fbpx
בילויים

ט"ו בשבט הגיע!

חגיגות ט"ו בשבט בקהילה היהודית הרפורמית בתל אביב

ביום שישי תתקיים בבית דניאל, רחוב בני דן 62, קבלת שבת מיוחדת לט"ו בשבט, בליווי מוסיקלי, פירות ארצנו וברכות על כל פרי, נגיעות של תיקון ט"ו בשבט כפי שערכו המקובלים מצפת, הרבה שירים וקהילה חמה. יום שישי, 10.02.2017, בשעה: 17:30. פתוח לציבור, חינם.

תיקון ט"ו בשבט בקהילת דניאל ביפו – תיקון כפי שנהגו מקובלי צפת לערוך, ובו מברכים על ארבע כוסות יין, והיין לבן המסמל חורף לאדום המסמל אביב, ואוכלים שלושה סוגי פירות המסמלים את הפנים השונות של חיי האדם. מוצאי שבת 11.02.2017, בשעה 19:30.
בערב מיוחד זה יהיו לנו שלושה סוגי פירות וארבע כוסות של יין; טקסט של לימוד – לפיתוח המודעות, על מנת לשפר עוד קצת את עולמנו. ישולבו ב'תיקון' מוסיקה וריקודי-עם, עם הרקדן/המרקיד איתן קרול
אנו מבקשים שכל אחד יביא כיבוד צנוע מפירות ט"ו בשבט, ההתכנסות החל משעה 19:00. תרומה של 20 שקלים תתקבל בתודה לכיסוי הוצאות. הכניסה חינם
קהילת 'דניאל' ביפו במשכנות רות דניאל – משכנות רות דניאל, שדרות ירושלים 47, יפו | 052-3747964

בעקבות הצומח והפורח במוזיאון נחום גוטמן לאמנות בתל-אביב

לכבוד ט"ו בשבט, מוזיאון נחום גוטמן לאמנות מזמין את ההורים והילדים, לסיור בעקבות הצומח והפורח ביצירתו של נחום גוטמן: הסיור יתקיים בתערוכת הקבע והילדים ילמדו כיצד לאכול תפוז לפי נחום גוטמן, יחפשו את העץ הראשון בתל אביב וישמעו סיפורים על עצים, עציצים גינות וגננים בראשיתה של תל אביב. לאחר מכן יתקיים סיור בתערוכתו של המאייר יזהר כהן.

בתום הסיור תתקיים סדנת ט"ו בשבט מודרכת בה יצרו יחד עם כל המשפחה עציצים מקושטים וחגיגיים בהם ישתלו פרחים וצמחי תבלין!

תאריך: יום שבת, 11.02.2017 | שעות: הפעילות תחל בשעה 11:00 ותימשך כשעה וחצי | הפעילות מיועדת לכל המשפחה (בהרשמה מראש בלבד. מספר הכרטיסים מוגבל)

מחיר כרטיס לילד: 50 ₪, מחיר מלווה: 15 ₪. ברכישת כרטיסים דרך אתר המוזיאון, מחיר כרטיס לילד הינו 45 ₪. המחיר כולל סיור בתערוכות המוזיאון המציגות כעת:

  • "דיוקן עצמנו במבט לאחור" – תצוגת קבע המציגה מיצירותיו של האמן נחום גוטמן לאורך כל שנות עבודתו ויצירתו.
  • "בראש של יזהר כהן" – המציגה את הפן הישראלי במכלול עבודתו הבינלאומית הענפה של המאייר יזהר כהן, כפי שהיא באה לידי ביטוי באיורים שאייר לעיתונים "מעריב", "ידיעות אחרונות", "גלובס", "כלכליסט", לעיריית תל אביב ועוד.
  • "על הקווים" – תערוכתו של האמן רונן שהרבני. התערוכה "על הקווים "Snap To Grid / מתייחסת בשמה לפקודת מחשב, שהשימוש בה נועד לעשות סדר באייקונים הדיגיטאליים על צג המחשב.  פעולת ה-"Snap To Grid" מסייעת לערוך סדר במרחב האשלייתי במחשב, אבל באותה נשימה דורסת את המרחבים שאינם מוגדרים. עבודות הווידאו בתערוכה משתפות פעולה עם הגריד אך גם מנסות לערער את ההגדרות, ליצור חוסר סדר ומתוכו לברוא גריד חדש ולבחון את הגריד הישן.

