכלו ליהנות מתצוגות הקבע ומהתערוכות המוצגות במוזיאון

הפארק הלאומי, רמת גן. כניסה למבוגר 26 ₪. ילד מעל גיל חמש 20 ₪. אזרח ותיק 13 ₪ | הנחה לתושבי רמת-גן. הזמנות בטלפון: 6315010-03

שפלה ודרום

פסטיבל מוזיקה של חנוכה בנגב – עומר

המוזיאון הפתוח בגן התעשייה עומר, של התעשיין סטף ורטהימר, יארח פסטיבל מוזיקה לכל המשפחה, במסגרת 'מפעל המוזיקה של צימבליסטה', שלושה ימים של מוזיקה קלאסית, עם מיטב המוזיקאים בישראל, כיתות אמן לתלמידים מצטיינים וקונצרטים, בחנוכה, בין התאריכים 26-28 בדצמבר 2016.

הפסטיבל הינו מיזם ייחודי המקדם מוזיקאים צעירים ומצטיינים מכל הארץ ומנגיש עבורם את ההזדמנות לפתח את כשרונם, תוך אינטראקציה בלתי אמצעית וליווי של טובי האמנים המובילים בתחומם, תחת שרביטו של המנצח ואמן כלי ההקשה, המרבה להופיע בארץ ובעולםחן צימבליסטה. המוזיקאים הצעירים שנבחרים לקחת חלק במיזם, משתייכים לכלל המגזרים במטרה לעודד מצוינות מוזיקלית. הפסטיבל יארח את נגן הצ'לו האוסטרי אריק אוסקר הוטר ואת רעייתו הרקדנית טניה שמידט.

בין אמנים שייקחו חלק בפסטיבל: אורי נהיר-חליל, אליטה צייטלין-מנצחת מקהלות, אריך אוסקר הוטר-צ'לו, אשר בלכמן-כינור, בלה קנטי-ויולה, ז'אנה גנדלמן-כינור, חן צימבליסטה-מנצח וכלי הקשה, טניה בלצר-כינור, טניה שמידט-רקדנית, מעיין ביידר- קונטרבס, רונן ניסן-גיטרה ומנצח, סאשה פיין-בסון, עדיאל שמיט-צ'לן ומנצח, קובי ליליאן-פסנתר, רוברט קנטי-כינור ומנצח, רומן קוט-קרן יער, שירה בן יהושוע-אבוב.

ברפרטואר הפסטיבל: אריות מתוך האופרה פיגרו, ביזה-אריות מתוך האופרה כרמן, באך-קונצ׳רטו לאבוב ולכינור, פיאצולה-ליברטנגו/אובליביון, לויטס- זימבה, רוול-בולרו.

חן צימבליסטה, המנהל האמנותי של הפסטיבל: "הפסטיבל מאפשר למוזיקאים המשתתפים בסדנאות ללמוד מטובי המורים בתחום ולהופיע לצד נגנים מקצועיים. השאיפה שלי היא ללוות את הדור הצעיר מבחינה מקצועית ולשלבם בפעילויות מוזיקליות  לאורך כל השנה. כחלק מהמפעל, הסטודנטים הצעירים אשר מקבלים ליווי מקצועי, יעניקו קונצרטים ללא תשלום לקהילות בעלות צרכים מיוחדים ברחבי הארץ".

הפסטיבל מתקיים בשיתוף המוזיאון הפתוח בעומר, המועצה המקומית עומר, הסינפונייטה הישראלית באר שבע והתזמורת הסימפונית ירושלים.

פרטים נוספים – http://www.omuseums.org.il/mmo_events/%D7%90%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A2%D7%99%D7%9D?eventId=2047

פסטיבל חמשת החושים בפארק קרסו למדע – באר שבע

פארק קרסו למדע מזמין אתכם לגלות את המדע ולבלות ביריד מדעי מטורף לכל המשפחה, הופעות, ניסוים, הדגמות ברוח החג ולקינוח סדנאות יצירה במדפסת תלת ממד. פסטיבל חמשת החושים בחנוכה 26-29.12.2016

חנוכה הגיע ואיתו פסטיבל חמשת החושים בפארק קרסו למדע. במהלך ימי הפסטיבל יוזמנו המבקרים למגוון פעילויות שיחדדו את החושים של כולנו.

