fbpx
בילויים

קונצרטים בחודש נובמבר 2016

גם הוא באצילים – התזמורת הקאמרית – 02.11.2016

התזמורת הקאמרית הישראלית פתחה את השנה בשלל קונצרטים מגוונים ברחבי הארץ שמשכו קהל רב ובהם המיסה הגדולה של באך מול אולם מלא בקהל במשך שני ערבים ברציפות; סיבוב קונצרטים ברחבי הארץ לקונצרט הילדים "פינוקיו"; חגיגות חג המוסיקה הישראלית; שלושה מופעים מדהימים בשיתוף פעולה עם ה"תדר" ועיריית תל אביב, בבית רומנו למול קהל רב, מגוון וצעיר; ועוד.

כעת מגישה התזמורת לקהל קונצרט מיוחד ובמרכזו הרכב כלי ההקשה המעולה של המרכז לכלי הקשה "טרמולו" עם מנהלם האמנותי, הנקשן הבינלאומי תומר יריב. ההרכב יבצע את יצירתו של המלחין הצעיר דור פישר, "ציפייה ואבסורד" – יצירה שנכתבה במיוחד עבור אנסמבל זה. עוד בקונצרט – הבלט "גם הוא באצילים" מאת מלחין הבארוק הצרפתי ז'אן בטיסט לולי, וסימפוניה מס' 104 מאת היידן, "לונדון".

אנסמבל כלי ההקשה "טרמולו" (ליאור אלדד, תומר גלילי, נדב עובדיה, דניאל סולומונוב ותומר יריב) הוקם על ידי תומר יריב, לשעבר חבר הצמד הבינלאומי המצליח PercaDu. ההרכב מאופיין בנגינה אנרגטית וווירטואוזית וזוכה לתשואות הקהל והמבקרים. חברי האנסמבל מופיעים כסולנים ובהרכבים שונים באולמות מובילים בעולם כגון קרנגי-הול, ויגמור-הול ו-הוליווד בול. האנסמבל מהווה חלק מפעילות "מרכז כלי ההקשה בישראל- טרמולו" הממוקם בנתניה ופועל תחת חסותה של עיריית נתניה. המרכז משמש כנציגות רשמית של ארגון כלי ההקשה העולמי- Percussive Arts Society ויוצר פעילות תרבותית רחבה בישראל עם גופי תרבות כגון תיאטרון הקאמרי, המרכז למוסיקה ירושלים, קרן תרבות אמריקה ישראל, משרד החינוך, משרד התרבות, תזמורות, הרכבים ואמנים מתחומים שונים.

ההרכב יבצע את יצירתו של המלחין הצעיר דור פישר, יליד 1992, תלמידם של

מנחם ויזנברג ויבגני צירלין. היצירה "ציפייה ואבסורד" נועדה לחמישה סולני כלי הקשה, ונכתבה בשיתוף פעולה ושיח מלא עם נגני האנסמבל.  ובמילותיו של המלחין: "האתגר הגדול בכתיבת היצירה עבורי כמלחין היה למצוא מה הנקשן רוצה להגיד. מה היא המוזיקה שבוערת בו, ייחודית לו ושאין לה הזדמנות להישמע בהקשר התזמורתי הרגיל".

תאריך: 02.11.2016 – יום ד' בשעה 20:30 במוזיאון תל אביב לאמנות, אולם רקנאטי.

הרכב טרמולו: https://www.youtube.com/watch?v=8pbJLR0Vq5s

משתתפים: אריאל צוקרמן: מנצח | תומר יריב ואנסמבל כלי ההקשה "טרמולו" | התזמורת הקאמרית הישראלית

בתוכנית: ז'אן־בטיסט לולי: "גם הוא באצילים" | דור פישר: "ציפייה ואבסורד" קונצ'רטו לכלי הקשה | יוזף היידן: סימפוניה מס' 104 ברה מז'ור, "לונדון"

מחירים: 185 ₪ מחיר מלא | הנחות: 120 ₪ בציון הקוד 555, 90 ₪ מחיר סטודנט/בעל תעודת נכה, 50 ₪ מחיר תלמיד/מתחת לגיל 18, חיילים נכנסים בחינם במדים/הצגת חוגר על בסיס מקום פנוי

רכישת כרטיסים: http://tickets.ico.co.il/announce/52398, או בטלפון: 03-5188845

בארוק דקדנס – תזמורת הבארוק ירושלים – 13-14.11.2016 

תזמורת הבארוק ירושלים מגישה בעונה ה-28 שלה שתחל בנובמבר, תכנית מגוונת ועשירה ובה מוסיקה ווקאלית ואינסטרומנטלית מהבארוק, יצירות מופת לצד תגליות מרתקות. לתזמורת, בניהולו האמנותי של דוד שמר, יחברו השנה סולנים מהשורה הראשונה מישראל ומחו"ל, בהם הרכב הזמרים "נביאי הקווינטה", הזמרים שקד בר, עינת ארונשטיין, קרן מוצרי, אביטל דרי, גיא פלץ ואחרים, הרכב הויולות דה גמבה "הפניקס", הכנרים אנריקו אונופרי ולואי אוטביו סנטוס ורבים אחרים.

