fbpx
כושר, תזונה ובריאות

חגי תשרי- מה בריא וכמה קלוריות יש במאכלים המסורתיים

ארוחות חג, כל חג ובוודאי החגים ה"גדולים", משקפים הרגלים ומסורות של עדות ומשפחות. לשולחן ראש השנה וריאציות רבות אך כמעט בכולן נמצא את סימני החג הידועים.

תפוח בדבש – הכי ראש השנה שיש

תפוחים מכילים כמות גבוהה של נוגדי חמצון הנקראים קוורצטין ויש להם השפעה מעכבת סרטן. הם מכילים סיבים תזונתיים, התורמים להורדת רמות הכולסטרול בדם, לאיזון רמת הסוכר בדם, להסדרת היציאות ולהגברת תחושת השובע. כדאי לאכול את התפוח (לא חשוב הצבע) עם הקליפה, כדי לקבל את כל המרכיבים התזונתיים שלו. הדבש מתוק, בעל סגולות אנטיספטיות ומכיל קלוריות כמו סוכר.

דגים – החל בראשי דגים, עבור בגפילטע פיש ועד לחריימה

הדג עשיר בחלבונים, קל יחסית לעיכול, ואם הגיע ממעמקי הים (או קיבל את המזון הנכון בבריכות ובכלובי הגידול) עשיר בחומצת השומן אומגה 3 החשובה לבריאות הלב והמוח.

רימון

כמספר גרגריו כך מספר הסגולות הבריאותיות המיוחסות לו. הרימון עשיר בנוגדי חימצון התורמים לבריאות הלב וכלי הדם ועוזרים בהאטת הזדקנות ועיכוב תהליכים סרטניים.

עם הגידול במספר הטבעונים בארץ, כדאי לקחת בחשבון שהן הדבש והן הדגים מגיעים מן החי. אם יש סועדים טבעוניים כדאי להציע להם חלופות, למשל סילאן במקום דבש, קטניות במקום דג.

מאכלי החג, כמה קלוריות יש בהם?

למי שמבקשת לנצל את ההזדמנות ולהתחיל בדיאטה דווקא בארוחת החג מצורפת טבלת ערכים קלוריים של כמה ממאכלי החג – באדיבות משרד הבריאות:

קלוריות יחידת המידה המזון
60 1 בינוני תפוח עץ
20 1 כפית דבש
60 2 קטנים תמרים יבשים
25 2 כפות גרעיני רימון
155 1 קציצה גפילטע פיש
50 מנה בינונית (כף הגשה) דלעת אפויה ללא שמן
225 1 מנה שוק ירך עוף צלוי בגריל ללא עור
380 מנה בינונית (כף הגשה) תפוח אדמה אפוי בתנור ללא קליפה עם שמן זית
240 פרוסה בינונית בשר בקר מבושל ביין
395 מנה בינונית דג בורי ברוטב עגבניות – חריימה
95 3 כפות כבד קצוץ
282 2 קציצות קציצות פרסה מטוגנות
70 4 כפות סלט סלק
330 מנה בינונית אורז מטוגן בשמן קנולה
120 כף הגשה שעועית לוביה ירוקה מבושלת ללא שמן
157 50 גרם – 2 חתיכות בשר קטנות ראש כבש
70 50 גרם ראש דג בורי או פורל
150 1 בינוני חבוש אפוי בסוכר
90 פרוסה בינונית עוגת דבש קנויה

ולמי שמתכוננת לא רק לספור קלוריות אלא גם ממש לבשל בריא יותר, מצורף קישור לאתר שומרי משקל המציע שלל מתכונים לחגי תשרי: http://www.shomreymishkal.co.il/item/rosh-hashana-recipes

ולסיום, הרכיב החשוב והבריא ביותר בסעודת החג הוא זה המכיל בתוכו את האווירה הטובה, תחושת היחד ומצב הרוח.

שנה טובה ובריאה לכולם, דפנה פטר – אחראית שירותי תזונה ודיאטה, המרכז הרפואי לגליל

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X