סדנא לקישוט סופגניות | הכנת סביבונים בתלת ממד | תעתועי ראייה | פעילות נגינה וסאונד | סרט תעופה ב- 3d |  ובתאריכים 27-29.12.2016 – מופע מוזיקלי "חושימושים" שמגלים לכולנו את חשיבות החושים.

בנוסף לפעילויות הרבות, יוכלו המבקרים לבלות ולשחק ב-13 מתחמי משחק במגוון נושאים מדעים כדוגמת גוף האדם, מזון, ההיסטוריה של המחשבים, אור וראייה, קול ושמע, אנרגיה ועוד.

סדנאות לכל המשפחה, ניסויים והדגמות מדע ברוח החג, הופעותסרט תלת ממד, 13 מתחמי משחק וחוויה לכל המשפחה 26-29.12.16 בין השעות 09:00-17:00

רחוב העצמאות 79 ב"ש, לפרטים 08-6252600 | http://www.sci-park.co.il

החווה של חוה – חפץ חיים

החווה של חוה הינה חוות חיות ענקית הכוללת מגוון רחב של בעלי חיים (ממש מיני גן חיות) ושפע של פעילויות לכל במשפחה.

מה עושים בחווה ? רכיבה על חמורים , חצר ליטוף , חליבת עזים , טיול ברכבת , מתנפחים , ג'ימבורי ובמיוחד לחנוכה – הפקת שמן זית (בקבוק אישי לכל אחד) והכנת סופגניות!

החווה פועלת תחת פיקוח של צער בעלי חיים ורשות שמורות הטבע ורבים מבעלי החיים הנמצאים בחווה נמצאים לשם שיקום והצלה והכי חשוב – הכל אבל הכל כלול במחיר הכניסה ללא הגבלות !!

מחיר קופה : ילד (מגיל 2-12) : 47 ש"ח | מבוגר (12 ומעלה) : 25 ש"ח | http://www.havafarm.co.il

החווה של חוה בחפץ חיים
צילום: יח"צ

צפון

חגיגת אש ומים יוצאת מגדר הרגיל בחמת גדר

מרחצאות המים הטרמו-מינרליים בחמת גדר יהפכו במהלך חג החנוכה לזירת מופעים קסומה – אומנים יופיעו על במות המתחם בלהטוטי, אור  ואש מרהיבים, חישוקי אורות, פיות, בועות סבון ענקיות, לפידים יאירו את שבילי המתחם וסיורים מודרכים יתקיימו ברחבי האתר לחוות התנינים.

מתרחצים במים החמימים, משחררים את הגוף והנפש ונהנים ממופעים ברוח החג.

לרגל "פסטיבל הבננה" – טעם כנרת, שמתקיים בעמק הירדן, ייהנו אורחי חמת גדר משייק בננות מרענן ובריא שיחולק ללא תשלום ומצפייה בהאכלת בננות לבע"ח באתר.

האירוע יתקיים בכל מזג אויר, ואין כמו גשם כשנמצאים בחמת גדר. (הפעילות ללא תשלום , כלולה במחיר הכניסה לאתר)

מתי: ימים שלישי רביעי חמישי,   27-29.12.2016 | שעות פעילות: 17.00 עד 20.00 (מתאים לכל המשפחה) | להזמנות : 6393* | www.hamat-gader.com

חנוכה בחמת גדר
צילום : רוני שלף

אור גדול ביום ובלילה בחנוכה בצוק מנרה

בצוק מנרה, מתכננים לכם חג חנוכה מואר במיוחד לצד פעילויות בסימן החג לכל המשפחה * מומלץ לנצל את ימי החג לחופשה חופשה של שיא הריגוש ושיא הגיבוש המשפחתי במהלכה תגלו שכל אחד מבני המשפחה הוא אור קטן ויחד אתם אור איתן !!

