fbpx
צרכנות

חדשות הצרכנות – מאי 2023

"פסטה ריקו" משיקה כדורי בצק להכנת פיצה, פוקאצ'ה וג'בטה

חג שבועות ממש מעבר לפינה והאמת – אני מתרגשת. אני ממש אוהבת את החג הזה ואני לא מצליחה להבין את אלה שמעדיפים לעשות על האש במקום לאכול פסטות, פיצות וקישים (ואחד מהם זה בעלי…). 

אני עוד לא יודעת מה ארוחת שבועות תכיל כי טרם הכנתי תפריט, אבל יש משהו שאף ארוחת שבועות לא שלמה בלעדיה – הפיצה !
בד"כ בעלי מכין את הבצק, הרוטב ואחראי בכלל על התהליך. הפעם, אנחנו עם תינוקת בת 6 שבועות והיא פעם עלי ופעם עליו, וקצת יותר קשה להכין את הבצק שלו.

לכן, שמחתי מאוד להכיר את כדורי הבצק של "פסטה ריקו". מדובר ב-3 כדורי בצק באיכות פרמיום, עשויים 100% קמחים איטלקיים (בלנד קמחים איטלקיים בשילוב מחמצת איטלקית משובחת ושמרים), הנשמרים בהקפאה לאורך זמן וניתנים לשימוש לאחר הפשרה והתפחה. הם ארוזים בנפרד, כך שלא חייבים להכין את כל ה-3 יחד, והאמת הם בגודל דיי סבבה כך שזה תלוי מאוד בכמה דק אתן מרדדות את הכדור ובהתאם לזה תהיה הגודל של הפיצה. אני רידדתי יחסית דק וקיבלתי פיצה בגודל מדיום שהספיקה לארבעתנו ועוד נשארה לנו פיצה במקרר שלמחרת הבן שלי התלהב ולקח לביה"ס.

משהו ששמתי לב אליו מהרגע שפתחתי את הכדור הראשון – הריח של השמרים. הארומה שלהם יוצאת לאוויר ובשניה שגם נוגעים בבצק מרגישים כמה הוא נעים וכמה הוא עשוי מקמחים איכותיים. כאשר מתחילים לעבוד איתו, ולרדד אותו, אז בכלל מבינים שמתעסקים עם מוצר איכותי ונהדר.

כאמור, אנחנו הכנו פיצות, אבל ניתן גם להכין מהבצק פוקאצ'ות וג'בטות וזה הכל עניין של תיבול ותוספות. 
אני רידדתי את הבצקים ונתתי לילדים להכין את הפיצות. זה גם נתן להם תעסוקה וככה הם התלהבו ודיברו על זה גם יום למחרת. 
יש על הקופסה הוראות הכנה מפורטות וכן חשוב לזכור להוציא ולהפשיר את הבצק מבעוד מועד. עוד דבר – כתוב להכניס את המאפים לתנור בחום המקסימלי. אני אפיתי על חום של 230 מעלות (למרות שהתנור מגיע ליותר), לא טורבו ובפונקציה של קו עליון ותחתון. מכיוון שאצלי אוהבים את הפיצה שזופה – השארתי יותר זמן ממה שכתוב בהוראות, אז אני ממליצה שבאמת כל אחת תפעל לפי מה שהיא רואה ואוהבת מבחינת זמנים. אני מאמינה שאם היה לי טאבון ביתי זה היה עוד יותר כיף לאפות שם את הפיצה, אבל עד שזה יהיה – יעברו עוד כמה וכמה כדורי בצק של "פסטה ריקו" בנהר 🙂

דרך אגב, סתם לידע כללי, למי שרוצה יש גם 3 סוגים של קיטים להכנה של פיצה שבכל קיט כדורי בצק, עגבניות מרוסקות להכנת רוטב ועוד, והם מגיעים בצידנית חמודה.

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 29 ₪ למארז 3 יחידות כדורי בצק במשקל כולל של 750 גרם | כשרות: פרווה, מהדרין רבנות בית דגן ובד"צ בית יוסף | להשיג ברשתות המזון הנבחרות ברחבי הארץ ובאתר חברת פסטה ריקו: https://www.pastariccoshop.com

חברת Vgarden מבית "משומשו" משיקה פסטרמה וסלמי טבעוניים

אני לא חובבת נקניקים במיוחד. יכולה פעם במיליון שנה לאכול פסטרמה ואולי פעם בחצי מיליון שנה לאכול סלמי. בתור ילדה הייתי אוכלת הרבה יותר, אני גם זוכרת שהייתי לוקחת כריכים לביהס עם נקניק, אבל מאז שגדלתי ואני עושה את הקניות בסופר – אני פשוט לא קונה כי זה פחות עושה לי את זה. 
יש לנו בבית נקניק כי בעלי אווהב ואוכל, אבל בזה זה מסתכם כי לא אני ולא הילדים נוגעים בזה. 

