fbpx
כושר, תזונה ובריאות

כל מה שרצית לדעת על הטרנד החדש – הצערת עור גב כף היד

לאחר שטיפולי הצערה לעור הפנים והצוואר תפסו מקום נכבד ברשימת הטיפולים האסתטיים שנפוצים כיום, מגיע אלינו טרנד חדש: הצערת העור בגב כף היד. שינויים חיצוניים בכפות הידיים מסגירים את גילנו, ומתבטאים בכתמים חומים, אובדן הרקמה האלסטית ועוד. טיפולים חדשניים מבטיחים הצערה של עור גב היד, כשהנפוץ שבהם הוא הזרקת חומרי מילוי סינתטיים.

אורח החיים המשתנה בעשורים האחרונים מאפשר לנו זמן רב יותר לעצמנו. חלקנו בוחרים להקדיש חלק משמעותי מזמן זה לטיפוח אישי. הטיפוח כולל טיפולים אסתטיים שונים אותם אנו מבצעים בתדירות שהולכת וגדלה משמעותית בשנים האחרונות. בין התחומים הללו נכללת הצערת גב היד, תחום שהוזנח יחסית עד לפני כעשור, אך תופס תאוצה רבה בתחום רפואת העור האסתטית.

מטופלים רבים שעברו טיפולי הצערה שונים בפנים ובהמשך בצוואר או במחשוף החזה, שמים לב להבדל הבולט בין אזורים אלו לבין המראה המתבגר של גב כף היד. אלא שרבים כלל אינם מודעים לכך שקיימים טיפולי הצערה לגב היד. הזדקנות הידיים כוללת ניוון משמעותי של רקמות רכות, בנוסף לשינויים החיצוניים הניכרים לעין. חשיפה ממושכת לשמש במשך שנים ללא שימוש במסנני קרינה, היא חלק חשוב בתהליך הזדקנות העור. אובדן הרקמה האלסטית, יצירת כתמים חומים   ונגעים טרום סרטניים הם שגורמים לשינויים בגב כף היד.

אפשרויות טיפול

תכשירים חיצוניים

תכשירים רבים במריחה חיצונית (טרטינואין, חומצות אלפא-הידרוקסיות, ויטמין C ונוגדי חמצון אחרים ) ידועים ביכולתם להסיר חלק מנזקי השמש ומסימני ההזדקנות של העור, ומומלץ לשלבם כחלק מאסטרטגיית הטיפול. שימוש יום-יומי בחומרים אלו במשך חודשים רבים מתבטא בהתעבות הדרגתית של העור ובהיעלמות הדרגתית של כתמי הפיגמנטציה והנגעים הטרום-סרטניים.

Microdermabrasion

Microdermabrasion היא שיטת טיפול להצערה שטחית של פני העור, המבוצעת הן על ידי רופאים והן על ידי קוסמטיקאיות. מידת הקילוף הקל נקבעת ע"י הנתונים הטכניים של המכשיר ומספר המעברים שעוברים איתו על אזור עור מסוים. בדרך כלל קיימת הסרה של שכבת הקרן בלבד. רוב המטופלים רואים שיפור קל אך ניתן להבחנה לאחר כ-6-4 טיפולים. יש להמשיך בטיפולי אחזקה כדי לשמר את התוצאה.

Chemical Peeling

קילוף כימי בגב היד, עדיף שיהיה מוגבל לתחום הקל עד הבינוני, כיוון שמעבר לכך מסתכנים בריפוי מתמשך ובהצטלקויות. בהשוואה לאזורי עור אחרים, עור גב היד מתאפיין במיעוט בלוטות חלב ומיעוט כלי דם, עובדות הגורמות להפרעה בריפוי פצעים ולתוצאות בלתי צפויות. קילופים אלו רצוי שיבוצעו בריכוזים נמוכים ובמספר פעמים כדי להשיג תוצאות מיטביות. החומרים שבהם משתמשים הם: חומצה טריכלורואצטית (TCA)  בריכוז 25%-10%, תמיסת ג'סנר, קרח יבש, חומצה סליצילית בריכוז 30%-20% וחומצות אלפא-הידרוקסיות בריכוז 70%-20%. יש בספרות מספר דיווחים על טיפולים אלו, רובם עם תוצאות טובות, אם כי דווחו גם תופעות לוואי.

טיפולי לייזר לפיגמנטציה

הסימן הכי נפוץ להזדקנות עור הידיים הם הכתמים החומים. הטיפול המדויק ביותר בנגעים אלה הוא לייזרים בטווח אור המתאים למלנין האפידרמלי. לרוב יש צורך בטיפול אחד בלבד, אך לעתים נדרשות מספר חזרות כדי להשלים את התהליך. יש להזהיר את המטופלים שלעתים עלולים להופיע בנקודות הטיפול שטפי דם, היכולים להימשך מספר ימים.

גלי רדיו

גישה חדשה יחסית לטיפול בנזקי השמש ובאובדן האלסטיות של העור היא שימוש במכשירים היוצרים גלי רדיו המיועדים במיוחד למיצוק העור. מספר מחקרים הראו מיצוק משמעותי של העור בעקבות טיפולים אלו.

הזרקת חומרי מילוי סינתטיים

נחשב כיום לאחד הטיפולים הנפוצים ביותר בתחום זה עקב הקלות היחסית של ביצועו. טיפול זה נחשב גם בטוח באופן יחסי ומלווה במיעוט תופעות לואי שרובן זמניות וחולפות תוך פרק זמן קצר. הטיפול ניתן לביצוע על ידי מחטים או קנולות – צינוריות דקות דמויות מחטים אך בעלות קצה קהה וסגור, אשר מאפשרות הזרקה מנקודת כניסה אחת לכל גב היד. שיטה זו מקטינה משמעותית את הסיכוי לשטפי דם.

הכותבת הינה ד"ר שרון דוידסון מטפלת באסתטיקת הפנים והשיניים, בעלת קליניקה פרטית במתחם שרונה בתל אביב והבעלים של המכללה הלאומית לרפואה אסתטית http://www.simple-sites.co.il/new_davidson/

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X