כתובת: שמעון רוקח 21 נווה צדק ת"א | טלפון: 03-5161970 | http://www.gutmanmuseum.co.il

פעילות לטו בשבט במוזיאון נחום גוטמן לאמנות
צילום: אסף גאם הכהן

סדנאות שוקולד מיוחדות לכל המשפחה – סקולינרי בחוצות יגור

מתחם קולינרי בקונספט חדשני נפתח לאחרונה בחוצות יגור, בבעלותם של ערן דה בר, השף שגיא שטיינפלד והאחים לבית רוכפלייש (הבעלים של מסעדת דוניה רוסה). המתחם מציע סדנאות בישול, אפייה ושוקולד ליחידים, למשפחות ולקבוצות, אירועים פרטיים, ימי כיף, ימי הולדת ועוד, לצד בר קפה וחנות מקצועית למוצרי בישול ואפייה. חג הפירות היבשים מקבל ריענון קולינרי עם מגוון אירועים בסוף השבוע של 10-11.02.2017.

ביום שישי, 10.02.2017, סדנת שוקולד ופירות יבשים, הכוללת טמפרור שוקולד, הכנת פרלינים, ממתקי שוקולד וקינוחים משוקולד. הסדנה פתוחה לקהל הרחב, משך הסדנה 3 שעות ומחירה: 260 שקלים. אז אם אתן אוהבות שוקולד או מגדירות את עצמכן כמכורות לשוקולד את הסדנה הזו אסור לכן לפספס.

ביום שבת, 11.02.2017, סדנאות שוקולד ובישול איטלקי ברוח ט"ו בשבט לכל המשפחה, הסדנאות מתאימות לילדים והוריהם, או לילדים בלבד. חגיגת ממתקי שוקולד ופירות יבשים עבודת יד והכנת פסטות בעבודת יד. הסדנאות יערכו ב-3 סבבים, בשעה 11:00, 15:00 ו-17:30. מחיר למשתתף: 80 שקלים.

להרשמה התקשרו: 072-278-7272 | http://www.schooli.co.il

שוקולד ופירות יבשים לטו בשבט סקולינרי
צילום: יח"צ

פסטיבל "חורף של טבע" במוזיאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי

לכבוד ט"ו בשבט, חג הטבע, מזמין המוזאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי הורים וילדים לתערוכות טבע, סדנת צילום, מופע מוזיקלי ופעילות לכל המשפחה:

  • 04.02.2017, יום שבת – סדנת צילום: מכניסים את הטבע לחדר חושך, בשעה 12:00. בסיום הסדנא, סיור מודרך בתערוכות הטבע. מחיר- 22 ₪ למשתתף.
  • 08.02.2017, יום רביעי – אירוע מוזיקלי לילדים והורים לכבוד ט"ו בשבט: 'צלילים מחצר הגרוטאות'- מופע מוזיקלי חובק עולם המנוגן בכלי נגינה העשויים מחומרים בשימוש חוזר. מוזיקאי: גיל בוהדנה, יוזם פרויקט אקו מיוזיק המשלב איכות סביבה. בשעה 17:00, 35 ₪ לילד/ה. מתאים לגילאי 3+.