קיבלתי להתנסות במוצר חדש של חברת Vgarden מבית "משומשו" ואני מודה שבמבט ראשוני זה לא היה נראה לי להיט. בכל זאת מדובר בנקניק ועוד נקניק טבעוני. נתתי לזה לשבת יומיים במקרר ואז במקרה בעלי הביא מהמאפיה באגט חם וטרי ופתאום הרעיון של נקניק בבאגט היה נראה כמו משהו טוב. בעלי שם את הנקניק שלו ואני החלטתי לנסות את הטבעוני.

לפני שאספר לכן את התרשמותי הנה קצת מידע על המוצר החדש הזה: כאמור, חברת Vgaden משיקה לראשונה סדרת מוצרי תחליפי בשר כשרים על בסיס חלבוני אפונה וחיטה. סדרת פרוסות נקניקי המעדנייה של ויגרדן כוללת בשלב זה שני סוגים של נקניקים: סלמי ופסטרמה טבעוניים. הנקניקים על בסיס חלבונים מן הצומח, עשירים בחלבון, מקור לסידן, דלים בפחמימות, מופחתים בשומן, נטולי כולסטרול ובטעם עשיר ונפלא של סלמי ופסטרמה.

סלמי ופסטרמה טבעוניים של חברת משומשו
סלמי ופסטרמה טבעוניים של חברת Vgarden

אני הכנסתי אותם לבאגט וכמובן שניתן להשתמש בהם בכל כריך שעולה על דמינוכן, אבל בין היתר ניתן להשתמש בהם גם כתוספות על פיצה, סלטים, טוסטים, מגשי אירוח וכו' ומה שנחמד שאין צורך לדאוג לעניין הכשרות/בשר-חלב, כי לא מדובר בנקניק מן החי. 
המוצרים מבוססים חלבוני חיטה ואפונה, ומתגאים בשיעור חלבון גבוה – שהוא לכל הפחות שווה לזה של המוצרים המקבילים מן החי. הנקניקים אינם מכילים סויה, דלים בפחמימות, אינם מהונדסים גנטית ובעלי חיי מדף ארוכים.

ועכשיו למבחן הטעם שהוא כמובן סובייקטיבי אבל אם זה לא טעים – אני אמיתית וכותבת. 
מבחינת טעם, ובתור אחת שהיא לא טבעונית ו/או צמחונית וכן אוכלת נקניקים פה ושם ומכירה את הטעם האמיתי: הטעם של הנקניקים הטבעוניים טוב. אפילו טוב מאוד. הוא מאוד מאוד מאוד (!!!) קרוב ודומה לטעם האמיתי של נקניק מן החי, כך שלא שמעים לב להבדל יותר מדי וזה באמת תחליף נהדר למי שהיה צורך נקניק בעבר והיום טבעוני או צמחוני.
מבחינת המרקם – כנ"ל. המרקם מזכיר כמעט בצורה מדויקת את המרקם האמיתי של נקניקים מן החי. 
הדבר היחיד שלי אישית הפריע, ואולי לאחרים לא – זה הצבע של הפסטרמה. לי זה הזכיר יותר צבע של נקניק מורטדלה מאשר פסטרמה, ולכן כשאכלתי אותו בהתחלה היה לי מוזר אבל אחרי הביס השני, כשהרגשתי את הטעם של הפסטרמה – שכחתי מהצבע. אני כן חושבת שאם היה לזה צבע וצורה של פסטרמה זה היה נראה יותר "אמיתי", אבל סה"כ זה אחלה מוצר.

מחיר: כ- 19.90 – 22.90 ₪ (160 גרם) | כשרות: כשרות פרווה בהשגחת הרבנות הראשית עמק יזרעאל | להשיג בחנויות הטבע וברשתות השיווק הנבחרות

מהרג'ה משיקה מוצרים חדשים הישר מהודו

כמה שאני אוהבת אוכל הודי. מעול לא טיילתי בהודו אבל כשגרתי בברלין הייתה לנו מסעדה הודית שהיינו פוקדים אותה אחת לשבוע לפחות, ואם היו מגיעים אורחים מהארץ – היינו לוקחים אותם לשם באופן קבוע. עם הזמן גם החברה' שגרו שם למדו להכיר אותה ומצאתי את עצמי לא פעם הולכת למסעדה גם עם חברות סתם ככה באמצע השבוע אחרי העבודה, או בסופ"ש. 
עד היום, בכל פעם כשאני טסה לביקור בברלין אני אוכלת שם לפחות פעמיים במהלך הטיול ואם אני שומעת על אנשים שטסים לברלין – אני שולחת להם פרטים כולל הסברים על איך להגיע למסעדה בתחבורה ציבורית שחלילה לא יפספסו אותה.

