fbpx
כושר, תזונה ובריאות

לרגל טו בשבט כל מה שצריך לדעת על סגולות האגוזים לגוף ולנשמה: 6 אגוזים עם סגולות טיפוח

האגוזים, נחשבים מבין המאכלים הבריאים והמזינים בטבע, הם מלאי בחלבון, סיבים תזונתיים ושומנים בריאים. בנוסף, האגוזים הינם מקור לנוגדי חימצון חשובים המשמשים כקו הגנה לתאים ולגוף. מעבר לערכים התזונתיים, סגולות האגוזים מתבטאות גם במוצרי טיפוח ונחשבים כ"מזון לעור".

לרגל ט"ו בשבט, חג האילנות, שרונה רומנו לזר מייסדת המותג האורגני ecoLove ממליצה על 6 אגוזים שונים שכדאי לאמץ לשגרת התזונה והטיפוח יום יומי:

  • אגוז שיאה – אשר מפיק חמאת שיאה, שמן בעל מרקם מאד מוצק, השומר על הלחות הטבעית של העור, מרכך ומגמיש אותו. הוא משמש בענף הקוסמטיקה לקרמים ללחות והזנה, נגד קמטים, כקרם החייאה לעור סביב העיניים ולמשחות לשפתיים יבשות וסדוקות. יחד עם זאת יש לחמאת השיאה אפקט טיפולי בזיהומים, ופצעים בעור.
  • אגוז ארגן – ממנו מופק שמן ארגן או בשמו השני "שמן מרוקאי" מכיל ויטמין E המהווה נוגד חימצון חזק בנוסף לחומצות שומן חיוניות המרפא מחלות ופגעי עור רבים החל מחתכים קלים, אבעבועות רוח, שפשפת, ותפרחת חיתולים. מגביר את התחדשות התאים ומיטיב עם עור יבש, שמן הארגן הטהור ידוע גם בשימוש לטיפול בצלקות, מניעת סימני מתיחה בזמן הריון, חיזוק ציפורניים ועוד.
  • אגוז לוז – השמן המופק מאגוזי לוז מרכך ומזין את עור הגוף ועוזר בחידוש התאים כאשר נספג בקלות ובמהירות בעור. שמן אגוזי הלוז משמש לרוב כשמן עיסוי ובנוסף תורם לעור מבוגר פגום ומקומט. השמן של אגוז לוז הוא מקור טוב מאוד לוויטמין E, תורם למראה עור בריא ומאיט תהליכי הזדקנות.
  • אגוז מקדמיה – מכיל את כמות השומן הגדולה ביותר מבין האגוזים. כמו בכל האגוזים, השומן שלו נחשב לשומן "טוב" במינון מאוזן.הוא נחשב כטיפול קסם לעור אשר ניזוק מפגעי הסביבה (כוויות, שמש או רוח) ומעולה לעור מגורה.
  • אגוז מלך – מכיל את הכמות הרבה ביותר של חומצת שומן מסוג אומגה 3 אשר עוזרת לשמור על עור חלק. אגוזי מלך מספקים מינרל נחושת, לייצור מלאנין, פיגמנט העור שמסייע בהגנה מפני השפעותיה המזיקות של השמש.
  • אגוז ברזיל – ממנו מיוצר שמן עשיר בויטמין E, בחומצות שומן ובנוגדי חמצון, אגוזי הברזיל עתירים בסלניום אשר מפחיתים את הסיכוי לחלות בסרטן הוא מכיל חומצת שומן מסוג אומגה 6 אשר נחוצה לריכוך העור.
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X