לפתיחת העונה ישוב לתזמורת הכנר והמנצח האיטלקי אנריקו אונופרי לתכנית וירטואוזית ואנרגטית במרכזה מלחיני הבארוק המאוחר – הנדל, ג'מיניאני, ויוואלדי וטלמן.

להלן פרטי הקונצרט:

  • ג. פ. טלמן – "הפתיחה לעמים עתיקים ומודרניים"
  • א. קורלי – צ'אקונה, סונטה אופ' 2 מס'  12
  • ג. פ. הנדל – קונצ'רטו גרוסו אופ' 6 מס' 2
  • ויוואלדי – סינפוניה למיתרים ולבאסו קונטינואו בסול מז'ור ר"ו 149, "מקהלת המוזות"
  • ג'מיניאני – קונצ'רטו גרוסו מס' 1 ברה מג'ור לשני כינורות, לצ'לו, למיתרים ולבאסו קונטינואו, על-פי סונטה אופ' 5 מס' 1 מאת קורלי
  • ויוואלדי – קונצ'רטו ברה מג'ור ר"ו 208 לכינור, למיתרים ולבאסו קונטינואו, "מוגול הגדול"

תאריך: ראשון  13.11.2016 בשעה 20:00 – הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, תל אביב, רח' לואי מרשל 25 | שני 14.11.2016 בשעה 20:00 – ימקא הבינלאומית ירושלים, רח' דוד המלך 26

בארוק דקדנס

הקונצרט יציג מוסיקה מתקופה אותה נוהגים לכנות "בארוק דקדנס" –תקופה בה פעלו מלחיני הבארוק המפורסמים כיום שמסמנת גם את תחילת התפרקות הסגנון הבארוקי וחלחול סגנונות כתיבה קלאסיים. בין מאפייני הסגנון של הבארוק דקדנס – שבירת מוסכמות. שילוב בין סגנונות של מדינות שונות, ושינוי הסגנונות המוסיקליים. טלמן הגרמני, שיפתח את הקונצרט שילב ביצירותיו מוסיקה צרפתית ואיטלקית אך גם הוסיף אלמנטים מהבארוק הפולני, הדני והשוודי. קורלי האיטלקי, אבי הקונצ'רטו גרוסו יבוצע, כמו גם יצירות של מלחינים שנכתבו בהשראתו – קונצ'רטו גרוסו של הנדל ושל ג'מיניאני. וכמובן שאי אפשר בלי אנטוניו ויואלדי – הפתיחה "מקהלת המוזות" שנכתבה במקור לקנטטה (שיתר חלקיה הלכו לאיבוד) ונועדה ללוות את ביקורו בוונציה של הנסיך הסקסוני וכולה הערצה לוונציה; והקונצ'רטו לכינור "המוגול הגדול" שזהות גיבורו לא היתה ברורה, כפי הנראה, אף לוויואלדי עצמו. את היצירה כתב לציון 100 שנים לנצחונה של וונציה על האימפריה העותומאנית ומכאן – הצלילים הצועניים שבולטים ביצירה הזאת, לצד הקדנצות הוירטואוזיות והמאד ארוכות.