בארץ לא יצא לי לאכול במסעדות הודיות מלבד אחת ברמלה. לפני כ-8 שנים בת דודה שלי התחתנה עם בחיר ליבה. הוא מאשדוד והמשפחה שלו עלתה מהודו לארץ. מאז, בכל חג או חגיגה משפחתית הוא הרבה פעמים דואג להיות מעורב בהכנת האוכל ותמיד יש מאכלים הודיים על השולחן וזה פשוט חוויה של טעמים וצבעיים.

לא פעם ולא פעמיים חשבתי לקחת סדנת בישול אוכל הודי כדי להכיר קצת יותר מקרוב את התבלינים, אבל זה עדיין לא יצא לפועל. לכן, כשפנו אלי עם בקשה להתנסות במוצרים חדשים שחברת מהרג'ה (Maharaja) מביאה לארץ – הייתי חייבת לקפוץ על המציאה.

למי שלא מכיר, חברת מהרג'ה היא חברה משפחתית קטנה בעלת ותק של 40 שנה ביבוא מוצרי מזון מהודו לישראל. יש להם מגוון מוצרים בטעמים, ריחות וצבעים שונים כאשר אני קיבלתי מספר מוצרים שהאמת – הפכו את החיים לקלים יותר במטבח ובאמת בזכותם הכנתי אוכל הודי אותנטי.

אני לא יודעת אם זה הביטוי הנכון אבל במארז קיבלתי שקיות תיבול הודי. למעשה, מדובר במיקס של תבלינים שונים שבאמצעות ערבוב התבלינים עם מוצרים שונים (קרם קוקוס, מים, רוטב עגבניות/עגבניות מרוסקות, עוף/טופו/פאניר וכו') מקבלים מנות שונות ונפלאות. 
יש 5 שקיות תיבול שונות, כאשר עם כל אחת ניתן ליצור מנות נפלאות שונות. על כל שקית יש הוראות הכנה וגם את אלה שכביכול מיועדות לעוף, ניתן להמיר בטופו ולקבל מנה טבעונית/צמחונית (בהמשך, אחרי התמונות אתן מתכונים).
אני הכנתי טופו טיקה מאסלה (במקום להשתמש בעוף/פרגית, העדפתי טופו). השתמשתי בטופו במרקם קשה, קרם קוקוס, עגבניות מרוסקות ושקית תיבול של Paneer Tikka (הכחולה). עבדתי לפי ההוראות והדבר היחיד שעשיתי שונה זה שנתתי לזה יותר זמן להתבשל סתם כי במקרה התינוקת בכתה ולא הורדתי את זה מהאש אחרי 6 דקות כמו שכתוב. ועם זאת – יצא מושלם !!!! היה ריח נהדר בבית והטעם של זה – ואו, תענוג! הכנתי אורז לבן ואכלתי יחד והיה פשוט כיף של טעמים בפה! (בסרטון באינסטגרם ניתן לראות איך אני מכינה את התבשיל בכלום זמן ומאמץ).

כמו כן, קיבלתי פאפדם. אני אישית מתה על זה ותמיד במסעדה בברלין הם היו מניחים את זה על השולחן איך שמגיעים והיינו מנשנשים עד שמגיעות המנות. 
מדובר בקרקר על בסיס קמח קטניות. כאשר תוציאו אותו מהשקית תגלו שלא מדובר בקרקר קשיח כזה ולכן תצטרכו לעשות 2 דברים ע"מ לגרום לקסם לעבוד: או להכניס את הקרקר למיקרו (כל פעם אחד) על חום גבוה ל60-90 שניות (תלוי בעוצמת המיקרו שלכן) או לחמם מעט שמן במחבת ולהכניס את הפאפדם לתוך השמן לכ-5 שניות עד שצבעו משתנה. 
לא משנה איך תחליטו להכין אותו – אתן מקבלות חטיף נפלא וטעים במיוחד שלא תצליחו להפסיק לנשנש.

כמו כן, במארז הגיע גם קינוח שאני אישית פעם ראשונה נתקלתי בו אבל בוודאות לא פעם אחרונה שאקנה אותו: קוראים לו סון פאפדי והוא של חברת Haldiram's. 
מדובר בסוג של חלווה, הן במראה והן במרקם אך טעם שונה לחלוטין שמפתיע בטירוף בפה וגורם לרצות עוד ועוד.
בניגוד לחלווה הממתק הזה עשוי מקמח חיטה (מכיל גלוטן), קמח חומוס ומשולבים בו הל, שקדים ופיסטוקים. בקיצור – חובה לטעום.

