fbpx
כושר, תזונה ובריאות

המלצות לאמהות שילדיהן מעוניינים להתאמן בחדר כושר

מאת: נדב מאירסון, מאמן מומחה ומנהל בכיר ברשת מועדוני זאוס http://www.zeusport.co.il

אבא שלי נהג ללעוג לי ולומר לי שכשהוא היה נער הם היו רצים בחוץ ועם מקל ומגלגלים חישוק לכל אורך הרחוב, "אתה יכול?" היה מסיים וצוחק. האמת שעד היום אני לא מבין איך זה אפשרי או למה בכלל לעשות דבר כזה, ישנם דברים הרבה יותר מובנים ואקטיביים שניתן לעשות.

כשאני אומר לבת שלי שכאשר אני הייתי נער בכלל לא הייתי בבית אלא אחרי בית ספר הייתי רץ ומשחק בחוץ עד הערב בכל משחק אפשרי, נראה לי שהיא מסתכלת עלי באותו המבט שאני הסתכלתי על אבי עליו השלום, מבט של "אבל למה??" לא יותר כייף לשבת מול מסך מחשב ובלחיצת כפתור להגיע אל כל מידע שקיים בעולם? כל תמונה, כל משחק או כל אדם..?

הנוער של היום מבין שהוא צריך לעשות ספורט כי הוא באמת חשוף ליותר מידע וגם רוצה להראות טוב כי רף הכניסה ל"חבר'ה", הצילומי סלפי חייבים להיות מושלמים על מנת לקבל יותר עוקבים נאמנים בכל אחת מהרשתות החברתיות. הבעיה היא כפולה, כל נער צמוד למסך כלשהוא רוב שעות היממה, נתון הזוי אך נכון והנוער של היום מכניס לגופו מזון הרבה יותר מתועש מהמזון שאני הכנסתי לגופי כאשר הייתי נער. אז גם כאשר הנער/ה רוצים לעשות ספורט הם חשופים לכל כך הרבה מידע וכל מני תכניות שסותרות אחת את השנייה או מאמנים מסוימים ומסוממים שלוקחים סטרואידים ובאמת רואים תוצאות מפיצים את תורתם..הנוער באמת בבעיה, למי להקשיב??

מצד שני יש את ההורים המתוסכלים שרואים את זה מהצד וקשה להם להתערב, שיחה עם אמא שהייתה לי היום (ואני משתדל לחזור לכל מי שפונה אלי), "אני לא יכולה לראת את זה ואני חושבת על זה כל הזמן וכל פעם שאני מעירה לבן שלי המצב נהיה גרוע יותר כאילו הוא עושה לי דווקא ואז זה גלגל שמזין את עצמו.." והיא צודקת.

אז הנה באתי לעשות לכן קצת סדר בראש ואולי לשבור כמה מיתוסים בנושא אימון גופני לנוער, הכתוב הוא כללי ומתאים גם לנערים/ות וגם אולי לכן שלא יודעות מה לעשות או איך להתחיל לפעול:

  1. אמהות, לא משנה כמה תלחצו, השינוי צריך להגיע מהנער, הוא יודע שהוא לא נראה טוב אז תפסיקו להזכיר לו ולהעיר לו, תנו לו את הקרדיט ואת הזמן שהוא זקוק לו, תשאירו את הדלת פתוחה ותמתינו.
    נוער, ההורים סהכ דואגים לך, הם מעירים לך מהרבה סיבות, אולי הם מסתכלים קדימה ואלי זה תיקון על חייהם שלהם, בכל אופן, תתעלמו מהדרך שהם עושים זאת ותתמקדו בעיקר, הם רוצים את טובתכם!
  2. אמהות, אם הבן שלכן רוצה לקחת אבקת חלבון, אין שום בעיה עם זה, תעשו איתו עסק שאתן מסכימות רק אם הדיאטנית תסכים ותבנה לו תפריט שלם, אם בסוף היא תגיע אתכן למסקנה שהוא יכול לצרוך, שחררו לו.
    נוער, אין שום סיבה אמיתית לצרוך חלבון, ניתן לקבל את אותה כמות של חלבון ושל פחמימות מאוכל אמיתי ובריא קצת יותר, אם בכל זאת יש לכם קיבעון, לכו לתזונאי/ת שתעשה לכם סדר, מה אכפת לכם?
  3. אמהות, הנער יכול להרים משקולות וזה לא יפגע בגדילה שלו, רק תקפידו שהמועדון שהוא הולך אליו הוא מסודר ובטיחותי והצוות הוא יציב, צוות שיודע ומבוטח ויש לו ניסיון עם נוער. נכון, ישנן פציעות כאשר עובדים בצורה לא בטיחותית וכאשר המשקל לא מתאים לנער.
    נוער, אין שום בעיה להרים משקולות אבל באמת תשמרו על עצמכם, תגדירו מטרה הגיונית ואל תנסו לבדוק גבולות יותר מדי. תתקדמו לאט לאט וזו הדרך היחידה לראות תוצאות!
  4. אמהות, תקפידו על דוגמא אישית, אל תתהדרו במשפט "לי זה מותר", תקפידו על ארוחות מסודרות כל המשפחה יחד ולא "לחטוף" משהוא לאכול, אל תאכלו מול הטלוויזיה, תקפידו בעצמכן לעשות ספורט ובאמת, אל תעשנו לידם.
    נוער, אם לא תאכלו נכון, גם אם תתאמנו קשה – לא תראו תוצאות, אתם חייבים לאכול הרבה חלבונים, הרבה פחמימות אבל גם הרבה ירקות, ויטמינים ומנרלים, אם תאכלו "בחוץ" לא תקבלו את אבני הבניין הכה חשובים להתפתחות שלכם. רק בארוחות מסודרות ומתוזמנות, ורצוי בבית, תדעו בדיוק מה אתם מכניסים לגוף, לא פחות מדי ולא הרבה מדי ובחייאת, עזבו אתכם מסוכר, סתם שטות. תעשו ספורט עם ההורים, אולי לחלקכם זה נראה לפעמים מביך אבל אולי תגלו דברים מפתיעים..שווה לנסות.
  5. אמהות, אני מכין אתכן, כל העניין הזה של כושר יכול לעלות הרבה כסף, אם אתםן דוחפות את ילדיכן לכיוון ספורט תחרותי או אם לנסות כמה חוגים במקביל. אני ממליץ למי שידה משגת גם להתייעץ תמיד עם אנשי מקצוע ואם בחד"כ עסקינן אז להיעזר גם במאמן אישי לפעמים על מנת לבקר את התהליך.
    נוער, כל הסיפור הזה עולה לא מעט כסף, אז אם לא "בא" לכם, אל תלכו סתם כי ההורים רוצים כי באמת חבל על הכסף, תדברו ותגידו אם כיף לכם או לא. יכול להיות שהפעילות טובה והמדריך לא-או להיפך, יכול להיות שהכל טוב אבל זה נופל לכם על יום שלכם לא מסתדר, תדברו עם ההורים, זו הדרך הנכונה לעשות את זה.

ולסיכום, כרגע מצב ההשמנה בישראל בקרב הנוער הוא מהגרועים בעולם, מצד שני, על ידי פעולות לא באמת מסובכות אפשר לשנות את המצב. השינוי הזה חייב להיות התגיסות של כל המשפחה לעניין והבנה כי הנער רואה את הדברים אחרת.

בהצלחה!

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X