fbpx
כושר, תזונה ובריאות

הגנה עצמית – לא מה שחשבתן

אני מאמינה בכל ליבי שכל אדם (בייחוד נשים) מחוייב ללמוד להגן על עצמו. חוץ מהעובדה שזה מציל חיים, זה מעלה את הביטחון העצמי ונותן תחושת שלווה. אני לא מדברת על להירשם עכשיו לחוג קונג פו, קרב מגן\מגע, ג'יוג'יטסו וכל שאר האומנויות הלחימה (למרות שזה נהדר למי שבוחר בזה) – אני מדברת על הבסיס שבהגנה עצמית, לא להתחיל קרב רחוב בסגנון ג'קי צ'אן וצ'אק נוריס, אלא מהלך קצר שיספיק לכן כדי להסתובב ולברוח משם.

בוקר טוב ויום ראשון מוצלח לכן, נשים יקרות (ואם יש גם גברים שקוראים פה, אז גם לכם!). שבוע מאוד לא קל עובר על מדינתינו הקטנה. ככל הנראה זו התחלה של אינתיפאדה שלישית. אנחנו שומעים על כמה וכמה אירועים ביום. נהיה מפחיד לצאת מהבית, חלקינו יוצאים רק לאן שחייבים וחלקנו ממשיכים בשגרה. מה שלא בחרתם, הפעם רציתי לכתוב לכם על מוצרים יום-יומיים שיש לכולנו בבית, אנחנו יוכלים לקחת אותם איתנו בתיק והם יכולים לשמש לנו ככלי להגנה עצמית ועל הפתעות לא צפויות.

  • גז פלפל\מדמיע – להרבה מאיתנו יש אותם בתיק. מה ההבדל ואיפה ניתן להשיג? ההבדל העיקרי בין הגז המדמיע לתרסיס פלפל הוא החומר הפעיל שבפנים וההשפעה שלו כלפי חוץ. גז מדמיע מגרה את הריריות שבפנים שלנו (עיניים, אף ופה ), נותן תחושת צריבה וקושי נשימה ומתאפיין בצבע כתום בוהק. בכדי שבמידה והתוקף יברח, יהיה ניתן לזהותו באמצעות הכתמים הכתומים שמסביב לעיניו. הם לא יורדים בקלות. גז פלפל הוא גז עצבי שמופק מתמצית של אותו החומר הפעיל שניתן למצוא בפלפלים חריפים. הוא שורף יותר וביותר מקומות, במקרה של שואף הסובל מקצרת זה יכול לגרום למוות, הוא משפיע לאורך זמן ועל יותר חלקי הגוף. אדם שהתיזו עליו גז פלפל, יוכל לנוע הרבה פחות מאשר בגז מדמיע. איפה אפשר להשיג? אפשר להשיג בהרבה חנויות בסגנון "למטייל", "ריקושט" ואפשר גם לקנות באינטרנט. אני ממליצה להיכנס לאתר של רשות האוכלוסין וההגירה ולקרוא על נוהל שימוש בתרסיס פלפל.
  • דאורדורנט ספריי + מצית – למעשנות\פירומניות שביננו יש תמיד מצית בתיק ואצל רובינו ניתן למצוא גם מיכל של דאורדורנט ספריי. אם תסתכלו על הכיתוב שכל המיכל תראו את האהזהרה שמדובר בחומר דליק. אם חס וחלילה תהיו במצב שבו אתם עומדים מול תוקף, שלפו מהר את המיכל והמצית מהתיק. לחצו על הדאורדורנט שיוציא חומר ורק אז על המצית (כשהמיכל מאחורי המצית). מדובר בלהבה לא קטנה, מבהילה שללא ספק תשרוף הרבה יותר מאת הגבות של מי שעומד מולכן. אני ממליצה לא לשחק עם זה, לא לנסות את זה בבית ולהשאיר את זה במקום זמין ושליף מהתיק.
    יעיל מאוד, ושורף. שורף הרבה.