במהלך ימי החנוכה, יתקיימו בצוק מנרה פעילויות ייחודיות ברוח החג לכל המשפחה. סדנאות להכנת חנוכיות מבלוטים, מתחם משחקי חשיבה גדולים, מרוץ הלפיד ברחבי הצוק. (פעילויות החג כלולות במחיר הכרטיס בין התאריכים)  בנוסף, פעילויות הצוק: נסיעה ברכבל הארוך במדינה, מגלשות הרים, טרמפולינת בנג'י, סנפלינג, קירות טיפוס, מתחם חץ וקשת וסיור מודרך ברכבת הצוק (בתשלום).

מומלץ לשלב לינה משפחתית במנרה לודג' כולל כל פעילויות הצוק – ללא תשלום נוסף. 55 חדרים למטיילי האקסטרים, הפזורים על-פני חמישה מבנים, חדר אוכל, לובי, אולם כנסים ובית כנסת. במרום הצוק, בקיבוץ מנרה, גובה 900 מטר.. מידי ערב יתקיים טקס הדלקת נרות חנוכה בלודג'. אורחי הלודג' יזכו לקבלת פנים חמה עם סיידר חם וערמונים, טקס הדלקת נרות משותף יתקיים מידי ערב ואחריו סיור עששיות לילי שיאיר את הטבע והצוק. (הפעילות מותנת בתנאי מזג האוויר. יש להצטייד בלבוש חם)

מחיר מדליק לאורחי מנרה לודג' – החל מ 499 ₪ לזוג , ילד במחיר מוזל | מתי: 25-30/12/16, חופשת חנוכה | שעות: 10:00-16:00 | צוק מנרה ממוקם על כביש 90, בין ראש פינה לקריית שמונה | www.cliff.co.il  04-6905830

אור גדול בחנוכה צוק מנרה
צילום: רינת ברדה – צוק מנרה

המוזיאון הפתוח לצילום – גן התעשיה תל-חי

עם בוא עונת נדידת הציפורים, פותח המוזאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי בחנוכה, באירועי פסטיבל 'חורף של טבע' במוזאון:

24.12.2016 יום שבת, פתיחה חגיגית לשלוש תערוכות טבע והרצאה של ד"ר עוזי פז, (המנכ"ל הראשון של רשות שמורות הטבע) בנושא תרומתו של צילום טבע להעלאת המודעות לשמירת הטבע וככלי מקשר בין אדם לטבע.

  • תערוכה של צלם הטבע רועי גליץ- 'עולם הולך ונעלם'- תיעוד בעלי חיים נדירים- צילומים מהעולם. גליץ זוכה פרס בינלאומי 2016Siena International Photography Awards , איטליה. מציג 70 צילומים שיעסקו בתיעוד בעלי חיים נדירים בעולם. צילומים המעלים את המודעות לשינויי האקלים והסיפורים האישיים של בעלי החיים שבסכנת הכחדה.
  • תערוכה קבוצתית "אור הטבע" – חובבי טבע וצילום מכל רחבי הארץ המתייחסים, כל אחד בדרכו, אל האור בטבע. הצופים יחשפו לשונה והשווה הקיים בין הצלמים, המאפשרים הצצה מרתקת על הטבע כאן ומסביב לעולם.
  • תערוכה של הצלם דויד מונסונגו – 'בגובה העיניים' – 30 צילומי ענק של בעלי החיים וטבע. החיה הניבטת מהתצלום מישירה אל הצופה מבט נוקב ורציני, המשתפת אותו ברגע האינטימי מול המצלמה. צילומי התקריב של דויד כמעט ומבקשים מהצופה לגעת בצבע העז בקשר עין מול החיה והצמחייה. חלק מהצילומים המוצגים בתערוכה משדרים נשיות וחושניות מזוויות שונות כמו: רכות, גאווה, עוצמה, לידה, מין, אסתטיקה ויופי ומאתגרים את הדמיון של הצופה בהם.

