fbpx
כושר, תזונה ובריאות

אנטיסטקס (Antistax) – תקשיבי לרגלים שלך

אלו היו שבועיים עמוסים. הם התחילו מההופעה של בריטני ספירס שכל מה שעשינו בה זה לעמוד על הרגליים, להתרוצצויות וסידורים ועד הרדמת הקטנה בעיקר בעמידה כי משבר גיל 4 החודשים הגיע. נכון שאיכשהו, אנחנו תמיד על הרגליים. גם אם אנחנו עובדות בעבודה מול מחשב ויושבות רוב היום, ברגע שאנחנו יוצאות מהעבודה וממשיכות לעבודה השניה שלנו בבית – זה מרגיש כאילו כל היום עמדנו. בחודש האחרון, ולמרות שאני בחופשת לידה ורוב הזמן בבית כשהגדול עדיין בגן, אני מרגישה שאני על הרגליים כל היום. פתאום יש יותר כביסות (2 ילדים לא שווי ערך לכפליים כביסה, אלא לפי 4), מאז שהגדול גילה את נפלאות הבצק יש גם יותר מה לנקות וכמו שאמרתי – הקטנה עוד מעט בת 5 חודשים ומשבר גיל ה-4 חודשים (שנראה לי נמשך כבר נצח), מסרב להיעלם ואני מוצאת את עצמי הרבה פעמים במהלך היום מנסה להרדים תינוקת צורח שנרגעת בעיקר בעמידה… :/

לפדיקור כבר הרבה מאוד זמן לא הלכתי ומה שאני אוהבת בפדיקור של הקוסמטיקאית שלי זה המסאז'. ברור שאין כמו לצאת עם רגל נקייה מעור יבש ולק חדש ומרענן, אבל המסאז' הוא הדבר שלשמו אני הולכת 🙂 התחושה שפתאום הדם חוזר לזרום, הרעננות והתחושה שהרגליים התעוררו לחיים וכיף לחזור לצעוד עליהן, זה מה שלי אישית הכי עושה את זה.
אבל מכיוון שאני לא באמת מוצאת זמן לפדיקור, אני אחסוך מכן תמונות של הרגליים שלי. קצת הזנחתי עצמי ולא מרחתי לק. אני גוזרת ציפורניים ומשייפת את העור מסביב אבל זה לא מרגיש לי כמו פדיקור מושלם. מיותר לציין שאני מוותרת על עשיית מסאז' לעצמי. לפני שבועיים הייתי בסופר פארם ליד הבית ומצאתי כפפות מיוחדות לרגליים להסרת עור קשה. קניתי וכבר באותו ערב השתמשתי בהן. כ-3 ימים לאחר השימוש – העור התחיל להתקלף. התוצאה: רגליים חדשות, נטולות עור יבש ואמא אחת מאושרת. עדיין לא מרחתי לק מעצלנות. אז פתרתי כמה שלבים, אבל מה אני עושה לגבי המסאז'? חזרתי לסופר פארם (בואו נודה, מבלים שם לא מעט ברגע שיש ילדים) והפעם מצאתי את אנטיסטקס (Antistax). כתוב על זה שזה מיועד לרגליים עייפות, ושלי הרגישו כבר בעייפות יתר. לקחתי.

לא רק אני עייפה, גם הרגליים עייפות

אין ספק שאני מרגישה עייפה, אך מה זה באמת רגליים עייפות, כי לי זה נשמע כמו משהו של מבוגרים בלבד.

23% מהאוכלוסייה המבוגרת בכל הגילאים תסבול מתסמינים שונים בוורידי הרגלים, ו-17% ייסבלו מבעיות ורידים כרוניות. תופעה המכונה בעגה הרפואית בשם, אי ספיקה ורידית (Chronic Venous Insufficiency). בין התסמינים הראשונים שיופיעו, יהיו רגליים עייפות וכבדות, הופעת נימים דקים (Spider Veins), נפיחות, עקצוצים וגרד. בשלב זה רוב האנשים אינם נוהגים לייחס את התסמינים לבעיית ורידים ואינם מבקשים טיפול. בשלב מתקדם יותר תופענה דליות (ורידים בולטים ומסולסלים), כאבים והתכווצויות, שינויים בעור ואף פצעים ברגליים. התופעה שכיחה יותר אצל נשים. ונוטה להתגבר לאחר הריונות. בין גורמי הסיכון לאי ספיקה ורידית: עמידה או ישיבה ממושכת, משקל עודף, היעדר פעילות גופנית, גיל ותורשה.

