fbpx
איפור וטיפוח

איך תדעי איזה איפור מתאים לך אישית?

איזה מבנה פנים יש לך?אם את כמוני, שמהרגע שהשעון מצלצל ועד שאת מחוץ לדלת (ובאמצע גם מלבישה את הילד) עוברות סה"כ 20 דקות, כנראה ששגרת האיפור שלך מסתכמת ב: מייק אפ, סומק, מסקרה ושפתון. לעיתים מגוונת בקצת צללית נוצצת ומסקרה, אבל ברוב הפעמים אפילו לא משקיעה בסומק. כשאני כן מחליטה להשקיע מדי פעם באיפור מלא, זה מרגיש מוגזם וכל זה מבלי באמת לדעת עד כמה זה מחמיא לי באופן אישי (ועד כמה לא מעירים לי בעבודה שאני נראת מצחיק 🙂 ).
כשיש חברים כמו ירין שחף, מורה ומנהל בית הספר למקצועות האיפור הסטיילינג והתסרוקות, אז יש גם למי ללכת לבקש עזרה והנה הגורו כאן עם כמה הסברים וטכניקות שהמאפרים המקצועיים משתמשים בהם ובעזרתם ניתן לשדרג פלאים את מראה הפנים.

ירין שחף: "כולן רוצות לדעת להתאפר באופן שהכי יחמיא ויתאים. להסתיר ולהדגיש את מה שצריך, ליצור מראה טבעי יחסית  ובמילים אחרות: "לא התאמצתי להיראות יפה". הדרך הנכונה להגיע לתוצאה טובה היא להשוות לפנים איזון והרמוניה. ממש כמו בציור ופיסול.  אור וצל הם שם המשחק  בעגה המקצועית  הטכניקה נקראת :"איפור מורפולוגי". לפני הכל, עליך להכיר בנתונים הטבעיים שלך  ולהגדיר את מבנה הפנים. הדרך הקלה לעשות זאת היא להביט במראה (ללא איפור) ולנסות לאבחן לאיזה סוג קבוצת פנים את שייכת?"

אמרי לירין אילו פנים יש לך, והוא יאמר לך איך להתאפר?

בסופו של יום הכל מסתכם בהבנה של מספר חוקי יסוד באיפור. ברגע שנשנן אותם ונבין איך לקרוא את הפנים שלנו, יהיה לנו הרבה יותר קל להתאים לעצמנו מוצרי איפור וצבעים שונים ועוד יותר יהיה לנו קל להיכנס לחנות איפור ולצאת בדיוק עם מה שבאנו לקנות או בדיוק מה שמתאים לנו ולא להשאיר חצי מהמשכורת החודשית בקופה רק כי המוכר/ת שכנעו אותנו.

חוק יסוד #1 – מבנה הפנים וגוון העור

חוק יסוד מס' 1 באיפור הוא לדעת איך להתאים את האיפור למבנה הפנים האישי ולגוון העור. בין אם יש לך מראה פנים עגלגל, ביצתי או משולש יש להתאים את סגנון האיפור כדי למקסם את המראה הטבעי.

  • מבנה פנים אובאלי (לב/מבנה ביצה) – נחשב לאידאלי, מאחר ויש איזון, סימטריה, פרופורציה והרמוניה בין מרכיביו: עצמות לחיים גבוהות וקו לסת מחוטב. תווי פנים מסוג זה מאפשרים מגוון רחב של סגנונות איפור.
  • מבנה פנים עגלגל – מאופיין בפנים מלאות ועגולות. יש לחטב ולהדגיש עצמות לחיים גבוהות ולהכהות את קו לסת בשונה מגוון העור הפנים.
  • מבנה פנים מוארך – דורש הדגשת תפוחי הלחיים בגוונים רכים של ורוד או כתום כשי שיעניקו נפח למראה מעוגל בריא וחיוני.
  • מבנה משולש –  (מצח רחב וסנטר מחודד) דורש למתן  את עצמות הלחיים  וקו הלסת המחודד בעזרת שימוש בטכניקות טשטוש של אור והצללה."