לאורך הפסטיבל וחג החנוכה יערכו אירועים בנושא טבע:

  • 26-29.12.2016 – סדנאות ייחודיות לכל המשפחה (20 ₪ לסדנה) – לאורך חופשת חג החנוכה. סדנת צילום פוֹטוֹמוֹנְטָאז'- הקרנת דימויי חיות בשיתוף הילדים בשעות: 9:00-15:00. פיתוח תמונה אישית של חיות בחדר חושך, בשעות: 10:00 ו- 14:00.
  • 27.12.2016 יום שלישי, שעת סיפור וסדנה – 'דירה להשכיר' מאת: לאה גולדברג, עם שחקן תיאטרון מראה מיכאל גמליאל. בשעה 17:00, 25 ₪  לילד/ה. מתאים לגילאי 3+.

שעות פתיחת המוזאון: בימים ב'; ד'; ה'- 8:00-16:00, בימי שלישי בין השעות – 8:00-19:00, שבת- 10:00-16:00.

למידע ופרטים- המוזאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי – 04-6816702, www.omuseums.org.il

חנוכה של חוויות בנמל עין-גב – 'פסטיבל הבננה' טעם כנרת

חנוכה בנגריה של סבא יוסי בעין גב
צילום: עומר שביט

בתחילת השנה נשתלו מעל 20 אלף שתילי בננות חדשים בחממת הגידול של קיבוץ עין גב. שטחי הבננות בעין גב משתרעים על פני 774 דונם, רובם בבתי רשת וחממות המגנים על הבננות העדינות, הידועות כגידול הדגל של עמק הירדן, אזור בו פגיעת הקרה בחודשי החורף הינה נמוכה. שתילי הבננה הובאו לישראל כבר במהלך המאה ה-10. פרי הבננה המאורך, גדל בקבוצות צפופות שמכונות "כפות" המסודרות לאורך שדרה ויוצרות אשכול. צבע קליפת הפרי משתנה מירוק לצהוב עם ההבשלה. הבננה בעלת יתרונות תזונתיים רבים ותרומתה לבריאות מגוונת.

בתיירות עין-גב מזמינים ילדים ומשפחות, לחגוג את חנוכה, במסגרת 'פסטיבל הבננה' טעם כנרת  ומציעים שלל פעילויות חווייתיות בנמל עין-גב, בילויים, מטעמים, שייט, סדנאות, מנות מיוחדות ועוד בין התאריכים 22.12-01.01.2017

בין הפעילויות:

  • "סיורכבת" מרתק – דרך הקיבוץ, סיור ברכבת זעירה העובר ברפת ובנקודות חשובות בהוויה הקיבוצית תוך היכרות עם תולדותיו של הקיבוץ. בתאריכים 22-23.12.2016 וב- 1.1.2017 בשעות 12:30, 14:30 וב- 15:30, בשבתות בין השעות 12:00-16:00 בכל שעה עגולה.
  • מסעדת הדגים בנמל עין גב מציעה מנת ספיישל לימי הפסטיבל- קינוח סופלה בננה בפיסטוק חלבי. שעות פתיחה: כל יום בין השעות 12:30-21:00. כל ערב ייהנו הסועדים מהדלקת נר חנוכה.
  • "מפגש הדייגים" של הדייג מנחם לב, יהיה פתוח בימים א'-ה', מהשעה 12:00 ועד אחרון הסועדים בתאריכים 3.12, 8.12 ו-10.12, ויגיש מנת ספיישל של בננה מושט- דג מושט בעלי בננה, לצד מנות הבית: סרדינים, מושטים, צ'יפס ועוד.
  • הפלגת שייט חופים מהמזח בנמל קיבוץ עין גב אל לב הכנרת. בתאריכים 29-30.12.2016 בשעות 14:00 ו- 15:00. מחיר- 25 ₪ לאדם (תשלום מגיל 3). משך ההפלגה חצי שעה.
  • סדנאות יצירה בעץ ב"נגרייה של סבא יוסי"- לכל מי שאוהב ליצור בעץ. סדנאות עבודה עצמית במסגרתן הילדים צובעים, משייפים, מחברים, מדביקים ויוצרים צעצוע מעץ, אורזים ולוקחים הביתה.
    בתאריכים 23.12.2016 ו- 30.12.2016 בין השעות 10:30-15:00, בשאר הימים בין השעות 10:30-15:00.