אמנם הורידים שלי לא בולטים, אבל בהריון השני, שבו גם היה לי הרבה יותר קשה, התחלתי באמת להרגיש שהרגליים שלי נעשות כבדות יותר. נכון שעליתי במשקל, אבל נהיה לי הרבה יותר קשה לעשות פעולות יומיות שהייתי רגילה לעשות בקלות יותר (גם בהריון הראשון). כמובן שהרגליים גם התנפחו. ילדתי במרץ ושמחתי שהן חזרו לגודלן המקורי מיד לאחר הלידה, אבל אז הקיץ הגיע ואיתו החום הבלתי נסבל, ולמרות שאני 99% מהזמן בכפכפי הוויאנס שלי, עדיין אני מרגישה ורואה שהן שוב מתנפחות (לא באותה מידה, אבל כן מתנפחות).

רוב האנשים עם בעיות ורידים בשלב הראשוני לא יחושו דבר ולא יחפשו טיפול. רק כאשר התסמינים מחמירים ומפריעים לתפקוד היומיומי, מתחילים לחפש פתרונות. דרך אגב, אם את חושבת שאת סובלת מבעיות ורידים ברגליים, אז אלו סימנים שאת צריכה לשים לב אליהם:
סימנים ראשונים: רגלים עייפות וכבדות (יכולים להופיע נימים הנקראים Spider Veins). בהמשך תרגישי את הנפיחות ברגליים, כאבים והתכווצויות ויופיעו ורידים בולטים (דליות), ובמקרים ממש חמורים יהיו שינויים בעור, כיבים ופצעים ברגליים.

אנטיסטקס – סדרת מוצרים חדשה לטיפול ברגליים עייפות וכבדות

אנטיסטקס לרגליים עייפות
צילום: יח"צ

אנטיסטקס היא סדרת מוצרים חדשה מבית חברת התרופות הגרמנית – בורינגר אינגלהיים. היא מסייעת לשיפור תפקוד ורידי הרגלים, הפחתת הנפיחות (הבצקות), תחושת הכובד והעייפות ברגליים והכאב. מבוססת על תמצית עלי גפן אדומה, תרכובת ייחודית של ביו-פלאבנואידים, נוגדי חמצון רבי עוצמה. הסדרה כוללת תוסף תזונה טבעי בטבליות, לנטילה יום יומית. וג'ל עיסוי מקרר, המכיל גם תמצית מנטה, ומסייע בהקלה מיידית על רגליים כבדות ועייפות והרגעת העור.

לפי מה שקראתי טבליות אנטיסטקס נחקרו במחקרים קליניים: במחקר כפול סמיות, שבדק אנשים עם אי-ספיקה ורידית נמצא, כי: כעבור 3 חודשי טיפול אצל הנחקרים שנטלו טבליה אחת ליום (360 מ"ג), היתה ירידה משמעותית בבצקות ובנפיחות ברגליים (הבדל של 100 מ"ל נוזל באנטיסטקס, בהשוואה לפלצבו). המטופלים דיווחו על הקלה גם בתחושת הכבדות, בכאבים, בתחושת הנימול והעקצוץ.

אני קניתי את הג'ל והכנסתי אותו למקרר ברגע שהגעתי הביתה (בהמלצת ההוראות על הקופסה והמוכרת בסופר פארם). בערב, אחרי שהילדים הלכו לישון ואני הייתי אחרי מקלחת ואוכל, נמרחתי על הספה ונזכרתי שיש את הג'ל במקרר כבר שבועיים. הוצאתי אותו והתחלתי למרוח אותו בתנועות עיסוי מהכף רגל כלפי הברך. בהתחלה זה היה נעים וקריר ולא ממש הבנתי מה הקטע, אבל כשסיימתי רגל אחת ועברתי לשניה פתאום התחלתי להרגיש את תחושת הרעננות שעליה דיברו. הרגל מרגישה כאילו והיא התעוררה לחיים. היא לא הייתה עייפה. להפך, הרבה יותר נינוחה, כאילו ולא עמדתי על הרגליים או שהייתי אחרי טיפול רפלקסולוגיה מפנק. אחרי 3 ימים של שימוש (רק בערבים, למרות שכתוב על האריזה שזה מיועד לשימוש פעמיים ביום), שמתי לב שלמרות שעדיין חם בחוץ – הרגליים פחות נפוחות.

לסיכום, חבר חדש התווסף למקרר 🙂

מחיר: ג'ל מקרר 79.50 ₪. טבליות לטיפול חודשי – 119.50 ₪

להשיג בברשתות הפארם, בבתי מרקחת פרטיים, בקופ"ח מאוחדת ובבתי טבע. מחיר מומלץ לצרכן.

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X