חוק יסוד #2 – תכסי בהתאם – בחרי את גוון המייקאפ הנכון

בחירת גוון מייק אפ נכוןזה נשמע ולפעמים אך נראה פשוט. כשהולכים לרשתות הפארם השונות והדיילות ישר מתנפלות עלינו (גם אם רק עברנו במעבר של האיפור ולא תכננו לקנות כלום), הן ישר שולפות את היד שלהן, מדפדפות עם האצבע בין בקבוקוני המייקאפ, שולפות גוון מסוים, נותנות לחיצה על הבקבוק ואחרי מספר ערבובים עם קיסם אוזניים על-גבי ידן…פתאום יש גוון שמתאים לנו.
בפועל…לא כזה פשוט ולא ככה בודקים את המייקאפ. זה נחמד מצידן לעזור וכן, כולנו יודעות שזאת העבודה שלהן וככה הן עושות עמלות, אבל אם כבר לעשות עלינו כסף – אז עדיף לדעת איך לבחור את גוון המייק אפ הנכון כדי שלא יעבדו עלינו.

שחף: "המייק-אפ מבוסס על פיגמנטים המבטיחים גוון עור חלק, אחיד ועמידות לאורך זמן".
כשקונים מייק אפ יש לבדוק את הגוון באור יום ולא לאור פלורסנט או חנויות. ניתן למצוא את התכשיר בכמה מרקמים, הבולטים בהם: קרם, מוצק ונוזלי. מייק-אפ נוזלי בודקים על המצח. יש למרוח מעט ולהביט בראי. אם המייק אפ נטמע עם גוון העור הרי שהוא מתאים. אם נוצר “כתם” (בהיר או כהה)  הרי שהצבע לא נכון. מייק-אפ מוצק יש לבדוק ע"י ידי מריחה קלה באזור בית החזה. קיים גם מייק-אפ קרמי, שמעניק כיסוי יותר כבד מהנוזלי,  הוא מומלץ לנשים בעלות כתמי עור ופצעונים על הפנים.

לעיתים רחוקות לא נמצא גוון מייק-אפ תואם. במקרה כזה, מומלץ לערבב שני גוונים שונים (אחד בהיר ואחד כהה). חשוב לזכור כי צבע העור משתנה בין הקיץ לחורף, ולכן הערבוב תמיד עוזר בעונות המעבר".

חוק יסוד #3 – Pucker Up

עיבוי שפתיים באמצעות תוחם וגלוסאין ספק שהאחיות לבית משפחת קרדשיאנס מעולות בעיצוב וניפוח השפתיים. אבל איך אנחנו, הנשים הפשוטות, יכולות לעצב את נפח השפתיים ולהתאים את גוון הליפסטיק? גם כאן זה יותר פשוט ממה שאתן חושבות.

ירין: "כל סוג של  שפתיים, בין אם הן דקיקות, עבות,  או א-סימטריות, ניתנות לעיבוי או הצרה בקלות ובמהירות  בעזרת תוחם שפתיים בגוון טבעי עם תוספת של גלוס מעל. בשפתיים מלאות לא צובעים את גבול השפה החיצוני, ואילו בשפתיים דקות מאפרים אותן במלואן, כולל קו המתאר המקיף אותן.  הגלוס המעניק נפח וברק ויוצר מראה של שפתיים מלאות וחושניות."

חוק יסוד #4 – אני רואה לך בעיניים

סידור גבות איפורולסיום סיומת, איך מאפרים נכון עיניים והאם באמת צריך לדאוג לגבות מסודרות?

שחף: "בעזרת משחקי אור וצל, ניתן ליצור הבלטה של המקומות הגבוהים והנמוכים בפנים ולגרום לעיניים שלנו להיראות מצוין. במקרה של עיניים שקועות יש להשתמש בצללית בהירה על העפעף, להדגש את קו הקפל עם צללית כהה ובעיפרון בהיר בתוך העיניים ליצירת אשליה של עיניים פקוחות. במקרה של עיניים בולטות כדאי להשתמש בצללית כהה ולפזרה על החלק הבולט של העפעף, כדי ליצור אשליה של עיניים שקועות יותר. לסיום יש למשוח מסקרה. במקרה של ריסים ארוכים שכבה אחת תספיק. לריסים קצרים מורחים שכבה אחת ממתינים צעט לייבוש ואז שכבה נוספת שתעבה ותאריך".

המסגרת של הפנים?

"המאפרים מיחסים חשיבות מיוחדת לגבות מאחר והם רואים בהן את המסגרת המחמיאה ומהדרת של הפנים. בתהליך סיום האיפור חשוב לסרק את הגבה לכדי צורה אחידה והרמונית על פי כיוון צמיחת השיער. גבות דלילות ניתנות לעיבוי עם מעט צללית.  גבות קירחות או עם חסרים יוצרות מראה עייף".

טיפים נוספים, מברשות איפור ובעיקר הנאה ניתן למצוא באתר של ירין שחף – http://www.yarin-shahaf.co.il

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X