עוד בנמל עין גב: "בית הפרי", בו ניתן לשבת על מרפסת יפה מול נוף הכנרת הנפלא וליהנות משייקים על בסיס פירות, קפה ומאפים, חנות המתנות (בכניסה למסעדת הדגים) ובגלריית האמנים "מינוס מאתיים", בניהולו של האמן סלו שאול, בה תצוגת עבודות של שישה אמנים העוסקים בסוגים שונים של אומנות ויצירה, מרכז מבקרים Olea Eesence ועוד.

לפרטים והזמנות- תיירות עין גב- 04-6659800, ובאתר http://eingev.co.il

נס גדול קורה בעפולה: מתחם השוק החדש בפעילות חנוכה מדליקה

חנוכה יריד ימי בנימינה
צילום: יח"צ

מתחם השוק החם של עפולה מעלה הילוך לקראת חג האורות ומציע בחנוכה, בשיתוף עם עיריית עפולה, תמהיל פעילויות חמות ומתוקות לכל המשפחה. הכניסה לכל אירועי החג במתחם- ללא תשלום.

בין התאריכים 26.12.2016 (יום ב') ועד 30.12.2016 (יום שישי) יתקיימו במתחם סדנאות שף מקצועיות ברוח החג עם השפים אבי לוי ממסעדת "המוציא" (בסדנת מתוקים לחנוכה), וסמדי בומבה בוגרת "מאסטר שף" (שתכין מרק עשיר מירקות השוק ופינוק לחם עם בשר).  עוד יתקיימו במתחם הרצאות, הצגות והפעלות ילדים, שוק לילה ססגוני וייחודי של איכרים אמנים ומוצרי אספנות ובשישי תסגור את פעילות החג קבלת שבת וחגיגת זמר מזרחית. המבקרים יוכלו ליהנות מדוכני מזון, דוכני מעצבים ואמנים, דוכנים והפעלות לילדים, הדלקת נרות חגיגית וגם- סופגניות חמות ומתוקות שיחולקו לקטנטנים.

הכניסה פתוחה ללא תשלום לקהל הרחב!

  • 26.12.2016 יום ב' –  16:00-20:00- סדנאות שף בשני סבבים החל מ17:30 (45 ד', הכניסה חופשית), הפעלות לילדים ודוכנים.
  • 27.12.2016 יום ג' – 16:00-20:00- הצגת ילדים – מיטליצ' אמנית הילדים, הפעלות לילדים ודוכנים.
  • 28.12.2016 יום ד' – 8:00-20:00 השוק פעיל, 16:00-20:00 – סדנאות שף בשני סבבים החל מ17:30 (45 ד', הכניסה חופשית), הפעלות לילדים ודוכנים.
  • 29.12.2016 יום ה'- 08:00-20:00 , "ימי בנימינה" – יריד עתיקות, אספנות ווינטאג' מתארח בשוק, 16:00-20:00 – הצגת ילדים – מיטליצ' אמנית הילדים הפעלות לילדים ודוכנים. + שוק לילה ססגוני עם דוכני אמנים, דוכני איכרים ומוצרי וינטאג' מיוחדים בפעם הראשונה במתחם!
  • 30.12.2016 יום ו' – פעילות "שישישוק", "ימי בנימינה" – יריד עתיקות, אספנות ווינטאג' מתארח בשוק, הופעה ים תיכונית, הפעלות לילדים ודוכנים.

יהודה המכבי ואנטיוכוס בראש הנקרה

יהודה המכבי והמלך אנטיוכוס מגלים את האור בראש הנקרה, בסיורים מומחזים בין הנקרות והגלים, מסע חווייתי בעקבות האור.