יש להם סניף באשדוד שבו ניתן לרכוש את המוצרים, אך יותר פשוט לבצע רכישה דרך האתר שלהם. המשלוחים מגיעים ישירות הביתה, ארוזים היטב והאמת – כיף שמתאפשר להכין אוכל הודי אותנטי במחיר סביר ביותר – https://www.maharaja.co.il

והנה כמה מתכונים באדיבות מהרג'ה להכנת תבשילים הודים נהדריים עם שקיות התיבול.

באטר צ'יקן

  1. יש למרוח 250 גרם עוף חתוך לקוביות (חזה או פרגית) במיונז ולהניחד בצד לכ-20 דקות (המיונז משמש כתחליף לחמטה ומרכך את העוף).
  2. יש לערבב את תכולת השקית עם 100 מ"ל קרם קוקוס, עד לקבלת תערובת אחידה ולהניח בצד.
  3. במחבת, יש לחמם 2 כפיות שמן, להוסיף 150 גרם עגבניות מרוסקות ולבשל כ-2 דקות על אש נמוכה.
  4. יש להוסיף את התערובת מסעיף 2 ולבשל כ-1-2 דקות נוספות על אש נמוכה.
  5. להוסיף את העוף יחד עם 200 מ"ל מים פושרים ולבשל כ-6 דקות.

צ'יקן טנדורי

  1. יש לערבב את תכולת השקית עם 200 מ"ל קרם קוקוס עד לקבלת תערובת אחידה.
  2. יש לקחת כ-1 ק"ג עוף (שוקיים מחורצים/כנפיים/פרגיות וכו') ולמרוח היטב מכל הכיוונים בתערובת התבלינים מסעיף 1. להשרות במשך שעה.
  3. לצלות על המנגל או מחבת פסים.

צ'יקן טיקה

  1. במחבת יש לחמם 3 כפיות שמן, להוסיף 250 גרם עוף חתוך לקוביות ולצרוב מכל הכיוונים למשך 12-15 דקות. להסיר מהאש.
  2. בסיר, יש להוסיף 400 מ"ל מים ואת תכולת השקית. לערבב היטב עד לקבל תערובת אחידה ולבשל על אש נמוכה כ-10 דקות.
  3. להוסיף את העוף ולבשל כ-1-2 דקות.

פניר באטר

  1. יש לחמם במחבת 2 כפיות שמן, להוסיף 150 גרם עגבניות מרוסקות ולבשל יחד כ-3 דקות על אש נמוכה.
  2. לערבב את תכולת השקית עם 100 מ"ל קרם קוקורס עד לקבלת תערובת אחידה. להוסיף למחבת ולערבב היטב. לבשל על אש נמוכה כדקה.
  3. להוסיף 250 גרם קוביות גבינת פניר (או טופו) ולבשל כדקה.

פניר טיקה

  1. לחמם 2 כפיות שמן במחבת. להוסיף 150 גרם עגבניות מרוסקות ולבשל יחד כ-4-5 דקות על אש נמוכה.
  2. יש לערבב את תכולת השקית עם 100 מ"ל קרם קוקוס עד לקבלת תערובת אחידה.
  3. להוסיף את תערובת הקוקוס למחבת, לערבב היטב ולבשל על אש נמוכה 1-2 דקות.
  4. יש להוסיף 250 גרם קוביות פניר, 250 מ"ל מים ולבשל כ-4-5 דקות.

שלגון "פיס פופ" של בן אנד ג'ריס

חברת  בן & ג'ריס ישראל משיקה לראשונה סדרת שלגונים חדשנית, הנקראת: "פיס פופ". 

הסדרה החדשה עשוייה מגלידת שמנת משובחת, בטעמי בן & ג'ריס האהובים, עם ליבה עשירה במרכז בצורת סמל השלום השזורה לכל אורך השלגון, כך שבכל ביס מובטח שילוב טעמים ייחודי שמאפשר ליהנות מכל העולמות של בן & ג'ריס.

הסדרה החדשה כוללת שני טעמים ייחודיים: שלגון פיס פופ בצק עוגיות – עם ליבת בצק עוגיות בגלידת שמנת משובחת עם וניל ושוקולד צ'יפס, בציפוי בטעם שוקולד ושלגון פיס פופ סולטד קרמל בראוני – עם ליבת בראוני בגלידת שמנת משובחת עם וניל ושוקולד צ'יפס בציפוי קרמל מלוח.

השלגונים עטופים באריזה ייחודית בסגנון טאי דאי שעשויה מ-88% נייר וניתנת למיחזור.

 מחיר לצרכן של שלגון: 13.90 ₪  (69 גרם) | כשרות: כשר חלבי בהשגחת ה KOF-K ובאישור הרבנות הראשית לישראל. 

שלגון בן אנד גריס פיס פופ
צילום: יח"צ
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X