fbpx
איפור וטיפוח

חיסכון זה לא קמצנות!

יום ראשון נפלא לכולם!

אמנם עבר שבוע וקצת מאז, אבל אני מקווה שט"ו באב עבר עליכן בנעימים עם הפתעות רומנטיות, ארוחה במסעדה, כרבול טוב במיטה, חיכוך אפים, פוצי, מוצי ועוד סוגי דבקים כאלה ואחרים. ומי שרווקה, מקווה שחגגת כאילו אין מחר כי מי באמת צריכה גברים?! (יש לי חבר, אני פשוט רוצה להיות בסדר עם כל העולמות).

שבוע עמוס יחסית עומד בפניי, עם 2 כלות ומשפחותיהן וגם קורס אייר-בראש ולתכנן סדנאת צמות שאני הולכת להעביר שבוע הבא. עמוס, כבר אמרתי?

האמת, אנחנו נמצאים בתקופה לא כל-כך קלה. בקיץ יש המון (המון!!) הוצאות. מכינים את הילדים לבית הספר, מה שאומר שקונים להם את כל הציוד ללימודים שכולל מחברות, חוברות, ספרים, ערכות, טושים, עטים מחיקים, עטים לא מחיקים, עפרונות 0.4, עפרונות 0.8 ועוד מגוון ציודים שנשמעים יותר כמו עידכון תוכנה של ווינדוס מאשר כמו ציוד ללימודים. חוץ מזה יש גם בגדים לשנה החדשה, ואם כבר קנינו לילדים אז למה שלא נקנה גם לעצמנו? עכשיו זו גם תקופת המבצעים, סוף עונה, הנחות, חיסולים – והאשראי מגרד בטירוף והבנק נושף בעורף. כיף!

אז חשבתי שבתקופה הזו, שבעקבותיה תגיע תקופת החגים, נדבר קצת על קנייה נכונה וחסכנות. אז אגרתי כמה טיפים לגבי איך לחסוך בקניית מוצרים מרובים ואיך להאריך את השימוש בכל אחד מהם. אז יצאנו לדרך.

1. ספוגיות – סופגות כסף

ספוגיות כשמן כך הן – סופגות. כשאנחנו שמות מייקאפ על הפנים, ומשתמשות בספוגית – הוא סופגת את מרבית החומר לתוכה. מה שגורם לתוצאה שאנחנו משתמשות ביותר חומר ואז הוא נגמר מהר יותר וצריך לחדש מלאי. בנוסף, הספוגיות מתבלות מהר מאוד וגם אותם צריך להחליף. נכון שזה "כסף קטן" כי אפשר לקנות כמויות באינטרנט, אבל כסף זה כסף. אני ממליצה בחום לעבור למברשות, הן לא סופגות את החומרים, האיכותיות שבשוק יישארו איתך ל-10 שנים הקרובות וזו השקעה לטווח ארוך.

2. אודמים – 100% שימוש

אני מדברת על האודמים שרובנו קונות, שקל יותר למרוח כשאנחנו עומדות ברמזור – אודם סטיק. ברגע שהאודם נגמר ומגיע אל השוליים אנחנו מנסות "לחלץ" את השאר עם האצבע אבל לא תמיד זה הולך ואז זה נזרק לפח. האודם נגמר ובואו נקנה חדש. יש הבדל בין לקנות חדש כי יש מוצר חדש שאנחנו רוצות לנסות לבין לקנות חדש כי נגמר. הפסקה הזו עוסקת באיך לדחות את הקץ. כדי לחסוך באודם, ברגע שהוא מגיע לסוף – קחו קיסם שיניים, תוציאו מהסטיק את שאריות האודם (תופתעו לראות כמה נשאר) ושימו אותו בקופסית קטנה, גם בפלטה ריקה אפשר. האודם יהפוך מסטיק לאודם בפלטה וככה תמקסמו את השימוש. עשיתי את זה לכמה וכמה אודמים שלי, ועד היום הם איתי וחסכתי בנתיים את הקנייה.

מוציאים, מרסקים ו-וואלה, אודם בפלטה!

3. צלליות לאבקות

אותו עיקרון שהיה בפסקה הקודמת הולך פה. רק שכאן, כשנגמרת צללית, היא לא בדיוק נגמרת אלא נשארו חלקים ממנה בשוליים של הפלטה שאי אפשר להגיע אליהם עם המברשת ואז אנחנו זורקות אותה. קחו קיסם שיניים, תוציאו את התכולה, תפוררו אותה לאבקה ושימו גם בקופסא קטנטונת – והנה לכם אותה הצללית שאהבתם רק באבקה ולא באבן.

4. שימוש כפול

יש לי סומק שאני מאוד אוהבת כי הוא בגוון ורוד אפרסק עם קצת זהב. הוא משמש לי כסומק, כשימר עדין וכצללית. זה הכל עשוי מאותם החומרים ויש בהן את אותה העמידות. סומק יכול לשמש כצללית וההפך. יש לי פלטת צלליות חומות שמשמשות לי כסומק ממש טוב. שוב, המטרה היא לא להתקמצן אלא להבין שיכול להיות כמה שימושים באותו המוצר ואם אהבתן סומק אתן לא חייבות לקנות צללית בצבע זהה. הסומק יהיה צללית.

5. אני לא מכורה, אני יכולה להפסיק מתי שאני רוצה

אני לא מדברת על התמכרות לקניות. דווקא אני מתכוונת לתלות במוצרי טיפוח. למשל, קרם ידיים או שפתונים. שמתן לב שמהרגע שאנחנו מתחילות להשתמש בחלק מהמוצרים האלה, הידיים מרגישות לנו יבשות יותר כשאנחנו בלי הקרם? השפתיים סדוקות יותר? ובכן, זה לא סתם פרי דמיוננו. חלק מהחברות, מוסיפות רכיבים למוצרים הללו שהתפקיד שלהם הוא לייבש את העור, לטווח ארוך. כדי שאנחנו נפתח תלות במוצר. אחד מהמרכיבים האלה הוא הפרפין, ששייך לקבוצת השמנים המינרליים. פרפין הוא תוצר של תעשיית הנפט. הוא מתיישב בעור על הנקבוביות, אוטם אותן לחלוטין ובכך חוסם כל מעבר של חמצן. התוצאה היא עור יבש ומקומט (כמובן בנזק לטווח ארוך). אז בפעם הבאה שאתן הולכות לקנות קרם חדש, שפתון מרכך שפתיים או כל מוצר מטפח אחר, שימו לב לכיתוב. המוצרים הבאים צריכים להדליק לכן נורה אדומה: פרפין, שמן פרפין, שמנים מינרליים (לפעמים משתמשים במונח הזה), SLS, PABA ומלחי אלומיניום.

פרפין גורם להזדקנות מוקדמת וייבוש של העור.

 

אלו היו חמשת הטיפים הראשיים שלי בקנייה חכמה וחיסכון במוצר.

כמובן שיש את העצות הרגילות שהן לקרוא את האותיות הקטנות של המבצעים, להבדיל בין עד 70% הנחה לבין 70% הנחה, השילוט 1+30 זה בדר"כ הפוך ממה שאנחנו חושבים וכדומה.

אז בינתיים נשאר לי לאחל לכם המשך שבוע נפלא ואמן שייתקרר כבר כי חם לי!

ירדן

Show More

ירדן שני

27. סטודנטית. שמנמנה פלוס (במגמת ירידה). בצעד נועז החלטתי לשתף בתהליך של שינוי אורח חיים. כותבת...כי מזמן לא כתבו כאן על משהו בריא.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X