fbpx
אוכל - כל מה שטעים ומעניין

אהבה במנות קטנות – בישול ואוכל.

אין כמו להגיע לסדנת בישול. בעוד כוס מיץ התפוזים מוגשת אליי, השפים עוסקים במאלכתם בבישול האוכל הטעים. הניחוחות והצבעים כובשים אותי ואת חושיי. ללא ספק פגעו לי בעקב אכילס – אוכל משובח.

אמנם באיחור של יומיים אבל עדיין, יום אהבה שמח לכולם! ההרגשתם אתם את הלבבות שבאוויר? את הפוצי והמוצי? את הדבק וים הסוכר? בתור יהודים ידענו יפה לנצל חג של דת אחרת למרות שיש לנו עוד יום אהבה משלנו. 1-0 ליהודים! אם כבר לבבות, פוצי ומוצי – אז הנה מה שעבר עליי שבוע שעבר וזה ללא ספק מלא באהבה גדולה. אוכל.

שבוע שעבר הוזמנתי לסדנת בישול באקדמיה הקולנרית "בולטהאופ" אשר בנמל תל אביב. המקום שידר לי דבר אחד: "אנחנו לא מתעסקים במסביב. הצבעוניות והחיים יגיעו ממקור אחד בלבד, מהסירים". בולטהאופ ישראל, שהוקמה ב-1994, היא השלוחה המקומית של חברת עיצוב המטבחים הגרמנית בולטהאופ. בסתיו 2013, הצטרפה למשפחת "בולטהאופ ישראל" אחות חדשה – האקדמיה הקולינרית של בולטהאופ. הסדנה התרחשה במטבח שמבטא ללא מילים את הפילוסופיה של בולטהאופ, והיא: "המטבח הוא הלב והנשמה של כל בית" ועל הפיסלוסופיה הזו גם אני גדלתי. אין ספק שההתאהבות שלי במקום – לקחה שניות ספורות.

הכל מוביל ללב הבית. המטבח. צילום: יח"צ

הסדנה לא הייתה סתם סדנת בישול, אלא סדנה שאירחה שני אנשים בולטים. השף והגאווה הישראלית – ניר צוק, ושף ספרדי העונה לשם "טוניו רודריגז". בחור מקסים, חייכן עם המון תשוקה ואהבה למטבח, ואם יש ספק קל שבקלים לגבי האהבה שלו לאוכל, ניתן לשים לב לקעקוע של סכין שף המבצבצת בין חריצי הבשר שבידו הימנית. במקום היו נציגים של שגרירות ספרד בישראל ומשרד התיירות הספרדי, שכמובן שקיבלו את כולנו בחום ובמשפחתיות הספרדית הידועה. אז מה בעצם הכינו לנו? 8 מנות טאפאס (טאפאס – מנות קטנות מסורתיות בספרד. נהוג להגיש לצד יין) הכוללות דגים, ריזוטו, סושי מעלי מנגולד, מרק שמנת ובצל מטוגן, כיסוני צ'יפס ממולאים ברטבים מיוחדים ועוד. שף טוניו רודריגז עומד מולינו, מסביר בחיוך (ובשפה הספרדית) איך הוא מכין את המנות, מקשט בעדינות וכמובן בודק שהשפים האחרים מכינים ומגישים את המנות בדיוק באותה הצורה שבה הוא הכין אותן. פרפקציוניזם כובש.

השף ניר צוק. ידי זהב! צילום: יח"צ
השף ניר צוק. ידי זהב!
צילום: יח"צ

בין מנה למנה עברו נציגי משרד התיירות ומזגו לנו יין בכוסות. וידאו שיש לנו מצב-רוח טוב. "Every women must drink wine!" אמר לי נציג משגרירות ספרד, תוך כדי שהוא ממלא את כוסי ביין הרבה אחרי שאמרתי "You can stop". כל מנה שסיימו להכין, יצאה על מגשי זכוכית והיישר לתוך הפה הביקורתי שלנו. אני התמוגגתי.

למשל..סביצ'ה המוגש בין שתי פרוסות לחם לבן מוקרנץ'. יאמי! צילום: יח"צ
למשל..סביצ'ה המוגש בין שתי פרוסות לחם לבן מוקרנץ'. יאמי!
צילום: יח"צ

כן, היה יום חוויתי ביותר. התאהבתי במקום מדהים, שף מקסים ובעוד מאכלים טעימים. לא מצאתי דרך טובה יותר לחגוג את אהבתי לאוכל.

שף טוניו רודרויגז משמאל. להתאהב בו.
שף טוניו רודרויגז משמאל. להתאהב בו.

כרגע אני מנסה להשיג מתכון לאחת המנות שהוגשו שם, בתור מתנת יום אהבה מאוחרת ממני.
מבטיחה להעלות את המתכון כאשר יגיע וכל מה שנשאר לי זה להגיד:

אל תחכו שנה שלמה כדי להגיע אהבה, תביעו אותה כמה שיותר.

המשך יום ושבוע נפלאים.

אוהבת (רואים?),

ירדן.

 

 

 

Show More

ירדן שני

27. סטודנטית. שמנמנה פלוס (במגמת ירידה). בצעד נועז החלטתי לשתף בתהליך של שינוי אורח חיים. כותבת...כי מזמן לא כתבו כאן על משהו בריא.
Back to top button
X