     

  • אקונומיקה – כן, קראתן נכון. אקונומיקה זו חומצה לכל דבר ועניין. לא סתם יש על האריזה אזהרות שמדובר בחומר חומצתי ורעיל ואין לגעת בו באופן ישיר. בתקופה כזו, העצה הכי טובה שיכולתי לתת וליישם בעצמי זה לקחת קצת אקונומיקה ולשפוך לתוך מיכל שפריצר קטן (שאפשר להשיג בכל חנות כלי בית). שפריץ אחד של החומר הזה לפנים ובפרט לעיניים של התוקף, גורם לעיוורון זמני ולנזק מיידי, שלא לדבר על כמה שיישרוף לו. זה בהחלט יש בכל בית וזו ההתקפה הכי לא צפויה שקיימת.
  • מחזיק מפתחות – גם צרור המפתחות של הרכב יכול לעבוד. מפתח זה דבר חד שעשוי ברזל ויכול להכאיב אם "צולפים" בעזרתו בפניו של התוקף. מלבישים את המחזיק\הצרור על האצבע השלישית (כמו טבעת), מאגרפים את היד סביב ומצליפים בפנים. כואב, מהיר, כבד וייתן לכם את מספר השניות הדרוש כדי להסתובב ולברוח.
    בדיוק ככה, ובלי רחמים.

     

  • סטילטו (סורי גברים, זה הפעם פחות רלוונטי אליכם) – אין על עקבים. זה משפר את היציבה, נותן מראה מלא ביטחון, מצר את הרגליים ובמקרה של תוקף שרץ אליכן, יכול לעשות לו חור בראש. סטילטו זה עקב דק, צר וארוך. אל תחששו להוריד נעל, להחזיק אותה חזק ועם העקב לכוון אל פניו של התוקף, כל מקום אחד בגוף יעבוד באותה מידה. זה פוצע בצורה מדהימה.
תאמינו לי, לא חבל על הנעל.

 

עד כאן מדובר על דברים שאפשר לעשות במרחק קל מהתוקף, במידה והגעתם למצב של פנים מול פנים (חס וחלילה!!), יש לי 2 טיפים בנושא:

  1. העיניים והאף – הם האזורים הכי רגישים בפנים למגע. בלי לפחד, להכניס 2 אצבעות לשתי העיניים של התוקף ייתן לכם את הזמן הדרוש להיחלץ ולברוח. לגבי האף, יש מכה קטנה אך קטלנית שקל מאוד לתת. עם שורש כף היד, נותנים מכה חזקה אל האף של התוקף כלפי מעלה. זה גורם לדימום מהאף, דמעות ואפילו סיכוי סביר לשבר באף. והנה הזמן שלכן להסתובב ולהתחיל לרוץ.
    זו המכה וזה המיקום
    זו הדרך הכי טובה לדחוף אצבע לעין

     

  2. זה הזמן לצרוח – מי שלא ידע, האוזניים שלנו רגישות מאוד לרעשים חזקים ואחראיות על שיווי המשקל של הגוף. לא סתם כשיש לנו דלקת אוזניים זה מגיע ביחד עם סחרחורות. אז במידה והגעתם להתמודדות ישירה מול תוקף, קחו נשימה עמוקה ובמלוא הגרון תצרחו. תנסו ישירות לתוך האוזניים שלו. זה מהדהד בתוך הראש, כואב, גורם לסחרחורת והכי הכי חשוב – זו קריאה לעזרה שכמעט כולם יכולים לשמוע.

ועוד כמה דברים קטנים שחשוב לי לציין:

אל תנסו להיות גיבורים. אם יש מחבל ברחוב אל תנסו לנטרל אותו לבד (אם יש לכם נשק חם, זה סיפור אחר). אם השתמשתם באחד האמצעים שכתבתי למעלה, אל תמשיכו לקרב איתו. תסתובבו, תברחו ותקראו לעזרה.

עד שתהיה רגיעה במצב הבטחוני, שמרו את המספרים של המשטרה (100) מגן דוד אדום (101) ומכבי האש (102) בחיוג מקוצר.

אני ממליצה בחום להיכנס לאתר של מד"א ולראות כיצד ניתן לטפל בנפגע דקירה.

 

חשוב, שלא נפחד לצאת החוצה. להראות שאנחנו לא מפחדים, שאנחנו חזקים ושיש לחשוש מאיתנו.

שיהיה שבוע שקט, רגוע ומלא בחיוכים.

אוהבת, אני.

 

 

Show More

ירדן שני

27. סטודנטית. שמנמנה פלוס (במגמת ירידה). בצעד נועז החלטתי לשתף בתהליך של שינוי אורח חיים. כותבת...כי מזמן לא כתבו כאן על משהו בריא.
Back to top button
X