במהלך חופשת חנוכה יהפוך הביקור באתר התיירות ראש הנקרה למסע בזמן בעקבות האור. שחקנים בדמויות ידועות מתקופת החשמונאים ידריכו סיור חוויתי לכל המשפחה בנקרות.

מתי: ימים רביעי עד שבת כולל 28-31.12.2016 בין השעות 11:00-15:00 בכל שעה עגולה ייצא סיור | הסיורים ללא תשלום נוסף וכלולים במחיר הכניסה לאתר התיירות ראש הנקרה הכולל גם נסיעה ברכבל, חיזיון אור-קולי וכמובן – סיור רגלי בנקרות. ניתן להעשיר את הביקור בטיולי אופניים ורכבים חשמליים לאורך טיילת החוף (במחיר מיוחד)

שעות פתיחת האתר: 9:00 – 16:00, שבת 9:00 -18:00 | למידע נוסף : 0732710100 | www.rosh-hanikra.com

יהודה המכבי בראש הנקרה
יח"צ ראש הנקרה

"ויהי אור במוזיאון" – המוזיאון הפתוח בגן התעשייה תפן

המוזיאון הפתוח בגן התעשייה תפן, מזמין ילדים והורים לפעילות חנוכה, במסגרתה פעילות בנושא צילום סלפי בתערוכה של עפרה צימבליסטה "המופע הגדול", סדנת יצירה- חנוכיות מבובות ממוחזרות בדגש על חיות, מפגש סיפור, הפעלות מוזיאליות לכל המשפחה, תערוכות אמנות, חפצים, מכוניות ועוד.

  • שבת, 24.12.2016, בין השעות 11:00-12:30- "סלפי ואני"- האם יש הבדל בין דיוקן עצמי מסורתי ובין צילום עצמי ("סלפי")? למה  אנשים אוהבים  לצלם את עצמם ולהפיץ את תמונת הסלפי שלהם ברשתות החברתיות?
    מפגש מרתק אודות צילום הסלפי בתערוכת הפיסול של עפרה צימבליסטה – "המופע הגדול", בהנחיית יואב אלקובי מהמוזאון הפתוח לצילום בתל-חי.
  • ימים ב'-ה' (26-29.12.2016) ושישי (30.12), בין השעות 11:12:30- מפגש סיפור לחג החנוכה בתערוכה "חפצים מגלים"- המציגה חפצים משפחתיים היסטוריים וסיפורים אישיים של יוצאי הקהילות היהודיות דוברות גרמנית, הייקים. מאחורי החפצים מסתתרים סיפורים מרתקים, בעזרתם ניתן להתוודע לפרק היסטורי ותרבותי אשר ליוו את הדור הראשון של העלייה הייקית לארץ, העלייה החמישית. הייקים תרמו להקמת המדינה בשלל תחומי- הארכיטקטורה, הבריאות, המסחר, השייט, הרפואה, התעשייה ועוד.

עוד במוזיאון- אוסף מכוניות קלאסיות- שכולן נסעו על כבישי הארץ, תערוכת הגלגל- תערוכה אינטראקטיבית ושלל מכשירים העשויים מגלגלים להפעלה, מוזיאון ליהדות דוברת גרמנית מורשת הייקים, תערוכה "המופע הגדול"- עבודותיה של עפרה צימבליסטה ז"ל, בה מוצגים 101 פסלים של דמויות בגודל טבעי, עבודות פיסול של צימבליסטה לאורך השנים באזור הגלריה ובגן הפסלים של המוזיאון, משחקיה, קפטריה עם ארוחות שילדים אוהבים.

מחיר כניסה בחנוכה: 35 ₪ מגיל 3-103 | ימים ושעות פתיחת המוזיאון בחנוכה: שבת (24.12.2016) – 10:00-15:00, ימים ב'-ה' (26-29.12.2016) 10:00-15:00, שישי (30.12.20162) – 10:00-13:00, שבת (31.12.2016) – 10:00-15:00

המוזיאון הפתוח גן התעשייה תפן | 04-9109609 | http://www.omuseums.org.il

 

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X