fbpx
אוכל - כל מה שטעים ומעניין

גם טעים וגם בריא

ספר זה הוא פרי שיתוף פעולה בין השף עומר מילר, כוהנת הבישול אלינוער רבין ופרופסור דן טרנר, מנהל המכון לגסטרו ילדים ותזונה במרכז הרפואי שערי צדק, צוות דיאטניות ומומחים נוספים.
הספר מאגד, לראשונה, מתכונים טעימים, קלים להכנה ומגוונים, המיועדים למי שמעוניין לשמור על תזונה בריאה, אך בעיקר לחולי קרוהן וקוליטיס כיבית ולבעלי הפרעות מעי שונות – תסמונת המעי הרגיש, צליאק ואי סבילות לחלב.

הודות להתקדמות המשמעותית שהשיגה הרפואה בהבנה של השפעת התזונה על המעי, המערכת החיסונית ומערכות אחרות בגוף, אנו יכולים כיום לאכול בריא, מגוון וגם טעים. המתכונים בספר זה מחברים את עולם הבישול המגוון והעשיר עם הידע הרפואי, העדכני והם מומלצים לכולם.

ספר בישול גם טעים וגם בריאהמתכונים נטולי רכיבים תעשייתיים ותוספות מלאכותיות שמאפיינות את המזון המתועש. אין בהם שומן טראנס ומעט מאוד שומן מהחי, סוכר וצורך בטיגון.
מובן שאין לראות בספר זה הנחיה לטיפול פרטני, שחייב להינתן ע"י גורם רפואי מוסמך. עם זאת, ההיבט התזונתי המשתקף בספר זה עשוי להשלים את המכלול ולעזור בריפוי, תחת השגחה רפואית מוסמכת.

דרך אגב, כל התמלוגים ממכירת הספר מוקדשים לפעילויות תמיכה ולסדנאות לילדים ולבני נוער חולים המתמודדים עם מחלות קרוהן וקוליטיס כיבית, המתקיימות במרכז הרפואי שערי צדק ופתוחות לילדים מכל הארץ ללא תשלום.

עמר מילר: "לפני כארבע שנים פנה אלי פרופ' דן טרנר מהמרכז הרפואי שערי צדק בבקשה שאעביר סדנת בישול במחלקה לגסטרו בירושלים. באותם ימים הייתי אחרי 7 שנות רגיעה ומאבק יומיומי לברוח מהמחלה ומסימניה. חששתי מלהיכנס שוב לבית החולים, לראות ילדים סובלים, למעשה – לראות השתקפות של עצמי כילד.

הסדנה עברה בהצלחה, במהלכה סיפרתי לילדים ולהורים (גם הורי הגיעו) את סיפור חיי, לפני ובעיקר אחרי התפרצות המחלה. התגובות הרגשיות במהלך אותה סדנה שינו אותי. באותו מעמד החלטתי שהמחלה מעניקה לי הזדמנות להפיח תקווה אצל הילדים הצעירים. זה היה היום בו דן ואני החלטנו שיש להוציא לאור ספר מתכונים".

אלינוער רבין: " למרות כתיבה ועריכה של עשרות ספרי מתכונים, ההתייחסות שלי לספר זה הייתה שונה. פגשתי את פרופ' דן טרנר, מנהל המכון לגסטרו ילדים ותזונה ע"ש ג'ולייט קיידן מהמרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, שסיפר לי מעט על מחלות מעי ועל סבלם של הילדים והמבוגרים. פרופ' טרנר סיפר על המפגש שלו עם השף עומר מילר בסדנת מאסטר שף שנערכה בשערי צדק.
השניים יודעים ומכירים היטב את חשיבות התזונה להרגשה הכללית של המטופלים ועל הצורך במבחר תפריטים מתאימים. מאוחר יותר פגשתי את השף עומר מילר ומכאן התחיל הסיפור".

ליווי מדעי – פרופ' דן טרנר – מנהל המכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים ע"ש ג'ולייט קיידן והמרכז לקרוהן וקוליטיס בילדים ע"ש אן וג'ו טרנר.

ליווי דיאטני – רונית דדוש – המרכז הרפואי שערי צדק, ירושלים. ליהי גודני – המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי.

ניתן להשיג את הספר ברשת חנויות סטימצקי, צומת ספרים ובאתר של הוצאת מטר – http://www.matarbooks.co.il

מחיר קטלוגי – 98 ש"ח

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X