האירועים מתקיימים על רקע שלוש תערוכות צילומי הטבע המוצגות במוזיאון:

  1. תערוכה של צלם הטבע רועי גליץ – 'עולם הולך ונעלם'- תיעוד בעלי חיים נדירים- צילומים מהעולם.
    גליץ זוכה פרס בינלאומי 2016 Siena International Photography Awards , איטליה. מציג 70 צילומים שיעסקו בתיעוד בעלי חיים נדירים בעולם. צילומים המעלים את המודעות לשינויי האקלים והסיפורים האישיים של בעלי החיים שבסכנת הכחדה.
  2. תערוכה קבוצתית "אור הטבע" – חובבי טבע וצילום מכל רחבי הארץ המתייחסים, כל אחד בדרכו, אל האור בטבע. הצופים יחשפו לשונה והשווה הקיים בין הצלמים, המאפשרים הצצה מרתקת על הטבע כאן ומסביב לעולם.
  3. תערוכה של הצלם דויד מונסונגו – 'בגובה העיניים' – 30 צילומי ענק של בעלי החיים וטבע. החיה הניבטת מהתצלום מישירה אל הצופה מבט נוקב ורציני, המשתפת אותו ברגע האינטימי מול המצלמה. צילומי התקריב של דויד כמעט ומבקשים מהצופה לגעת בצבע העז בקשר עין מול החיה והצמחייה. חלק מהצילומים המוצגים בתערוכה משדרים נשיות וחושניות מזוויות שונות כמו: רכות, גאווה, עוצמה, לידה, מין, אסתטיקה ויופי ומאתגרים את הדמיון של הצופה בהם.

שעות פתיחת המוזאון: בימים ב'; ד'; ה'- 8:00-16:00, בימי שלישי בין השעות – 8:00-19:00, שבת- 10:00-16:00 | טלפון 04-6816702 | http://www.omuseums.org.il

 המוזאון הפתוח לצילום תל חי
פיתוח תמונה אישית של חיות בחדר חושך- המוזאון הפתוח לצילום תל חי

פעילות ירוקה לכל המשפחה במוזיאון הפתוח בגן התעשייה תפן

המוזיאון הפתוח בגן התעשייה תפן, מזמין את כל המשפחה, לפעילות ירוקה לט"ו בשבט, בין כתלי המוזיאון הממוזג, הצגה, סדנאות יצירה, פיסול בחומרי טבע ועוד, בשבת – 11.02.2017, בין השעות 10:00-15:00.

  • בשעות 10:00-12:00 – סדנאות יצירה – פיסול בחומרי טבע.
  • בשעה 12:00 – הצגה "מי ראה חמור ירוק?" הצגה של תיאטרון הפעמון בביצוע נילי דביר. מופע תיאטרוני מרתק בתוך מוזיאון מיניאטורי, הנבנה לעיני קהל הילדים. גילוי אוצרות המוזיאון מזמן הכרות עם שפת האמנות הפלסטית, כאמצעי מעורר שאלות אשר להן תשובות מפתיעות ושונות. בסיום ההצגה יצירת תערוכה צבעונית ומרשימה. משך המופע כ- 50 דקות. מיועד לילדים בגילאי 4-8.
  • בשעות 13:00-15:00 – סדנאות יצירה – פיסול בחומרי טבע.

במוזיאון הפתוח בתפן- משחקיה לילדים, קפיטריה עם ארוחות ילדים, תערוכות אמנות, חנויות מפעל ועוד.

מחיר כניסה לסדנאות – 35 ₪ ליחיד. מחיר כניסה להצגה – 25 ₪ ליחיד | טלפון – 04-9109609, 04-9872022 | http://www.omuseums.org.il

סדנת פיסול בחומרי טבע במוזיאון הפתוח בתפן
סדנת פיסול בחומרי טבע במוזיאון הפתוח בתפן

חגיגות ט"ו בשבט בסימן הייטק בערבה 

מרכז וידור-חלון לחקלאות
מרכז וידור-חלון לחקלאות

ט"ו בשבט חג החקלאות ! בערבה התיכונה מציעים שלל אטרקציות ,פעילויות תיירותיות וחקלאיות ,קטיף עצמי של ירקות, תערוכה חקלאית – זני ירקות חדשים, מיני דגים ואלמוגים וחידושי טכנולוגיה בתחום החקלאות והמים. מומלץ להגיע עם הילדים, הנכדים והחברים לערבה, לתערוכה החקלאית הגדולה בישראל, במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית בתחנת "יאיר" בחצבה וליהנות משלל אטרקציות תיירותיות לכל המשפחה, בין התאריכים 01-02.2017 – ללא תשלום!

