fbpx
אוכל - כל מה שטעים ומעניין

איך להתאים את כוס השתייה למשקה אלכוהול

הכתבה באדיבות: NOVELL COLLECTION, מותג הבית של חברת PALDINOX, הכוללת מגוון רחב של כלי בית והגשה בעיצוב ייחודי ובאיכות מעולה.

לא חשוב איזה משקה אלכוהול בחרתן לשתות, חשוב שתבחרו בכוס הגשה מתאימה ולא רק בגלל האסתטיקה. ישנה סיבה מדעית להיות בררנים לגבי כוס ההגשה מכיוון ולצורה יכולה להיות השפעה על הארומה שלו, צבעו ואפילו על הטעם שלו.

  • כוס קוקטייל/כוס מרטיני – שתי הכוסות בעלות צורה דומה של  חרוט רחב שקודקודו מחובר אל רגל הכוס. צורת הכוס נובעת מכך שהקוקטיילים מוגשים מצוננים ומכילים מרכיב ארומטי, מבנה זה מאפשר לשותה להחזיק בכוס מבלי להשפיע על טמפרטורת המשקה, ובית-הקיבול הרחב מציב את המשקה מתחת לאפו של הלוגם ומבטיח שלאלמנט הארומטי יהיה את האפקט הרצוי. ההבדל בין כוס קוקטייל למרטיני הוא הגודל. כוס המרטיני קטנה ודקה יותר ומשמשת בעיקר לקוקטייל מרטיני. בעוד שכוס הקוקטייל היא בעלת נפח גדול יותר ומשמשת לקוקטיילים שונים ללא קרח. בשתי הכוסות לעולם לא יוגש במשקה קרח.
  • קולינס – כוס צרה וארוכה המשמשת לערבוב של שני משקאות: וודקה ראשון, ג'ין וטוניק, רום וקולה, ערק אשכוליות וכו'. בדרך כלל מגישים בה רק את משקה האלכוהול ולידו המשקה לערבוב. הארומטיות של המשקאות שמגישים בכוסות הללו פחות חשובה.
  • אולד פאשן – כוס חזקה, נמוכה ורחבה, מיועדת בעיקר לוויסקי אך גם לכמה קוקטיילים ספציפיים כמו למשל: רוסי שחור , מסמר חלוד ועוד. הכוס יכולה להכיל קוביות קרח גדולות ועדיין להשאיר מקום לבחוש בכוס.  כמו כן, היתרון בכוס הנמוכה והרחבה הוא שאפשר להריח את הארומה שבמשקה.
  • כוסית סניפטר – כוס בלון המיועדת לקוניאק, ברנדי וליקרים איכותיים. ככל שהברנדי או הקוניאק איכותיים יותר כך הוא יוגש בכוס גדולה יותר. לכוס יש שטח פנים גדול ורגל קצרה: ואלו על מנת שאפשר יהיה להחזיק אותה בין האצבעות ולחממה בעזרת כף היד שכן קוניאק וברנדי עדיף להגיש מחומם קלות. הכוס נקראת סניפר משום היא נסגרת כלפי חוץ  כדי לרכז את הארומה בפי הכוס שכן מדובר במשקאות שחלק מאיכותם נמדד בריחם. 
  • כוס מרגריטה – כוס נמוכה ורחבה. תוגש תמיד עם כתר מלח כוס מיוחדת, המיועדת כמעט אך ורק למרגריטה. ההבדל בינה לבין כוס המרטיני הוא הגודל. כוס מרטיני מכילה עפ”י רוב בסביבות 100 מ”ל ואילו כוס מרגריטה מכילה בסביבות 200 מ”ל ולכן למזוג קוקטייל מרגריטה בכוס מרטיני אינו נהוג.
  • כוס יין לבן – כוס גבוהה וצרה , יש למזוג 3/4 מגובה הכוס ולהקפיד על טמפרטורה קרה של היין. הפתח הצר עוזר להאט את עליית הטמפרטורה של היין, בעוד שגבעול הזכוכית מאפשר להחזיק את המשקה שלך מבלי שהידיים יחממו אותו.
  • כוס יין אדום – כוס גדולה יותר מהכוס ליין הלבן , יש למזוג 1/2 מגובה הכוס. שותים את היין בטמפרטורת החדר. ניתן לערבל את היין קלות על מנת שלא יתחמם יותר מידי. כמו כן, יש להימנע מלהחזיק הרבה את הכוס כדי שלא תתחמם. פתח הכוס רחב על מנת שתהיה אפשרות להריח את הארומה.
  • כוס שמפניה – כוס הצרה והארוכה ששומרת על טמפרטורת השמפניה ומונעת מגזים לצאת החוצה.  
  • כוס שוט – מיועדת לוודקה נקיה, לליקרים המוגשים קפואים, לשתיית טקילה נקייה או להקפצה. 
  • צ’ייסר – חצי מכוס שוט. שותים בה משקאות נקיים כמו: וודקה, טקילה, וויסקי וכו’. 
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X