אנריקו אונופרי, כנר ומנצח

יליד רוונה, איטליה. הקריירה שלו החלה כשהוזמן על ידי ג'ורדי סוואל להוביל את תזמורתו "לה קאפלה ריאל". במהרה החל לעבוד עם הרכבים כמו קונצרטוס מוזיקוס וינה, אנסמבל מוזאיק וקונצ'רטו איטליאנו. בין 1987 ל-2010 היה כנר מוביל וסולן של ההרכב המפורסם "איל ג'רדינו ארמוניקו". ב-2002 החל בקריירת ניצוח בינלאומית: החל מ-2004 ועד 2013 היה מנצח ראשי של "דיוינו סוספירו" ומאז 2006 מנצח אורח ראשי של תזמורת הבארוק של סביליה. ניצח גם על קאמרטה ברן, מיתרי פסטיבל לוצרן, התזמורת הקאמרית של באזל, תזמורת הרכב קנזווה, תזמורת האופרה של ליון, התזמורת הסינפונית של גליציה ואחרות. הקים את ההרכב הקאמרי "אימג'ינריום" שמבצע בעיקר רפרטואר איטלקי מהבארוק. הופיע באולמות החשובים בעולם בהם מוזיקווריין וינה, מוצרטאום זלצבורג, קונצרטחבאו באמסטרדם, תאטרון סן קרלו בנאפולי, אולם קרנגי ומרכז לינקולן בניו יורק, אולם וויגמור ואולם ברביקן בלונדון ואחרים. הופיע לצידם של ניקולאוס הרנונקורט גוסטב לאונהרדט, כריסטוף קואן, צ'צ'יליה ברטולי ואחרים. הקלטותיו הרבות זכו בפרסים יוקרתיים וחשובים בהם פרס גרמופון, דיאפזון ד'אור, צ'וק דה לה מוזיק ועוד. מרבה ללמד כינור בארוק ופרשנות למוסיקה מהבארוק בקונסרבטוריון בליני בפלמרמו מאז 2000. הוא הוזמן ללמד בכיתות אמן ברחבי אירופה, קנדה ויפן וכן הדריך וניצח על תזמורת הבארוק של האיחוד האירופאי.

עוד ממה שצפוי לנו בעונה הקרובה

בדצמבר תעלה התזמורת את אחת היצירות החשובות מתקופת הבארוק שכמעט ואינה מבוצעת בישראל – מחזור שש הקנטטות Membra Jesu Nostri מאת בוקסטהודה בביצוע סוללת זמרי בארוק מעולים. בקונצרט ישתתף הרכב הוויולות דה גמבה "הפניקס" גם לביצוע לקונצ'רטו הברנדנבורגי השישי מאת י.ס. באך. בקונצרט השלישי לעונה תבוצע יצירתו של עילם רותם, מלחין הבית של התזמורת, "יוסף ואחיו" – דרמה מוסיקלית עכשווית, שכתובה בסגנון הבארוק על פי הסיפור התנ"כי וזכתה לשבחים עצומים של המבקרים והקהל בביצועיה בארץ ובעולם. לביצוע היצירה יתארח בקונצרט אנסמבל נביאי הקווינטה משווייץ בניהולו האמנותי של עילם רותם.

התכנית של הקונצרט החמישי לעונה תציג שורה של יצירות המעלות על נס את האישה האוהבת, הנבגדת והנוקמת, בהן היצירה  "יהודית", קנטטה יפהפיה של האחת הנשים-המלחינות המעטות מתקופת הבארוק, אליזבת ז'קט דה לה גר. כמו כן, נבצע בביצוע בכורה עולמי את תיזמורו של אלון שב לקנטטה הדרמטית "לוקרציה" מאת הנדל. וכמובן, הגיבורה של התכנית: שקד בר, הכוכב העולה של אמנות הזמרה בארץ.

העונה תסתיים בפרשנות חדשה ל"ארבע העונות" מאת ויוואלדי בקונספט שיושפע מהסרט הקוריאני "אביב, קיץ, סתיו, חורף… אביב". הקונצ'רטי יבוצעו על ידי הכנר הברזילאי לואי אוטביו סנטוס וילוו במולטימדיה.

לאחר הצלחתו הגדולה של הפסטיבל הראשון "באך בירושלים" במארס השנה, ישוב הפסטיבל במארס 2017 – סביב תאריך יום הולדתו של י.ס. באך. במרכז הפסטיבל תעלה השנה המיסה הגדולה בסי מינור בניצוחו של אנדרו פארוט. עוד בתוכנית הפסטיבל: יצירות מאת באך: קנטטות, קונצ'רטו לצ'מבלו, מכלול הסונטות לוויולה דה גמבה, וכן יצירות מאת מלחינים שנשענו על המוסיקה של באך והושפעו ממנו. בנוסף למוסיקה, נקיים גם השנה סיורים, הרצאות, סימפוזיון בינלאומי ושפע  אירועי התרבות במגוון רחב ועשיר.

התזמורת מציעה מגוון אפשרויות לרכישת מנוי בירושלים, תל אביב וחיפה לצד רכישת כרטיסים לקונצרטים בודדים. לראשונה מתאפשרת רכישה של כרטיסים על בסיס מקום פנוי ב-80 ₪ בלבד. מבצע זה יכלול מספר מצומצם של כרטיסים והקודמים לרכוש יזכו. מחירי המינוי לתזמורת החל ב- 440 ₪ לסטודנטים ועד ל- 720 ₪. מחירים לקונצרטים בודדים נעים בין 80 ל-160 ₪.

כרטיסים נמכרים בקופת בראבו בלינק http://cartis.jbo.co.il

 

 

תזמורת הבארוק הירושלמית ואנריקו אונופרי
צילום: רפי בורנשטיין
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X