בשני ימי התערוכה רביעי וחמישי – יתקיימו סיורים מודרכים (ללא תשלום) בתחנת "יאיר", בהם יוכלו הילדים וההורים ליהנות מפלאי עולם החקלאות, שוק איכרים ואמנות, מתחמי מזון וביקור במרכז המבקרים – מרכז וידור – "חלון לחקלאות", שם ניתן להכיר את החיים בערבה, סיור הכולל מבט מקרוב על חקלאות המדבר, חקלאות המים המתפתחת, החידושים הטכנולוגיים, זנים חדשים של ירקות, פירות ופרחים, חשיפה לתיירות מדברית וכפרית הנשענת על משאבי טבע נדירים, מסלולי טיולים, אטרקציות ואתרי אירוח מדבריים ייחודיים, צפייה במיצג תלת מימד, ביקור בחלל אינטראקטיבי- חווייתי, סיור בחממות ועוד.

בערבה מתחוללים פלאים בתחום החקלאי. בתערוכה בחצבה, המשתרעת על פני 15 דונם, ניתן לחזות בחקלאות ההיי טק של ימינו, בחממות התצוגה, בהן שלל זני עגבניות ופלפלים בעלי צבעים, צורות וטעמים מגוונים, קישואים צבעוניים, תותים תלויים, אבטיחים תלויים, עגבנייה שחורה, פלפל חום או סגול וכדומה. בתערוכה יוצגו לקהל הרחב, גם הפרחים הייחודיים, הצבעוניים והעמידים שמטפחים בערבה ומצליחים בכל שווקי אירופה ושלל זנים של ירקות ופירות, לצד שכלולים ופיתוחים טכנולוגים חדשים בתחום החקלאות, המים, איכות הסביבה וחשמל סולרי. כמו כן יוצגו רכבי שטח (טרקטורונים, אופנועים ג'יפים) מדגמי 2017. עוד בתערוכה ביתן גדול לגידול דגי הנוי והאלמוגים המטופחים בערבה התיכונה, הגדלים באופן מתורבת וכך שומרים מחיסולם של השוניות באוקיינוסים. דגי הנוי והאלמוגים הפכו מבוקשים מאוד בקרב בעלי אקווריומים  לנוי בעולם. בתערוכה מציגות מעל 200 חברות מהארץ והעולם, את פסגת הפיתוחים הטכנולוגיים.

אתרי התיירות, הנופש והמסעדות בערבה התיכונה פתוחים לביקורים: יקבים, סדנאות שוקולד, גלריות אמנות, טיולי תומקארים, קטיף עצמי של ירקות, טיולי סוסים, תצפית על ציפורים, טיולי ג'יפים, מסלולי אופניים, חוות תנינים, ארוחות בגינות ירק, טיולים ועוד.

סרטון להתרשמות ולשימושכם: https://youtu.be/-tKw6R-vjOk | טלפון – 08-6581083 | http://www.aravaopenday.co.il

נטיעות בטבע בשיתוף קק"ל בצוק מנרה

צוק מנרה, אתר האטרקציות הצפוני, ששוכן כולו בלב חורש ארץ ישראלי, מזמין את הציבור הרחב בשיתוף קרן קיימת לישראל לחגיגת נטיעות בטבע, במהלך שבוע שלם של ט"ו בשבט יתקיימו בתחנה האמצעית והתחתונה בצוק נטיעות של מאות עצים.

הנטיעות יתקיימו בימים שני עד ראשון, בין התאריכים 06-12.02.2017. בנוסף יתקיים סיור פריחה מודרך בחורש הצוק, במהלכו נכיר את צמחיית החורש, בעלי החיים ברכס הצוק והנוף המרהיב של הגליל, עמק החולה והחרמון המושלג, לצד פעילויות אקסטרים מהנות לכל המשפחה. שעות פעילות: 10:00-16:00 – סגירת קופות חצי שעה לפני סגירת האתר

רכישת כרטיסים באתר האינטרנט – http://www.cliff.co.il

טו בשבט בצוק מנרה
טו בשבט בצוק מנרה
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X