fbpx
הורות וילדים

חוג פלמנקו לילדות במרכז IMPACT – כדאי?

קיבלתי הצעה לקחת את הבת שלי בת שמונה וחצי להתנסות בשיעורי פלמנקו, ואמרתי לעצמי למה לא בעצם? בכל מתנ"ס או סטודיו ניתן למצוא חוגי בלט, ג'אז, מודרני, היפ הופ וכו' , אבל על פלמנקו כמעט ולא שמעתי. כך מצאנו את עצמנו במתנ"ס נווה דקלים בראשון לציון והכרנו את רוני, אישה אצילית ונעימה.

רוני לוגסי ומרכז IMPACT בראשל"צ ובפ"ת

רוני לוגסי, בת 43 עם ניסיון של למעלה מ 20 שנה כמורה, רקדנית וכוריאוגרפית למחול ספרדי ופלמנקו. מרכז "IMPACT" בבעלותה התרחב בשנים האחרונות לרשת מרכזי מחול המונה סניף בתוך מרכז "עולמות" בפתח תקווה וסניף במתנ"ס נווה דקלים בראשון לציון.

IMPACT, הוא לא סתם מרכז למחול, אלא הוא מרכז למחול בינתחומי, בעיקר מחול ספרדי ופלמנקו. כמורה ויוצרת רוני עוסקת בפיתוח שיטות למידה ייחודיות והכשרת תלמידים בכל הגילאים – מהגיל הרך ועד מבוגרים. היא והצוות שלה יוצרים יחד הפקות תיאטרון המשלבות מוסיקה ומחול, הרצים ברחבי הארץ ובעולם, כגון: "הריקוד של דאלי"; "נעלי הזהב של אלמה" ועוד. ואף מכינים את הלהקות הייצוגיות לפסטיבלים יוקרתיים בחו"ל.

הרשת מונה כיום מעל 1000 רקדנים מהגיל הרך ועד בוגרים, כשמתחתיה עובדים 5 מורים מהטובים בארץ אשר מתמחים בסגנונות המחול. הלהקות הייצוגיות של "IMPACT" לקחו חלק בפסטיבלים הנחשבים והיוקרתיים בעולם, כדוגמת: הופעה ביורודיסני, פסטיבל פראג, ברצלונה, ספרד, ברלין, בולגריה ועוד. תלמידיה של רוני זוכים מידי שנה בפרסים בתחרויות שונות בארץ ובעולם.

לוגסי הקימה את מיזם "בראשית " – חוג ריקוד לנערות מגיל 10.5 בערך ומעלה. הוא נוצר בשל העובדה שנערות בגיל המצוות לא יכולות להופיע בפני גברים יותר ולכן הן מופיעות כלהקה לנשים בלבד. מתחילים איתן קצת לפני גיל הבת-מצווה.

בנוסף, היא מנהלת את להקת "קונטרה" שזו להקה מעורבת של חילוניות גמורות מול דתיות גמורות. הקשר שנוצר בין הבנות ובין העולמות מדהים, בעיקר בגיל שבו השונה הוא "מוזר" או נחשב "חריג". מדובר במיזם מעצים ומעשיר מאוד.

בשנת 2009 הקימה את תיאטרון "אלמה" – תיאטרון פלמנקו ייחודי לילדים ולנוער המשלב מספר סגנונות: תיאטרון, מוסיקה ומחול. בעקבות עבודתה האישית עם ילדים החליטה רוני ללכת וללמוד "הנחיית קבוצות בטיפול באומנויות" שמשלבת את כל עולם הבמה: מוסיקה, תיאטרון ומחול.

פלמנקו על קצה המזלג

לפני שאשתף אתכן בחוויה האישית שלי ושל ביתי, הנה כמה עובדות על הפלמנקו (ותודה לוויקיפדיה):

פלמנקו הוא סגנון מוזיקה צועני שהתפתח באנדלוסיה בדרום ספרד בתקופות שלפני הרקונקיסטה ולאחריה, וספג השפעות תרבותיות של העמים השונים שחיו אז באזור: ספרדים, צוענים, מוסלמים ואף יהודים.
הפלמנקו נודע בהיותו סגנון מוזיקלי מורכב, אשר מבוסס על כ-60 סוגי מקצבים.

מקורו של הפלמנקו בשירת הרועים בהרים. בהמשך התפתחותו צורפה הגיטרה, כיוון שהייתה כלי ליווי פופולרי בספרד דאז, יחד עם מחיאות הכפיים (פאלמאס) ורקיעות קצביות. מאוחר יותר התפתח הריקוד. כך נוצר השילוש המפורסם – שירה, גיטרה וריקוד. לבסוף, בשנות השבעים של המאה ה-20, הצטרף הקחון – תוף הפלמנקו.

מקור השם פלמנקו אינו ידוע, ישנה סברה הקושרת אותו למילה הערבית פאלח וישנה סברה הקושרת אותו למילה הלטינית פלמה (בעברית אש) בגלל האמוציות הרבות המובאות בריקוד.
עכשיו אתן בטח רוצות לדעת איך היה החוג?

מהלך השיעור לא שונה משיעורי ריקוד אחרים. אבל אם יש משהו שלמדתי – הפלמקו הוא ריקוד מאוד קשה: יש תשומת לב לכל חלק בכפות הידיים ובכפות הרגליים, דיוק יוצא דופן . היה מדהים לראות את יתר הבנות, שנראה שחלקן כבר רוקדות דיי הרבה זמן, זזות ושולטות בחלקי גופן.
אני אמנם ישבתי בפינת החדר, אבל קיבלתי חשק ללמוד בעצמי פלמנקו. הבת שלי מאוד נהנתה והשתלבה יפה בשיעור.

אני חושבת שאם את מחפשת משהו קצת לא שגרתי, והבת שלך מאוד אוהבת ריקוד אז פלמנקו זאת בהחלט אופציה, יקנה לה ביטחון עצמי, קורדינציה טובה, דיוק, וסגנון ריקוד אחר מכולם.

חוג פלמנקו לילדות במרכז IMPACT

חוג פלמנקו לילדות

מרכז "IMPACT" מרכז "עולמות" בפתח תקווה טלפון: 03-9233280, סניף ב"נווה דקלים" בראשון לציון טלפון: 03-5236939, המציעה מסלולים ייחודיים מהגיל הרך( גילאי 3-5) עד למסלולי מבוגרים.

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.

תגובות

  1. היי, ראיתי שיש לכם בסטודיו שיעור פלמנקו
    לי יש נעלי אופי וחצאית פלמנקו שנלבשו פעם אחת, ואני מעוניינת למכור אותם. אשמח אם תבררו אם יש מישהו שמעוניין בסטודיו שלכם.
    מחירים נוחים וכפי שאמרתי הפריטים במצב מעולה.
    אשמח אם תחזרו אלי בהקדם האפשרי.
    תודה, תמר

    1. היי תמר,

      אנחנו בלוג נשים ולייפסטייל וטלי עשתה כתבה על סטודיו IMPACT. אין לנו קשר לסטודיו ואת מוזמנת לפנות אליהם עם כל שאלה שיש לך.

      יום מקסים

Back to top button
X